Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitely vaimon kanssa

Vierailija
12.03.2010 |

ongelmana on se, ettei vaimoni pysty keskustelemaan asioista, vaan keskustelu menee kiroiluksi ja huutamiseksi joka kerta jos jostain pitää keskustella. Siis vaimoni käyttäytyy näin. Ottaa koteloon!!

Kaiken muun lisäksi muistelee vanhoja tapahtumia/asioita, ei kuulema ikinä voi unohtaa näitä tapahtumia. Tämän kaiken johdosta minulla ei ole mitään halua keskustella mistään hänen kanssa. Se on pelkkää huutamista hänen puoleltaan, ja erolla uhkailua...

Että tälläistä tänään. Onko muilla samoja tilanteita ollut päällä? mikä ratkaisu?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim voisit nalkuttaa pilke silmäkulmassa takaisin huutaen. Voisit matkia vaimosi käytöstä koomisella tavalla. Voisit kutsua häntä, vaikka rakkaaksi siinä samalla, ettei tulisi väärinkäsitystä, ettei luulisi, että pilkkaat häntä. Erouhkailuihin voisit sanoa, että sydämesi vuotaa verta tuollaisesta puheesta tai mitä tahansa muuta nasevaa, muttei uhkailua takaisin. Kerro kuinka edistyy.

En suosittele.

Vierailija
22/26 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiasta on puhuttu kerran se on käsitelty. Piste.

Luulen että mies on vain niin vauva ettei kestä myöntää olevansa väärässä tai tehneensä väärin. Eipä ole enää paljoa rakkauttakaan jäljellä. Luojan kiitos lakkasin rakastamasta ja yrittämästä ennenkuin oma mielenterveys olisi pettänyt täysin.

Jos vaimo haluaa jankata vanhoja asioita, ne häiritsevät häntä ja silloin niistä tulee puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset ainakin tehdään tosi usein se virhe,että ajatellaan teidän miesten osaavan lukea meidän ajatuksia.Sit,kun niin ei tapahdu ja mies ei ymmärrä vihjeistä,saattaa olla riita pystyssä.Ehdota vaimolles vaikka kirjeen kirjoittamista mikä mättää.Kerro hänelle myös tunteistasi,kun muistelee menneitä ja ottaa yhä uudelleen esille.Sano,että tuntuu pahalta ja että erolla uhkailu samoin.

Yhteinen terapia tulee sit kans mieleen...

Vaikea sanoa,itse kun yritän keskustella ja muistaa tuon,että vanhoja ei kaivella..

Vierailija
24/26 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiasta on puhuttu kerran se on käsitelty. Piste.

Luulen että mies on vain niin vauva ettei kestä myöntää olevansa väärässä tai tehneensä väärin. Eipä ole enää paljoa rakkauttakaan jäljellä. Luojan kiitos lakkasin rakastamasta ja yrittämästä ennenkuin oma mielenterveys olisi pettänyt täysin.

Jos vaimo haluaa jankata vanhoja asioita, ne häiritsevät häntä ja silloin niistä tulee puhua.

Meillä siis nämä "jauhamiset" koskevat mm. miehen alkoholiongelmaa, aggressiivista ja uhkaavaa käyttäytymistä minua ja lapsia kohtaan, naisilta saatuja viestejä tyylillä "en voi lakata ajattelemasta sinua", sitä että puolen vuoden ajan uhkasi itsemurhalla ja häipyi itkien kotoa aina jos sanoin jotain mikä ei miellyttänyt (rikkoo muuten ihan älyttömästi), sitä että karjuu tai jopa tönii taaperoa jos häiritsee kun isi pääsee panemaan, sitä että painosti ryhmäseksiin, että lähetti alastonkuvani toiselle miehelle vaikka kielsin, että pelkään häntä vähän, että koen hänen vieneen minulta hymyn huulilta, pilkkeen silmäkulmasta ja optimistisuuden elämästä, koen hänen vieneen minulta perusturvallisuuden tunteen sillä olen nykyään aina jännittynyt ja vain pyöritän päässäni asioita ja sitä miten ne mahtavat kehittyä...

Ei siis mitään pikkujuttuja, mutta asioita joista ei saa alkaa puhumaan enää ensimmäisen keskustelun jälkeen tai jauhan vanhoja asioita enkä osaa antaa anteeksi. En mielestäni uhkaile erolla, mutta sanon suoraan, että pidän sitä vaihtoehtona. Mies kyllä karjuu kädet nyrkissä että lähtee jollen kerta arvosta arjen panosta vaan keskityn virheisiin. (Hoitaisin vaikka yksin lapset ja kodin jos saisin kokea olevani turvassa mieheni kanssa)

Eli joo, olen myös kuin ap:n vaimo, kaivelen menneitä ja puhun erosta. Olen nalkuttava akka. (Tosin vältän huutamista ja yritän pysyä rauhallisena sillä vältän miehen suututtamista.)

Kuitenkin itse koen että eropuheillani ja vanhojen kaivelulla on oikeutuksensa. Olen henkisesti täysin rikki ja lannistunut. Minun täytyy saada käsitellä niitä asioita ja uskoa että mieskin tosissaan yrittää. Ei kaikki korjaannu parilla silmiin väännetyllä kyyneleellä ja "en voisi elää ilman sinua"-soperruksilla.

AP, mistä asioista vaimosi jankuttaa?

Vierailija
25/26 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö ap osasi kotitöistä, huolehditko osaltasi raha-asiat, otatko vastuuta lasten kasvatuksesta myös ikävissä tilanteissa, komennat heitä, pidät kuria. Saako huutava akkasi ikinä hetken rauhaa puuhastaa omiaan, levätä ja olla teistä erossa jossakin itselleen mieluisessa puuhassa. Oletko pihi, joutuuko akkasi kerjäämään joka pennin rintaliiveistä uuteen uunivuokaan. Vonkaatko seksiä vähän väliä vaikka akalla on kuukautiset tai helvetillinen selkäsärky.

hae kuule peili ja juttele ensin sen sieltä näkyvän kaverin kanssa ja sitten ihan oikeasti vaimosi kanssa. Jos kerran vaimolla on paljon ja äänekästä asiaa, voi olla aluksi viisainta kuunnella rauhassa ja välillä aina toistaa mitä kuulit. Siis kuitata kuunnelluksi ja ymmärretyksi. Kyllä se siitä. Yhdentekevälle tyypille ei tee mieli edes huutaa.

Vierailija
26/26 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tarkoita että sinä olisit automaattisesti väärässä ja kohtuuton. Yritän vain tuoda esille sen näkökannan että vaimosi kokee tarpeelliseksi puhua asioista uudelleen ja uudelleen ja hän ajattelee eroa. Eli kuulostaa siltä että vaimosi voi olla yhtä hyvin paska ja sinua kiusaava ihminen kuin onneton ihminen joka etsii epätoivoisesti ratkaisua ongelmiin.

Oletko vakavasti ajatellut jospa vaimon jankkaaminen on aiheellista ja niistä asioista vain täytyy puhua edelleen? Tai ettei ero puheet ole tyhjän uhkailua vaan hänen harkitsemansa ratkaisu jonka esittää herkitsemattomasti uhkailuna?

Paha kertoa miten sinun tulisi toimia kun kerroit tilanteestanne todella niukasti ja puhtaasti oman puolesi. (Kuin myös minä miestä, mutta tämä ei olekaan minun ketjuni).

Oli ongelma minkälainen tahansa, suosittelisin pariterapiaa. Jos pääsitte vähintään yhteisymmärrykseen siitä mikä on varsinainen ongelma. Asiat joista vaimo tahtoo puhua vai se että hän tahtoo puhua. Eron mahodllisuus vai sen korostaminen riidellessä.

27

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi