Miksi hitossa mä oon näin "ujo"?
Ujo lainausmerkeissä siksi että uskallan kyllä puhua, isommankin joukon edessä. Kun pitäisi alkaa selvittää vähänkään vaikeampaa asiaa tuntuu etten saa sanaa suustani ja ennemmin jätän asian sikseen.
Kommentit (17)
mun alkaa selviytymään vaikeistakin tilanteista. Ei ihminen voi luovia koko elämää menemällä yli siitä mistä aita matalin. En vaan uskalla tarttua härkää sarvista, menen aina lukkoon. Pelkään että mut nolataan täysin ja mulle nauretaan.
Ei ihminen voi luovia koko elämää menemällä yli siitä mistä aita matalin. En vaan uskalla tarttua härkää sarvista, menen aina lukkoon.
Kyllä jotkut menevät koko ikänsä siitä missä aita on matalin.
ja olen lapsesta asti ollut todella ujo ja hiljainen sekä arka.
Toki lasten syntymän jälkeen olen saanut hiukan rohkeutta mutta edelleen kärsin siitä ja se häiritsee mua.
Isomman ryhmän edessä ei tulis mieleenkään että uskaltaisin jotakin sanoa.
Pienessäkin mutta ei niin tutussa ryhmässä tuntuu että sydän hakkaa mutta haluaisin kuitenkin sisimmissäni ottaa kantaa asioihin.
Olen tosi ystävällinen ja haluan kaikille ihmisille hyvää, mutta jos mua jokin asia ärsyttää niin mies joutuu kotona kuuntelemaan mun paatoksia ja hermoiluja.
Mä olen aina ollut sellanen ennakoija joka tilanteen suhteen. Aika naurettavaa, tiedän sen mutta en mahda mitään.
Esim: ruuhka-aikoina en mene minnekkään kauppaan. mulla alkaa hiki virrata pitkässä kassajonossa.
Mä en ikinä valitse sellasta risteystä jossa paljon liikennettä eikä valoja ole (siis jos mun pitäs kääntyä vasemmalle) Mä kokoajan mietin sitä takana tulevaa että onkohan se nyt ihan raivona kun en uskalla pujahtaa mistään välistä.
Huoh.. en tiiä liittyykö nää toisiinsa?
mulla on hienoja ideoita (ainakin omasta mielestä) mutta jos ylin pomo on paikalla en saa sanottua niitä ääneen. Sitten kun oman osaston porukalla ollaan, uskallan jopa sanoakin ne. Siihenkin meni kuitenkin yli vuosi (kun aloitin työpaikassa) että uskalsin avata suuni.
Jos olen ystävän kanssa vaateostoksilla ja kysyn mielipidettä siitä kumpi vaate olis parempi, ostan sen mikä ystävästä tuntuu paremmalta. Siitäkin huolimatta vaikka itse olisin loppujen lopuksi sitä mieltä että se toinen kuitenkin olisi parempi. Siksi käynkin useimmiten yksin vaateostoksilla että saan itse päättää minkä vaatteen otan. Surkeata eikö totta?!
Ja sitten ne miesasiat... Edesmenneen aviomieheni kanssa en olisi ikinä päässyt alkua pitemmälle, jos aloitteen teko ois jäänyt minun harteilleni. Itse asiassa sitä alkuakaan ei olisi tullut. Tällä hetkellä olen ihastunut erääseen mieheen, mutten voisi kuvitella että tekisin jotain asian eteen. Rohkeutta ei kerta kaikkiaan ole. Ei vaikka jokin aika sitten sain mutkan kautta tietää että miehelläkin voisi olla ihastusta minua kohtaan. Niinpä vain odottelen ja toivon että mies ottaisi yhteyttä. Toisaalta taas tiedän ettei oma käytökseni rohkaise miestä yhteydenottamiseen.
Että sellaista.
Itsetunto voi olla ihan kohdillaan mutta silti ujostelee tiettyjä tilanteita tai ihmisiä.
Mä olen ujo sillä tavalla, että ujostelen vieraita ihmisiä ja etenkin miehiä. Tiedän olevani ihan tarpeeksi nätti ja naisellinenkin mutta menen helposti hiljaiseksi miesten kanssa. Siis esim. tilanteissa missä mies on esimies, myyjä, lääkäri, jne.
Sitten ujostelen pitää puoliani ja selvittää omia asioitani mutta se johtuu kyllä myös siitä, etten usko saavani asioitani eteenpäin hoidettua. On tullut jo niin paljon huonoja kokemuksia, että usko omiin mahdollisuuksiin on aika vähäinen.
Koet olevasi jotenkin huonompi kui esim se lääkäri. Ujous liittyy täysin huonoon itsetuntoon.
Miksi ujot haluavat yrittää todistaa muille, et ujous on irrallaan ihmisen persoonasta? Jos olet epävarma jostain asiasta, sinä ujostelet
Koet olevasi jotenkin huonompi kui esim se lääkäri. Ujous liittyy täysin huonoon itsetuntoon.
Miksi ujot haluavat yrittää todistaa muille, et ujous on irrallaan ihmisen persoonasta? Jos olet epävarma jostain asiasta, sinä ujostelet
Ja olenhan mä tottakai huonompi kuin se lääkäri! Jos en olisi, en menisi lääkäriin vaan hoitaisin itse itseni.
sitten jos ujous johtuu huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta? Onko se sairaus? Onko epävarma ihminen pohjasakkaa? Eikö tällainen ajattelu ole sairasta, olettekohan tulleet amerikkalaisen kulttuurin aivopesemiksi?
aattele sillee et jos joku nauraa niiku sitähä sä pelkäsit vissii eniten? tai joku arvostelee sua ni vedät niit turpaa niin et veri lentää. nyrkillä vaa ja ei armoa. (ajatus leikkinä)
siis toi tollee ajatuksena ja asenteena elämään. sä taidat olla liian kilttii niiq muille. haistata vittu elämälle ja muille- sä oot tän elämän kuningatar ja kukaa ei tule estämään sun haaveita tai mitä ikinä teetki SUN ELÄMÄSSÄS
oo kova
T: punkkari äiti
temperamentti kuten ap;lla. Mitään en ole koskaan itse päättänyt tai tehnyt. Seuraan muita ja olen laumasielu.
Ja olenhan mä tottakai huonompi kuin se lääkäri! Jos en olisi, en menisi lääkäriin vaan hoitaisin itse itseni.
Tietenkin potilas on oletuksena huonompi lääketieteen asiantuntijana kuin lääkäri (toivottavasti näin on yleensä, tai poikkeus johtuu potilaan tiedoista, ei lääkärin puutteelisuudesta...).
Mutta en minä tunne itseäni muuten huonommaksi kuin lääkäri, vaikken itseäni hoidakaan. En myöskään leikkaa tukkaani itse, enkä silti ole huonompi kuin kampaajani.
Tietenkin potilas on oletuksena huonompi lääketieteen asiantuntijana kuin lääkäri (toivottavasti näin on yleensä, tai poikkeus johtuu potilaan tiedoista, ei lääkärin puutteelisuudesta...).
Mutta en minä tunne itseäni muuten huonommaksi kuin lääkäri, vaikken itseäni hoidakaan. En myöskään leikkaa tukkaani itse, enkä silti ole huonompi kuin kampaajani.
Joten kyllä mä lääketieteessä olen aika huono ja kampaajanakin melkoisen tumpelo. Kun on terve itsetunto voi iloisesti tunnustaa huonommuutensa.
aattele sillee et jos joku nauraa niiku sitähä sä pelkäsit vissii eniten? tai joku arvostelee sua ni vedät niit turpaa niin et veri lentää. nyrkillä vaa ja ei armoa. (ajatus leikkinä)
siis toi tollee ajatuksena ja asenteena elämään. sä taidat olla liian kilttii niiq muille. haistata vittu elämälle ja muille- sä oot tän elämän kuningatar ja kukaa ei tule estämään sun haaveita tai mitä ikinä teetki SUN ELÄMÄSSÄS
oo kova
T: punkkari äiti
elä sen kanssa. Et voi olla mikään muu.