Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun miehen palkka on tasan kaksi kertaa mun palkka

Vierailija
11.03.2010 |

olemme molemmat akateemisia, valmistuneet samaan aikaan jne.

Eikö ookin helkutin hienoa?!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka aliarvostettua työtä teet, kun palkka on noin heikko. Ellei miehellä sitten ole poikkeuksellisen hyvä palkka. Meillä kävi näin, että ajattelin miehen saavan heti valmistuttuaan parempaa palkkaa kuin minä n. 4:n vuoden kokemuksella. Mutta saikin sitten 20 % vähemmän palkkaa. Meillä myös molemmilla samantasoiset yliopistokoulutukset.

Mutta voithan olla iloinen miehesi hyvästä palkasta!

Vierailija
2/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhettä :9

Mutta musta tää tilanne on hyvin kuvaava.

Minä nainen valtiolla (palkan noususta ei toivoa)

Hän mies yksityisellä (palkka tarkistetaan säännöllisesti).

Tiedän, että mieheni tekee työnsä hyvin, mutta en silti usko, että hänellä olisi sama palkka naisena...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ken hieroisi?

Vierailija
4/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvannet, että meillä sama tilanne. Niin se vaan menee, että tietyillä aloilla paremmat palkat.

Vierailija
5/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOLMANNEKSEN DI-miehensä palkasta.

Mun palkka pari tonnia, miehen melkein kuusi. Itse olen lisäksi opintojen aikana kerännyt yli kymppitonnin opintolainaa (kun työharjoittelut, gradut ym. tehtiin palkattomana ja opiskelu vei todellakin täyspäivän), mies rekrytoitiin heti perusopintojen jälkeen isoon IT-alan yritykseen, jonka piikkiin hän on tietysti palkallisena tehnyt opinnäytteensä ym.

Mutta en minä valita. Hyödynhän itsekin miehen isosta palkasta ja itsehän olen alani valinnut. - En pärjäisi enkä viihtyisi miehen alalla.

Vierailija
6/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tietotekniikan DI ja mä FM. Arvannet, että meillä sama tilanne. Niin se vaan menee, että tietyillä aloilla paremmat palkat.

Vierailija
7/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään valita, mutta musta tähän tasa-arvoon on hyvä kiinnittää aika ajoin huomiota eikä tyytyä 'huonompaan asemaan'.

-ap

Mutta en minä valita. Hyödynhän itsekin miehen isosta palkasta ja itsehän olen alani valinnut. - En pärjäisi enkä viihtyisi miehen alalla.

[/quote]

Vierailija
8/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai alojen tasa-arvosta. Kyllä minun humanistisella alalla ne miehetkin tienaavat sen pari tonnia ja rapiat, samoin minulla on pari naiskaveria IT-alalla, ja he tienaavat sen neljä-kuusi tonnia kuussa.

Saahan sitä tänä päivänä kukin valita alansa ja opiskella juuri sitä mitä haluaa.

En siis kiellä työmaailmassa yhä vallitsevaa naisten alisteista asemaa, mutta jos tässä ketjussa puhutaan nyt FM-koulutuksen hankkineiden puolet tai yli puolet pienemmistä palkoista verrattuna DI-puolisoihin, niin eihän se ole sukupuoli vaan alakysymys.

Minulla on kyllä ystäväpariskuntia, joissa nainen tienaa enemmän kuin mies. Esim. DI(nainen) + sosiaalialalla oleva(mies), Vakuutusalalla oleva esimies (nainen) ja tutkija (mies)...

Vierailija
9/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasa-arvosta sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
10/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se naisten palkka- ja urakehitys jää pysyvästi jälkeen viimeistään siinä vaiheessa kun lapsia on maailmassa. Lapsethan vaikuttavat naisen uraan negatiivisesti, miehen positiivisesti. Ja aika lailla riippumatta miten vanhempainvapaat on järjestetty.

Toki aina poikkeusyksilöitä on, mutta yleinen trendi on tämä. Sitä vaan on vaikea uskoa kun katsoo alta kolmekymppisenä asiaa, mutta katsokaapa asiaa uudestaan kun olette vaikka 45.

Näin siis ainakin yksityisellä sektorilla.

Vierailija
11/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mies tienasi tasan kaksi kertaan sen minkä minä. Mulla akateeminen koulutus, miehellä opistotason tutkinto. Molemmat oltiin tavallisia työntekijöitä.

Nyt tilanne se, että molemmilla tasan sama palkka, itse olen edennyt uralla, mutta tähän taitaa ansiotason nousu tyssätä.

Vierailija
12/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se naisten palkka- ja urakehitys jää pysyvästi jälkeen viimeistään siinä vaiheessa kun lapsia on maailmassa. Lapsethan vaikuttavat naisen uraan negatiivisesti, miehen positiivisesti. Ja aika lailla riippumatta miten vanhempainvapaat on järjestetty.

Toki aina poikkeusyksilöitä on, mutta yleinen trendi on tämä. Sitä vaan on vaikea uskoa kun katsoo alta kolmekymppisenä asiaa, mutta katsokaapa asiaa uudestaan kun olette vaikka 45.

Näin siis ainakin yksityisellä sektorilla.

Vierailija
13/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa alanne paremmin.

Nyt AP loparit sieltä valtion hommista ja yksityiselle puolelle. Ympärillä tuulee enemmän, tahti on kovempaa, mutta liksakin on parempi.

Vierailija
14/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme molemmat akateemisia, valmistuneet samaan aikaan jne. Eli voi se noinkin mennä. Mutta myönnän, että ap:n tilanne on se tilastollisesti todennäköisempi.

Vierailija
15/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa alanne paremmin.

Nyt AP loparit sieltä valtion hommista ja yksityiselle puolelle. Ympärillä tuulee enemmän, tahti on kovempaa, mutta liksakin on parempi.

Vierailija
16/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme molemmat akateemisia, valmistuneet samaan aikaan jne. Eli voi se noinkin mennä. Mutta myönnän, että ap:n tilanne on se tilastollisesti todennäköisempi.

Meillä on siis 3 lasta, olen ollut kunkin kanssa kotona noin vuoden, ja olemme niukin naukin/vähän päälle 4-kymppisiä.

Vierailija
17/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaerot johtuu ihan muista asioista. sanoisin pikemminkin, että nyt on käynyt niin, että naiset ovat tasa-arvoisempia kuin miehet...

Vierailija
18/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkauksen epäsuhdat ovat alakohtaisia. Kukaan ei pakota hakeutumaan matalapalkka-alalle, jos liksa on niin osa elämää.

Vierailija
19/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mikä siis oli ap:n ja miehen ala? Ei kyse minusta ole ollenkaan sukupuolten välisestä erosta vaan yksityisen ja julkisen sektorin välisistä palkkaeroista. Minä tienaan (nais)juristina yksityisellä sektorilla 7.000e/kk ja (nais)kollega julkisella puolella varmaan puolet tuosta.

Niin että hus pois julkiselta...

Vierailija
20/27 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on sama koulutus, mäkin siis filmaist, mutta teen tavallisia tstohommia (onneksi akateemisuus ei häiritse muita täällä) ja muutama kaveri meni koulutustavastaavaan työhön julkiselle. Tylsää ja huonostipalkattua. Kuten huomaatte, teen jo kirjoitusvirheitä, kun akateemisuus on saanut jäädä unholaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi