Noloja juttuja synnytyksestä?
Nyt sitten tänne niitä synnytysjuttuja joista yleensä EI puhuta! :)
Itse en ole vielä synnyttänyt, mutta itseäni mietityttää, että entäs jos ponnistusvaiheessa pääseekin pissat tai kakat alle tai lapsivedet menee jossain yleisellä paikalla tms..
Kaikki kertomukset tervetulleita :)
Kommentit (73)
synnytys käynnistettiin. Alussa kun supistukset tuli vielä harvakseltaan, luin niiden välillä aku ankkaa. Aina kun kätilö tuli, koitin piilotella sitä, mutta lopussa en enää jaksanut.
Tosin en nyt oikein käsitä miksi häpesin aku ankan lukemista, luenhan sitä odotushuoneessa neuvolassa käydessäni...
sairaalassa oli mies puolinen lääkäri-opiskelija - mikskä niitä nyt kutsutaankin
mutta piti kädestä kiinni ja itki ja valitti supistuksien aikana samaan aikaan
hän lopulta melkein rakastui koko mieheen ja olisi halunnut jopa kotiin sen tuoda
ja mielelläni minä synnytyksessä olisin koekaniinina, jos joku haluaisisi tutkia auttaako rakastuminen kivunlievityksenä
ekassa otin peräruiskeen ja tokassa en ottanut mut paskaa ei tullut... nyt kolmannessa synnytys oli syöksysynnytys (käynnistetty ja alkoi nopeasti ja eteni rajusti) enkä ehtinyt edes miettiimään siinä peräruiskeita... epuduraalin sain, mutta kun se anestesia lääkäri pääsi ovesta ulos niin 5min lapsi oli jo ulkona.. eipä paljoo puudutukset ehtiny alkaa vaikuttaa... noloa se paskan haju oli kyllä :)
nukutuksessa istukka pois ja oli niissä huuruissa kaikkea huudellut :)
on nää niin hauskoja juttuja toivottavasti kukaan ei loukkaannu ku mie tääl hekotan, samalla alkaa naurattaa oma urakka minäkin änkäsin vaan paskaa pöydälle kun kohdunsuu ei ollu tarpeeksi auki mut mua ponnistutti niin perkeleesti etten voinut mitään... en mä sitä kakkaa edes itse huomannu/haistanu missään vaiheessa mut eniten mua nauratti ku ukko kauheen nolona jälkikäteen vaan toisteli että "sää kakkasit siihen pöydälle!" vähä kyl itteeni nauratti siinä.. sanoin vaan että entä sitten, en mä sille mitään voinu!
Oon saanu kaikki lapseni 90-luvun puolella, ja aina, ihan aina, on sanottu "otathan peräruiskeen"
Kaikki lapseni syntyneet Helsingin sairaaloissa.
synnytys käynnistettiin englannissa asuessani, sain suuhun puolikkaan jonkun tabletin ja kätilö sanoi että nyt meet käveleen ympäri sairaalaa ja tuut neljän tunnin kuluttua takas ni saat toisen puolikkaan. Käski meneen kahville ni lähettiin kaverin kanssa kanttiiniin. Kanttiiniin päästyäni (n.3min myöhemmin) vedet meni ja järkyttävät supistukset alko siitä paikasta. Siellä sitten roikuin jäätelökoneen reunassa jalat ristissä että tää lapsi syntyy NYT! No siihen joku haki sitten pyörätuolin että mut saadaan takas osastolle synnyttään, ja pyörätuolia oli työntämässä joku vapaaehtonen sairaalan auttaja joka oli varmaan 100 vuotias!! Hävettää kun huusin sille naama punasena että JUOKSE JUOKSE!!! JUOKSE NYT PERKELE !! TÄÄ LAPSI SYNTYYYYY!!!! Ja ukkohan juoksi, toivottavasti ei ite joutunu mihinkään osastolle jälkeen päin :)
No loppu hyvin kaikki hyvin, lapsi syntyi siihen osaston ovien sisäpuolelle, ja synnytyksen kestoksi laskettiin ruhtinaalliset 13min alusta loppuun, ponnistusvaihetta ei ees ollu (merkittiin kestäneeksi 30sek) koska se lapsi vaan tyyliin "putos" sieltä pihalle :)
Ottakaa se pökäle pois!
Kätilö vaa sano ettei se mikään kakka oo ku vauva tulee nyt :D
tosin vatsa oli ollut ihan ruikulla jo pari päivä ennen synnytystä, joten eipä sillä olis ollut välikskään. ei siis kakkaa pöydällä :)
pieru kun synnytin kolmatta lastamme.
Ponnistusvaiheessa sitten täräytin kunnon pierun suoraan kätilön naamalle.
Hävetti niin helkutin paljon, mutta sitten revetiin nauramaan miehen kanssa kun ponnistaminen oli ohi ja lapsi nostettiin rinnalle.
Pyytelin kätilöltä anteeksi ja hän vakuutteli kaiken olevan ookoo ja että ihan normaalia se oli, mutta kyllä huomasi että hänellä oli pokassa pitelemistä ja varmaan kiirus kasvopesulle..
Vielä toisinaankin mieheni kiusoittelee että ihan vaan pieraisemalla se kolmas sieltä tuli :D
Ja siis olin ottanut huuhtelun kuten kahden edellisenkin kanssa..
mä nauroin vedet silmis. hyvä ettei kanttiiniin syntyny ja se 100 v. kätilönä :D
minä karjuin miehelle että "TURPA KIINNI MÄ SYNNYTÄN NY!!!!!". Myöhemmin minuu hävetti ku se raukka yritti vaan kannustaa ja tukea :/
synnytys käynnistettiin englannissa asuessani, sain suuhun puolikkaan jonkun tabletin ja kätilö sanoi että nyt meet käveleen ympäri sairaalaa ja tuut neljän tunnin kuluttua takas ni saat toisen puolikkaan. Käski meneen kahville ni lähettiin kaverin kanssa kanttiiniin. Kanttiiniin päästyäni (n.3min myöhemmin) vedet meni ja järkyttävät supistukset alko siitä paikasta. Siellä sitten roikuin jäätelökoneen reunassa jalat ristissä että tää lapsi syntyy NYT! No siihen joku haki sitten pyörätuolin että mut saadaan takas osastolle synnyttään, ja pyörätuolia oli työntämässä joku vapaaehtonen sairaalan auttaja joka oli varmaan 100 vuotias!! Hävettää kun huusin sille naama punasena että JUOKSE JUOKSE!!! JUOKSE NYT PERKELE !! TÄÄ LAPSI SYNTYYYYY!!!! Ja ukkohan juoksi, toivottavasti ei ite joutunu mihinkään osastolle jälkeen päin :)
No loppu hyvin kaikki hyvin, lapsi syntyi siihen osaston ovien sisäpuolelle, ja synnytyksen kestoksi laskettiin ruhtinaalliset 13min alusta loppuun, ponnistusvaihetta ei ees ollu (merkittiin kestäneeksi 30sek) koska se lapsi vaan tyyliin "putos" sieltä pihalle :)
Anteeks, toi oli vaan niin hauska että mä täällä nauran ihan vedet silmissä eikä meinaa loppua millään. Mies vaan sanoi, että rauhoitu nyt ettei lapsivedet mee! :D Oon itse viimeisilläni :D
Ei pelkkiä "joo mäki kakkasin synnytykses" :DD
synnyttänyt 2003 ja 2009 Tampereella ja molemmilla kerroilla on annettu peräruiske. Siitä sitten itse tepsutellut vessaan ja tyhjennys on hoitunut näin. En edes muista että olisi mitenkään kysytty laitetaanko vaan lähinnä, "mä laitan sulle nyt peräruiskeen" -toteamuksella.
Aika kummallista ettei näin tehdä muille :/
kun sain kolmannen lapseni synnytys alkoi pariin ootteeseen niin että oli pari tuntia kovia suppareita ja sanoin jo miehelle et nyt mennään kun ne sitten loppui kuin seinään. Kolmannella kerralla pääsin jo sairaalaan ja oikeen saliin asti kun synnytyslääkäri totes ettei tää kyllä nyt synny, mee vaan kotiin !Vähän hävetti kun se varmaan ajatteli että eikö tuo jo kaks kertaa synnyttäny tiedä mitä poltot on! Oli lastenhoitaja vähän ihmeissään kun tultiin mahan kaa takasi, mä menin nukkumaan ja sanoin ettei täällä mahas taida mitään vauvaa ollakaan. Neljännellä lähdöllä sitten syntyikin oikeasti ;)
tokan kanssa synnytin PKKS:ssa joensuussa ja pyysin ruisketta mutta eivät antaneet, sanoivat että "sieltä se sitten tulee jos on tullakseen synnytyksessä"
olin järkyttynyt :D pelotti paskoa pöydälle enemmin kuin synnytys.
pieraisinkin synnytyksessä niin kovaan ääneen että kätilö joka oli juuri katsomassa paljonko olen auki, säikähti ja horjahti taaksepäin . näen yhä sieluni silmin sen sekunnin murto osan kun pieraisen ja kätilön pelästyneen ilmeen..
Ekaks mulla hävettää ihan järkkynä se,et puolessa välissä vauvan ulos änkeemistä mulla alkoi kramppaan vasen pohje. Se kramppas niin julmetusti,että vei voiton jopa ponnistuskivuilta.
Kätilöitä oli kaks ja ne piti polvista jalkoja ylhäällä ja mä halusin niin hirveesti oikaista sen vasemman,kramppaavan jalan edes sekunniksi.
Koitin siististi sanoa,et voisinko oikaista jalan ja se "pääkätilö" vaan iloisella,kannustavalla äänellä hoki mantraa "Älä paa vastaan,anna tulla vaan,anna tulla vaan,ponnista,ponnista",niin mä lopulta karjaisin ihan helkatin kovaa: "Nyt ei tuu mitään ennenkuin saan tän helvetin jalan oikastua hetkeksi!!"
Sitten ne vasta havahtui ja päästi jalat hetkeksi alas. Sit sainkin heti seuraavilla työnnöillä vauvan ulos kun se jalkakipu hieman hellitti.
Toisena hävetti se kun sit osastolla kahvihuoneessa kuulin yhden äidin päivittelevän toiselle,et "Kun olin synnyttämässä niin siinä toisessa huoneessa joku nainen huusi aivan järkyttävän paljon"... noh,minähän se :D
En mä edes mitenkään Järkyttävän Paljon huutanut :) Mitä nyt miestä komensin pysymään kaukana minusta :D Mies huolissaan halusi pidellä kädestä ja silitellä ja mä tarvitsin siinä tilanteessa "omaa rauhaa".
Kakkosen synnytyksessä ei muuta "hassua",mutta mentiin sairaalaan 4h lapsivesien menosta klo 16 ja sit ei tapahtunut niin mitään. Siellä istuttiin ja manasin jo miehelle,et ei tää synny tänää. Klo 23.45 alkoi sit ihan yhtäkkiä järkyt supparit (just kun mies oli lähdössä kotiin nukkumaan) ja 23.57 vauva oli syntynyt :D
Se nauratti,et 23,40 kätilö kävi kysymässä,et miltä nyt tuntuu ja mä valittelin,ettei yhtään miltään ja kätilö siihen et "koitas nukkua vaikka vähän" ja sit 5min päästä oli täys tohina päällä :)
Vauva syntyi syöksynä kotieteisessä, ei ehditty sairaalaan. Paikalliset vpk:n miehet olivat opastaneet ambulanssia paikalle. Olihan se noloa maata siinä sitten ilman housuja heidän nähden lattialla kun istukkaa vielä synnytettiin. Seisoivat ovensuussa tajuttoman ison taskalampun kanssa (oli iltamyöhä). Ambulanssimiehet pyysivät antamaan tilaa, joku heistä sanoi etteivät halua että kengät likaantuu (vereen, jota oli iso lammikko lattialla)...
kakat tuli multakin. Tai ainakin isänt kyseli jälkeen päin että mitä se "köntsä" oli? :D