Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Minkälaista äitityyppiä et voi sietää?

Vierailija
08.03.2010 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyriäitiä, joka syyllistää muita, pitää viikkojen mykkäkouluja saadakseen tahtonsa läpi, nuuskii lastensa kaikki asiat, lukee kirjeet, päiväkirjat, vähättelee ja mollaa.

Vierailija
2/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on just sellainen ihminen kuin on. Niin kauan kuin käytös muita kohtaan ei ole loukkaavaa, väkivaltaista tai muuten inhottavaa, niin tyyppi on ihan ok tai ainakin siedettävä.

Ja varsinkin äitiys on niin arka juttu kaikille, että en menis arvostelemaan kenenkään äitiyttä kovin heppoisin perustein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole irl vielä tavannut sellaista äitityyppiä, jota en voisi sietää. Olen kai sitten onnekas tuttavieni suhteen?

Vierailija
4/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sellaista joka uskoo että yksvuotias ymmärtää puhetta niin, kun se tekee jotain pahaa, että sille sanotaan hiljaa ja selitetään joku pitkä kaava miksi niin ei saa tehdä, esim. töniä telkkaria tms.

ja tietty tupakoivat lasten "kanssa" ja juopot yms.

Vierailija
5/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä ihmisiä, jotka ovat ilkeitä ja pahansuopia. Pahinta on kaksinaamaisuus, jolloin on vaikeaa nähdä kovin pian noita ominaisuuksia, joita mieluiten juoksisi karkuun.

Vierailija
6/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät näe mitään virheitä lapsensa huonossa käytöksessä tai puutu siihen millään tavalla. Joiden lapset ovat talossa pomoja ja pompottajia, ja äiti suostuu mihin vaan.

Vierailija
7/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista joka aina muka tietää kaiken parhaiten. Yli-uhrautuvaakin on hankala sietää, siis sellaista jonka mielestä kaikki pitää tapahtua aina lapsen ehdoilla ja aikuisten tarpeet jää aina kakkoseksi (minusta lapsi pitää ottaa aina huomioon, mutta niin myös aikuisten tarpeet).

Vierailija
8/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-"Sä oot kyllä liian tarkka noissa asioissa!"

-"Et sä voi suojella enää lastas niin hyvin ku se menee kouluun!" (Joo, en mut kyseessä oli vastasyntynyt..en halunnut tavata siis tuttuani, joka kipeenä)

-"Liikaa hössötät kyllä tosta hygieniasta!" (En halunnut vastasyntyneen suuhun aikuisten likaisia käsiä!)

-"Mä oon nyt alkanu pesee välillä kädet saippualla!!" (Kertoi miten on varautunut sikainfluenssaan!)

Vierailija
9/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sellaista joka uskoo että yksvuotias ymmärtää puhetta niin, kun se tekee jotain pahaa, että sille sanotaan hiljaa ja selitetään joku pitkä kaava miksi niin ei saa tehdä, esim. töniä telkkaria tms. ja tietty tupakoivat lasten "kanssa" ja juopot yms.

Vierailija
10/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseä ainakin ärsytti sanoinkuvaamattomasti ventovieras äiti kesällä neuvolakäynnillä, kun odotin ensimmäistä lastani. tuikituntematon äippä alkoi neuvoa minua mitä toiveita pitää kirjata ylös jorviin mennessä ja miten muutenkin toimia synnytykseen mennessä. JOO, kysyn neuvoja jos niitä tarvitsen, en halua, että ventovieraat tulevat neuvoja jakamaan.

Vierailija
11/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista jonka koko maailma tuntuu pyörivän vain lasten ympärillä. On tavallaan kadottanut oman itsensä jonnekin. Sellainen jonka kanssa ei oikeastaan voi jutella muusta kuin lapsista, koska toinen ei enää osaa pahemmin jutella mistään muusta.

Vierailija
12/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän Nico-Petteri oppi kävelemään 9 kk, puhumaan 7 kk. On tietty päiväkodin priimus ja käy 4-vuotiaana eskaria. Mites teillä? Kyllä mä olisin huolissani jos 1-vuotias ei vielä kävele! No, eihän kaikki tietenkään voi olla niin kuin meidän Nico-Petteri.."

Vierailija
13/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lluletko, ettei 1-vuotias ymmärrä vielä mitään puhetta?

tai sellaista joka uskoo että yksvuotias ymmärtää puhetta niin, kun se tekee jotain pahaa, että sille sanotaan hiljaa ja selitetään joku pitkä kaava miksi niin ei saa tehdä, esim. töniä telkkaria tms. ja tietty tupakoivat lasten "kanssa" ja juopot yms.

Ei tietenkään mitään pitkiä sepustuksia mutta lyhyt ei ja vaikka että siitä tulee vahinko/se sattuu. Mua ihmetytti vanhemmat jotka ajattelee lapsestaan että ei ne vielä ymmärrä puhetta. Mä oon ihan toista mieltä. Ei ihme ettei ne sit saanukkaan mitään kontrollia lapseensa. Kun taas minä olen saanut. JO siihen 1-vuotiaaseen.

Vierailija
14/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lluletko, ettei 1-vuotias ymmärrä vielä mitään puhetta?

Ei tietenkään mitään pitkiä sepustuksia mutta lyhyt ei ja vaikka että siitä tulee vahinko/se sattuu. Mua ihmetytti vanhemmat jotka ajattelee lapsestaan että ei ne vielä ymmärrä puhetta. Mä oon ihan toista mieltä. Ei ihme ettei ne sit saanukkaan mitään kontrollia lapseensa. Kun taas minä olen saanut. JO siihen 1-vuotiaaseen.

että yks vuotiaale aletaan selittää "kiltisti" että se voi kaatu kun sä tollai tönit sitä telkkaria ja pitkät lätinät ja muksu ei yhtään tajua että mitä se äiti selittää.

siis tiedän että ymmärtää puhetta, mutta se että lapsi jatkaa sitä tönimistä ja taas se äiti alkaa "liian" rauhallisesti selitään jotain pitkää stooria. ette varmaan ikinä ole nähnyt tälläistä?

Vierailija
15/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen tapansa. Kaikki muu on outoa tai väärin.

Ja tämä tuodaan myös julki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän