Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitely vaimon kanssa

Vierailija
12.03.2010 |

ongelmana on se, ettei vaimoni pysty keskustelemaan asioista, vaan keskustelu menee kiroiluksi ja huutamiseksi joka kerta jos jostain pitää keskustella. Siis vaimoni käyttäytyy näin. Ottaa koteloon!!

Kaiken muun lisäksi muistelee vanhoja tapahtumia/asioita, ei kuulema ikinä voi unohtaa näitä tapahtumia. Tämän kaiken johdosta minulla ei ole mitään halua keskustella mistään hänen kanssa. Se on pelkkää huutamista hänen puoleltaan, ja erolla uhkailua...

Että tälläistä tänään. Onko muilla samoja tilanteita ollut päällä? mikä ratkaisu?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihmekös tuo jos vaimo huutaa. Pönttö.

Vierailija
2/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain kysyn, niin huutaa ensin ja painuu pois. Mistään ei voi keskustella, sitten kun teen oman päätöksen, niin aina muka väärä ja taas uusi huuto, että mikset kysynyt hänen mielipidettä. Näin meillä. Mutta en tiedä, mikä olisi ratkaisuksi. Odottelen myös innolla vastauksia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim voisit nalkuttaa pilke silmäkulmassa takaisin huutaen. Voisit matkia vaimosi käytöstä koomisella tavalla. Voisit kutsua häntä, vaikka rakkaaksi siinä samalla, ettei tulisi väärinkäsitystä, ettei luulisi, että pilkkaat häntä. Erouhkailuihin voisit sanoa, että sydämesi vuotaa verta tuollaisesta puheesta tai mitä tahansa muuta nasevaa, muttei uhkailua takaisin.

Kerro kuinka edistyy.

Vierailija
4/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se huutovaihe tulee silloin, kun mies toteaa asioihin, jotka hänen pitäisi hoitaa, ettei kiinnosta/jaksa tai jos mies haukkuu lapsia p-akasoiksi. Pitäisi olla hiljaa, mutta miksei se mies voi hoitaa niitä asioita, mitä on luvannut hoitaa? Olisko teillä pettäminen aiheena, vai mitä vaimosi ei voi unohtaa? Voisitko kirjoittaa paperille ne asiat, jotka häiritsevät ja hän myös?

Vierailija
5/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis sulle ap. Itse pyrin menemään jonneki rauhottumaan ennen kuin alan asiasta keskustelemaan. Käyn lenkillä tms. Voisit sanoa vaimollesi että et suostu kuuntelemaan huutamista vaan tahdot selvittää asian puhumalla. Meilä on nimenomaan mies vaatinu että pitää opetella puhumaan. Me riidellään harvoin ja riidat saattavat olla tulisia, mutta sovitaan sitten hetken päästä juurikin keskustelemalla. Ja yritän muistaa että en tuo jo sovittuja juttuja myöhemmin esiin.

Vierailija
6/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin. Lähde kävelylle ap?

Vierailija
7/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä miehetkin tänne saa kirjoittaa yhtälailla kun naisetkin.

valitettavasti en voi sinua asiassa auttaa tai kertoa omia kokemuksia.

pakko sanoa että on todella lapsellista käytöstä vaimoltasi, ei tuollaista sallita naisilta eikä miehiltä.

Vierailija
8/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole enään. Toki pöntöksi voi tituleerata, mutta haluan kuulla aiheesta muiden kokemuksia. ap

Vierailija
9/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa heti, molemmat!

T.Naapuri

Vierailija
10/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.Samin vaimo

Vierailija
11/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sun huutos kuuluu ja kauas! Ja tolla kiroilulla kasvaa munat jalkojes väliin, enkä puhu Samin munista! t.Naapuri

Vierailija
12/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistelen vanhoja tapahtumia/asioita tarkoittaa sitä, etten ole niistä päässyt "yli" tai "antanut anteeksi". Et kerro millaisia asioita vaimo muistelee... ilmeisen pahoja juttuja kuitenkin, jos niitä ei voi ikinä unohtaa.

Joitain asioita ei voi unohtaa (vaikkei toki pidä myöskään aktiivisesti muistella). Anteeksi antaminen on kuitenkin tärkeää myös loukatun mielenterveydelle, ja joskus sitä pitää aktiivisesti edesauttaa. Ja loukatun pitää haluta antaa anteeksi.

Kysypä vaimolta mitä voisit tehdä, jotta tilanne paranisi. Sinulla tietenkin pitää olla halu korjata tilanne ja halua keskustella. Ei mikään ihme ettei keskustelu onnistu, jos et edes halua sitä.

Vierailija
13/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole enään. Toki pöntöksi voi tituleerata, mutta haluan kuulla aiheesta muiden kokemuksia. ap

niin kysy oikeasti vaimolta mitä voit tehdä, jotta tilanne korjaantuu. Pettäminen on niin iso loukkaus, että voi kestää vuosia ennenkuin tilanne korjaantuu. Ja sekin vaatii paljon petetyltä.

Vierailija
14/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun miehellä yhteensä :)

T.Samin vaimo

ps.en mä kyllä kiroile,mut huudan kyllä :D

Vierailija
15/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies vaan äksyilee tai sanoo, ettei kiinnosta. Huoh, sitten ihmettelee kun oon niin vähäsanainen.

Vierailija
16/26 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmana on se, ettei vaimoni pysty keskustelemaan asioista, vaan keskustelu menee kiroiluksi ja huutamiseksi joka kerta jos jostain pitää keskustella. Siis vaimoni käyttäytyy näin. Ottaa koteloon!!

Kaiken muun lisäksi muistelee vanhoja tapahtumia/asioita, ei kuulema ikinä voi unohtaa näitä tapahtumia. Tämän kaiken johdosta minulla ei ole mitään halua keskustella mistään hänen kanssa. Se on pelkkää huutamista hänen puoleltaan, ja erolla uhkailua...

Että tälläistä tänään. Onko muilla samoja tilanteita ollut päällä? mikä ratkaisu?

Onko kyse unohdetuista merkkipäivistä tai lempiväristä vai pettämisestä, alkoholiongelmista, henkisestä tai fyysisestä väkivallasta...

Kerro vähän mitä ne asiat joiden unohtaminen/unohtamattomuus aiheuttaa närää. Kaikkea ei voi unohtaa koskaan eikä voi vaatia unohtamaan.

Vierailija
17/26 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon. Tuollainen tappaa rakkauden.

Vierailija
18/26 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tehnyt ettei hän voi unohtaa?

Vierailija
19/26 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostin kuin olisin sanonut että OLET tehnyt jotain minkä unohtamisen vaatiminen olisi kohtuutonta. Tarkoitus olis siis puhtaasti kysyä minkäluonteisista asioista tässä unohtamisessa on kyse.

Esim minun mieheni käytti n 3 vuotta sitten riidan ratkaisukeinona sitä, että lähti kotoa ja soitti tekevänsä itsemurhan. Siis toistuvasti ja aika pikkuriidoistakin.. Myöhemmin myöntänyt ettei ollut pienintäkään aikomusta tappaa itseään, oli vain keino hallita minut ja päästä kiusallisista riidoista. Jos yritän ottaa asian puheeksi alkaa marmastus siitä että "Etkö sä nyt vieläkään anna sen olla?" "Meni jo, anna sen olla" "Miten se muka sua vaivaa?" Samat vastaukset tulevat jos puhun epäilemistäni miehen pettämisistä kahden viime vuoden ajalta tai hänen puolen vuoden ryyppyputkestaan esikoisen syntymän jälkeen. Tai kun hän meinasi kännissä pudottaa vauvan mereen. Tai kun on käyttäytynyt uhkailevasti ja kovakouraisesti.

Nuo ovat asioita joita en suostu unohtamaan ja joiden ääneen sanomisesta mieheltä alkaa itku tai huuto miksen voi unohtaa, miten jaksan kaivaa menneet asiat pintaan.

t. 21

Vierailija
20/26 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ongelmasi kanssa yksin... olen samassa tilanteessa.... vaimo huutaa eikä ole mihinkään tyytyväinen.... Keskusteluyhteys on heikko... Vanhojen tapahtumien/asioiden ruotiminen on mielestäni turhaa ,erosta uhkailua olen kuullut jo 20v. ehkäpä eroan itse vaimostani ,hyvää kevättä kuitenkin....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi