Mitä suolaista lapsen synttäreille? -ov-
KOhta lapsen synttärit ja mietin mitä suolaista tarjottavaa tällä kertaa keksisin. Meillä on melkein aina ollut itsetehtyä pitsaa, enkä välttämättä sitä enää haluaisi tehdä. Vaihtelu virkistää. Mitä ehdotatte?
Lisäksi ajattelin leipoa suklaakakun. Jos teillä on hyviä reseptejä, laittakaa tänne. En ole koskaan tehnyt sitä ennen.
Kommentit (10)
turhaan hienostelet ja leivot mitään
Synttäreille tulee paljon aikuisiakin, jotka tuskin innostuvat pelkistä sipseistä ja karkeista. Ja haluan omien muksujenikin syövän jotain muutakin kuin karkkia. Lisäksi osa tulee kauempaa.
kinkkupiirakka tai voitaikinakiekot, joissa välissä esim. kinkkua, juustoa ja paprikaa.
Toisaalta jos tarvivat jotain kunnolla ruokaisampaa, niin voileipäkakku. Niitä olen ottanut leipomoilta, kun en osaa/ehdi/viitsi itse väsätä.
-pasteijoita (esim. jauheliha tai lohi)
lihapulla-nakkivartaita, coctailpiirakat, coctail-tikkuja lihapulla-prinssinakki-kirsikkatomaatti-juusto-kurkku linjalla...valitsepa tuosta :-)
Kyllä minä aina laitan ensin lapsille suolaista ja sitten vasta herkut pöytään.
Aikuisille maistunee samat, tai sitten joku suolainen piirakka.
pari viikkoo sitten suolaisia muffinsseja. Löysin ohjeen netistä...laitoin taikinan sekaan pekonia pieninä paloina, paprikaa sekä juustoraastetta! Teki tosi hyvin kauppansa ja oli omasta mielestäkin hyviä!!
http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/suolaiset_le…
Osa otti lisää, osalle se puolikas oli riittävä määrä.
ekalla kerralla jouduin tekemään lisää kesken juhlien kun loppuivat heti alkuunsa:)
kunnon hitti oli viimeksi sellainen perinteinen "vanhan ajan" coctailtikku siili, eli coctail-tikkuissa minilihapullia, nakkia, juusto, viinirypäleitä ja kurkku vaihtelevilla kokoonpanoilla. Kelpasivat oikein hyvin kaikille :)
Tykkäisin kyllä leipoa, mutta lapsille tuntuu paremmin uppoavan ainakin synttäreillä tuommoset vähän ehkä arkileivonnasta poikkeavat jutut.