Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot menee paiseisen aknen kanssa, apua kaivataan

Vierailija
11.03.2010 |

Taas se iski.

Ekan kerran näitä paiseita alkoi tulemaan raskauden alkuvaiheessa ja niitä riitti lähes puoli vuotta, kunnes iho sitten vähän rauhoittui.

Aiemmin aknen oli laukaissut hormonikierukka, ja sitten jouduinkin syömään antibiootteja useamman vuoden putkeen.

Raskauden jälkeen iho on ollut ihan ok, mutta nyt taas jostain näitä kuumottavia ja turvottavia ja niin hirveän kipeitä paiseita on alkanut ilmestyä kasvoihin. Yleensä esim. poskipäihin tai nenään.

Eivät ole mitään tavallisia finnejä, jos niitä puristaa, niin sitä märkäistä visvaa tihkuu tai jopa valuu useasta kohtaa kipeää aluetta. Ja mikään ei tunnu auttavan. Sinkkivoiteella olen saanut joskus pidettyä ihoa vähän aisoissa, mutta nyt ei tunnu sekään auttavan.

Mulle tulee myös joskus samanlaisia finnejä häpyhuuliin ja ovat myös todella kipeitä.

Sain onneksi ajan ensi viikolle ihotautilääkärille, toivottavasti saan sieltä apuja.

Onko kenelläkään vastaavaa, ja mistä olette (jos olette) saanut apuja? Joku täällä av:lla mainitsi joskus jonkun etanavoiteen? Onko muita, mitä voisi kokeilla?

Kokeilen nyt myös, että jätän kaiken sokerin ja nopeat hiilihydraatit pois, josko se edes vähän hillitsisi tätä. Masentaa, enkä kohta viitsi edes ihmisten ilmoille lähteä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla sama juttu, paitsi paiseita ei tule kovin usein. oma ihoni on siitä "ihana" että minulla on pintakuiva iho ja akne, joka sisältää nämä märkäpaisefinnit.

jos en rasvaa, ihoni hilseilee ja kuivuu ja tulee ryppyjä, jos rasvaan, tulee märkäpaisefinnejä ja näppylöitä. pintakuivan ihon rasva ei auta, ainoastaan tosi kosteuttava auttaa mutta aknen takia en voi sitä käyttää. aloitan ens kierrolla diane nova-pillerit.

ootko koittanu diane novia? nehän auttavat akneen. tai sitten ihotautilääkäri voi määrä sellaisen kuurin kuin roacuttan, tehokas mutta sen kanssa pitää olla tarkkana ettei tuu raskaaks eikä saa juoda alkoholia, maksatesteissä käytävä lääkärin ohjeen mukaan.

tsemppiä. ite oon vasta vajaa 25 ja ryppyjä jo otsassa.

Vierailija
2/34 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös pintakuiva ja tosi herkkä iho. Reagoi herkästi myös esim. kylmään, ja saattaa joskus nostattaa kuuman suihkun jälkeen kihisevän patin, joka sitten häipyy itsekseen vähän ajan kuluttua.

Mulla myös todettiin pari vuotta sitten polykystiset munasarjat, joten tää vaiva saattaa ilmeisesti myös liittyä niihin.

Pitäis melkein harkita, että alkais käyttämään niitä Diane Novia, kun ehkäisyasia on muutenkin ajankohtainen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuote kaupoista ainakin löytyy...

Vierailija
4/34 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isot finnit lähteneet ja pysyneet poissa Diane Novan ansiosta, sitä ennen söin muutaman kuukauden mittaisen antibioottikuurin, joka auttoi vaan ihan hetkellisesti. Ovat olleet pois jo monta vuotta, ja vähitellen arvetkin on haalenneet niin että näytän nyt jo ihan hyväihoiselta. Enää ohimoissa on vielä sellaisia syviä arpia jotka ei varmaan ikinä lähdekään.

Mun finnit oli myös paiseita, jotka eteni ihon alla tehden okaloita, kunnes iho kuoriutui siitä päältä pois ja paljasti isot märkäpesäkkeet jotka sit saattoi poistaa. Ne oli kipeitä ja aivan kammottavan näköisiä. Mulla oli onneksi noista pahimmat selässä, ja kasvoissa lähinnä ohimoilla, leuassa, kaulassa ja otsassa. Mä viivyttelin lääkäriin menoa ihan liian kauan. Silloin mun kasvot oli ihan kohtuullisessa kunnossa mutta selkä oli kauhea. Lääkäri sanoi ensin tylsistyneenä ettän no näytäpä sitä selkää (luuli varmaan että siellä on pari näppyä) ja meni sit ihan hiljaiseksi kun näytin sen. Mut siitä se apu sit löytyi - onneksi!

Vierailija
5/34 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun finnit oli myös paiseita, jotka eteni ihon alla tehden okaloita, kunnes iho kuoriutui siitä päältä pois ja paljasti isot märkäpesäkkeet jotka sit saattoi poistaa. Ne oli kipeitä ja aivan kammottavan näköisiä.

Kuulostaa niin tutulta... valitettavasti :(

Ihotautilääkäri kenen vastaanotolle olen ensi viikolla menossa on ilmeisesti Suomen parhaimpia, joten odotukset on korkealla.

Pitää vaan tää aika tässä välissä koittaa nyt selviytyä tän naaman kanssa.

Ja voisin tosiaan siellä luontaistuotekaupassa pistäytyä kyselemässä, mitä heillä olis tarjota nykyisin.

Vierailija
6/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että raskausaikana mun iho rauhoittui, ja siitä juuri ajattelinkin, että johtuu hormoneista ja kokeilin diane novaa, ja sitä vastaavaa, oliko cypretyl tai jotain. Ja ne tosiaan auttoivat, ja senkin jälkeen kun lopetin, on pari vuotta mennyt ok. Mutta nyt juuri on taas leuassa ja selässä kipeät paiseet. Mutta miten lie nuo pillerit, kun ikää on 40 ja korkea verenpaine.. Niinkuin mä toivoin ettei enää tulisi tällä ikää..

Vierailija
7/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli samaa vaivaa ajoittain tosi ilkeänä, lääkkeet sain (kaikki kokeiltiin, Roaccutan tepsi). Iho-oireet kuitenkin sitten aina hiljalleen palasivat parin vuoden sisällä lääkityksen jättämisestä,joten pitkäkestoisempia elämäntavan muutoksia oli otettava keiin.

Itsellä auttoi sokerin jättäminen minimiin, samoin valkoisen leivän yms. hiilareiden. Selitykseksi löysin jostain, että sokeripitoinen ruokavalio pitää ruumiissa yllä sellaista matalaa jatkuvaa tulehdustasoa, joka pahentaa aknea.

Hiivaa sisältäviä ruokia vähensin myös. Puhdistus tosi säntillinen alkoholittomilla tuotteilla, tyynyliina vaihtoon päivittäin. Ei tupakkaa ja alkoholikin pahensi asiaa (kuivatti ihon pintasoluja). Kosmetologilla syväpuhdistus muutaman kuukauden välein kunnes iho alkaa rauhoittua,sen jälkeen suosittelen ajoittaista mikrodermabrasiaa.

Ravinnon pitää olla todella tasapuolista, vitamiinit ja omegat kehiin.

Hormonit, erityisesti "mieshormonit" aiheuttaa naisilla aknea - kulkee usein käsi kädessä sen kassa, että lihomistaipumus keskittyy pömppövatsaan, onko sulla sitä? Stressi lisää näiden hormonien erittymistä. Sitä vastaan toimii reipas liikunnan lisääminen.

Vierailija
8/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa syönyt monta kuuria, mikä rasittaa kehoa aivan tavattomasti.

Vierailija
9/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa kärsinyt aknesta, nyt on alkanut rauhoittua, ikää 42 v. Antibiotteja olen aika ajoin syönyt.

Laitan tähän Nimue-sarjan jossa puhdistava kasvovoide on ollut rasvaviidakossa myönteinen tuttavuus http://www.nimueskin.com/

Ei se siis lääkkeitä korvaa, mutta vuosikausien kosmetoligilla ramppailujen jälkeen ja kaikenlaisten turhien rasvojen osamisen jälkeen tämä oli järkevä ostos ja puhidisti ihoa.

Loppuun vielä myötätuntoni, on kauhean kuuloista ja kipeää myös.

Vierailija
10/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne on aina hormonaalista. Siihen ei puhdistusaineet auta kuin vähän. Tarkistuta esim. kilpirauhasarvosi (siis ettei ole liika/vajaatoimintaa).

Juo vettä, ei varmaan auta hireästi, mutta ei myöskään pahenna.

Saatko tarpeeksi sinkkiä sisäisesti? Osta sinkkutabletteja, isohko purkki maksaa muistaakseni 15e.

Tuntuu siltä ettei lääkärit tiedä mitään aknen hoidosta.

Vierailija
11/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa yksi paisenaama.

Hyvä, että pääset nyt ihotautilääkärille. Luultavasti tarjoaa ensin jotain tetrasykliiniä ja sitten ehkä Roaa.

Itsellä samoja fiiliksiä välillä. Toisaalta multa kun lähti hiukset lähes kokonaan 8 vuotta sitten, tuntui finnit pienemmältä kosmeettiselta haitalta (mutta ajatteles, kun päällä on molemmat).

oon varmaan myös kokeillu kaikkea mahdollista ja mahdotonta - tuloksetta tai lyhytaikaisin tuloksin. Roaa olen syönyt 3 kuuria ja vielä työntää vesipaisetta. Onneksi nyt melko harvoin, mutta ikäänkin on 35 v.

Olenkin nyt tehnyt päätöksen, etten tuhlaa pennin jeniä enää mihinkään ihmeaineiseen, vaan panostan laatukosmetiikkaan. Paiseethan ei mihinkään häviä, mutta kiiltävillä huulilla on helpompi hymyillä. Aurinko onneksi auttaa myös, joten kesää odotellessa.

Tsemppiä!

Aikoinaan helokkiöljykapselit auttoivat ihoon vähän aikaan. jos siis halusin ihon varmasti kuntoon joksikin juhlapäiväksi, söin kapseleita pari viikkoa ennen.

Vierailija
12/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kosteusvoide tms, auttaisi pintakuivaan, finnejä pukkaavaan ihoon? Mikä kosteuttaa hyvin tukkimatta ihohuokosia? Avene sarja? Vichy?

Vierailija
13/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon paininu finnien kanssa tieni-iästä lähtien ja käynyt läpi lähestulkoon kaiken tarjolla olevan materiaalin ihon siistinä pysymiseen. Tällä hetkellä (2 lasta synnyttäneenä, ei hormonaalista ehkäisyä enää toivovana) parhaat ihotulokset syntyvät näin:

Pesu (dermosil-puhdistusmaito) illalla. Tujumpi yövoide ja clindoxyl-geeli (ihotautilääkäriltä reseptillä)

Aamulla ei pesua, vain päivävoide.Talvi- ja kesäiholle omansa.

Veden juonti päivän aikana, ja tietysti elmäntavat noin ylipäänsä. Vanhemmiten kaikki alkaa näkyä ihossa: valvominen, tupakka, viina.

Oon havainnut, että itselläni on suuret ihohuokoset, jotka tukkeutuvat helposti. Siihen ei vaikuta kosmetologin hoidot (monesti vain pahentanut tilannetta!) eikä se, kuinka rasvaista ruokaa syöt tai et syö. Hormonit vaikuttaa hyvinkin paljon, samoin stressi. Nuorempana söin Diane Novaa, joka auttoi useaksi vuodeksi. Nyt en enää lähde pillereitä popsimaan, koska en halua hormonaalista ehkäisyä. Clindoxyl-geeli on kyllä ollut hyvä, iho on rauhoittunut silmin nähden.

Vierailija
14/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjasta löytyy nimenomaan aknen hoitoon tarkoitetut tosi tehokkaat tuotteet. ovat ihotautilääkäreiden kehittämiä. Itselläni tehosi yllättävän nopeasti. minunkin ihoni on pintakuiva, mutta epäpuhdas.

Vierailija
15/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin n. 1kk sitten ja hoidon pituus on 4-6kk.

söin aikaisemmin yhden tetrasykliinikuurin, se auttoi tasan niin kauan kun kuuri kesti. 2 viikkoa kuurin loppumisen jälkeen finnejä alkoi taas tulla. nyt ei ole tullut uusia finnejä pariin viikkoon enää, toivon hartaasti että apu on pysyvä.

syön roaccutanin rinnakkaisvalmistetta joka maksoi 100kpl satsi n. 35e eli oli huomattavasti halvempi kuin roaccutan n 95e. lisäksi tulevat tietysti yksityisen ihotautilääkärin kulut eli 2x käynti + labrakokeet hoidon puolivälissä. minulla on h-kierukka joten sain suoraan tuon 100kpl satsin, muuten lääkettä kai saa (naiset siis) vain 1kk annoksen kerrallaan ja pitää tehdä raskaustesti aina ennen kuin resepti uusitaan. reseptikin on voimassa aina vain viikon määräyspäivästä.

kuluja on kyllä tullut myös kaikista sivuvaikutusten hoidoista... minulla herkistyi kasvojen iho tosi paljon ja piti kokeilla montaa eri naamarasvaa ennenkuin löytyi riittävän rasvainen voide joka ei ärsytä. lisäksi on tarvinnut vierailla apteekissa hilseongelman ja korvien kutinan hoidon tiimoilta. bepantheniakin kuluu huulirasvana...

Vierailija
16/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kyseisen kuurin n.kymmenen vuotta sitten ja sanoisin että kuurin syöminen kannatti todella. Toki edelleen tulee finnejä -harvakseltaan kuitenkin. Kuuri oli hinnakas, mutta rahan arvoinen. Suosittelen myös käyttämään kasvonpesuaineena apteekista saatavaa Louis Widmer pesugeeliä..

Vierailija
17/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extended Thrist Relief on hyvä voide pintakuivalle rasvaiselle iholle, joku sitä kysyi.

Vierailija
18/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on myös atooppinen iho? Siis voiko enempää vitsauksia enää ollakaan!

Vierailija
19/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee kystisen aknen tyyppisiä pakkuloita, kun käytän maitotuotteita. Muutamia pitkäaikaisia pakkuloita tulee kasvoihin, päänahkaan, niskaan, hartioihin, selkään. Maitotuotteiden sisältämät hormonit aiheuttajina. Olen kokeillut useita kertoja ja aina sama juttu.

Vierailija
20/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvät kilometrin päähän jos hiukset kiinni ja ovat tajuttoman kipeitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi