Kumpi teillä kuluttaa enemmän: mies vai nainen?
Kommentit (16)
Mies. Syö enemmän ja tykkää enemmän tavarasta.
Minä, mies, koska täällä ei asu naista. Ostan lähinnä ruokaa, polttoainetta ja joskus vaatteita. Uudet silmälasit pitäisi myös kohta puoliin hankkia.
Minä. Syön enemmän kuin vaimoni ja hän inhoaa shoppailua.
Minä nainen, koska ostan kaikki kotiin. Uusia lakanoita, pyyhkeitä, astioita - jos niitä tarvitaan. Miehelle riittäisi korvaton kahvikuppi vaikka loppuiäksi ja samat verhot kymmeniä vuosia, päiväpeitot ja lakanat. Lisäksi huolehdin kaikkien lahjat, myös hänen äitinsä äitienpäivälahjat ja joululahjat + lasten lahjat.
Mies. Harrastaa autoja ja moottoripyöriä ja koko ajan tulee postissa jotain osaa ja nippeliä. Minä ostan lähinnä vain päivittäistavaroita, joskus jotain vaatteita tai koiran juttuja.
Vanhemmistani isäni. Heillä on samanlaiset tulot, mutta mies syö enemmän ja tykkää ostaa kaikenlaista krääsää. Onneksi ei ole ainakaan vielä alentunut ostamaan temu roskaa.
Rahaa kulutetaan suurinpiirtein saman verran, mutta luonnonvaroja mies kuluttaa enemmän kun ostelee tavaraa ja ajelee autolla surutta, itse olen tarkempi laadusta ja ympäristövaikutuksista, mutta en rahasta.
Meillä mies ei käytä oikeastaan yhtään rahaa. Hän ei käy kaupoissa, eikä harrasta muuta kuin tennstä ja musiikkia. Kerran tai kaksi vuodessa saan raahattua hänet vaatekauppaan ja silloin ostetaan kerralla kaikki tarvittava myyjän opastuksella.
Miehen lelut kalliimpia. Ostaa tuhansien eurojen pyöriä ja muuta urheilukamaa. Osallistuu kalliisiin kisoihin. Tarvitsee töihin pukuja, ne ovat kalliita. Itse ostan keskihintaisia vaatteita eikä minulla ole kalliita harrastuksia. Jokunen kalliimpi koru ja käsilaukku, joita käytän vuosikausia.
Jaa-a, jyvä kysymys nimittäin meille jää kyllä varmaan aika saman verran omaa käyttörahaa. (Laskujen ja ruokakulujen jälkeen) Sitä en tiedä mihin ne pistää kun ei ostele tavaroita tai vaatteita sen kummemmin.
Osa tietenkin viinaan ja tupakkaan mutta tuskin kaikkea siitä. Toivottavasti tietää itse mihin laittaa. Luulin että säästöön, mutta ei kuulemma sinnekään. Ei viitsi niin hirveästi udella.
Itse kyllä ostelen välillä kaikenlaista kosmetiikkaa ja kodintarvikkeita. Lapsille myös kaikenlaista, mutta omalla käyttörahalla tarkoitan sitä mikä on oma osuus, josta on luorittu jo lasten osuus. Ei tarvitse miettiä, mihin mennyt.
Toisinsanoen jos miehen käyttörahaa ei ole mennyt perheenkuluihin eikä säästötilille mikä olisi perheen käytössä, onko se niin kamalaa jos nainen ostaa omalla köyttörahallasn jotain itselleen tai kotiin?
Mieheni ei paljon kuluta. Kalastus harrastus vie jonkin verran rahaa mutta säästämme kun mies tuo kalaa ruuaksi ja ahventa syömmekin kesästä syksyyn monta kertaa viikossa. Siikaa mieheni kalastaa myös nyt keväällä joten emme osta kalaa kaupasta. Annan miehelleni rahaa myös kalastus välineisiin ja bensaan koska meillä on vene. Emme kuluta rahaa lomailuun juuri ollenkaan, joskus parin kolmen vuoden välein käymme lomalla ulkomailla. Lomailemme kotimaassa jonkin verran.
Mies ei ole varmaan koskaan ostellut mitään itselleen, yhdessä on käyty vaateostoksilla tai minä olen tuonut. Meillä on aina ollut yhteinen tili, johon kaksi korttia. Mutta mies ei käytä omaansa juuri koskaan.
Mä en tiedä. Just oli pikku riita, joka meni näin.
Mies sai palkan ilman lisiä ja sanoi, että meni kaikki n. viikon sisällä.
Oli ne tavalliset laskut mitä aina ja ruokaa tiesin ostaneensa melko maltillisella summalla.
Olisi pitänyt jäädä jotain kyllä noiden kulujen jälkeen, mutta en niin udellut. Ajattelin että pisti ehkä luottokortille enemmän ja toki saa käyttää omiin menoihin vaikka viinaan ja tupakkaan mitä haluaa.
Noh, kun tuli lisät 270 € kävi onneks kaupassa ja osti ruokaa 110 €. Ei ollut ostanut yli viikkoon, koska palkka oli loppunut viikossa.
Noh, heti seuraavana päivänä oli kuulemma jäljellä vain jotain 30 € jos sitäkään.
Kyselin hölmistyneenä, että miten ihmeessä, koska tiesin, että oli ostanut ruokaa 110 €, eikä ollut mitään muuta ostanut.
Vastasi vaan, että oli mennyt vaan. Alkoi vihastua ja hokea lausetta: Usko jos mä sanon, että on mennyt kaikki, niin on mennyt. Kyseli että miksi en usko.
Noh, sanoin, että uskon mutta haluisin tietää, oliko maksanut laskuja, vaikka tietojeni mukaan ne oli maksettu kaikki siitä peruspalkasta. Hän sanoi joo laskuja ja bensaa. Sattumalta kävi ilmi, että bensaa ei ollut ostanut ja laskut kyseenalaiset kun ei maininnut. Jäi siis mysteeriksi sellainen 120 €.
Tarkoitukseni ei ole udella ja jokaisella saa olla omat käyttörahat, mutta valitettavasti mieheni tapauksessa on pakko. Hän nimittäin puhuu hyvin ylimalkaisesti menoistaan ja puhuu siihen malliin kun pistäisi lähes kaikki rahat perheen kuluihin.
Tuo on aika haitallista nimittäin tapana sitten liioitella omaa lukurakennetta ja esittää marttyyriä, kuten ei itse kuluttaisi mitään. Valitettavasti taitas itse jopa vähän uskoa tuohon mikä myös haitallista kaikille.
En muuten olisi tarttunut , mutta nyt oli helppo kun mysteerisumma oli kadonnut 24 h aikana.
Hän yritti lausetta; Tiedät kai kyllä kuinka helposti 270 € menee vuorokaudessa?
No kylläpä hyvinkin tiedän, mutta ei pitäisi olla ongelmia sitten muistaa tai listata suunnilleen mihin on mennyt 24 h aikana.
Pitäisikö suositella miehelle tarkempaa kirjanpitoa omista menoista, jotta tietää mihin laittaa ja kuinka psljon?
Mies. Ostelee milloin mitäkin pöljää ja turhaa. Tuhlailee yhteisen taloustilin kautta myös minun rahojani. Sillä on joku sellainen vika päässä että mitään asioita ei voi kuluttaa loppuun, kaikesta (ruuasta, pesuaineista jne) jätetään jämät pyörimään johonkin ja avataan uusi pakkaus. Minä saan niitä vanhoja sitten tyhjennellä.
Mies, hänellä on enemmän rahaa. Ostaa vaatteita, asusteita, elektroniikkaa ja urheiluvälineitä.