Uskallatko enää nukuttaa vauvaasi ulkona?
Kommentit (31)
nukuttaa tuossa pihalla. Asutaan maalla taajaman ulkopuolella ja ollaan aika hyvin piilossa. Lisäksi rattaissa käytetään kissaverkkoa/petorautoja joten heti ei mikään elukkakaan pääse lasta häiritsemään.
en ymmärrä tuossa Varkauden tapauksessa sitä, että vauvan vaunut on jätetty tuommoiseen kohtaan taloa, jossa ei normaalikokoisia/isoja ikkunoita.
Vain 2 ovea ja korkealla olevat pikkuikkunat.
En syyllistää halua ketään, mutta noin huonosti näkysälle olevaan paikkaan en jättäisi, etenkään vieraassa paikassa.
Eli selkeämpään paikkaan, sisäpihan puolelle, ison ikkunan eteen/alle.
Ja itkuhälyttimen toimivuuden testaan kyllä säännöllisesti.
Onneksi vauva löytyi, ja on kunnossa.
eipä tuo muuten päikkäreitä nukkuisi ikinä. Omakotitalon pihassa ikkunan alla nukkuu (riittävän kaukana seinästä, ettei MAHDOLLISESTI katolta tippuva lumi aiheuta katastrofia). Mä olen tosin niin neuroottinen, että mulla pitää olla näköyhteys LÄHES kokoajan. Lisäksi... tohon pihaan ei taida päästä edes kissa, ilman, että terrierimme aloittaa sellaisen konsertin, että kuurompikin huomaa ;)
joku omituinen geeni mika pakottaa nukkumaan ulkona?
yksin pihalle nukkumaan, olisi piha miten suojaisa keskellä korpea. Käsittämätöntä millaisessa lintukodossa ihmiset edelleen kuvittelevat elävänsä. Mitä tahansa voi tapahtua missä tahansa, luulisi tämän jo selvinneen suomalaisillekin. Eikö edes oma lapsi herätä enempää suojeluvaistoa vai omaa laiskuuttako sitä nukutellaan ties missä "turvallisessa" pihapiirissä? Sitten kun jotain sattuu, niin voivotellaan, että miten näin voi tapahtua Suomessa...voi tsiisus.
kyllä minä jätin lapsen vaunuihin ulos nukkumaan, puolitoistavuotiaaksi asti. Lenkkeilyn jälkeen en jaksanut jäädä ulos kökkimään vaunujen viereen, kun lapsi nukkui lenkin jälkeenkin kaksi, kolmekin tuntia ulkona. Meillä tyttö heräsi AINA kun hänet nosti pois vaunuista tai vähensi vaatetusta.
Ja aina niin hymyilevä lapsi sieltä ulkoa heräsi :)
Ulkona nukahti vaunuihin kuin itsestään, sisälle sai yrittää nukkumista tunninkin verran, eikä sisällä nukkunut kuin tunnin, puolitoista enintään. Ja oli kiukkuinen.
Keittiön ikkunasta näin lapsen koko ajan, tai sitten kesällä pidin takaterassilla, johon myös näköyhteys. Kävin 5-15 minuutin välein katsomassa.
Minulle on ihan sama sille missä kukainenkin lapsensa nukuttaa, mutta ärsyttää tuo kun ruvetaan syyllistämään ja pitämään suorastaan tyhmänä jos ulkona nukuttaa. Tiedän, ettei sitä muissa maissa suosita, mutta kyllä uskallan suojaisalla pihalla pitää. Lapsen parasta kai kaikki haluaa. Ja minulle lapsen parasta oli kun hän nukkui pitkät unet ja sai raitista ilmaa samalla.
Kerran viime syksynä oli joku jättänyt tampereen keskustassa vauvan ja parivuotiaan rattaisiin kaupan eteen. Isompi sieltä huuteli äitiään. Vaaratilanne sekin oli, kuka tahansa olis voinnu rattaat ottaa mukaansa ohi mennessään. Tosi ajattelematonta.
nukkuu, mutta ei varkaus-keisin tapaan äidin näkymättömissä, vaan ison ikkunan takana, josta vaunut näkyy. En herätä lapsiraukkaa kauppakäynnin tms. jälkeen tämänkään sieppauksen takia.
nukkuu ja tästäkin eteenpäin. Turha pelätä elämää. Mitä tahansa voi tapahtua, missä vain.
Taasko alkaa hysteria ja kaikkien täytyy teljetä itsensä sisätiloihin. Heti ulko-ovesta astuttua voi nimittäin sattua vaikka mitä....
Jos asuu korvessa kyllähän kaikki tietää että teillä on lapsi.
mitä ihmettä joku itkuhälyytin pöllöpäätä estää. Mieti jos tämä avohoidossa oleva mielisairas tulee lapsenne luo, heittää ekaks itkuhälyttimen mäkeen, nappaa lapsen ja juoksee lapsi kainalossa autoon, aika supermies täytyy olla että asunnon sisältä siihen väliin kerkee mennä.
ei tulis mieleenkään nukuttaa ulkona, sama vaikutus on kun laittaa huoneeseen ikkunan auki.
Enkä pidä koko aikaa vaunuja silmällä, itkuhälytin reistailee. Silti uskallan nukuttaa yksin ulkona. Täällä oon turvallista. Ei niitä noin sairaan tempun tekijöitä voi useita suomen maahan mahtua.