*****KESÄHELMET VK 10 JA 11*****
Kommentit (22)
ihanaa kun on jo niin lämmintä, että lumi alkaa sulaa, yölläkin kuuntelin kun kattoon vaan ropis pisaroita ja iloitsin siitä että pikkuhiljaa päästään kohti kevättä.
monilla on ollu pieniä vaivoja ja unettomuutta. mullakin on närästys taas pahentunut, syön säännöllisesti protonipumpiunsalpaajia, mutta siltikin saa päälle syödä vielä käsikaupan pureksittavia lääkkeitä. sitten meidän sänky on sen verran huonossa kunnossa, että pääsee keskeltä valumaan "kuopalle" ja huomaan sen aina nukkuessani toisella kyljellä. saattaapi olla että viimeiset viikot tää emäntä nukkuu lattialla patjalla että saa selän pysyyn suorassa. öisin herään yleensä 2-3 kertaa, mutta ei sentäs tartte vessaan mennä, herään vaan sillon kun aika kääntää kylkeä.
kyselikö joku painon noususta?! joka tapaukses siihenkin oon tällä hetkellä tosi iloinen kun kävin pelosta jäykkänä äsken puntaris tosi pitkästä aikaa ja ilokseni huomasin etten oo nyt viimeisen neuvolan jälkeen ottanu painoa lisää yhtään. nyt oman puntarin mukaan kokonaisnousu 5,2kg ja neuvolan mukaan tasan 6kg. vertasin sitä edellisiin raskauksiin, niin nyt on tullu 4-6kg vähemmin ku aiemmin tässä vaiheessa. oon asiasta tosi iloinen, sillä mulla oli ihan kauhea stressi painosta ennen raskautta ja pelotti kovasti että painoa tulee niin paljon lisää etten pääse sit siitäkään eroon ja itseni tuntien voisin henkisesti vaan aina huonommin. on se vaan kumma juttu, että ihminen ei osaa olla onnellinen omissa nahoissaa ihan vaan sen takia mitä kommenttia on joskus lapsena ja teininä ympäristöltä saanu. ei tartte olla anokseksikko että omaa erittäin vääristyneen minäkuvan. sen mä oon ainakin ittestäni oppinu tähän ikään mennessä:(
menipä kauheaksi valitusvirreksi, sori kaikki;). raskauteen muuten liittyvää on nyt vauvalle tullut hikka. sitten en myöskään usko että hän on koko aikaa pääalaspäin koska liikkeet tuntuu edelleen hyvin hassulla tapaa ja muutamaan kertaan on alavatsassa tuntunut sellaista kipua joka viittais mun mielestä asennon vaihtamiseen. no tiistaina on neuvola ja sitten nähdään taas enemmän.
odotan kyllä innolla ensi viikkoa ku pääsen sinne tallinnaan. varattiin jo etukäteen sieltä kampaajat ja kasvohoidot joten voi vaan marssia hoitohin ja olla sitten parhaimmillaan loppumatkan ajan;). tänäänkin on sit miehen kans romanttinen elokuva ja ravintolakeikka tiedossa, on kuulemma hyvitystä ku en saanu naisten päivänä mitään ja ja tammikuussa laitoin kämpän kuntoon miehelle ja sen kavereille ku tulivat pitämään miesteniltaa meillä. eli liisaa ihmemaassa mennään sit ihmettelemään;)
ei muuta ku oikein ihanaa ja levollista viikonloppua kaikille naisille!!!
bldr 29+4 (jes, kohta vaihtuu taas kymmenluku!!!)
aamulla tuli käytyä lääkärikontrollissa kohdunsuun tilannetta tarkkailemassa. Lääkäri ei ollutkaan se jolle aika oli varattu, ja tämä lääkäri vaikutti vähän kokemattomalta, joten tiedä häntä osasko kattoa oikein. Toivottavasti. Uutta neuvola-aikaa pitää soitella ma kun th palaa lomalta.
Pyllärikö se mietti kans vainuasioita. Meillä on aikasemmin ollut Carenan yhden lapsen matkarattaat, joista kyllä tykättiin. Kankaat pysy hyvinä ym. joskin pitempään käytettynä työntäminen alkoi käydä raskaaksi. Tyttö kasvoi ja hiekkaa meni renkaiden laakereihin. Pyörät oli lisäksi pienet. Näissä uusissa tuplarattaissa on isot pyörät joten kevyempi työntää + hiekka ei pääse niin helposti väärään paikkaan.
Jollakin oli ollut monta poskiontelontulehdusta. Tsemppiä, mulla oli sama vaiva edellisessä odotuksessa. Punkteerattiin toista sierainta ainakin 5 kertaa ellei enemmänkin. Antibioottejakin tuli syötyä muutama kuuri. Pelkäsin koko loppuodotuksen että tulehdus uusii yhtä pahana. Nytkin oon jännittänyt kun flunssa tuli.
Mulla painoa on tullut tähän mennessä noin 8kg, saman verran on varmaan tulossa (saisinkohan vähän rajoitettua syömisiäni?). Vertailin mahamittoja aikaisempiin niin näytti siltä että maha olis pikkusen pienempi kuin aikasemmin. Liitoskipuja on ollut ihan riittävästi ja lattialta nouseminen on välillä tosi vaikeaa. Ns. sukkapuikkovihlasuja kohdunsuulla on ollut muutama. Toivottavasti eivät merkkaa mitään.
Nirppa rv 28+5