Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan tullut raskaaksi sellaisen lääkityksen aikana kun se ei ole ollut suotavaa?

Vierailija
12.03.2010 |

Itsellä on alkanut vauvakuume nostaa päätään ja mieleeni tulikin nyt, että ainoa uusi lääke edellisten raskauksien aikaiseen on Tramadol-kipulääke.

Tosin ei tuo kauaa ole kun vaan sen aikaa, että reumalääke alkaa toivottavasti puremaan ja särytkin lievittyvät jolloin kipulääkettä ei tarvita tai pärjään esim. Panadolilla, kuten aiemminkin kun reuma on ollut hyvässä hoitotasapainossa.

Itse reumalääke on ok raskauden aikana. Kunhan tässä nyt pohdiskelen ja mikäli vauvakuume kallistuu siihen päätökseen, että vauva on tervetullut niin pitää sitten mennä tohtorille juttelemaan mikäli tuo lääke vielä silloin on käytössä. :)

Mikäli muilla kokemusta raskaaksi tulemisesta jonkin lääkkeen aikana jolloin sitä ei ole suositeltu niin miten loppujen lopuksi kävi?

Kuinka pian huomasit raskauden ja lopetit lääkkeen? Saitko jonkin vastaavan tilalle vai pärjäsitkö ilman?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/4 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diurex-nesteenpoistoon kun raskaus oli alkanut ja ennen kuin tiesin olevani raskaana. Ehdin viimeisessä raskaudessani n.3kk ottaa näitä lääkkeitä sekä migreeniin Orudis/Ketorin -särkylääkettä, on tulehduskipulääke. Särkylääkettä jouduin ottamaan usein koska migreeni vaivasi ja kaikkien edellisten raskauksien aikana.

Tarkennuksena että neljä raskautta olin ollut ilman verenpaineen nousua. Nyt viides raskaus nosti. Särkylääkkeitä olen kaikkien raskauksien alkuaikoina ottanut, koska raskaus ei ole ollut tiedossa.

Viidennessä raskaudessa selvittiin sairaslomalla ilman lääkitystä raskauden varmistumisesta aina äitiyslomaan asti, lepäsin kotona.

Kuudes raskaus jolloin viidennen jälkeen määrätyt Espesil ja Diurex jätettiin pois, taas saikkua ja lepoa. Kuudennella kuukaudella verenpaine nousi kuitenkin kotilevosta huolimatta (nuorin lapsista kylläkin 2v ja neljä muuta lasta)jolloin määräys osastolle ja lääke Albetol, jota sai ottaa raskauden aikana.

Mikään ottamani lääke ei ole ilmeisesti sanut pahaa aikaan. En tietenkään olisi ottanut lääkkeitä, mutta alkuun en tiennyt raskaudestani, ja sitten lääkärit määräsivät kuten Albetol.

Kaikki lapset terveitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli yllätysraskaus Metotreksaatin aikana. Mulla vielä oli suht iso annos tai siis isoin, mitä reumaan käytetään. Kauheeta oli odotella, että mitä tuleman pitää mutta meni sitten kesken viikolla 10. Ja kai parempi niin!

Muut meillä onkin kortisonilapsia. Muita lääkkeitä en ole raskauden aikana saanut käyttää. Kaikki on terveitä.

Vierailija
4/4 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan kun söin isoa kortisonikuuria vaikeaan astmaan. En tiedä, vaikuttiko se, mutta raskaus meni kesken rv 7.

Neljäs raskaus alkoi ehkäisystä huolimatta, ja mulla oli käytössä Accolate-astmalääke. Ja jälleen tuli keskenmeno rv 7.

En tiedä oliko noilla lääkityksillä jotain yhteyttä km:n vai johtuiko ihan "luonnollisista" syistä vai olinko ehkä niin huonossa kunnossa että elimistöni totesi etten voi olla raskaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä