Äidillä pitäisi olla äitiyslomalla vain vauva hoidettavanaan. Virikehoitoa kannatan.
Tajusin vasta miten vähän mulla on ollut aikaa vauvaan tutustua ja vauvasta nauttia, koska isompi lapsi on ollut liian vähän virikehoidossa äitiysloman aikana ja lomani loppuu ihan kohta.
Isompi on nyt isänsä kanssa 4. päivää reissussa ja vasta tämä 4 päivää on tuntunut siltä miltä äitiysloman ehkä pitäisi tuntuakin. 2 ensimmäistä päivää meni väsymystä pois maatessa ja tänään olen nukkunut 2 päiväunet, käynyt pitsalla ja katsonut 3 jaksoa Tahdon asia-sarjaa. Ja vauva nauttii kun äiti ei ole koko ajan takakireä ja väsynyt.
Kommentit (29)
Ei äiti voi äitiyslomansa ja vauvan takia hylätä/heittää perheestä ulos muita lapsiaan.
Tai sitten pitää tehdä vain se yksi vauva....
siihen että isoveli rääkkää sitä koko ajan ja nyt se haluu multa koko ajan viihdytystä. Taas pitää antaa maitoa...pullosta tietenkin.
kotona pelkän vauvan kanssa äitiysloman ajan. Minusta oli lähinnä tylsää ja pitkästyttävää.
Tajusin vasta miten vähän mulla on ollut aikaa vauvaan tutustua ja vauvasta nauttia, koska isompi lapsi on ollut liian vähän virikehoidossa äitiysloman aikana ja lomani loppuu ihan kohta.
Isompi on nyt isänsä kanssa 4. päivää reissussa ja vasta tämä 4 päivää on tuntunut siltä miltä äitiysloman ehkä pitäisi tuntuakin. 2 ensimmäistä päivää meni väsymystä pois maatessa ja tänään olen nukkunut 2 päiväunet, käynyt pitsalla ja katsonut 3 jaksoa Tahdon asia-sarjaa. Ja vauva nauttii kun äiti ei ole koko ajan takakireä ja väsynyt.
Ekan lapsen kohdalla äitiyslomalla oli tylsää ja piti hypätä kaikenmaailman mammakerhoissa vittuuntumassa, koska silloin mulla ei ollut vielä nettiä, enkä tuntenut av-palstaa.
Nyt kun on netti, maailma tulee mun luo, mun ei tartte lähteä kotoa mihinkään edes äitiyslomalla. Paitsi hakemaan isomman lapsen virikehoidosta.
äidiltä. Kiva, että on ollut hyvä päivä.
sanonut, ettet voi imettää kaikkien vetämies mömmöjen takia.
tokaa olisin samoilla mömmömäärillä saanut imettää, mutta se homma meni vituiksi, koska ei ollut kokemusta aiheesta ja uhmis heittäytyi hankalaksi aina kun vauvaa olis pitänyt imettää. Ja sitten vauva pelkäsi kun huusin raivona uhmikselle eikä se suostunut ollenkaan tissille.
kahdet päikkärit olen nukkunut, käynyt pitsalla ja katsonut dvd:tä 3 tuntia. ja kaikki vaan sen ansiota että uhmis on isänsä ja anopin kanssa lomalla muualla. Huomenna ne kotiutuu ja helvetti on irti taas ja sen naapuritkin huomaa ja sossussa puhelimet pirisee kun karjun taas niin että ikkunat helisevät kun en kestä uhmista enkä ukkoa.
koko ajan pitää elää ruoka-aikojen mukaan eikä baariinkaan pääse, kun vauvaa ei sit eilisen jälkeen uskalla ulkona vaunussa baarin edessä nukuttaa, kun terassitkin on vielä kiinni.