Lapsi sairaana...taas. Mä en jaksa enää.....
Voi jumalauta, taas se mukula on nuhassa ja kuumeessa..... ties monettako kertaa kahden kuukauden aikana.....
Alvariinsa saa olla kotona hoitamassa sairasta lasta. Tänäänkin olisi ollut pakko mennä töihin opettelemaan uusia työtehtäviä, mutta täällä istutaan hoitamassa sairasta mukulaa. Voi jumalauta, mä en jaksa enää tätä hiivatin sairastelua. Tää on nyt jo toinen kerta kun tuota perehdyttämispäivää on siirretty sen takia kun meillä lapsi sairaana. Itse ajattelin tänään selvitä Buranan voimalla töissä kun niska aivan tyystin jumissa ja pää ei käännyt, mutta nyt siis istutaan himassa niistämässä nenää.
Millä tän sairastelun saa loppumaan? Vitamiineja mennyt koko talven, eipä auta mitään. Käsiä pestään useita kertoja päivässä. Mikään ei auta. Minulla on kyllä omat teoriani sairastelusta, mutta se on sellainen asia mihin en voi vaikuttaa. On siis meistä riippumaton asia.
Kommentit (23)
Pojat aloitti päiväkodin syyskuussa ja sen jälkeen pisin aika terveenä on ollut varmaan viikko. Jos ei ihan kuumetta ole, niin aina vähintään nuha ja yskä. Rasittavaa.
mutta ei se mikään ongelma ole, päivystävältä sairaanhoitajalta saa todistuksen kolmeksi päiväksi ja kun menee iltapäivällä niin harvoin edes tarvii kovin kauan jonottaa.
että tuo kouluikäinen ei yleensä ole sairastellut näin paljon ja mm. flunssat ovat menneet huomattavasti nopeammin ohi kuin nuoremmalla. Tämä koululainen ei ole eläessään syönyt yhtään antibioottikuuria! Tänä vuonna tilanne onkin sitten ollut toinen eli tautia taudin perään ja toipuminen on kestänyt aina todella pitkään. Kuvaavaa on ollut että ensin näyttää toipuvan ja sitten parin päivän päästä tulee takapakkia ja sairastelu jatkuu. Nuoremmalla on astma ja on sen takia sairastellut paljon ylähengitystieinfektioita mutta vuoden alusta aloitettu lääkitys on selkeästi lieventänyt oireita ja vähentänyt infektioiden kestoa ja vakavuutta.
Hometta tuskin meillä on, asutaan aivan uudessa talossa eikä muutenkaan selkeästi esim. allergiaan viittaavia oireita ( paitsi nuoremmalla ).
Jotenkin tuntuu siltä että vastustuskyky on jostakin syystä päässyt alenemaan eikä ehdi toipua edellisestä kunnolla kun jo uusi tauti pääsee iskemään. Ja osasyynä on myös se että niitä puolikuntoisia ja tartuttavassa vaiheessa olevia lapsia laitetaan kouluun ja hoitoon. Valitettavan usein ei anneta lapsen toipua rauhassa tai sitten ei saada sitä sairaslomalappua jotta sen lapsen voisi antaa sairastaa rauhassa kotona. Niin ne taudit sitten iloisesti kiertävät lapselta toiselle.