Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot menee paiseisen aknen kanssa, apua kaivataan

Vierailija
11.03.2010 |

Taas se iski.

Ekan kerran näitä paiseita alkoi tulemaan raskauden alkuvaiheessa ja niitä riitti lähes puoli vuotta, kunnes iho sitten vähän rauhoittui.

Aiemmin aknen oli laukaissut hormonikierukka, ja sitten jouduinkin syömään antibiootteja useamman vuoden putkeen.

Raskauden jälkeen iho on ollut ihan ok, mutta nyt taas jostain näitä kuumottavia ja turvottavia ja niin hirveän kipeitä paiseita on alkanut ilmestyä kasvoihin. Yleensä esim. poskipäihin tai nenään.

Eivät ole mitään tavallisia finnejä, jos niitä puristaa, niin sitä märkäistä visvaa tihkuu tai jopa valuu useasta kohtaa kipeää aluetta. Ja mikään ei tunnu auttavan. Sinkkivoiteella olen saanut joskus pidettyä ihoa vähän aisoissa, mutta nyt ei tunnu sekään auttavan.

Mulle tulee myös joskus samanlaisia finnejä häpyhuuliin ja ovat myös todella kipeitä.

Sain onneksi ajan ensi viikolle ihotautilääkärille, toivottavasti saan sieltä apuja.

Onko kenelläkään vastaavaa, ja mistä olette (jos olette) saanut apuja? Joku täällä av:lla mainitsi joskus jonkun etanavoiteen? Onko muita, mitä voisi kokeilla?

Kokeilen nyt myös, että jätän kaiken sokerin ja nopeat hiilihydraatit pois, josko se edes vähän hillitsisi tätä. Masentaa, enkä kohta viitsi edes ihmisten ilmoille lähteä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne lähtee tujulla sinkkikuurilla ja ihan varmasti. Olen kärsinyt finneistä viimeiset 20 vuotta ja nyt lopultakin olen päässyt niistä eroon. Onneksi surffasin netissä ja luin sinkin vaikutuksesta akneen.Ostin Kelasin sinkkiä ja neljä tabua = 60 mg / pvä muutaman vkon ajan ja johan alkaa näkymään. Taatusti. Mitkään apteekkituotteet tai lääkärin määräämät aineet ei tehoa...Suosittelen lämpimästi ennen mitään vahvoja aknelääkkeitä, eikä loppujen lopuksi maksa paljoa, kun vertaa, miten paljon menee rahaa erilaisiin puhdistusaineisiin ja voiteisiin. Markettiin vaan sinkkiä ostamaan. Ps. laittakaa viestiä, miten ihonne voi. Nimim. aknen selättänyt onnellinen.

Vierailija
22/34 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aknehelvetti hälveni(muutama vuosi sitten) ku aloin syömään kalanmaksaöljyä ja ruokavalio vhh ei mitenkään tiukkapiposesti. Naapurin muija sano yks päivä et onpa sulla hyvä iho (kun ei tienny taustaa)olen 42v. Enpä ollu moista kuullu aikasemmin ja se tosiaan on:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!  Täällä kans Aknen kanssa painiva. Mulle se tuli hormoonikorvaushoidoista ja jatkuu niiden mukana. Helpointa olisi omalla kohdalla lopettaa hoito ja iho palaisi lähelle entistä. Valitettavasti Ei ole mahdollista endon takia. 

Eli olen nyt saanut sen aisoihin. Ihon hoitomuutoksilla ja ruokavaliolla. 

Ihoa hoidan ainun sinkkivoiteen ja aloe veraa sisältävän vauva öljyn avulla. Tämä sen vuoksi että iho ei kestä voimakkaita kemikaalej.  Saunassa hellä kuorinta kerran vko. Saan myös näppyjä päänahkaan joten vaihdoin shampoon syvä 

puhdistavaan. 

En syö mitään hiivaa sisältävää enkä natriumglutamaattia. VähensiN maitotuotteita ja punaista lihaa ja sokeria. Soijan jätin myös todella vähälle nii. Muutoksia on alkanut näkymää.  Jos käyttää meikkejä nii. Kannattaa puhdistaa kaikki sudit yms. 

Vierailija
24/34 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2010 klo 22:26"]

jolla on myös atooppinen iho? Siis voiko enempää vitsauksia enää ollakaan!

[/quote]

Kohtalotoveri täällä vastaa, että ainoa mikä mullä näyttää auttavan on puhdistukseen vauvan ne perspuhdistuspyyhkeet ja kosteusvoiteena Aqualan L. KAIKKI muu joko vetää ihan aivan rikki atopian takia (hajusteet ja väriaineet) tai tukkii ihohuokoset ja tekee niitä kipeitä patteja. Tällä on menty nyt kohta 3 vuotta ja tällä hetkellä enää ainoa ongelma on couperosa, mutta sen kanssa nyt vielä jaksaa elää. Ja arkena ei tietenkään mitään meikkiä naamaan, se se vasta kuivattaakin.

Vierailija
25/34 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt parin vuoden ajan ollut tuollaista (ikää37v) ja olen nyt syönyt Oricykliniä 3 viikkoa ja nyt vasta viimeisen viikon aikana iho pikkuhiljaa parantunut. Sitä ennen leuka ja suun ympärys, ohimot, korvien taukset vieri vieressä sellaisia isoja, tosi kipeitä paukamia jotka saattoivat olla viikkoja ja välttämättä niistä ei koskaan mitään tullutkaan. Onneksi sain työterveyslääkäriltä kuurin!

Vierailija
26/34 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2010 klo 13:14"]

minulla sama juttu, paitsi paiseita ei tule kovin usein. oma ihoni on siitä "ihana" että minulla on pintakuiva iho ja akne, joka sisältää nämä märkäpaisefinnit.

jos en rasvaa, ihoni hilseilee ja kuivuu ja tulee ryppyjä, jos rasvaan, tulee märkäpaisefinnejä ja näppylöitä. pintakuivan ihon rasva ei auta, ainoastaan tosi kosteuttava auttaa mutta aknen takia en voi sitä käyttää. aloitan ens kierrolla diane nova-pillerit.

ootko koittanu diane novia? nehän auttavat akneen. tai sitten ihotautilääkäri voi määrä sellaisen kuurin kuin roacuttan, tehokas mutta sen kanssa pitää olla tarkkana ettei tuu raskaaks eikä saa juoda alkoholia, maksatesteissä käytävä lääkärin ohjeen mukaan.

tsemppiä. ite oon vasta vajaa 25 ja ryppyjä jo otsassa.

[/quote]

Juu, pintakuiva iho aknetaipumusken kanssa on kamala yhdistelmä, kun pinnan alla muhii ties mitä... Söin iste tuohon vaivaan roaccutan-kuurin, ja sittemmin olen saanut vain pieniä, nopeasti paranevia finnejä ja niitäkin äärettömän harvakseltaan.

Sivuvaikutuksista puhutaan paljonkin, mutta itse selvisin hyvin vähällä. Jännä juttu oli, että mulla ihon kosteustasapaino jotenkin normalisoitui jo kuurin alussa, vaikka iho hilseilikin aika tavalla. Se hirveä pintakuivuuden kiristely jäi pois.

Vierailija
27/34 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tosi tyytyväinen Bion-aknenhoitosarjaan, koska mielestäni on tärkeää että iholle ei tungeta mitä tahansa paremman toivossa. Tuotteet ei ole aiheuttanut mitään reaktioita, iho suorastaan huutaa lisää.

Omat poskipaiseeni ja pahan tulehduksen sain rauhoitettua melkein parissa viikossa, ja en voi muutakun suositella kaikkia testaamaan. Inhibiting gel on kovassa käytössä!

Vierailija
28/34 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja mieheni huolehdimme hygieniastamme aamuin illoin. ei ole aknea, hilsettä tai silsaa.

Vierailija
29/34 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lopeta turhat pesut. Iho pysyy parhaassa kunnossa, kun peset naamasi vedellä suihkussa käydessä joka toinen päivä

-älä rasvaa. tukkii vaan ihohuokosia

-älä koske

-ruokavalio kuntoon. Lopeta kasvisrasvat, tilalle oliiviöljy ja voi. Tumma suklaa hellii ihoa. leipä pois. sipsit pois.

- 3 viikkoa ja iho kunnossa

Vierailija
30/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diane Novasta sen verran, että itselläni ei ollut aknea aikaisemmin. Vähän murrosiässä oli selässä finnejä. Kuitenkin noiden pillereiden syömisen aloitin paljon finneilyn jälkeen lääkärin suositellessa kun silmiini ilmestyi yllättävän paljon näärännäppyjä. Söin Diane Novaa reilut kolme vuotta ja lopetin viime kesänä. Voi että tätä finnejen määrää, selkä täynnä, naama vaihtelevasti ja nyt myös jalkojen välissä. Ja kipeitä. Jos olisin etukäteen tiennyt, olisin mieluummin valinnut näärännäpyt. Toivottavasti hormonit tasottuvat vielä joskus. Mutta tosiaan sinä aikana kun söin pillereitä, ei finnejä ollut juuri lainkaan. Mitään muitakaan haittatekijöitä en havainnut. Ainoastaan kummaksun punaista pistettä joka tuli nenääni kun aloitin nuo ja poistui tässä nyt joulun alla. Outoa. Suosittelen Diane Novaa, jos akne on nyt paha, jos ei, niin en.

Vierailija
31/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sinkkivoidetta ja luontaistuotteita? Ei ihme jos naama märkii irti.

Ihan alkuvaiheessa jo paiseista aknea hoidetaan usean kuukauden antibioottikuurilla. Tehoaa useimmiten. Diane Nova on hyvä niille, jotka tarvitsevat ehkäisyä ja joille pillerit sopivat. Paikallishoitoja on useita, parhaita ovat A-vitamiinijohdannaiset ja antibioottivoiteet. Loppupeleissä ainoa varmasti tehokas hoito on Roaccutan tai geneeriset kaverinsa, jolla iho kyllä tulee kuntoon. Ei näihin mitään maailman parhaita ihotautilääkäreitä tarvita. Jokainen ihotautilääkäri ja moni muukin lääkäri osaa kyllä hoitaa aknen jos haluaa, se on niin peruskauraa.

Vierailija
32/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää käyttää. Nyt tuntuu, ettei mikään auta, ei edes ikääntyminen.

Saako ihotautilääkäriltä tosiaankin apua - auttaako tuo Roaccutan pitkänkin aikaa? Myös hormonaaliseen akneen?

Vierailija
33/34 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi harkita roaccutan-kuuria, joka kestää 3-6 kk käsittääkseni. on kallis ja kova kuuri, raskaaksi ei saa tulla, kuurin jälkeen on varoaikakin sille, sivuvaikutuksia voi tulla maksaan ja iho ja limakalvot kuivuvat. mutta yleensä parantaa aknen pysyvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi