Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikeuksia kummien löytämisessä

09.03.2010 |

Löytyykö muita kohtalotovereita, joilla on ollut vaikeuksia saada lapselle kummeja? Haluamme kastaa lapsemme ja edellytyksenähän on kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia. Olemme ihan tavallinen, suomalainen perhe. Ensimmäiselle lapselle löytyi helposti kummit ystäväperheestä, jonka lapsen kummina minä olin jo. Toiselle lapselle alkoivat jo ongelmat kummin löytämisessä. Miehelläni on yksi, yksinäinen 25-v. veli, joka on ei halua kummiksi (kysytty on). Minulla on kolme sisarusta, joista yksi ei kuulu kirkkoon, toisella on sellainen mies, että emme pysty heitä hänen takiaan pyytämään. Kolmas sisaruksista olisi mahdollinen, mutta haluaisi yhteisen kummilapsen miesystävänsä kanssa, mutta suhde on vielä varsin tuore, eikä mies taida olla vielä valmis kummiuteen meidän suvussa. Yksi kysymämme tuttavapariskunta kieltäytyi, kun heillä on kuulemma jo niin monta kummilasta ja ovat päättäneet suostua kuulemma enää omien sisarusten lapsille. Tuntuu tosi kurjalta, kun ei tahdo kahta kummia löytää lapsellensa. Monet ystävä-/tuttavaperheet, kun tuntuvat liian etäisiltä, ettei kehtaa kysyä, kun muutaman kerran vuodessa ollaan tekemisissä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muita ehdokkaita ole, mina pyytaisin tilanteessanne nuo sinun sisaruksesi, ilman heidan kumppaneitaan.

Vierailija
2/2 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle kummit löytyi helposti, mutta nyt toisen kanssa oli ongelmia. Emme halunneet pyytää sukulaisia, koska he ovat jo läsnä lapsen elämässä muutenkin. Muut tuttavat olivat joko "pakanoita", muita kuin ev. lut kirkollisia tai ei niin läheisiä. Lopulta päädyimme kummien kierrätykseen, eli pyysimme esikoisen kummeja uudestaan tehtävään (he itse kyllä sitä ehdottivat). Kolmanneksi pyysin erästä kaveriani, joka on sinkku.

Onneksi ristiäiset ovat nyt ohi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla