Voinko jättäytyä pois mummolareissulta...?
Mieheni on saanut muutaman viikon päähän ns. pitemmän viikonloppuvapaan ja nyt hän suunnittelee matkaa mummolaansa n. 400km päähän. Siis koko viikonloppu menisi. Miten on, voinko laittaa miehen matkaan kahdestaan 2vuotiaan kanssa? Mummosta tuskin on lapsen hoidossa mitään apua mutta mies kyllä varmaan pärjäisi tuon ajan. Lapsi ei kuitenkaan ole ollut vielä erossa minusta yötä, saatika kokonaista viikonloppua, joten mitä olette mieltä?
Minä en kehtaisi millään lähteä, mutta olen ´siirtänyt reissua jo pitkään... Mitä käsken sanoa miehen mummolle jos en mene?
Kommentit (20)
itsesi flunssaiseksi ja siksi he tulivat kahden. Voi olla mummollekin kivaa olla kahdestaan poikansa kanssa.
Onko kyse siis miehen mummosta? miksi et voisi yhtä viikonloppua uhrata, ilmeisesti käytte siellä hyvin harvoin?
Tuleeko sulle ap syyllinen olo jos et käy siellä ennen kuin mummo kuolee?
Anna nyt ihmeessä edes poika mukaan, mummo olisi todennäköisesti ikionnellinen.
Mitä sitä selittelemään kenellekkään menemisiä tai menemättä jättämisiä. Käsket miehen sanoa vaan, et sulle ei nyt sopinut.
Miten niin et kehtaa lähteä? Jos meillä olisi sama tilanne, ettei olla aikoihin nähty, niin minä en kehtaisi jäädä kotiin, vaikka olisi kuinka vastenmielinen paikka. Voihan siihen samaan reissuun ympätä vaikka hotelliyön tms. ettei koko aikaa tarvitse toisen nurkissa majailla...
Mutta en siis viitsisi lähteä, eli kehtaisi eli jaksaisi eli laiskottaa.
Käydään siellä yleensä noin 4-5krt vuodessa ja joo, tottahan mummo jo vanha on ja joo, miehen mummo siis kyseessä.
Lähinnä mietin loukkaantuuko mummo jos en tule... tai mieheni jos en suostu lähtemään...
Ainoastaan savon murteessa kehtaa = jaksaa.
Miten niin et kehtaa lähteä? Jos meillä olisi sama tilanne, ettei olla aikoihin nähty, niin minä en kehtaisi jäädä kotiin, vaikka olisi kuinka vastenmielinen paikka. Voihan siihen samaan reissuun ympätä vaikka hotelliyön tms. ettei koko aikaa tarvitse toisen nurkissa majailla...
koska se mummola sijaitsee hevonkuusessa. Kyseessä siis maitotila jossain tuhansien hiekkateiden päässä. Ihan mukava paikka käydä päiväseltään.
Ainoastaan savon murteessa kehtaa = jaksaa.
ihan ylä-Lapista. Ei tosin siellä nyt asuta lähelläkään mutta ei myöskään savossa vaan ihan eteläisessä suomessa.
ulkomailla 2v ja 3v kanssa. Hyvin meni, minulla myös ;)
"kehtaa" tarkoittaa kirjakielessä ihan muuta kuin viitsimistä/jaksamista.
mutta minun ja kaikkien tuntemieni ihmisten puhekielessä se tarkoittaa myös jaksamista silloin kun puhutaan laiskuudesta johtuvasta jaksamisesta.
Mutta se ei liity millään lailla tähän aiheeseen... t.ap
mutta minun ja kaikkien tuntemieni ihmisten puhekielessä se tarkoittaa myös jaksamista silloin kun puhutaan laiskuudesta johtuvasta jaksamisesta.
Mutta se ei liity millään lailla tähän aiheeseen... t.ap
Pyydän nöyrimmin anteeksi että nyt käytin VÄÄRÄÄ sanaa ja sinä et ymmärtänyt tai muuta vastaavaa, mutta enpä tosiaan ole koskaan tavannut toista joka ei olisi tuota sanaa ymmärtänyt tuossa yhteydessä, ja näin tosiaan sanotaan myös siellä mistä minä olen kotoisin, eli pohjoisessa. ja molemmat vanhempani ja vanhempienkin vanhemmat ovat myös sieltä lapista kotoisin että ei ole tippaakaan savolaista verta minussa...
kerrohan mitä se kehtaa sitten sinusta tarkoittaa? minulle kehtaa/viitsi on sama asia ja ne voivat asiayhteydestä riippuen tarkoittaa kahta eri asiaa, eli sitä että ei laiskuuttaan jaksa tehdä jotain tai sitten sitä että jokin asia on noloa ja sitä ei kehtaa/viitsi tehdä. Ymmärsitkö?
Minä en juuri koskaan lähde kotiin, siitä asti kun ovat olleet 1 v ovat saaneet mennä keskenään isän kanssa. Ei mulla niinkään ole mitään anoppiani vastaan mutta koko viikonloppu yksin kotona vs. viikonloppu anoppilassa... hmm, kumpi lienee mukavampaa.
tai stressata ja mummohan voi kuolla pian, joten kantsii nähdä nyt kun voi.
eihän se ole kuin miehen mummo ja kuolee kohta niin ei ehdi kaunaa kauaa kantaa.
kehtuuttaisi minuakin lähteä, mutta olenkin savolainen
lapsi trarvitsee äitiäään
jää kotiin lapsen kanssa- sekin on vaihtoehto