Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****KESÄHELMET VK 10 JA 11*****

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaan minäkin täällä. Aika sutinaa on täällä päin pitänyt. Mulla on aloittanut vielä tässä vaiheessa ennen äitiysloman alkua uusi hoitolapsi. Ihan pieni, vauva vielä (10kk:ta). Kyllä on ollut todella paljon rankempaa kun noiden vähän isompien kanssa. Tämä pienokainen kun ei vielä kävelekään niin voitte arvata saako sitä sitten kannella ja nostella kaiken aikaa!! Ja kyllä tuntuu selässä sekä vatsassa.. houh.. Mutta ei auta päivä kerrallaan mennään ja katsotaan kuinka kauan tätä jaksaa.. Tuntuu vain jotenkin niin typerältä kun uskon että noiden isompien kanssa voisin jaksaa sinne äitiysloman alkuun astikin ellei mitään kummempia vaivoja ilmaannu. No kunnan pph:oona en itse oikein pääse hoitolapsiani valitsemaan. Vaikka ei sillä kyllä tämä pienokainen on kuitenkin yli söpö!! Harmi vaan hänenkin kannaltaan että juuri kun tutustutaan pitääkin kohta taas vaihtaa hoitopaikkaa.

Kävin muuten sokerirasituksessaki ja selvisin siitä “puhtain paperein”!! Onneksi!! Keskimmäistä odottaessani olinkin tosi tarkalla ruokavaliolla ja vauvan kasvua seurattiin jatkuvasti vaikka ei ollut rasituksessa kuin yksi raja-arvo. Joka ei muuten tänäpäivänä olisi enää edes raja-arvo vaan aivan normaali arvo.

Niin uusia oli tullut mukaan: Tervetuloa!!

Kovasti piti kaikkea kommentoida, mutta tuo pienimmäinen heräsi juuri päiväunilta joten täytyneekin jo lopetella.

Pönttis rv 26+6

Vierailija
2/22 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloista ja keväistä viikkoa kaikille, aivan ihanat kevätkelit on ollu ainakin täällä pirkanmaalla!!

Eilisiä neuvolakuulumisia voin laittaa lyhkäisesti, eli paino +1,9kg edelliseen neuvolaan, nyt yhteensä 6kg (hui:( ): Pissa puhdas, verenpaine 122/82, hb 133 vauvan syke 130-140 ja terkan mukaan kääntyny onneksi raivotarjontaan. sitten sf-mitta oli älyttömät 29cm ja jatkoi vaan matkaansa reippaasti yli käyrien. Onneks vauva on kuitenkin ultrattu just viikko pari sitten ja tiedetään, että ei oo mikään jättiläinen tulossa, vaan pikemmin pienemmän sorttinen. taitaa kohtu vaan kasvaa vauhdikkaammin ku on jo venyny niin moneen kertaan ennenkin.

verensokereihin ei terkka puuttunu ku kuitenkin ottavat taysista sit asian tiimoilta yhteyttä ja oon joka tapaukses kuun lopus menos sinne taas ultraan.

eli sellaista tällä kertaa. nyt pitää hyökätä autoon jotta saadaan ukon kans vietyä toinen auto huoltoon.

ihania kevätpäiviä kaikille!!!

bldr 28+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka taas manasin, kun en vapaa päivänä saa nukuttua yhtään pitempään. Raskauden myötä uni muuttunut niin hentoiseks, et herään pienimpiinkin kolahduksiin. Mutta siis kuulumisia. Kaks viikkoa sitten kävin neuvolassa ja kaikki oli muuten kunnossa, mutta painoa oli tullu jo 10kg lähtöpainosta! Eli viikkoa kohti 1,3kg.. En voi ymmärtää mistä niitä kiloja tulee, kun en syö yhtään sen epäterveellisemmin (päinvastoin!) kuin aiemminkaan. Lievää turvotusta, luulisin.

Viime perjantai aamuna heräsin outoon vatsakipuun, joka tuntu niin kipeältä etten saanu nukuttua ja käveleminenkin teki kipeää. Kävin sitten terveyskeskuksessa, ja siellä ne epäilikin aluksi umpparia tai sappivaivoja ja laittoivat lähetteen ensiapuun. Perjantai-ilta meni ensiavussa makoillessa, ja lopulta selvis että mun oikea munuaisallas on laajentunu ja aiheuttaa välillä pahoja kipuja. Nyt sitten mennään kipulääkkeillä, ja jos ne ei ole auttaakseen niin tämä mamma joutuu vuodeosastolle lepoon. Äitipolille ottavat mut 4vk:n välein tarkkailuun, että ainakin se tulee sitten tutuksi ennen synnytystä. Tämmöstä tänne vaan, pitäs osata levätä, mutta vaikealta tuntuu.

Mukavaa kevättä ja ihanaa loppu odotusta kaikille!

-labelle 27+1

Vierailija
4/22 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä antibioottikuurilla, kamala flunssa ja astma oireilee nyt pahasti :( Muutamana päivänä supistellut kovastikin ja ihan tuolla alhaalla tunsin painontunnetta - lääkärin mukaan tää flunssa lisää supisteluita. Lisäksi mahavauva on mennyt ihan uuteen asentoon kun potkuttelee ihan tuonne sivuille kylkiin :)

Sain hankittua nyt vihdoin sitten yhdistelmät, käytettynä tosi hyväkuntoiset. Esikoiselle ostin silloin uutena ja nyt se koppa on homepilkkuja täynnä vaikka ei ole säilytettynä ollut ulkona, muutenkin oli jo vikaa.

Ajattelin tehdä vauvalle itse ns äitiyspakkauksen, jonne kerään noita lasten pieniä vaatteita, muutaman oman hankin ja sitten ostan sinne isommillekin lapsille jotain :) Eivät sitten ole mustasukkaisia.Hiljalleen noita hankintoja on tehtävä, onneksi meillä kuitenkin suurin osa jo onkin.

Nyt juomaan kuumaa mehua, ottamaan lääkkeet ja lepäämään.. inhoittava olla kipee raskausaikana kun ei voi käyttää sellaisia lääkkeitä jotka oikeesti auttais :(

t. p ja rv 24+4

Vierailija
5/22 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättä on jo ihanasti ilmassa ja vihdoin minunkin raskaudessani näyttäisi koittavan sellainen mukava vaihe, että tästä elämäni viimeisestä raskaudesta voin jopa nauttia. Helmikuun tein lyhennettyä työaikaa 4 pv/vko pahoinvoinnin takia; viime viikko oli ensimmäinen täysi työviikko marraskuun alun jälkeen ja ihan hyvin sen jo jaksoin. Vielä tässä siis ehtii olla jokusen viikon hyvässä työvireessä ennen äitiysloman alkua :).

Viime viikolla kävin jo toisen kerran sokerirasituksessa, 15. viikolla otettu oli ok. Olin täysin ällistynyt, kun tästäkin sainn puhtaat paperit. Esikoista odottaessa todettiin GDM, joka ruokavaliolla tosin hoitui - olin varma, että se uusiutuu kun tähän raskauteen lähtiessä painoa oli vielä enemmän. Nyt kyllä painon nousu raskauden aikana on ollut hillitympää; laihduin alkuraskauden pahoinvoinnin aikana 7 kg ja ihan kaikki ei ole vieläkään tullut takaisin, koska pahoinvointi kesti nyt niin paljon pidempään. Pitää yrittää kuitenkin syödä järkevästi - jotenkin tuntuu, että voiko tuohon tulokseen oikein luottaa. Oli mukava kuulla, että Pöntiksellä oli samanlainen tilanne, ehkä GDM ei sitten ihan niin varmasti uusiudukaan kuin olin luullut.

Me ei olla tehty vielä muista hankintoja kuin vauvan oman soittorasia, jota soittelen vatsalle iltaisin. PPitäisi alkaa vähän kai aktivoitua ja tehdä kaappeihin tilaa vauvan vaatteille. Onneksi on pieni talviloma nyt tulossa, lomailua ja hiihtelyä perheen kanssa.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

T. Paprika ja Naksu 26+2

Vierailija
6/22 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu tässä lomalla nyt vähän yli viikon. Eilen tuli käveltyä normaalia enemmän ja ehkä liian nopeaan tahtiin. Illalla tuli eka muutamat harjoitus supistukset, vähän myöhemmin tuli ensimmäistä kertaa kipeitä supistuksia. Alavatsaa alkoi vihlomaan tosi ikävästi, oli pakko istua ja rentoutua, näitä oli kaksi aika peräkkäin. Onneksi menivät nopeasti ohi.

Tänään oli sitten neuvola th+lääkäri. Arvot oli hyvät: verenpaine 126/77, Hb 124 (laskenut viimekerrasta 134), Sf-mitta 24. Viime neuvola käynnin jälkeen painoa tullut 2.2 kg lisää (noin 453g per viikko).

Supistusten suhteen ei mitään ihmeellistä, jos lisääntyvät nuo kipeät niin täytyy ottaa neuvolaan yhteyttä. Ei ollut onneksi mitään pehtymää tullu eikä muutakaan kohdun kaulallle.

Oli kyllä ihana taas kuulla vauvan sydänäänet!

Ihanaa keskiviikkoa meille kaikille! :)

Tyttö87 rv 28+2

Vierailija
7/22 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksin kotona. Ihan outoa. Mummu ja pappa kävi hakemassa meidän lapset yöksi mummulaan, huomenna illalla mennään miehen kanssa perässä. Mä päätin että lapset saa mennä ilman minua, että saan ite kerrankin levätä. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Vähän niitä mummua ja pappaakin jännitti kun meidän poika 1 v 9 kk ei ole aikasemmin ollut yökylässä siellä ilman meitä. Mummu ja pappa olivat unohtaneet kakkosturvaistuimen kotio. Onneksi vielä oli mahdollista käyttää kaukaloa. Olihan se poika aika iso sinne mutta ei painoraja vielä mennyt rikki.

Toivottavasti ei oo ens yö sellanen kuin viime yö. Sain nukuttua puoli neljään, sitten oli pakko lähtee vessaan. Sen jälkeen ei sitten juuri nukuttukaan. Jalat oli tosi hankalan oloset, missään asennossa ei ollut hyvä olla. Vauvalla oli jumppa hetki :). Mieskin heräs ja se rupes vaan miettimään stressaavia työjuttuja eikä saanut senkään vertaa unta kuin minä.

Nyt teen ruokaa, vain meille kahdelle :) Huomiseksi suunnittelin kirppari/kauppakierrosta kun kerrankin saa olla yksin.

mä saan tänään äitiysavustuksen tilille. Päätin ettei kolmatta pakkausta tarvita. Nyt pitäs päättää millaset rattaat hankitaan. Meillä on hyvät vaunut jotka on koko ajan käytössä. Laajempaa liikkumista varten tarvitaan tuplat, että saadaan poikakin kyytiin. Haluttais mahdollisimman pieneen tilaan menevät, joten tod.näk päädytään rattaisiin jossa istutaan peräkkäin. Ovat vaan hirveen kalliita. Toisaalta oon miettinyt miten paljon niitä rattaita tarvitaan. vauva on varmaan aika paljon liinassa pienenä, ja sitten poika alkaa olla niin iso että alkaa olla hankala työntää rattaissa.

mitäs muuta piti sanoa. tällä viikolla oon suurimmalta osalta onnistunut välttämään kivuttomat supistelut. Viikon päästä tarkistetaan tilanne kohdunsuulla.

nirppa rv 27+4

Vierailija
8/22 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kertokaas miten se raskaudenaikainen painonlisäys per viikko lasketaan? Minä saan nimittäin ihan eri lukemat kuin neuvola, jos lasken kilomäärän jaettuna viikkomäärällä. Pitäis olla varmaan ihan yksinkertainen asia laskea, mutta saan ittelleni painonnousua vaan n. 210gr/raskausvko, ja neuvola "jonkinverran" enemmän eli n.500gr. Eihän tää nyt kaikkein tärkein asia ole, mutta olis kiva tietää...

Vierailija
9/22 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tässä onkaan tapahtunut sitten viime kerran.. Ei kylläkään mitään maailmaa mullistavaa, mutta kerrotaanpa kuulumisia silti.

Sokerirasituksessa minäkin kävin, ei ollut muuten yhtään niin paha, kuin kuvittelin. Ei toki montaa kertaa halua sitä tehdä. Ei ollut mitään huomautettavaa niissä arvoissa.

Neuvolakin oli tällä viikolla. Sielläkin oli kaikki hyvin, verenpaine 122/75, virtsanäyte puhdas ja sf mitta 24 cm. Painoa on kertynyt nyt n. 640 g/viikko, eli hieman on siinä varaa petrata, siis sikäli kun painonnousu johtuu ruokavaliosta. Ainoita "raskausoireita" ovat olleet satunniset närästykset, ja kerran lähes veti suonta. Selkäkipuja tai turvotusta ei ole ollut.

Hankintoja ei ole vielä juurikaan tehty. Käytettyjä vaatteita sain ystävältäni koko säkillisen + tietenkin kaikki itse ostetut ja saadut. Lauantaina vihdoin todennäköisesti hankimme vaunut. Lisäksi isäntä toi itse tekemänsä kehdon veljensä tyköä. Suurin osa hankinnoista tehdään varmaan, kun olen lomalla, eli noin kuukauden päästä Siihenkään ei ole enää kauan! Hui!

Ei tule muuta mieleen tällä kertaa, mutta seuraan teidän kuulumisianne!

Lilium 26+2

Vierailija
10/22 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt säännöllisesti lukemassa toisten kuulumisia, mutta itse en ole saanut istuttua aloilleni ja kirjoitettua mitään. Liki kahden kuukauden hiljaiselon jälkeen aioin juhlistaa koneelle rauhoittumastani romaanilla:

Hektistä elämää. Esikoinen täytti kahdeksan vuotta ja muutto tilavampaan asuntoon saatiin suoritettua. Emme halua luopua keskustassa asumisesta, joten ei niitä neliöitä vieläkään mahdottomasti ole. Nyt saatiin kuitenkin huoneluku päivitettyä, ja jokaiselle oma huone. Miehen kanssa kykenemme edelleen jakamaan saman huoneen, mikä on tässä elämäntilanteessa enemmän kuin toivottavaa!

Joku kyseli neuvolan tavasta laskea painon nousua. Eikö se lasketa aina suhteessa edelliseen käyntiin? Eli edellisestä kerrasta lisääntynyt paino jaettuna sillä viikkomäärällä, mikä edellisestä punnituksesta on kulunut. Itselläni paino on noussut juuri ja juuri neljä kiloa, mikä on ihan hyvä, koska tällä kolmannella kerralla painoindeksini oli aiempia kertoja suurempi eli melkein 23, kun raskaus alkoi. Kahdella aiemmalla kerralla olen selvinnyt noin kymmenen kilon painon nousulla ja ne kilot ovat jääneet sairaalaan.

Turkulaisena uudelleensynnyttäjänä pääsin neuvolaan juuri kolmannen kerran. Edellisellä kerralla hemoglobiini oli laskenut 116:teen, mutta nyt onneksi rautaporetablettien kanssa kohonnut jo takaisin 124:ään. Silti väsyttää edelleen kamalasti, mutta se kai johtuu suuresta työmäärästä ja katkonaisista unista. Ystäväni suonenveto on tehnyt paluun tässäkin raskaudessa. Verenpaine oli hieman noussut: yläpaine oli 120 ja alapaine 70. Sf-mitta oli jo 24 cm, mikä on aiempia raskauksia suurempi viikkoihin nähden. Vatsa on jo nyt samankokoinen kuin kuukautta ennen tyttöjen syntymää. Ja elämäni ensimmäistä kertaa jouduin myöntymään ja hankkimaan mammahousut - pillimallisista en sentään joutunut luopumaan.

Jo ennen raskauden puoliväliä alkaneiden liitoskipujen vuoksi tein vierailun apuvälinelainaamoon, ja hetkellisesti tunsin itseni vanhemmaksi ja raihnaisemmaksi kuin olenkaan. Sain lainaksi tukivyön, joka oikeasti auttaa ja olen voinut siirtyä takaisin työmatkojen kävelyyn. Kahdeksan kilometriä päivässä on enemmän kuin ei mitään, koska energia ei vain riitä jumppiin lähtemiseen. Toivoisin kovasti voivani olla töissä ihan viimeiseen asti (6 viikkoa vielä), mutta kahden viikon päästä joudun käymään lääkärissä näiden liitoskipujen vuoksi, mutta ennen kaikkea ei-aina-niin-kivuttomien harjoitussupistusten vuoksi. Hyvänä päivänä ei supistele kuin kymmenisen kertaa, ihan levossakin, mutta huonona se kymmenen supistusta voi mahtua yhteen tuntiin, ja ne pirulaiset kestävät yli minuutin eivätkä hellitä levolla tai asennon vaihdoilla. Parhaana päivänä pääsen yli neljäänkymmeneen supitukseen päivän aikana. Vauva on onneksi aktiivinen, ja liikkeet näkyvät todella selvästi mahankin ulkopuolelle. Jotenkin en osaa olla huolissani.

Mehän emme olleet ikinä enää hankkimassa lapsia, kunnes vuosi sitten tammikuussa totesimme toivomamme vauvaa alulle oikein uran takaa. No, jokatapauksessa olimme ehtineet hankkiutua eroon ihan jokaisesta vauvanvarusteesta. Edelleenkin ajattelin tehdä hankinnat vasta äitiysloman alettua, mutta irroitettavan, hoitotasollisen kaapin hankimme, jonne saamme äitiyspakkauksen vaatteet piiloon ja laatikon pois jaloista pyörimästä. Pakkaus saapui eilen, ja mies kävi hakemassa sen. Hän on jotenkin paljon pesänrakennusviettisempi kuin minä. Onneksi saimme vielä viime vuoden pakkauksen, pienet vaatteet olivat siedettävän neutraaleja ja liene päätyvät käyttöön asti. Isommat vaatteet voi kyllä suoraan laittaa eteenpäin, ne olivat ihan eri sävymaailmaa.

Olen jotenkin kaikista vaivoista huolimatta onnistunut sulkemaan tämän raskauden aivan ajatusteni ulkopuolelle. Vakuutustakin muistin hakea vasta viimeistä edeltävänä päivänä, kun sitä voi hakea ja äitiyspäivärahaa kahta. Ensimmäistä kertaa saan onneksi kunnollista äitiyspäivärahaa, koska aiemmilla kerroilla olen vielä opiskellut tai viimeistellut gradua ja äitiyspäiväraha on jäänyt minimiin. Tällä kertaa se nousi yli kahteen tonniin, ei tarvitse enää kituuttaa niinkuin kahdella aiemmalla äitiyslomalla. Ajattelin jäädä kyllä hoitovapaalle, jolloin se tulokuoppa on vastassa.

Vierailija
11/22 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella kerralla onneksi jo hieman tietää mitä kaikkea perheemme tarvitsee vauvan kanssa, ja toivottavasti hukkahankintoja ei tule. Aioimme hankkia vain pääasiat, muut voi hankkia tarpeen esiintyessä. Näin ollen hankintalistalle ovat päätyneet vain vaunut, turvakaukalo, sitteri ja amme. Budjetiksi niille olemme asettaneet noin 1300 euroa, koska vaunut tulevat viemään siitä reilut 900 euroa. Tottakai vaatteita, vaippoja, liivisuojia ym. kulutustavaraa on hankittava, mutta ne eivät sillä tavoin vaadi taloussuunnittelua. Jonkin verran mukaan on kaupoista tarttunut pieniä vauvan vaatteita, jos oikein kovin ovat silmää miellyttäneet ja vaikuttaneet vauvan kannalta toimivilta. Ja minä pöljä olin mennyt antamaan pois kaikki kestovaippamme. Toki viidessä vuodessa on tapahtunut paljon sillä rintamalla, mutta kuitenkin.

Kaikilla täällä vaikuttaa kuitenkin sujuvan ihan mukavasti, ja toivottavasti niin jatkuukin ihan sinne kesäkuun korville asti.

- Mimmie 28+1

Vierailija
12/22 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans odotetaan kolmatta ja on kans jo aika lailla selvät sävelet mitä hankintoja tarvitsemme. Tuosta vaunuasiasta teimme päätöksen, että nyt ei uusia osteta. Olen aina ollut tarkka niissä mutta tuttava myös 120 eurolla todella hyväkuntoiset hyvämerkkiset yhdistelmävaunut. Niissä pystyy säästämään paljon, jos ostaa käytettyinä. Turvakaukalon hankinta täälläkin ja mies on sitä mieltä että ISOFIX-kiinnitys olisi oltava..onko jollain kokemusta siitä?

Vaatetta en ole vielä uskaltanut ostaa vaikka todella silmät jää katselemaan.. menemme käymään ensin siinä 4D-ultrassa jos selviäisi sukupuolikin niin voisin ostella sen värisiä vaatteita sitten.

Mutta on tää silti niin hassua, söpöä.. että meille tulossa kolmas :) Kun ei niitä lapsia meille pitänyt lääkärinkään mukaan koskaan tulla.

p rv 25 (onkohan edes oikein, tuntuu et unohdan kaikki)

Vierailija
13/22 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuna päädyttiin shoppailemaan oikein ahkerasti. Ostettiin Carenan double swing -rattaat, vielä ilman mitään koppaa. Se on vielä vähän mietinnässä. Takapakkia tuli vain kun rattaat koottiin ja huomattiin ettei toista kuomua saa kiinni oikealla tavalla. Huomenna pitää ruveta soittamaan liikkeeseen että mistä saadaan oikeanlainen kuomu. KOtona meillä on esikoiselle hankitut Brion Kombit jotka on vielä hyvässä kunnossa ja käytössä.

ISOFIX-kiinnityksestä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tänään viimeksi ähelsin selkämenosuuntaanpäin turvaistuimen kiinnitysvöitä takapenkille pienen pieniin kiinnikkeisiin ja hermot meinas mennä. Ajattelin silloin että kumpa olisi ISOFIXit ja kiinnittäminen olisi helpompaa. Meidän autossa kun ei ole sellaisia valmiita kiinnityspaikkoja turvaistuimen kiinnitysvöille.

Meillä alkaa nyt olla kaikki hankinnat tehty. Vielä ei oltu myyty mitään vauvatarvikkeita hoitopöytää lukuunottamatta ja sitä en usko edes tarvitsemani. Vain se koppa rattaisiin tullaan vielä ostamaan.

Nirppa rv 28+0

Vierailija
14/22 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se jotenkin noin mee:)

hankinnoista on ollut puhetta. meilläkin olin jo kaikki vauvan tarvikkeet laittanu eteenpäin, mutta onneks tosi monelta kaverilta on saanu ison kasan vaatetta ja ostaa ei tarvnnu kuin muutama hassu kappale. vaunut meillä on sellaiset että ostin vain naapurilta pehmeän vaunukopan ja sillä saa ihan riittävän hyvän paikan vauvalle. samaten ostettiin sitten sellainen alustallinen koppa autoon naapurilta joten sekin on ratkaistu. hoitopöytä saatiin tuttavan tutuilta ihan ilmaiseksi ja nuorimman vanha pinnis saatiin onneksi korjattua vielä niin ei tarvinnut ostaa uutta. nyt meillä on melkolailla kaikkee, jotain vaatekokoja saattaa joutua ostamaan sitten kun vauva on isompi, mutta se on sit sen ajan murhe.

täällä on kaikki mennyt muuten ihan ok, mutta pinna on ollu tosi kireällä ja ollaankin nyt kaverin kans suunniteltu ihan tohon lähiviikoille pientä naisten rentoutuslomaa tallinnaan ilman miehiä tai lapsia. ollaan molemmat raskaana joten ei tuu mitään ristiriitaa siinäkään et toinen saattas haluta baareihin yms ku kumpikin haluaa vaan syödä hyvin, nukkua, uida ja käydä ehkä vähän hoidattaa itteään esim kamapaajalla tai jalkahoidossa. tänään koetetaan saada aikaseks päätöksiä asian suhteen. sen on aika kauheeta kun ei oma pinna riitä lasten kans mihinkään ja ihan kaikesta meinaa mennä hermo...

no joo, mahassa on vilkasta elämää aina iltaisin ja päivät tuntuu selvästi torkkuvan. neuvola seuraavan kerran viikon päästä, eli meillä ollaan jo siirrytty kahden viikon visiitti väliin. keskiraskauden lääkäri jätettiin multa väliin ku oon kuitenkin menos 2 viikon päästä sinne taysiin ja olin sillon pari viikkoa sitten ensiavussa hengenahdistuksen takia ja sillon lääkäri katto kohdunsuun yms jutut ja ei ollu mitään vielä tapahtunu.

eli sellaista tänne. ihanaa uutta viikkoa kaikille!!!

bldr 28+6

Vierailija
15/22 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa näin unta, jossa olin saanut vauvan. Vauva oli poika ja painoi reilut 6kg. Kätilö kertoi ettei se syö, joten laitetaanko nenämahaletku.. suositteli imetyksen väliin jättämistä johon tokaisin et mielelläni yrittäisin kuitenkin. Hauskaa oli etten muistanut kuinka vauva oli syntynyt! Ja milloin olin lähtenyt sairaalaan :) Sitten vauva otti ITSE persikkapalaa sisältävää juomaa ja veti 2 dl sitä! :)) Kaikkkea kanssa...

Vauva liikkuu kivasti ja potkuttelee ihan joka suuntaan, yleisesti virtsarakkoon :) Tosi ylös jo liikkeet tulee. Samoin meillä mies TUNSI ekaa kertaa viime viikolla liikkeet!!! Nyt massu oikein tärisee kun vauva liikkuu, heh.

Jep, pitkä päivä edessä työssä vielä joten oikein mukavaa viikkoa kaikille!

t. p & masukki rv 25+2

Vierailija
16/22 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona taas ihana ilma mutta KYLMÄ! Mä jo optimistisesti kaivoin kevät-takkia esiin (joka ei todellakaan mene kiinni, mistähän syystä?!) mutta kyllähän se niin on, että tänäkin aamuna lasta tarhaan viedessä oli parempi laittaa toppis ja pipo ja hanskat ja...

Ostokset vauvalle on suurimmalti osalti tehty ja koska ennestään on parivuotias niin siltähän on jäänyt vauvatavaraa jota voi käyttää sitten uudellekkin tulokkaalle. Uusi istuin autoon piti ostaa kun vanhemman käytössä ollut tuli silloin aikoinaan myytyä eteenpäin. Samaten tuplarattaat piti hankkia. Sekä tietty poikienvärisiä vaatteita on tullut hankittua iso pino. Vielä tarvitsisi hankkia sellainen Sovgunga-kehto tai muu roikkuva kehto vaaville. Huonejärjestelyjen pakosta ei oikein olisi tilaa normipinnikselle ja tuollainen seinällä roikkuva säästäisi tilaa, sekä sen, että tuo kaksvee mahdollisesti mustasukkainen neiti ei kiipeisi pinnikseen kiusaamaan pikkuveljeään... Kaikkeen pitää varautua ja suunnitella etukäteen mahdollisia tilanteita.

Oma vointi on ollut parempi ainakin masennuksen suhteen joka on pikkuhiljaa väistynyt ja olen taas saanut otteen elämästä ja siitä itsestä joka olen. Pari-kolme kuukautta meni kuin vieraan ihmisen sisällä, ei meinannu itseään tunnistaa mutta nyt tunnen olevani se sama vanha minä kuin normaalistikin. Muut oireet onkin sitten vielä pysyneet kuten unettomuus, iskias, kivut ja säryt siellä sun täällä... Närästys loppui sentäs kuin seinään kun aloin taas syömään karppi-ruokaa ja jätin hiilarit minimiin. Ah, sitä autuutta kun ei polta rintaa kokoajan ja saa paremmin nukuttuakin. Eikä ole sitten tullut maha-katarriakaan. Jotain hyvää sentäs voi tehdä pelkällä ruokavalion muutoksella!

Painoo on tullut juhlavat 16 kiloa ja onneksi kuitenkin menee vielä ihan normivaatteet päälle, että eikai ihan kauheesti ole fläsää tullut vaikka painoa onkin. Mahankohdalla on kyllä semmoinen pallukka, että huh! Sf-mitta oli kuitenkin ihan normaali 24cm viime viikon neuvolassa siis viikolla 28. Vauva tykkääpi majailla aika ylhäällä (raivotarjonnassa tosin) ja välillä hengittäminen on sellaista läähätystä ja puuskutusta, että tuntee ittensä ihan mummoksi!

Hurjaa ajatella, että n. 2,5 kk ja sylissä onkin sitten pikkupallero! Sektio on siinä toukokuun lopussa ja sinnehän ei oo enää pitkä aika. Nyt yritän nauttia siitä, että on vain yksi lapsi ja saa keskittyä sen juttuihin täysillä. Samalla myös opettaa, että on toinenkin tulossa ja silti isompi on yhtä rakas kuin ennenkin. Vaikka onkin vasta 2vee niin ollaan paljon puhuttu, että tulee vauva ja oon opettanut, että nyt vauva asuu äitin masussa. Tämä sitten tykkää taputella massua ja sanoo "Willevauva on täällä". Onneksi neidillä on nyt vähän vauvakuumetta ja ihan innoissaan jos näkee jossain vauvoja ja hellästi hoitaa niitä sitten. Nukeista ei välitä mutta oikeat vauvat kiinnostaa kovasti.

No mutta tälläistä täällä taas tälläkertaa.

Adore ja Wille 28+4

Vierailija
17/22 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on uusi viikko aluillaan, ja kesäkin tuntuu lähestyvän ainakin auringonpaisteesta päätellen.

Vihdoin tuntuu että väsymys alkaa väistyä ja olo on miellyttävä, tosin ei nyt mikään superenerginen mutta kohtuullinen. Voi kyllä johtua lisääntyneestä valon määrästäkin. Oon käynyt vesijuoksemassa useamman kerran viikossa, tuntuu erittäin sopivalta liikuntamuodolta tässä tilassa. Ilmoittauduin myös mammajoogaan, joka alkaa muutaman viikon päästä. Vaikka lajit on rauhoittuneet pitää edelleen kutinsa että liikunnasta tulee hyvä olo.

Käytiin viikonloppuna hakemassa brio-lipasto/hoitopöytä, ja se sekä sänky (joka tuli vauva-lehden tilaajalahjana) odottaa nyt kokoamista. Pääsiäisenä päästään sitten niitten kimppuun. Kivalta tuntuu tehdä hankintoja, juuri mitään muuta ei sitten olla ostettukaan.

Laitoin vauvavakuutus paperit Aktiaan viime viikolla, osaatteko sanoa kauan kestää ennen kuin sieltä kuuluu mitään? Jokatapauksessa täytyy loppuviikosta soitella kun maaginen 27 viikkoa menee kohta rikki.

Masussa on aktiivista aika usein, erityisesti iltaisin. Eilen maha hyppi niin kovasti että rupesi suorastaan naurattamaan, näytti siltä kun ulos olisi pyritty.

Aurikoisia kevätpäiviä,

UnduS 25+2

Vierailija
18/22 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan nyt neljättä päivää flunssan kourissa, olo on pahentunut vain. Viime perjantaina oli viimeinen lomapäiväni ja eikö silloin flunssa iskenyt. :/ Tänään onneksi osaston hoitaja kirjoitti sairaslomaa torstaille asti, sit onkin loppu viikko vielä vapaana. Jos sitä maanantaiksi tervehtyisi.

Muutenkin kun omistan atooppisen ihon, niin nyt flunssan aikaan se tietenkin pahenee, nenäkin on ihan rikki niistämisestä ja huulet rohtuneet. :/

Hankinnoista on ollut täällä paljon puhetta. Meillä alkaa olemaan jo lähestulkoon kaikki, vielä on joitakin hankintoja tekemättä, kuten vanna, tuttipulloja yms.. Vaunut saadaan keväällä perhetutuiltamme. Vaatteitakin ollaan saatu niin paljon muualta, ettei ole tarvinnut yhtään omia ostaa. Ajattelin kyllä käydä ostamassa jotkut kivat omat kotiin tulovaatteet. :)

Masuasukki ilmoittelee itsestään aina silloin tällöin, kun rauhottuu sohvalle tms. Vilkkaimmillaan on iltasin ja öisin. Öisin kun herään kahden ja neljän välillä vessaan, niin sen jälkeen ei aina saakkaan heti alkaa nukkumaan, kun pikkuinen oikein innostuu potkimaan. :)

Niinhän sitä sanotaan, että niihin aikoihin kun vauva on vilkkaimmillaan, niin niihin aikoihin hän sit herää synnyttyään syömäänkin. Saas nähä pitääkö tämän kohdalla paikkaansa.

Ihanaa aurinkoista viikkoa kaikille! :)

Tyttö87 rv 29+0

Vierailija
19/22 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖNTTIS, musta toi pienen vauvan laittaminen sulle hoitoon on myös sitä vauvaa kohtaan aika tylyä, kun hoitosuhde katkee heti alkuunsa. Eikö sitä sun yhtä paikkaa ois voinu varata vaikka vahahoitopaikaksi? Jaksamista sinne.

Monet on näköjään SAIRASTELLEET. Itsellänikin on ollut kolme poskiontelotulehdusta tämän raskauden aikana.

MIMMIE kuulostaa aikamoiselta tehopakkaukselta :)

Kiva, että ADOREn masennus on parempaan päin.

ON: Masussa käy aikamoinen vipellys. Mulla on ollut raskaushepatoosioireita, mutta verikokeet olivat negatiiviset. Lisäksi olen sormelle auki ja kohdunkaula on pehmentynyt. Saikulla olen ollut alkuviikon. Tänään on neuvolalääkäri ja katotaan samalla jatkoa. Teen kuitenkin melkoisen fyysistä työtä.

Kiirettä on täälläkin, kun molempien lasten synttärit osuu maaliskuulle parin viikon välein.

Pylläri 28+3

Vierailija
20/22 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankinnoista: Me ei olla hankittu vielä mitään. Tosin aika paljon kaikkea meiltä löytyykin. Pitäisi vain vähän käydä tavaroita läpi että missä kunnossa ovat. Vaunut ovat jo ainakin aika loppuun ajetut. . Jotenkin tämä aika on vain mennyt niin vauhdilla ettei sitä ole edes ehtinyt tajuta. Laskin juuri että mulla on enää reilu kuusi viikkoa äitiysloman alkuun! Ehkä niitä ehtii sitten äitiyslomalla ellei aiemmin!!

Nirppa: Oli hankkinut carenan tupla kärrin. Itse katselin netistä kuvia carenan vaunuista. Onko kenelläkään kokemuksia? Olisivat vaan aika edulliset. Meillä kuopuksella ollut kauppa yms. käytössä carenan matkarattaat (jotka joskus silloin kolme vuotta sitten maksoivat kai jotain 80e). Ihan asiansa ajoivat vaikka aika heppoisen oloiset ovatkin ja renkaat toisinaan narisevat ja ovat jotenkin tönköt. Vaunujen kuitenkin soisi olla vähän tukevammat. Toisaalta tämä pienokainen tulle kuitenkin olemaan meidän viimeisemme joten eipä noiden vaunujen tarvitsisi ainenkaan enää seuraavalle kestää.

Bldr: Kuulostaa tosi ihanalta tuo hemmottelu loma!! Juuri sellaisen tarpeessa täälläkin oltaisiin!! Ei vaan taida olla näköpiirissä mitään siihen viittaavaakaan.

Paelle: Oli nähnyt vauva-unta! On niitä täälläkin jo tullut jokunen nähtyä. Heti aika pian plussattuani näin unta että mulla olikin yllättäen kolme pientä vauvaa.. Eikä ollut sänkyä, vaunuja, turvakaukaloa tai muuta kuin yhdelle.. Aika painajainen oli. Tässä ihan viime viikolla näin unta että vauva työnsi niin kovaa vatsaani pienellä kädellään että saatoin erottaa siitä sormet ja sitten näin että sillä oli tumma paksu tukka, sukupuoli ei kuitenkaan unessa selvinnyt. Meillä mies oli nähnyt unta että vauva oli jo syntynyt ja yllättäen olikin tumma ihoinen!!

Adore: Mukavaa että vointisi on parantunut!! Ja “hauska” kuulla että jollekin muullekin noita kiloa kertyy.. Tuntuu että kaikille muille on tullut vain pari-kolme kiloa, mutta mullakin jotain 14-15kg jo kasassa taas..

Pylläri: Niinpä.. Munkin mielestä on tosi epäreilua tuota pienokaista kohtaa kun vielä mulle hoitoon laitettiin. Sanoin esimiehellenikin ihan suoraan, kun uutta lasta tarjosi että en todellakaan tiedä kuinka kauan jaksan nostella ja kannella hoitovauvaa tämän ison vatsani kassa. Ja vaikka äitiysloman alkuun jaksaisinkin on se kuitenkin niin lyhyt aika että ehditään juuri ja juuri toisiimme tutustua ja sitten on taas vaihdettava hoitotätiä. Vallankin jos joudun yllättäen sairaslomalle jäämään niin sitten on pienen tutustuttava vielä varahoitopaikkaankin. Mun mielestä ihan liikaa noin pienelle. Mutta kun kaupungilla ei ole muutakaan tarjota.. Ainut vapaa paikka vauvalle oli mun luona.

ON: Omassa voinnissa ei ihmeitä. Tukisukat olen saanut jalkaani vetää, kun jalat tuntuvat niin kovin väsyvän. Aiemmissa raskauksissani olen kärsinyt ihan kamalista liitoskivuista joita ei nyt ainenkaan vielä ole ilmaantunut. Toivottavasti ei tulisikaan..!!

Pönttis rv 28+1