Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia psyykkisiä oireita mun pitäis teeskennellä että pääsisin eläkkeelle?

Vierailija
09.03.2010 |

Muttei mitään fyysistä syytä.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsitkö tukea, kauhistelua, moraalistista paatosta, ihastelua,vastaväitteitä mitä?

Mitä haluat, että sinulle vastataan?

On mulla ystäviä, yksikin huomenna tulossa kylään ja on muuten juuri joutunut pois kuntoutustuelta kun parani perkele. Ja torstaina menen tapaamaan ihmisiä. Mä vaan kyselen vinkkejä että miten pääsisin eläkkeelle, eikä mun tarttis enää ikinä töitä tehdä eikä työkkärissä ravata. Ja mun elämä on mukavaa, kun ei ole enää mitään sosiaalista pakkoa esittää hyvää äitiä kun olen myöntänyt itselleni olevani paska äiti ja sillä mennään sitten eteenpäin. Helpottaa kummasti kun ei tartte mammakerhoissakaan yrittää pätemässä käydä. Tai jos käyn, niin mä provoilen siellä sillä miten huono äiti mä olen.

Vierailija
62/69 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sihteerikön näköisen ärsyttävän hoitsun luona pari kertaa kk. Puoli vuotta kävin avohoidossa ja sit sanoin että kiitos mulle riittää tämä lukujärjestyksen teko fläppitaululle.

Ja sit ne tyrkytti mulle jotakin kuntoutuskeskuksen työtoimintaa, mutta sieltä ne potkaisi mut pihalle kun en ilmaantunutkaan sovittuina päivinä poppanaa kutomaan kun ei kiinnostanut.

Ja sairaslomalta jäin lääkärin vastustuksesta huolimatta pois 7kk psykoosin jälkeen. Tyhmä olin, olis kannattanut olla se vuosi sairiksella, niin olisin päässyt kuntoutustuelle ja elämä olis nyt tosi mukavaa.

Seuraavalla kerralla jos tulee tarvetta, olen sairiksella vaikka 2 vuotta eikä kiirettä pois, ei todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurra sinä vain tylsässä työssäsi.

Hyvännäköisiä vaatteita...?

Eläke oli kai ihan hyvä kun jäi hyväpalkkaisesta työpaikastaan eläkkeelle 48 vuotiaana. Ja sai avioerosta aikamoisen kasan rahaa. Elää ihan kivasti. Hyvällä paikalla kolmio, uusi auto ja hyvännäköisiä vaatteita. Parempi toimeentulo hänellä on kuin minulla. t. se 48 vuotiaan entinen työkaveri.

Vierailija
64/69 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelosen suomi dokkari alkaa. Siellä hullujen omalla saitilla, tukiasemalla, on liian sekoa porukkaa, eikä ne provosoidu ollenkaan vaikka mitä sekoa kirjoittelis.

Vierailija
65/69 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 50mg Sertralin Hexsalia, niin saa unenpäästä kiinni kun tv-ohjelmat loppuu.

Vierailija
66/69 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattietiikkaan. Kuuluuhan se yleisesti ihmisyyteenkin. Mielenkiintoista, että yhdistät empaattisuuden ja uhrautumisen; se on sinun tulkintasi. Itse ymmärrän empatian kykynä asettua toisen asemaan. Ei empatia estä oman elämän elämistä. Päinvastoin: mitä vahvempi ja tyydytystä tuova oma elämä, sitä enemmän riittää muillekin annettavaa. Mitä enemmän rakentavia mielihyvän lähteitä, sitä vähemmän työuupumus pääsee kasvattamaan kyynisyyttä ja kovuutta.

Miksi hoitajan pitäisi olla niin empaattinen? Olen hyvä työssäni, mutta minulla on omakin elämä ja suunnitelmia sitä varten. Hassu kuvitelma, että jos ei aio olla loppuun asti töissä niin ei ole hyvä hoitaja. Kuvitteletko hoitajan olevan joku empaattinen ja kutsumustyötä tekevä uhrautuja? Kyllä kuule hoitaja on ihan tavallinen nainen ja ammattilainen, kenellä on muutakin elämää.

jos sinulla on noin mekanistinen suhtautuminen työhösi? Mitä sinä haluat työltäsi ja elämältäsi? Entä miten voit olla varma, että hallitset jaksamattomuutesi eli itseäsi niin, että tuosta vain toivut energiseksi eläkeläiseksi, jos sitä ennen olet ollut pysyvästi työkyvytön jaksamattomuutesi suhteen?

"Entä jos vaihtaisit alaa jo nyt?" En kai niin hullu ole, että muutaman vuoden tienestit menettäisin kun opiskelisin. Ja toisaalta työnsaantimahdollisuudet on tällä paikkakunnalla aika heikot keski-ikäiselle naiselle. Joten totta helvetissä pidän vakituisesta paikastani kiinni, missä en jää työttömäksi. On pitkät lomat ja ikälisät tienattu. Eläkkeelle jään sitten kun tuntuu, että en enää jaksa.

Vierailija
67/69 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olenko töissä ollenkaan?

Ei kai kukaan aikuinen ihminen arvota elämää sen mukaan, onko hyvännäköisiä vaatteita, että kannatti jäädä niiden takia eläkkeelle?

Hiukka kateutta ilmassa.......Puurra sinä vain tylsässä työssäsi.

Hyvännäköisiä vaatteita...?

Eläke oli kai ihan hyvä kun jäi hyväpalkkaisesta työpaikastaan eläkkeelle 48 vuotiaana. Ja sai avioerosta aikamoisen kasan rahaa. Elää ihan kivasti. Hyvällä paikalla kolmio, uusi auto ja hyvännäköisiä vaatteita. Parempi toimeentulo hänellä on kuin minulla. t. se 48 vuotiaan entinen työkaveri.

Vierailija
68/69 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalalääkäreistä 40 % kokee työskentelevänsä yksin. Yksinäisyyden kokemus keskellä vilkasta työyhteisöä kielii lääkärien

uupumuksesta. Kuopiolaistutkimus onkin paljastanut, että lääkäreistä 5 %

sairastaa vakavaa työuupumusta ja 30-40 %:lla on oireita. Rohkeimmin

uupumuksensa tunnustivat naislääkärit, joista 55 % koki ainakin lieviä

oireita, ärtymystä, turhautumista, kyynistymistä ja väsymistä.Työuupumus ei yksilön heikkoutta.Työuupumuksesta aletaan päästä myös yksimielisyyteen: pitkäaikainen

stressioireyhtymä ja ammatillisen itsetunnon heikkeneminen eivät selity

yksittäisen ihmisen psykologialla.Kokoa oma työnohjausryhmä.Osastokohtainen työnohjaus ei välttämättä sovellu lääkärille, joka kokee

työskentelevänsä ilman työyhteisöä. Suosittelikin lääkäreitä

kokoamaan omia työnohjausryhmiään vaikkapa erikoisaloittain.

- Työnohjaus on ammatillisen osaamisen voimakasta kehittämistä ja siitä saa

parhaan hyödyn irti porukassa, jonka tuntee omakseen.Tulevan lääkärin takaraivoon saattaa jäädä esikuvallisena vaateena myös se, että Hippokrates korotettiin jo uransa

puolessa välissä jumalien joukkoon.aesklepioneihin otettiin vain

potilaita, jotka taatusti paranivat.

- Nykyään lääkärin pitää selvitä myös potilaista, jotka eivät parane.Lääkäri ja pappi ovat epäidenttiset kaksoset, jotka ihmiskunnan alusta on pantu vaalimaan eloonjäämisen suurimpia salaisuuksia. Siis salaamaan muilta ja opettamaan loitsuja ja taitoja vain pojilleen.

Alkuperäisesti kollegiaalisuus on tarkoittanut samaa kuin perheensisäinen.

Semanttisesti se sisältää perheen parhaat ja raadollisimmat tunteet,

sisarrakkauden ja sisarkateuden. Lääkäriys nimittää persoonaa?Lääkäreillä on tarve kuulua yhteisöön yleensä ikäryhmäinitiaatioiden kautta,

toogajuhlista vapaamuurareihin. Kun puolisokin usein löytyy

lääkäriyhteisöstä, lääkäriys nimittää ihmistä suurelta osin. Mitä suurempi

osa persoonaa on lääkäriyttä, sen haavoittuvampi persoona on. antropologisesti, voisiko lääkärin jopa

itsemurhariskiin johtavaa altruismia verrata uskonnollisissa yhteisöissä

tapahtuviin itsemurhiin?

- Oman ruumiin tarpeet on työssä totuttu panemaan syrjään. Kun välineet

itsemurhaan ovat aina käden ulottuvilla, käykö niin, että muiden ihmisten

merkittävyys nousee oman ruumiin ja hengen merkityksen yli.Lääkärikunta kaipaa

kipeästi rippisalaisuuteen verrattavaa luottamusta. Lääkäri tarvitsee

kollegatapaamisia, joista ei jää mitään jälkiä mihinkään tiedostoihin, ei

maksulappua, eikä kuittia kenellekään.Lääkärillä pitää olla mahdollisuus purkaa asioita, joita ei voi kertoa

kollegalleen.Arkkitehti peittää väsyneenä tekemänsä virheet

kukka-asetelmilla, lääkäri mullalla.

Vierailija
69/69 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutista sylissäsi suurta tyynyä ja juttele sille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi