Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hem**tin blogistit - uusi muotivillitys

Vierailija
09.03.2010 |

Joskus aikani kuluksi lueskelen muutamia blogeja ja viime aikoina on tainnut nousta uusi villitys blogistien keskuudessa. Tehdään postaus, jossa ilmoitetaan, että nyt bloggaukseen tulee tauko tai se saattaa jopa loppua, x ja x syystä (erilaisia syitä). Sen jälkeen kommenttilootaan tulee liuta viestejä, joissa surkutellaan asiaa ja pyydetään jatkamaan, kehutaan ja mielistellään blogistia. Jonkin ajan kuluttua blogisti palaa kertomaan, että kyllä hän nyt kuitenkin jatkaa. Hieman tuntuu hännän nostatukselta..

Tai toinen muoti: tullaan dramaattisesti kertomaan, että nyt ei voi enää kirjoittaa, on tapahtunut kauheita. Piste. Jos kerran ei haluta yksilöidä tapahtunutta kauheutta (minkä ymmärrän täysin) niin miksi ihmeessä siitä kuitenkin pitää mainita? Eikö helpompi olisi vain pitää taukoa? Vai onko niin, että toisaalta halutaan sitä huomiota, kerrotaan hiukan, jotta muiden mielenkiinto säilyy?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tuota jo kovan keskustelun aikaansaanutta blogia, eikös siellä oltu kovaankin sävyyn haukuttu ihan blogissakin?

Jos oikein ymmärsin koko ketjun kulun.

Toki saa keskustella, ihmettelen vain tuota kamalaa kohua joka liikkuu vähän siellä ja täällä nähtävästi.

Vierailija
2/39 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän blogia omalla nimelläni. Kun aloitin bloggauksen, mietin etten halua pelätä henkilöllisyyteni paljastumista, joten blogin täytyy olla sellainen, jota kehtaa ja voi pitää reilusti omalla nimellään. Siksi rajasin blogiaiheen puhtaasti harrastustani koskemaan. Tietysti välillä sivulauseista käy ilmi joitakin asioita henkilökohtaisesta elämästäni (mistä päin olen kotoisin, minulla on tietyn ikäisiä sukulaisia tai tietyssä ammatissa toimivia ystäviä tms), mutta ei mitään tilityksiä ihmissuhteistani, talousasioistani tms. henkilökohtaisuuksista.

Voin suositella muillekin bloggaajille samaa linjaa - valitkaa yksi aihe ja keskittykää siihen, silloin ei tarvitse miettiä että "apua nyt minä paljastun". Ja kas kummaa, eipä minun blogini kommentteihin mitään törkeyksiä tulvikaan, vaan blogiani tuntuvat seuraavan sellaiset ihmiset, joita sama harrastus kiinnostaa. Kommentit ovat 99% asiallisia. Spämmit ja sellaiset humalassa kirjoitetun tuntuiset kiroiluryöpyt olen poistanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitanyt kommentointia siella niin kovin asiattomana. SUURI valtaosa kommenteista oli jopa yltiopositiivisia, ihan kohtuutonta hehkuttamista, mutta aina toki joukkoon mahtuu myos muutama asiaton kommentti. Blogillahan on tosi suuri suosio ja tosi fanaattinen kannattajajoukko. Miksi ne muutamat negatiiviset kommentit pitaa ottaa niin kamalan vakavasti ja jaada niihin kiinni, kun paaosa palautteesta on sita ihku-linjaa?

Vierailija
4/39 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan oikeasti saada uusia ystäviä, luotettavaia kavereita ihan netin kautta, tukea ja kannustusta ja ideoita asioiden parantamiseksi. Ainoa harmitus on, että ilkeät pahantahtoiset ihmiset tekee tuosta "vaarallista".

Itse joskus vuonna miekka ja kirves kirjoitin eräälle sivustolle henk. koht. päiväkirjaa tunnistettavan avoimesti, siinä oli paljon hyvää ja sain sitä kautta paljon ihan oikeita ihmisiä. Lopetin kuitenkin kun tuo sivusto laajeni ja olisi tosiaan ollut se vaara, että minuun olisi törmännyt (ilkeitä) tuntemattomia ihmisiä, jotka tietäisivät minusta sellaisia asioista, joilla voisivat minua vahingoittaa. Vaihdoin nimimerkkiä ja jatkossa kirjoitin siellä niin, ettei minua voi tunnistaa. Myöhemmin lopetin kirjoittamisen kokonaan ja kun menin taas töihin, siellä oli työyhteisö joka oli sitten se minun sosiaalinen verkostoni, jota kotona ei ollut ja jota kotiaikoina hain netistä.

että pidetään tosi henkilökohtaisia blogeja. Siis kerrotaan omasta elämästä aivan kaikki ja kuvien kera. Ymmärrän jos joku haluaa esitellä harrastuksiaan (tildaus, leivonta, puutarha, käsityöt, sisustus...), mut et esitellään lapset, itsensä, miehensä, ongelmansa. Lapsilta tuskin on edes kysytty haluatteko levittää elämänne kaikille avoimeksi. Joskus olen todellakin vahingossa eksynyt tällaiselle blogille eikä voinu enempää kiinnostaa jonkun tuiki tuntemattoman parisuhdeongelmat. Seiska on sitten erikseen ;-) Toinen mitä en ymmärrä on nää blogit, johon otetaan itsestä kuvia uusissa vaatteissa. Okei, jos mielenkiintona on vaatteet, mut ketä hei kiinnostaa oikeasti, et ostinpa tänään uuden hienon vaaleanpunaisen paidan. Not me!

Vierailija
5/39 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. tuo edellinen

Vierailija
6/39 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun verran. Sen jälkeen piti taukoa ja nyt harkitsee lopettamista.

Vierailija
7/39 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tuo kalastajan vaimon blogi jonka asioita täällä puitiin.

Kyllähän kuka tahansa murtuu jos saa niskaansa tuollaista täällä nettimaailmassa. Moni bloggaaja poistaa ne negatiiviset kommentit jos niitä tulee joten uskon että Nannakin on ne poistanut. Eihän kukaan halua sellaisia säästellä ja lukea jälkikäteen. Ymmärtänyt olen niin että monelle blogi on kuin päiväkirja ?

Vierailija
8/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on selvää, että jokainen pitää joskus taukoja, bloggauskin on sellaista, että välillä siihen on inspiroituneempi. Eikä mahdollisimman monen lukijan saaminenkaan pitäisi olla mikään blogin pitämisen motiivi ja jos nyt sitten ei olekaan niin paljon lukijoita, niin sitten aletaan kiukuttelemaan kuin pieni lapsi.

Ja sellainen epämääräinen vihjailu on myös ärsyttävää, jos ei halua kertoa jotain asiaa, niin jättää sitten kertomatta.

Vierailija
9/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo jotain olennaista blogistista, ja kertoohan blogin kirjoituskin joissain tapauksissa jo huomiohakuisuudesta ja erityisestä taipumuksesta nauttia keskipisteenä olemisesta.

Vierailija
10/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikillahan niitä on hiukan (kaikille ihmisillä), mutta muutamasta blogista huokuu kauas voimakas narsistisuus.

Vierailija
11/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään suuri numero, jos loukkaannutaan jostain, ja lähdetään kirjaimellisesti ovet paukkuen. "Minulle riitti nyt, en enää palaa tänne!" Sitten hetken päästä saatetaan palata, kun fanijoukko vaatii, ja armon korkeus sitten ottaa alamaisiltaan vastaan tervetulohalituksia onnesta soikeana. Narsistista käytöstä hyvinkin.

Vierailija
12/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joskus kurkkaamassa erään tuttavani blogia, kun emme ehdi useinkaan tavata välimatkan takia.

La voi herranen aika miten yksityiskohtaista perhe- elämän kuvausta hän blogissaan harjoittaa.

Lisäksi joka päivä kuvia lapsista (itsestään ei niin usein).

Ymmärtäisin jos blogi olisi tarkoitettu vain valituille lukijoille, mutta on avoin ihan kaikille.

On kuulemma kävijöitäkin satoja päivässä. Ihmettelen, miksi ihan tuiki- tuntemattoman ihmuisen elämä voi kiinnostaa.

Vierailija
13/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillain keskustelupalstoilla on samanlaista

Vierailija
14/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on siinä, jos nauttii keskipisteenä olemisesta? Sitä paitsi jokaisessa ihmisessä on narsistisia piirteitä, eiköhän se ole ihan luonnollista. Lastenvaateblogit on tosi kivoja!

Vierailija
15/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on siinä, jos nauttii keskipisteenä olemisesta? Sitä paitsi jokaisessa ihmisessä on narsistisia piirteitä, eiköhän se ole ihan luonnollista. Lastenvaateblogit on tosi kivoja!

kun kaikki kuvat on lapsista. Ihan kuin lapsi olisi äitinsä tai isänsä omaisuutta. Tässä on mun uudet saappaat ja lapsi.

Vierailija
16/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamilla bloggaajilla se narsistisuus vaikuttaa vain olevan jo normaalin ulkopuolella. Keskipisteenä olemisesta nauttiminenkaan ei ole väärin, mutta siinä vaiheessa kun pelataan draamaqueen- peliä "voih, lopetan bloggaamisen - älä älä älä, olet ihana - noh, en sitten lopetakaan peliä" niin se on jo muuta kuin nauttimista keskipisteenä olemisena =)

Itse pidän sisustus- ja muotiblogeista, lastenvaatteista en jaksa kiinnostua (omien ipanoiden kaapit notkuvat vaatetta). Eli minulle blogin lukeminen on muuta kuin lapsiperheen arkea..

Vierailija
17/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidän blogia ja välillä kirjoittelen vähemmän, ihan henk.koht. syistä. Mutta en tee siitä numeroa.

Vierailija
18/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samasta syystä. Heti kun kritisoitiin niin uhkasi lopettaa.

Tykkään siitä blogista muuten, mutta en lue kommentteja, ne menee aika överiksi.

Vierailija
19/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-20 vuoden päästä kun näiden bloginpitäjä-mammojen aikuiset lapset vaativat oikeutta oman elämäsä ruotimisesta levittelystä netissä, joka jää siis sinne ikuisiksi ajoiksi, herttaisista kylpykuvista jne.

Vierailija
20/39 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittava tapaus erään blogin kanssa. Päädyin ennen joulua sisustus- ja käsityöaiheiseen blogiin, jossa blogisti oli laittanut valokuvia joulukattauksesta ja pyysi lukijoiden mielipiteitä siitä. Vastasin kommenttilootaan, että kattaus oli mielestäni kiva ja hieno, mutta pöytäliina oli liian arkinen muuhun nähden. Seuraavana päivänä kommenttini oli poistettu ja blogissa oli maininta, että kaikki törkeydet poistetaan jatkossa heti. Siinä vaiheessa hieman huvitti, ilmeisesti blogisti tarkoitti lukijoiden mielipiteitä kysyessään, että kehukaa kehukaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan