Uusi ryhmä: Täydellisyyden tavoittelijat
Tässä olisi ryhmä normaalipainon sisällä oleville naisille jotka haluavat pudottaa painoaan/kiinteytyä/muuten vain kaunistautua! Täällä voimme jakaa kokemuksia :)
Olen itse synnyttänyt 6 viikkoa sitten ja painoa olisi pudotettavana vielä 6 kiloa ja vyötäröä kavennettava vähintään 10cm! Tämä oli toinen synnytykseni joten odotettavissa on kovempi taistelu kilojen ja senttien kanssa kuin esikoisen jälkeen... Raskausaikana sitä ei niin selvästi huomaa sitä läskin kerääntymistä, varsinkin kun itselläni melkeen kaikki rasva kertyy juuri keskivartaloon. Ei ole sitten tullut syötyä niin terveellisesti.
Toimenpiteet jotka olen aloittanut: olen käynyt tutustumassa useisiin kuntokeskuksiin ja ensi viikolla ajattelin liittyä yhteen. Aloitan siis säännöllisen liikkumisen :) Kaksoisleukaa yritän häivyttää päivittäisellä kasvojumpalla. Olen myös onnistunut rajoittamaan herkutteluni lakritsiin ja tummaan suklaaseen. Pyrin kuitenkin olemaan syömättä näitä joka päivä :) Olen myös joskus nuorempana huomannut että vihreä tee laihduttaa joten nykyään olen siihen koukussa ja juon n.10 kuppia päivässä! En vaan tiedä onko näin suuri määrä jo epäterveellistä... Kasviksia minun pitäisi lisätä ruokavaliooni, mutta pyrin syömään joka päivä ainakin 1 porkkanan :)
Painoni on tällä hetkellä 60kg ja punnitsen itseni aika harvoin n.kerran 2 viikossa.
Kertokaa te muutkin omia keinojanne tavoitteidenne saavuttamiseksi ja tuloksianne! :)
Kommentit (50)
Hei!
Ehtiin jo huolestua et eikö ketään kiinnosta tämmönen ryhmä.
tinttu86: kylläpä sä jaksat urheilla kovasti! :) Mä oon kans huomannu ton et ei se liikkuminen auta jos herkuttelee samaan aikaan... mulla itse asiassa paino vaan nousee sellasesta :O Syötkö joka päivä suklaata ja minkälaisia määriä?
Mulla on nyt paino pudonnut 1 kilon ja vyötärö kaventunut 1cm :) Aika hitaasti mutta toivottavasti varmasti tippuu paino :) Eli painan nyt 59kg. 5 kiloa jäljellä... Oon pääasiassa onnistunu olemaan syömättä muuta herkkua kuin tummaa suklaata ja lakritsia paitsi parina päivänä pikkusen porkkanapiirakkaa... Mutta niin siinä on käyny et melkeen joka päivä on pitäny saada sitä lakritsia tai tummaa suklaata.. Huoh. No tänään enkä huomenna ainakaan syö. Lupaan. :)
Liityin SATS:iin ja olen päättänyt kulkea siellä vähintään 3 kertaa viikossa (lisäksi käyn lasten kanssa melkein joka päivä aamupäivällä puolen tunnin kävelyllä): salilla, joogassa ja pilateksessa. Välipäivinä teen myös muutaman syvän vatsalihasliikkeen ja selkälihaksia kotona. Ihanaa! :D
Kasvojumppaa en ole jaksanut tehdä kuin n.joka 3 päivä... Pitää tsempata itteä ja yrittää tehä useammin... Heti tän viestin kirjotuksen jälkeen ainaki voisin tehä harjotuskerran.
Oisko muita halukkaita ryhmään?
Tuon liikkumisen tekee mulla helpoks se, että tyttö nukkuu 3-4 tunnin päikkärit aamupäivästä, joten aikaa jää liikunnan lisäksi myös löhöilyyn tai kotitöihin :) Lisäksi mies on kova kuntosalin käyttäjä, joten meillä löytyy alakerrasta oma kuntosali, jossa on kaikki pelit ja vehkeet. Ei siis voi vedota siihen, ettei olis mahdollisuus urheilla. :)
Suklaata söisin joka päivä, jos sitä vaan kaapista sattuu löytymään. Mutta onneks ei joka päivä löydy. :) Oon yrittäny löytää kevyitä herkkuja,joilla vois napostelua jatkaa,mutta kevyemmin. Esim. porkkanaa,kurkkua,paprikaa dippailen kevyt kermaviili dipissä. Ihana välipala on yhdistelmä ingmanin banaanijogurttia (rasvaa 0,1g) ja siihen lisää valion mansikka-mehukeittoa (kcal
Yritetäänhän vielä kerran, jostain syystä ei antanut eilen kirjottaa viestiä loppuun.. :(
... siis mansikka-mehukeittoa (kcal
vielä yks yrityskerta. (voihan ärsytys)
kcal alle 10) sekoittaen keskenään: ihanata!
Onnittelut siule kilon pudotuksesta, se on jo hieno alku! Mie en varmaan uskalla vaa´alle hypätä ennenku parin viikon päästä.. saas nähhä. :)
Saako liittyä porukkaan?
Mulla synnytyksestä 3kk, kiloja tällä hetkellä 66 ja tavoite olis 58kg...!
Kilot karisi alussa tosi helposti, mutta nyt jo selvästi tökkii!! Jotain pitäisi siis tehdä :)
Kevät terkuin, Santsuli
Heippa kaikille ja aurinkoisia kevätpäiviä!
Minulla on synnytyksestä reilut kolmisen viikkoa. Kiloja karttui matkaan suunnilleen 10, ihan tarkkaa en tiedä. Nyt jäljellä 5kg, ja löysää nahkaa vyötäröllä :D.
Tavoitteena olisi tuo 58kg, joka oli ennen raskautta, ja myös kiinteämpi vartalo. Ihanaa olisi, jos vatsan löllykkä olisi ristiäisissä pienempi. Ristiäiset ovat joskus huhti-toukokuussa.
Vointi on mitä parhain ollut jo parisen viikkoa ja lenkkeillyt olen vaunujen kanssa ja ilman 1-2h. Kotona olen yrittänyt tehdä varoen jumppaa, joka tarkoitettu synnyttäneille fit-lehden ohjeella.
Noh, liikunta ei ole mikään ongelma, mutta nuo HERKUT!!! Ne on maistunut aina ja liiankin kanssa. Eilen tuli naposteltua Domino-keksejä meilkein koko pötköllinen, ja kyllä harmitti pahanolon lisäksi!!!!
Muutenkin kolmisenviikkoa miehen kanssa herkuteltiin enemmän ja vähemmän + meillä riitti vieraita 4-5pv:nä viikossa ja samatahti jatkuu
:( Kaffen kanssa tulee herkuteltua.
Yritän ekaksi saada nuo syömiset ruotuun...
Kun lumet ja jäät on sulanut aloitan taas juoksemisen (eilen koiran kanssa liukastelin nurin ihan kävellen). Mieheltä sain sukset synttärilahjaksi, mutta en taida tänätalvena ladulle päästä... huokaus...
Nyt imurin kimppuun :)
Tervetuloa joukkoon Santsuli ja Aamuaurinko! :)
Santsuli: ihan totta... Alussa kilot karisi mullakin eka pari viikkoa tosi nopeaan mut sit stoppas. Kiloja mullaki tuli raskausaikana 17kg! Jäljellä onneks enään n.5kg :) Kerro Santsuli miten aiot toimia painon pudottamiseksi?
Aamuaurinko: sähän oot onnistunu pitään painon aika hyvin kurissa raskausaikanakin ;) Sisältääkö se fitness-lehden jumppa muuten suoria vattalihaksia vai vaan syviä? Mä en ite uskalla tehä vasta kun syviä vattalihaksia (synnytyksestä 8vk) koska oon saanu semmosen käsityksen et jos alkaa tekeen suoria vattalihaksia liian aikasin niin se pahentaa tilannetta, et vattalihakset vaan erkaantuu toisistaan lisää. Suositellaa vissi et ei alottas enne ku 2-3kk synnytyksestä. Mitä ootte muuten mieltä, kasvattaako suorat vattalihakset vatsan kokoa? Oon ite miettiny et en tekis koskaan muuta ku syviä vattalihaksia ku ne ainaki litistää vatsaa.
Toi on Aamuaurinko ihan totta et kahvipöydässä niin hankala välttää herkkuja! Koita laittaa tarjolle myös esim. viinirypäleitä ja omenanviipaleita et voisit ite herkutella niillä :D Mikset muuten pääse hiihtään?
Mun tilanne: Onnistuin olemaan ilman mitään herkkua 2 päivää! Huikea suoritus ;) Lupaan nyt 2 päivää lisää eli tän ja huomisen. Perjantaita en enää uskalla, sillo pitää saada jotain vähän (tummaa suklaata) :D
Nyt kun oon käyny jonku kerran joogassa oon huomannu et oon alkanu jotenkin kunnioittaan omaa kehoa enemmän ja on jotenki paljon tietosempi siitä mitä syö. Huomasin nää vaikutukset ihan itekseni ja sit katoin huvikseen netistä niin tuli vahvistusta näille mun luuloille. Jossain tutkimuksessa oli tullu myös ilmi et joogan ja meditoinnin avulla voi saavuttaa pysyvämmät tulokset painonpudotuksessa kuin jollain vauhdikkaalla liikunnalla. Suosittelen! :)
Kylläpä ahisti viimeks salilla kattoo itteä peilistä. Kauhistutti nähä kuinka kauheen levee mun keskivartalo on... Ennen oon salilla käydessä pitäny tiukkaa paitaa. Nyt pitää olla sen päällä huppari et kehtaa olla... Toivottavasti vyötärö kaventus nopeaa.... :)
Mie olen saanut nyt pidettyä 4 päivää ruokavalion kunnossa; ei siis herkuttelua :) Nyt vaan pelottaa tuo tuleva pääsiäinen.. Huomenna lähetään reissuun etelä-suomeen sukuloimaan, ja sen tietää ettei pysty huolehtimaan syömisistään niinkun kotona.. Viikonloppu siis menee varmasti aivan harakoille syömisten suhteen,eikä liikkuakaan pysty niinkun kotona :( tuntuu, että hyvä alku menee ihan hukkaan. Ja sitten ne suklaamunat. Ne kuuluu pääsiäiseen, ja voi että ne on hyviä! Ei niistä nyt voi aivan kokonaan kieltäytyä, eihän? :)
Mulla tämä laihdutus ollut huopaamista ja soutamista:( ja nyt alattelin vihdoin et jos saisin painon myös pidettyä:)mulla siis neljä lasta, joista nuorin on nyt puolitoista vuotta.tavoitepainooni mulla matkaa n.3 kg eli 58 kg toivon pääseväni ja pidettyä sen myös siinä..Lähdin painosta 68 ja nyt tällä hetkellä n.61 kg.Vaikka lapsia kotona hoidan vie lasten kanssa arki paljon aikaa ja oma kuntoilu jää juoksulenkkiin illalla 9 jälkeen tai kotona jumppaamiseen :) Olin joskus aikaisemminkin samankaltaisessa ryhmässä (ennen viimeistä raskautta) ja se todella toimi!!merkkasimme aina illalla päivän ruokailut ja liikunnat, sai muuten hyviä ruokavinkkejä muilta laihduttajilta :)
Mullakin laihdutus ja painon pitäminen on aika vaihtelevaa... Aloittaminen on kaikkein vaikeinta, tai siis se että pääsee oikeesti kiinni siihen ruokavalioon. Mulla auttaa tuo liikunta yleensä myös syömisiin, kun tekee rankempia treenejä mieli tekee oikeeeta ruokaa eikä herkkuja. Mutta sitä kunnon treeniä joutuu vielä odottelemaan jonkin aikaa. Muutenkin päivän aktiivisuus, jos on touhua ei muista niitä ylimääräisiä välipaloja napsia :)
Oon miettinyt tätä itsestään huolehtimista ja perhe-elämää... Kyllä tämä vielä onnistuu hyvin ja jaksaakin, kun on yksi lapsi. Ihailen suuresti teitä, jotka vielä päivän touhujen jälkeen jaksatte illasta myöhään tai aamusta aikaiseen lähteä urheilemaan + huolehtia useista lapsista ja pitää myös parisuhdepuolen viriilinä :).
Tähän tietysti toivon itsekin pystyvän, onneksi myös mieheni on urheilullinen, joten hän auttaa ja ymmärtää. Välillä pitää jättää jotakin väliin, että on aikaa perheelle ja puolisolle, mutta on se sen arvoista.
Minä pääsin eilen hiihtämään!!!! Voi mahoton, kun oli mukavaa pitkästä aikaa ja kierrosaika ei ollut kovasti huonompi verrattuna viime talveen. Kovasti olisi tehnyt mieli hiihtää toinenkin lenkki (n. 7,5km/kierros), mutta maltoin mieleni tämän kerran.
Mies tuli keskiviikkona töistä kotiin sukset kourassa. Silloin olin niin väsynyt, että en jaksanut lähteä ladulle, vaikka tarjosi iltavapaata :)
Iltapalaksi Daim-kakkua... EI HYVÄ...
tinttu86: Onneks olkoon noista herkuttomista päivistä ;) Mun mielestä sun ei kannata kieltää iteltä noita pääsiäismunia jos oikeesti himoitset niitä noin paljon... Muuten saattaa käydä niin että kun liikaa kieltää iteltään niin sit yhtäkkiä sortuu ahmimaan kaikkea.. Itellä ainaki kokemusta tämmösestä. Siks aattelinki nyt tehä sillee et 2 kertaa viikossa PITÄÄ syödä jotain hyvää (tumma suklaa tai lakritsi) vaikka ei ees haluttas. Ainaki näin aluks. Mut hei, päätä vaik et pääsiäisen jälkeen pitää olla taas muutama päivä ilman mitään herkkuja?
@mango@: Tervetuloa joukkoon! :) Mahtavaa kuulla et tän tapanen ryhmä on toiminu ennenki! Toivottavasti me kaikki saavutetaan tavotepainomme :) Sulla on varmaan parhain tilanne meistä kun VAIN 3 kiloa enään tavoitteeseen :) Käytkö muuten päivisin lasten kans ulkona vai onko liian rankkaa? Onneks pääset ees sillon 9 jälkeen lenkille, oon kuullu et monissa perheissä mis on monta lasta on äitin vaikee lähtä urheileen ees kerran viikossa! Mut kyllähän sitä aikaa löytyy jos oikeesti haluaa järjestää? Mustaki tuntuu kun 2 lasta et on koko ajan kauhee kiire ja järjestely et ehtii käydä käydä 3xviikossa kuntokeskuksessa.
Aamuaurinko: Vau, kylläpä oot jaksanu hyvin hiihtää noin pian synnytyksen jälkeen :D Mäkin muuten kävin saman pitusen lenkin viime vkl mut meinasin kuukahtaa välille... Vissi kunto vähän huonontunu tai sit ei vaan ollu oikeenlaiset voiteet ;)
Mun tilanne: Tänä aamuna sallin itselleni 80g tummaa suklaata (70%) ja nautin todella paljon :) Nyt voisin taas luvata että seuraavan kerran saan syödä tummaa suklaata/lakritsia tiistaina. Huh. Vähän pelottaa onnistuuko.
Onnistuin käymään tällä viikolla 3xkuntokeskuksessa: 2 kertaa salilla ja kerran pilateksessa. Vkl ois tarkotus päästä hiihtämään.
Mulla on paheena se, et kun teen päiväruokaa niin pitää aina olla joko jotain kastiketta tai paljon mausteita/ketsuppia/suolaa... Mut en uskalla viel karsia näitä pois. Keskityn ensin et saisin herkut vähemmälle. Yritän nyt lisätä päivän kasviksiin kaalia päivittäisen porkkanan lisäksi :D
Hörpin nyt vihreää teetä.. Ihanan rentouttavaa :)
Kiva kun mukaan mahtuu:)
Mulla tosiaan noi "alku" kilot lähti (7kg)tosi nopeesti n.3 vk:ssa..eli nesteitä kai ollut..nyt tilanne se et saa töitä tehdä oikeen kunnolla et tuloksia saa...ja jumppaamalla toivottavasti saan enemmän lihasta kun tota löllöä mitä jäänyt..
Mandei: kyllä me päivittäin ulkoillaan ainakin pari tuntia mut liikunnaks en sitä laske kun 1,5v ja kohta 3v ei kauheesti enää rattaissa jaksa viihtyä..:)
nyt keväällä kun jalkakäytävät sulaa ajattelimme kaverin kans ottaa aina eripäivinä jonkun kauempana olevan leikkipuiston kohteeksi ja saamme sitten siinä samalla liikuntaa :)
mä oon aina ollu kauhee makeen perään ja nytkin tuntuu et ilman ruokaa voisin olla mut karkkihimo hurja (eka viikko oli kyl pahin!!!!)nyt oon sallinu itselleni pe ja la syödä namia:)kohtuudella tietty!!
muuten yhden hyvän vinkin joltain joskus sain : et jos tulee kauhee himo esim suolaseen niin hapankorpunpäälle tomaattiviipaleita ja vähän yrttisuolaa..eikä kaloreita oo läheskään niin paljon ku sipsipussis..yök ..siis nam:)
Mulle tosta vihreestä teestä on tullut kans ystävä!jos tulee nälkä tai himi mussuttaa jotain keitän teetä..nyt kun kotona siihen mahdollisuus:)
Tsemppiä kaikille ja aurinkoista vkloppua (hope so)
Tuntuu tuo herkkujen mussuttaminen olevan yhen jos toisenkin pahe :/ Miten se voikin olla niin vaikeeta käydä kaupassa ja olla ostamatta mitään hyvää. Tai sitten jos siinä onnistuu niin ihan varmasti on jollain kahvipöydässä kaiken maailman pullat ja kakut tarjolla! Voi voi.. itsekuria tää touhu vaatisi ja mulla sitä ei tunnu tarpeeksi olevan, mutta hiljaa hyvä tulee..toivottavasti :)
Liikuntapuolta ylläpidän koiran&lapsen kanssa lenkkeilyllä päivittäin ja lisäksi oon alottanut nyt käymään uimassa. Alku tavote olis että käyn vähintään kerran viikossa ja itseasiassa oon nyt käyny 2 krt/vk. Mieli tekis alottaa (taas) steppiä tms. mun on vaan niin hankala sopia etukäteen menoja kun miehellä on tosi epäsäännölliset työajat. Pitäis löytää sellanen tunti mihin ei oo jonoja et vois ilmottautua aina samana päivänä kun on menos...!
Minkä pituisi olette? Kaikilla tuntuu olevan aikalailla samanlainen painotavoite.
Itse oon 161cm ja tolla nykyisellä painollani oon just siellä normaalipainon ja ylipainon rajoilla. En oo koskaan mikään hirmuisen laiha ollut, mutta toi 58kg on ollut mulle sellanen "hyvän olon paino"... Ennen raskautta ehdin lihottaa itteni 63 kiloiseksi ja raskauden myötä tuli vielä 18 kiloa lisää!! Joten kyllä tässä nyt jo tavallaan voiton puolella ollaan :)
Mutta eipä muuta tällä kertaa!
Tsemppiä kaikille herkuttomuuteen :)
Santsuli:
nimenomaan toi tosi vaikeeta kun itse yrittää pitää kurin niin sitten ne synntärit yms....viime vkloppunakin oli mun kummitytön synttärit ja nyt kahdet tulossa huhtikuussa...aaapuuuaaa...lenkkiä vaan enemmän??
mä oon 163 pitkä (ennen raskauksia paino oli 54 ja nyt se tavote se 58..vähän suodaan anteeks:))
Viikonloppua vietelty ilman lenkkeilyä ja panostettu nukkumiseen :)
Jos vaikka illalla kävisi pienellä happi-hyppelyllä.
Täällä pituutta on 167cm. Ennen raskautta painoa oli 58kg. liikuttua tuli paljon. Nyt ois kiva, jos pääsis samoihin kiloihin ja kroppa ei ois ihan löllyvä. Alkaa jo mahtumaan samoihin housuihin, farkut vielä epämukavan tiukat. Mutta jos kevään aikana niihin taas mahtuisi mukavasti.
Päätin viime päivityksessäni syödä herkkuja seuraavan kerran vasta huomenna mutta sorruin... Perjaintaina söin hampurilaisaterian kokiksella ja eilen ja tän aamun aikana 300g lakritsia. En pidä silti tätä kovinkaan pahana kun viime kerrasta kun söin ulkona oli 2vk (ennen kävin vähintään kerran viikossa) ja kun toi herkku oli "vaan" lakritsia... En ois kyl muuten sortunu siihen mutku mies tuli viikonlopun reissusta ja toi tuliaisena ;) No jos nyt pystyisin olemaan ilman mitään herkkua vaikka... torstaihin saakka :) Yritetään.
Vastapainoksi vkl herkuttelulle kävin hiihtämässä :) Meni paljon paremmin ku edellisenä vkl, luisti vissi vähän paremmin ;) Niin ja unohtu melkeen mainita.. mittasin vkl vyötärön ympäryksen ja tulos oli -2cm! :D Enään 8cm jälellä tavotteesta.
Nyt illalla salille...
Niin ja tuntuu muutenkin että on vähän edistynyt... Turvotus (ja ehkä kaksoisleukakin) on ainaki kasvoista laskenu jonku verran ja tunnen itseni kauniimmaksi :)
Pituus on muuten 161cm
Taitaa olla pääsiäis hiljaisuus palstalla... :)
Mandeillahan on mennyt ihan kivasti, ja tärkeintähän onkin, että itse tuntee olonsa kauniimmaksi! Ja tosiaan tuo herkuttelu ei ole paljoa. Vaikka se aina itsestään tuntuu isommalta...
Hienoa, että pystyt pitämään noita herkuttomia päiviä useampia niin ei herkkupäivät silloin tällöin haittaa.
Voi, että minäkin kaipaan salille ja juoksemaan...
Nyt vaan on muutaman päivän ollut nielu niin kipeä, että pitänyt Panadolia ottaa. No kunhan tästä parannutaan ja pyhät on ohi niin vois tuota lenkkeilyä taas jatkaa. Salihommia ei vielä varmaan, kun illat on vauvalla aika tankkausta ja mies on päivät töissä.
Pääsiäinen aloitettu herkuttelulla ;/
Tekeekö muilla mieli syödä hiilaripitoista ruokaa aiempaa enemmän? Itse olen huomannut, että enään ei välipalaksi meinaa hedelmät rittää tai jugurtti, vaan tulee otettua leipää tai muroja. Muuetenkin jäänyt noi ruoka-annokset melko suuriksi.
No niin kaun kun imetän ei viitsi ihan niukalla mennäkkään. Herkkujen vähennystä vaihtelevalla menestyksellä...
Olen synnyttänyt 5kk sitten ja saanut kaikki raskauskilot pois painonvartijoiden pistesysteemillä (en siis ole ollut ryhmässä mukana, vaan kotona pistevihkon kanssa toimien). Nyt viimeiset pari kuukautta on paino jynssännyt paikallaan. :( Motivaatio on tipahtanut, kun mahtuu jo omiin vaatteisiin, mutta tahtoisin kuitenkin vielä 6kg pois, jotta olo olisi mukavampi. Painan nyt siis 64kg, ja tavoitteena siis 58kg (mielellään kesään mennessä). Mistä ihmeestä motivaatio löytyisi? Painonvartijoiden pisteitä en enää halua laskea, se saa minut vain kiukkuiseksi ja syömään epäterveellisesti. Ne pisteet mitä päivän aikana saa syödä menevät herkkuhin ja kauhia nälkä jää. :( Zumban olen aloittanut, mutta eipä se hyppiminen mitään auta kun on tällainen herkkusuu.. Suklaa on herkkuani, olen melkein riippuvainen siitä. Pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni, mutta pirun vaikeaa se on. Minun ongelmani on siis syöminen. Liikun päivittäin: zumbaan reilun tunnin tai käyn kävelyllä tai salilla. Jos pystyisin rajoittamaan syömistäni, ei varmaan mitään ongelmaa olisi. Voi apua.