Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloja juttuja synnytyksestä?

Vierailija
08.03.2010 |

Nyt sitten tänne niitä synnytysjuttuja joista yleensä EI puhuta! :)

Itse en ole vielä synnyttänyt, mutta itseäni mietityttää, että entäs jos ponnistusvaiheessa pääseekin pissat tai kakat alle tai lapsivedet menee jossain yleisellä paikalla tms..

Kaikki kertomukset tervetulleita :)

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imukuppisynnytys ja paljon porukkaa hääri ympärillä. Itsellä iso huoli vauvasta. Joukossa lääketieteen opiskelija, joka ei tiennyt missä olisi ollut, jotta ei ole tiellä. Tarvitsin tukea jalalle, jossa veti mielettömästi suonta. Opiskelija tuki ensin jalkaa, mutta hiippaili sitten etäämmälle. Minä huutamaan hänelle, että älä ole niin v..n avuton. Normaalisti en koskaan kiroile, enkä hauku muita. Toivottavasti tyttö ei saanut ikuista traumaa.

Vierailija
62/73 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua hävetti kun tuli kakkaa ja pieruja. Etenkin kun mulle tuli liian varhaisessa vaiheessa ponnistuspakko ja yritin kamalasti pidätellä sitä ponnistusta kun ei olisi saanut ponnistaa, mutta minkäs teet kun eivät "ehtineet" epiduraalia laittaa. Siihen sitten kaikki pysähtyi ja manuaalisesti avattiin kohdunsuu lopulta, mikä kesti tunnin. Ei mennyt kuin strömsössä, anteeksi ärsyttävä sanonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2010 klo 20:18"]

kakkakeskustelu synnytyksessä!
ja aika moni paskoi,
ja juttu pysyi ihan asiallisena.

mut onko kukaan sit pierassu siellä ihan täysillä?.. mä "pelkään" sitä.

[/quote]

Joo, mulla tuli kaks pierua melko peräkkäin ponnistusvaiheessa. Ei ollut mitenkään erityisen isoja, mutta kyllähän siinä keskittyminen herpaantui hetkeksi, kun kuuli peräpään laulavan. Tuli vähän hämmentynyt olo ja pelko, että nytkö se paska sit tulee. Ei tullut onneks, tuli vaan ilmat...

Vierailija
64/73 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olin niin väsynyt, etten jaksanut enää miettiä, miltä näytin. Rintaliivejä ei ollut päällä (en muista miksi, kätilöt käskivät ottaa ne pois), rinnat holskuivat, olivat hiessä. Alushousuja ei ollut jalassa, vaan makasin perse paljaana hoitopöydällä. Vauvan syke laski pari kertaa vaarallisen alas ja kätilöt käänsivät minua, kuin räsynukkea hoitopöydällä eli makasin välillä nelinkontin ym. Hiukset olivat ihan räjähtäneet (synnytys kesti vuorokauden), meikit poskilla ym.

Vierailija
65/73 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea näitä, vähentää synnytyspelkoa! :D

Vierailija
66/73 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen synnytyksessä en ollut tuntenut ponnistamisen tarvetta joten en toisellakaan kerralla ollut varma miltä se tuntuu. Olin jo kokonaan auki ja seisoen yritin saada ponnistus tunnetta. Kätilö kysyy että tuntuuko jo ja minä että kyllä nyt jotain tuntuu. No ei muuta ku pöydälle ja ponnistamaan. Kyllähän sieltä jotain sain ponnistettua... Kakkaa nimittäin. Kyllä hävetti hetken aikaa. Mutta kun olin jo päässyt vauhtiin niin jatkettiin loppuun asti. Vieläkään en tiedä miltä se ponnistamisen tarve tuntuu.

Vierailija
67/73 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun synnytys oli niin helppo, sektio. 

Vierailija
68/73 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudin ihan täysiä imukuppisynnytyksessä, sellaista hengenhätäkirkumista. Pään syntymistä odotellessa sanoin "vittusaatanaperkele" ja ties mitä muuta. Eipä ollut mikään piknikki, mutta onneksi nuo vaikeat kohdat eivät kestäneet ihan mahdottoman pitkään, vain parisen tuntia. Synnytyksen jälkeen koitti oikeastaan vasta ne hetket, jolloin nolotti, eli hirveät ilmavaivat synnyttäneiden osastolla. Huoneessa hirveä paskan käry ihan koko ajan ja pierua en saanut pidätettyä eli kätilöiden käydessä huoneessa vauvan hoitoa opettamassa, soi perse koko ajan. Oli kesähelle ja se haju oli aika piinallinen. Hyvin niillä kuitenkin piti pokka, yksi näytti vaan siltä, että nenä nyrpistyy pikkuisen hajusta ja yhtä nauratti. En osannut odottaa tuota vaivaa. Syynä ilmeisesti oli se, että paskantaminen sattui synnytyksen jälkeen monta päivää vähän helvetisti ja kakka oli kovaa eli en vaan kyennyt kunnolla paskomaan ennen kuin kotona. Tämän takia voisin ensi kerralla haluta kotiutua vähän aikaisemminkin :)

Vierailija
69/73 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin synnytyksessä pari kertaa ( mm. kesken ponnistuksen). Olin edellisenä iltana supistusten alkaessa lievittänyt kipua syömällä kolme Lakrisal-karkkipötköä. Oksu oli han pikimustaa. Näytti siltä, kuin jollekin narkille olisi syötetty lääkehiiltä yliannostuksen jälkeen. Hävetti siis se, ettei oksennus ollut normaalin väristä :D

Vierailija
70/73 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2010 klo 14:52"]

[/quote]

Suurimmalla osalla tulee, enemmän sääntö ku poikkeus jos ei suolta mene huuhtelemaan ennen synnytystä :)
Mutta eipä ne kätilöt siitä mitään ilmoittele, että "Noniin katoppas ku ISO kakkakin täältä tuli" :D

Vierailija
71/73 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä siel maitohyllyl vessas kassoil? Siis se vauva

Vierailija
72/73 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran tääl vedet silmissä :DD Oon viimisilläni raskaana ja nyt ei jännitä niin paljon kun lukee näitä muidenkin juttuja.

Vierailija
73/73 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme