Olen liian hellämielinen äiti.
Tuttavapiirissä mua ja meidän tapoja kummeksutaan.
En pysty antamaan 2v kuopusta hoitoon muille ja poika syö vielä iltaisin rintaa. Poika on kovin äitinen, ei siis halua mennä muiden syliin edes, paitsi isän ja sisarusten. Vuoden päästä kun palaan töihin, en halua viedä poikaa tarhaan, vaan mummu hoitaa häntä.
Lapset saa tulla yöllä meidän sänkyyn jos pelottaa. Esikoisen haen autolla koulusta, vaikka pääsisi bussillakin. Aamuisin vien lapsille vaatteet sänkyyn, jotta voivat siinä pukea ja autan tarvittaessa. Laitan aamupalat valmiiksi.
Lapset ovat 8v, 6v ja 2v.
Pitäisikö mun ihan oikeasti kovistella lapsia enemmän? Tai jotenkin "karaista" tulevaisuutta varten. Nyt kun olen vielä kotona, mulla on aikaa passata heitä. Kun palaan työelämään, tilanne muuttuu.
Kommentit (25)
muttei sitä pienintä. Ja toimin ihan samoin.
Ja minä sain juuri sukulaiselta valtavat pyyhkeet, kun edes väitin, että tuonikäisten pitää pukea itse.
Vaadin kuulemma "aivan liikaa itsenäisyyttä" jne.
Toisaalta olet menossa töihin vuoden päästä joten tuolloin teidän ja lasten arki muuttuu. Pääsevät isommat jo vähän itsenäistymään.
Pahin esimerkki jonka tunnen on lähes nelikymppinen äitinsä passaama mies. Äiti laittoi jopa ruuan lautaselle ihan siihen asti kunnes tämä sälli muutti pois kotoaan. Ja arvatkaa mitä vaimo jatkaa samaa rataa tuo herra ei koskaan edes vettä keittänyt. Minua pelottaisi jos minun mies olisi tuollainen entäs jos minulle kävisi jotain kuinka mies pystyisi hoitamaan lapset ollessaan edellä mainittu tosukka.
tuollaisia 8- ja 6-vuotiaita on vielä pitkä matka aikuisen hyysäämiseen.
Meillä mennään siinä tahdissa kuin lapset liekaa lisäävät.
Nyt käyvät yökylässä kaverien luona, laittelevat ruokaa sitä mukaa kuin itse haluavat jne.
Eli luontainen halu ottaa etäisyyttä, tehdä itse jne. on itse lapsella kuitenkin.
Eri asia jos on ihan paketti, eikä osoita mitään merkkiä kasvuun tms.
23
Saa tässä kylmässä maailmassa taivaltaa ihan tarpeeksi sitten aikuisena. Itse olen lapsena saanut yllinkyllin hellyyttä ja huolenpitoa, joten nyt haluan jakaa sitä samaa omille lapsilleni.
Kyllä 8ja 6 vuotiaiden pitää osata pukea itse ja meillä lapset niin tekevät, mutta aamulla kun herätän esikoisen, laitan hänelle sukat jalkaan lämpimän peiton alla, että on mukavampi tassutella aamiaispöytään kylmällä lattialla. Samoin 6-vuotiaalle vedän sukkahousut jalkaan, kun herätän hänet. Kamalaa passaamista, eikö?
Lapset ovat mummulassa aina sillointällöin yökylässä, pienintä lukuunottamatta, mutta ei todellakaan joka viikonloppu. Pienin pääsee yökylään, kun on lopettanut iltatissin syömisen. Muuten on unentulo hankalaa ja tulee tarpeetonta itkua.
ap
ollut aina superterve, ei tartu päiväkodin vatsataudit yms, vesirokko onneks kuitenkin