Uusi ryhmä: Täydellisyyden tavoittelijat
Tässä olisi ryhmä normaalipainon sisällä oleville naisille jotka haluavat pudottaa painoaan/kiinteytyä/muuten vain kaunistautua! Täällä voimme jakaa kokemuksia :)
Olen itse synnyttänyt 6 viikkoa sitten ja painoa olisi pudotettavana vielä 6 kiloa ja vyötäröä kavennettava vähintään 10cm! Tämä oli toinen synnytykseni joten odotettavissa on kovempi taistelu kilojen ja senttien kanssa kuin esikoisen jälkeen... Raskausaikana sitä ei niin selvästi huomaa sitä läskin kerääntymistä, varsinkin kun itselläni melkeen kaikki rasva kertyy juuri keskivartaloon. Ei ole sitten tullut syötyä niin terveellisesti.
Toimenpiteet jotka olen aloittanut: olen käynyt tutustumassa useisiin kuntokeskuksiin ja ensi viikolla ajattelin liittyä yhteen. Aloitan siis säännöllisen liikkumisen :) Kaksoisleukaa yritän häivyttää päivittäisellä kasvojumpalla. Olen myös onnistunut rajoittamaan herkutteluni lakritsiin ja tummaan suklaaseen. Pyrin kuitenkin olemaan syömättä näitä joka päivä :) Olen myös joskus nuorempana huomannut että vihreä tee laihduttaa joten nykyään olen siihen koukussa ja juon n.10 kuppia päivässä! En vaan tiedä onko näin suuri määrä jo epäterveellistä... Kasviksia minun pitäisi lisätä ruokavaliooni, mutta pyrin syömään joka päivä ainakin 1 porkkanan :)
Painoni on tällä hetkellä 60kg ja punnitsen itseni aika harvoin n.kerran 2 viikossa.
Kertokaa te muutkin omia keinojanne tavoitteidenne saavuttamiseksi ja tuloksianne! :)
Kommentit (50)
Niin oon aatellut et en rupee varsinaiselle laihikselle just imetyksen vuoksi. Kerkee myöhemminkin, jos tarvetta nyt imetys on tärkeempää.
Ai mitä herkkuja c(: ??? Noo, tykkään pullista ja kekseistä... ja mies tuo aika usein karkkia ja suklaatta (yrittää tupakointia lopettaa). Ei vaan tuo itse hillintä ole kauheen hyvä. Ei haittais vaikka herkuttelis vähän, mutta kun tulee naposteltua enemmälti monesti. Jos kotona ei ole herkkuja en niitä osta tai leivo itse, mutta jos on avattu keksipaketti... aiaiai!
Mulla kanssa farkku-mittari --> kyllä oli mukavaa saada pökät jalkaan. Ja muutenkin olen yrittänyt pitää itsestäni huolta ihan arkenakin mm. vähän meikkiä, hiukset hyvin ja siistit kotivaatteet.
Miten teidän puolisot suhtautuu kropankohennus urakkaan? Meillä ihan kivasti, on vauvan kanssa että pääsen liikumaan mutta tuossa ruokapuolessa ei oikein ole mukana. mies kun syö minuun verrattuna paljon harvemmin ja ei ole leivonnaisista juurikaan kiinnostunut. Pizzaa ja hamppiksia söisi paljon useamminkin (hänessä ei vaan nuo herkut näy juurikaan).
Yllättävän "iso asia " on vartalon muuttuminen raskauden ja äitiyden myötä, ainakin mulla. Lapsi on tärkein, mutta silti vartalo on minun! Ajattelutapani saattaa kyllä ajan myötä muuttua, mutta vielä asiaa pyörittelee ajoittain mielessä ja peilin edessä.
Nyt on reissut reissuttu ja kotiarki alkoi. Edellinen viikko on mennyt ruokailujen ja herkuttelun suhteen aivan tillintallin, ei mitään rajoituksia ja olo on nyt sen mukainen. Samoin liikunta jäänyt kokonaan pois näinä päivinä. :( Pari edellistä yötä mennyt todella huonosti (tytsylle vissiin hampaita pukkaa), joten väsymys painaa, eikä kiinnosta suoraan sanottuna yhtään mikään liikuntaan tai terveelliseen ruokaan liittyvä. Mut ehkä sitten alkaa taas kiinnostamaan, kun saa univelat pois.
Voi että, kunpa miekin jaksaisin aina laittaa hiukset ja vähän sutia naamaani kuntoon kotona ollessani. Totuus on vaan toinen. :) Jos ei vieraita ole tulossa, tai jonnekin lähtö, jää kyllä meikkaamiset ja hiusten laitto. Miun laittautuminen on melkeinpä ollu sitä, että hiukset ponnarille ja treenivaatteet päälle aamulla. Jotta sitten, kun urheiluinnostus tulee edes hetken verran käymään (ja tyttö päikkäreillä),olis mahollisimman helppoa se aloittaa, ilman esivalmisteluja jonka aikana voi jo tilanne tylsistyttää ja sohva vie voiton. No mutta, anteeks teille hyvät sisaret tästä valitusvirrestä, mie palaan lauteille kunhan saan univelat pois ja itteeni niskasta kiinni. Se voi olla jo huomenna, tai sitten viikon päästä. Ei voi ikinä tietää. :)
Pääsiäinen takana ja suht hyvin selvittiin :) syöty kyllä ihan suht normaalisti mutta myös ulkoiltu paljon..
Mietin että pitäisköhän lopettaa toi painontarkkailu siis useasti puntarilla käynti ku tuntuu et nyt ei meinaa putoo millään vaik mitä tekis :( meinaa usko loppua!!!!
Pari viikkoa sit sain (hiphiphurraa)60.0 mittariin mut sen jälkeen vaihtelee 61-62.jotain välillä..tiedän et päivittäin voi vaihdella mut niin odotin sitä VIIDELLÄ alkavaa lukua :/HILJAA HYVÄ TULEE??
mut onneks kropassa huomaa itsekin jotain muutosta :)
Tsemppiä naiset!!!!
tinttu86:ymmärrän miten vaikeeta on yrittää hallita herkuttelua yms.kun väsynyt!!!!
joku kyseli miten puoliso suhtautuu laihdutukseen yms.(anteeksi en muista nimimerkkiä)meillä jostain syystä välillä tsempataan/kehutaan mut useammin kannustus on ivallista??mitähän sekin tarkoittaa.
hauskaa jo keväältä vaikuttavaa viikkoa!!!!
Tinttu86 älä lannistu vaikka välillä menisikin ns.plörinäksi. Nyt voit jatkaa liikuntaa ja syödä terveellisesti. Väsyneenä ei kyllä kiinnosta muu, kuin että saa apetta napaan :)
@MANGO@ jaksaa jaksaa... jos sinun painon laskussa on vain joku omituinen tauko? Ei ehkä kannata käydä siellä puntarilla liian usein ettei hermostu. Itse olen kanssa jättänyt tuon punnitsemisen harvempaan, 1x 1-1½ vk riittää.
Itsellä paino pysynyt tiukasti samassa 61kg, mutta empä ole juurikaan syömisiä rajoittanut viimeviikolla tai liikkunut. Sunnuntaina tuli vedettyä herkkuöverit vanhempien luona (juhlittiin 30v hääpäivää) :D. Maanantaina söin yhden pullapalan ja tiistaina laitoin kaikki loput herkut kompostiin (taputtaa itseään olkapäälle ja uskoo tehneensä suuren uhrauksen). Mies kyllä osti suklaalevyn sunnuntaina, mutta en ole maistanutkaan siitä, yksin saanut suklaata mussuttaa.
Kaiken lisäksi pitkittynyt kurkkukipu saattaa olla angiinaa :( selviää huomenna, mutta penisilliinit aloitin jo eilen. Et taitaa toi reippailu siirtyä ensiviikkoon. Mistäköhän senkin nappasin, tosi harvoin olen kipeä!?!
Lehdessä oli ilmoitus MiniLattarista, näytti kivalle, kunhan vaavi saavuttaaisi 3kk. Onko kellään kokemusta?
kannatti todellakin purnata täällä eilen :)
en voi ees ite uskoo mut puntari näytti aamulla 59,9!!!!!!taisin yrittää seisoa vähän vinossakin :) toi lukema saa kyllä tsemppaamaan lisää ja uskoa siihen et kaikkea ei oo tehny ihan turhaan..
täällä sataa lunta?!
heippa taas
Aamuaurinko: Mun mies suhtautuu aika neutraalisti tähän terveys/laihutus-intoiluun :) Aika hyvin, ei mitään negatiivista ainakaan. Ja antaa mulle mahollisuuden käydä usein kuntoilemassa :) Niin ja tosta vartalon muuttumisesta äitiyden myötä.. Muakin ahistaa tää! Rinnat roikkuu, maha arvilla ja löysä nahka ja pullottaa! :S No jos ne vähän joskus palautuis. Ja suurin osa noista jäljistä ei kuitenkaa näy vaatteet päällä... Mut toisaalta on vartalon kanssa jotenki enemmän sinut ku ennen lapsia, sillon oli viel enemmän kriittinen... Vaik oikeesti oli hyvä kroppa!
tinttu86: Joo mäkin ymmärrän et ei jaksa intoilla tämmösestä jos on tosiaan väsyny. Ilmottelehan ku oot valmis taas tuleen mukaan! :)
@mango@: Onnea painonpudotuksesta! :D Niin tuosta miehen ivallisesta palautteesta... Olisko jotain semmosta et se aattelis et sulla ei kuitenkaa kauaa kestä tää "intoilu"? Et se ois nähny monesti kui sul lopahtaa innostus ja on siksi ivallinen? Tuli tämmönen mieleen. Näytä sille kerranki et nyt onnistut ja et sulla tulee olemaan super-timmi keho :D
Mun kuulumiset: Juhlat meni ja vähän herkuttelin. Oli oikeesti tosi positiivista huomata et en jaksanu paljoa syödä herkkuja ja huomas kui "lösö"-olo siitä herkuttelusta tuli. Ei tee mieli enää toiste ;) Ainakaa vähään aikaa :D
Mun vauvalla on tullu hirveitä rintaraivareita nykyään ja oon luovuttanu imettämisen suhteen. Nyt vaan pumppaan sille maitoa, mut puolta enemmän ku mitä se ennen söi rinnasta! Jos nyt painoki tippus nopeampaa! :D Vielä ei oo tapahtunu viimiseen kertaan nähden muutosta painossa...
Mikä teitä motivoi laihutuksessa?? Mulla se, että kehtais pitää ihonmyötäsiä paitoja ja et näyttäis kauniimmalta... paitsi nyt on iskeny semmonen epäilys et mitä sil kauneudel oikeen saa? No tuleepahan ainaki paremmalle mielelle kun katsoo peiliin... Ja onnistumisen tunne ku lähenee tavotettaan...
Mitkä teil on muuten vyötärönympärykset? Mul n.79cm :S
Nolostuneena kerron että olen onnistunut lihottamaan itseäni kilon!!!!! AAAAAAAARGH! Mä oon niin vihainen itselleni,,,, ainakin hetken!!
Mandei: Mun ongelma ainakin on just se että mulla ei sitä motivaatiota oikeen riitä. Vaikka olen ollut tästä 10 kiloa laihempi ni mä en silti ollut yhtään sen tyytyväisempi itteeni. Olin sillonki mielestäni kauhee läski... mä saatan yhellä hetkellä olla sitä mieltä et hyi helvetti nyt lähti läskit mutta sitte jo seuraavalla hetkellä käsi käy karkkipussilla :D Joten onko ihme että on kilo tullu lisää........ no joo pieni takaisku, kyllä tämä tästä!
Niin ja mun vy on 86cm tällä hetkellä että nyt se peili ei kyllä valehtele kun sinne katson ja läskiltä näytän :)
yritin muokata tota edellistä mut mun viesti katooos :/
mandei: just tollai toi miehen käytös muhun vaikuttaa et eka tulee kauhee v....tus ja sit et vielä mä sulle näytän :)käytös johtuu varmasti aika pitkälti siitä et sen piti kans aloittaa kuntoilu ja laihdutus jo kauan aikaa sit mut eipä oo alkanu:)
mua motivoi: se et näkee kropas muutoksia ja kans se et vois taas käyttää kaikkia vaatteita ilman et tursuaa jostain tai tarttis peitellä esim jenkkakahvoja :/
mulla kans mahassa paljon arpia ja ällöttävää kuprunahkaa YÖK..ja tissit siis löysät pussit...niille ei varmaan enää ole mitään tehtävissä??
rautaa sais ainaki pumpata muutaman vuoden päivittäin et ne siitä johonki kohois :)
luotan kuitenki et viel joskus voin käyttää bikineitä..:)
mun vyötärö nyt 73 cm
Tunnustus: mun pe ja lauantainen karkkipäivä alkoi sit jo eilen ja toissapäivänä..morkkis tuli vaik määrät ei ollu isoja (verrattuna aikaisempaan)mut heti tulee sellanen fiilis et nyt tuli kilot takas ja kaikki tämä on ollut turhaa ...
Haastava viikonloppu tiedossa:lasten harrastusten parissa jäähallissa ja fudiskuplassa j abuffetit tarjoilee makkaraoita, vohveleita ja kaikkea muuta terveellistä :/
Hauskaa ja haasteellista viikonloppu kaikille :)
Heippa kaikille!
Mie pääsin yli väsymyksestä ja siitä johtuvasta masennuksesta ja radalla jälleen! :)
Oon päässy taas liikunnan makuun, ja ai että tekee nannaa! Vaikeeta on aina alottaa, mutta jälkitunne on ihana. :)
Aamuaurinko: Miun mies suhtautuu tähän projektiin tosi kannustavasti. Antaa aikaa miun liikkumiselle ja tietää jo mitä syön ja mitä en, joten kaupasta tuo aina itelleen ja mulle erikseen ruokia. (esim. juustot on erikseen, mies syö rasvasia ja mie syön 5%. Samoin huolehtii, että jos ostaa itelle herkkuja, että haluunko mie samaa, vai jotain kevyempää naposteltavaa.) Otit puheeksi vartalon muuttumisen äitiyden myötä. Minuu ei oikeestaan mikään muu ärsytä kuin raskausarvet, joita on maha täynnä, yök. Mut niille ei mitään voi tehhä ja toisaalta onhan ne merkki aika ihanasta ajasta kun vauva on ollu mahassa. :)
@MANGO@ : Onnittelut sulle! Täältä yritetään perästä tulla :)
Mandei: Motivaatio on aina jostain kyllä löydettävä, ei muuten tuu mitään. Synnytyksen jälkeen oli motivaationa se, että mahtuu omiin vaatteisiin taas, mutta koska se on jo saavutettu aikaa sitten piti löytää jotain muuta. Jotenka: puhuin miehen ympäri ja "lyötiin veto". Eli, jos painan kesäkuun loppuun mennessä sen 58 (tai 58 alkavan luvun, eli vaikka 58,9) se maksaa heinäkuussa tehtävän reissun kokonaan. Mut jos en pääse tavoitteeseen, mie maksan reissusta puolet. Eli ei kovin suurta häviöö tule joka tapauksessa, mutta itelle jää enemmän shoppailurahaa jos tavoite toteutuu :)Ja tietenkin kevyempi olo reissussa!
Mutta, näillä mennään ja nauttikaa viikonlopusta!
Nopeet kuulumiset tulin kirjottamaan...
Olipas kivasti tullut kirjotuksia viimekäynnin jälkeen.
Äsken kaivoin mittanauhan (metallisen) ja tulos oli 83cm navan kohdalta mitattuna!!! YÖK, oli kyllä yllätys itsellenikin tuo lukema.
No siitä sitten lisää motivaatiota :) Muuten tuota motivaatiota yritän tiristää entisistä vaatteista, ettei mitään makkaroita roiku vyötäröllä, ja vatsa ei pullottaisi paidan alta. Mulla on joskus ollut kaunis vatsa ja treenattu selkä, huokaus! Vatsa on löllerö, samoin reidet, pakarat ja käsivarret. arpia on vain hennosti rinnoissa.
Kesäksi haluaisin kauniin mekon :D
Tintulla kiva kannustin tuo matka, joko kohde on tiedossa?
Hei, pakko oli tulla kertomaan miun unesta tänne. :D Näin nimittäin unta, että Aamuaurinko olikin Vanessa Kurri! Näin unessa, että lehdessä oli juttu Vanessasta, ja siinä kerrottiin, että se käyttää keskustelupalstoilla nimimerkkiä Aamuaurinko. :D Uskomaton uni, mistä lie tullut. :) Vai lieneekö totta? :)
:D tinttu86 aika hauska uni sinulla! Ei kyllä ihan tainnut osua kohdilleen, mutta sai hymyn varmasti koko päiväksi, KIITOS!
Ootkohan kattonut Vanessa ja pikkuväki ohjelmaa?
Uusi viikko ja uudet kujeet....
Tosiaan aika hauska uni tintulla :D
Mä yritän nyt ryhdistäytyä toden teolla ei tässä muuten saa mitään tuloksia aikaiseksi. Kesäkin on ihan kohta! Ja nyt jo kevät houkuttelee ulos liikkumaan entistä enemmän! Ihanaa on vaunulenkkeillä auringonpaisteessa!
Meillä myös etelän reissu edessäpäin mutta vasta loppusyksystä. Jos siihen mennessä tavoitteeseen pääsisi! Heinäkuussa on yhdet kivat juhlat tiedossa jos ottaisin välitavoitteeksi että 60-62 kiloa ois saavutettu siihen mennessä...
Ootteko muuten noudattaneet jotain tarkkaa ruokavaliota vai ennemminkin vaan vähän tarkkaillu mitä tulee syötyä?
Mä vaan yritän aina kaupasta haalia vähärasvaisempia vaihtoehtoja ja jättää turhat rasvankäytöt yms. ruoan valmistusvaiheessa pois. Annoskokoon pitäis vielä kiinnittää enemmän huomiota. Onko kukaan kokeillu toimiiko jos hommaa pienempiä ruokalautasia kotiin? Usein tulee kuitenki otettua ruokaa yksi lautasellinen oli koko mikä hyvänsä :D
Nyt lähden lenkille!!
Keväisen aurinkoista viikkoa kaikille!
Ihanat ulkoilu ilmat!!me ollaan kans kaverin kans tehty pitkiä vaunulenkkejä:)
Santsuli: mä ainakin olen pienentänyt ruoka-annoksia paljon, leivän syöntiä yrittänyt vähentää, mielummin sitten puputtanut omenoita, juon paljon teetä ja syön lastenlautasilta :):)
Ihanaa viikkoa
Tosta ruoka-asiasta.. Olen yrittänyt pienentää annoskokoa, valita vähärasvaisia tuotteita ja pitää leivän puputtamisen kohtuullisena. Vihreää teetä ja ananasta olen juonut/syönyt jotta turvotukset häviäisi, jos en imettäisi joisin Aloe vera-juomaa.
Tosiaan kelit on mitä mainiot ulkoiluun ja piha puuhasteluun!
Omia kuulumisia sen verran, että tiistai ja keskiviikko ilman herkkuja! :D Myös eilen onnistuin kaupassa ohittamaan jäätelöaltaat ja vain toteamaan, että mieli kyllä tekis jätskiä.
Täällä on päivät vaihdelleet aivan laidasta laitaan. Välillä tulee kunnon repsahduksia ja sitten taas muutama päivä menee "kunnollisesti". Paino on vaihdellut tässä 63,0-64,5kg välillä. Eli välillä laskee ja sitten taas nousee. Pienenä "välimotivaationa" toimii nyt muutaman viikon päästä olevat miehen vapaapäivät, jolloin päästään yhdessä ulos,ja lapsi menee mummolaan hoitoon.
Se on kyllä aivan käsittämätöntä, kuinka vaikeaa on olla laittamatta suuhunsa mitään ylimääräistä! Mie olen sellanen puputtaja, että ihan hävettää! Pitäis ottaa vaikka sellanen sääntä itelleen, että ennen kun laittaa mitään muuta suuhunsa, juo 2 lasillista vettä, ja miettii vielä sen jälkeen haluaako todella syödä sen mitä aikoo. No, sopiihan sitä yrittää.. mie tarviisin jonkun vartijan tuohon jääkaapille (ja keksikaapille). Tai jonkun sähköaidan em. kaapeille.
Minuu harmittaa aivan vietävästi, etten pääse tuonne ihanaan kevätilmaan nauttimaan auringosta. Mulla on niin valtavan hirveä allergia, että keväät menee mulla sisällä toikkaroidessa. Pelkällä sisälläololla on jo kauheat oireet (silmät kutisee ja turpoaa, nenä on tukossa/vuotaa vuoronperää ja sitten kun koivu alkaa kukkia, niin hengenahdistus lisääntyy vietävästi), niin jos käy esim. kävelyllä niin tietää että illasta tulee sietämätön. Mie odotan niin kesää!! Pääsee sitten irti noista älyttömistä määristä lääkkeitä (jotka ei sitten todellisuudessa auta mitään!) ja on helpompi olla.
Ihanaa, että tämä ryhmä on niin aktiivinen kirjoittelemaan. Käyn lukemassa täällä tekstit joka päivä, vaikka en itse kirjoittelisikaan mitään. :) Mukavaa torstaita kaikille!
ps. tänään on muuten ryhmä-zumbapäivä! ihanata! ja hääohjelmiakin tulee kaksin kappalein illalla! viikon paras päivä :)
Viikonloppu takana ja ihan hyvät fiilikset :)
Herkuteltu on ja myös liikuttu paikasta toiseen ja tänää kävin aamulla puntarilla ja näytti lukemaa 58,4??..ei tosin enää tämän pv:n jälkeen :) ihan uskomatonta kun olin vielä ihan 100 % varma et paino ei ainakaan ois laskenut kun vkloppuna söin jopa makkaran ja namia mussuttelin taas lasten peleissä!!
Saa nähdä mitä ensi viiko tuo tullessaan..pikkuset meinaa kipeenä..taitaa tulla neljän seinän sisällä oloa :(
Oon kuullu kans tosta zumbasta pelkkää positiivista..oiskohan kotona tehtynä yhtä tehokasta?
Kovasti on tota zumbaa joo kehuttu! Ite en oo kokeillu mut eiköhän se oo kotona tehtynä ihan yhtä tehokasta jos vaan tekee tunnollisesti eikä "fuskaa".. kotona on helpompi ottaa vähä löysemmin, ryhmätunnilla ei kehtaa ;)
Mä oon ollu nyt viikon vhh-ruokavaliolla.. Ei leipää,pastaa,riisiä,perunaa,pullaa,keksejä ym. herkkuja. Yllättävän helppoa tää on ollu kun vaan päätti et nyt loppu mässäilyt!
Nyt on jo vähän paino laskusuunnassa.. oon nyt käyttänyt uimahallin vaakaa totuudenmukaisena (kotivaaka näyttää kilon vähemmän). aikaisempi lukema oli 66,8kg parina viikkona peräkkäin ja nyt eilen se oli 65,6! eli kilo lähtenyt ja vy oli 84cm eli pari cm oon kaventunut :) nyt on hyvä mieli jos nyt tosissaan lähtis laskemaan tää paino!!!! Perjantaina tulee vähä taukoa diettiin kun on juhlat tiedossa, mutta lauantaina palataan taas ruotuun...ei pidä kuitenkaan liian ankara olla itselleen eihän :)
Mäkin vähän ihmetelly et onpa täällä nykyään hiljasta... :) No kaikki varmaa loman vietossa.
Aamuaurinko: mun mielestä ei kannata laihuttaessa yleensäkään (varsinkaan jos imettää) rajottaa normi ruokaa, sitä on vaan suurempi riski sortua herkuttelemaan jos pitää itteä nälissään.. :) Mä veikkaan et jos saa vähennettyä herkkuja ni väkisin paino tippuu.. ainaki hitaasti :D Millasia herkkuja sä syöt?
Mulla ei oo nyt oikeen onnistunu nuo "lupauspäivät".. ehkä pitäs luopua niistä :D taitavat menettää tehonsa... Nyt oon herkutellu lakritsilla (aika pieniä määriä kuitenki) joka toinen päivä. No on sentään ollu herkuttomiaki päiviä :) Huomenna on yhet juhlat tiedossa ni oon täs miettiny et jos vähän herkuttelis ;) Mut oon tosi innoissaan ku oon oikeesti pystyny olemaan toosi kauan ilman muita herkkuja ku lakritsi ja tumma suklaa. Ennen herkuttelin JOKA päivä ja vaikka mitä herkkuja...
Tänään sain yhet vanhat farkut jalkaan ja napinki kiinni :D Ei onnistunu pari kolme viikkoa sitten.