Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairaana...taas. Mä en jaksa enää.....

Vierailija
08.03.2010 |

Voi jumalauta, taas se mukula on nuhassa ja kuumeessa..... ties monettako kertaa kahden kuukauden aikana.....

Alvariinsa saa olla kotona hoitamassa sairasta lasta. Tänäänkin olisi ollut pakko mennä töihin opettelemaan uusia työtehtäviä, mutta täällä istutaan hoitamassa sairasta mukulaa. Voi jumalauta, mä en jaksa enää tätä hiivatin sairastelua. Tää on nyt jo toinen kerta kun tuota perehdyttämispäivää on siirretty sen takia kun meillä lapsi sairaana. Itse ajattelin tänään selvitä Buranan voimalla töissä kun niska aivan tyystin jumissa ja pää ei käännyt, mutta nyt siis istutaan himassa niistämässä nenää.

Millä tän sairastelun saa loppumaan? Vitamiineja mennyt koko talven, eipä auta mitään. Käsiä pestään useita kertoja päivässä. Mikään ei auta. Minulla on kyllä omat teoriani sairastelusta, mutta se on sellainen asia mihin en voi vaikuttaa. On siis meistä riippumaton asia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se mikään ongelma ole, päivystävältä sairaanhoitajalta saa todistuksen kolmeksi päiväksi ja kun menee iltapäivällä niin harvoin edes tarvii kovin kauan jonottaa.

Tarkennan vielä kirjoitustani todistuksen hankkimisesta. Kirjoitin siis aiemmin näin: "Mies ei saa olla yhtään päivää pois töistä ilman lääkrintodistusta. Minä saan olla 3 päivää omalla ilmoituksella. Mies jää sitten jos tauti jatkuu ja minun mentävä töihin. Ei rahat riitä maksaa joka kuukausi 100 euroa lääkärikuluihin yksityisellä. Ta:lla alueellamme ei ole omalääkäriä eikä aikoja sinne saa vain siksi, että haetaan todistus."

Siis mies tarvitsee LÄÄKÄRINtodistuksen, ei siis riitä terveydenhoitajan tai sairaanhoitajan todistus. Omalla alueellamme ei ole lääkäriä ja toisen alueen lääkärille EI saa aikaa vain todistuksen hakua varten. Siksi joudumme turvautumaan yksityiseen lääkäriin jos se todistus tarvitaan.

ap

Vierailija
2/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydenhoitajan todistus, jos lääkärille ei aikoja saa! Tämä on liitosta kysytty juttu. Eri asia sitten, jos miehesi työnantaja tarjoaa työterveyspalvelut lapsillekin.

ja hoidossa pph:lla/tarhassa ollut 1v6kk lähtien. Viime talvi sairasteli tammikuusta huhtikuuhun noin 3-10 päivää kuussa. Oli tulirokkoa, vesirokkoa, tavallista flunssaa, angiinaa, keuhkoputkentulehduksia. Sitä edeltävä talvi meni melkein samoissa merkeissä. Toukokuussa viime vuonna leikattiin nielu- ja kitarisat ja ajattelin, että nyt loppuu varmaan sairastelut tai ainakin vähenee. No, joo....tänä talvena sairastelu alkanut vasta helmikuussa. Aina vaan lentsua.... Mies ei saa olla yhtään päivää pois töistä ilman lääkrintodistusta. Minä saan olla 3 päivää omalla ilmoituksella. Mies jää sitten jos tauti jatkuu ja minun mentävä töihin. Ei rahat riitä maksaa joka kuukausi 100 euroa lääkärikuluihin yksityisellä. Ta:lla alueellamme ei ole omalääkäriä eikä aikoja sinne saa vain siksi, että haetaan todistus. Argh... Olen tässä miettinyt, että onko syytä mennä jollekin lääkärille tutkimaan tuota poikaa kun imee itseensä jokaista flunssa mitä maapallon päällä liikkuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin työnantaja vaatii periaatteessa lääkärintodistuksen (ja omista sairauksista sen saa työterveydestä), mutta lapsista riittää terveydenhoitajan todistus. On aivan normaali käytäntö, ja johtuu siitä, että lääkärinajata tk:eissa on varattu niitä oikeasti tarvitseville! Omalla kustannuksella ei voi työnantaja vaatia yksityiselle menemään.

Ja liitosta on täälläkin asia selvitetty, ei pidä olla ylikiltti ja uskoa kaikkea.

Vierailija
4/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika meni päiväkotiin 2,5v ja siellä ollessaan 1,5 vuoden ajan oli joka kuukausi vähintään kerran sairaana (siis 3-5 päivää yleensä per kk). Kun jäin äitiyslomalle ja lapsi otettiin pois hoidosta, hän on nyt vuoden aikana ollut kerran sairaana. Nyt vähän kauhistuttaa kun pitäisi syksyllä palata töihin niin jos taas sairastelukierre jatkuu:(

Pystyttekö miehen kanssa olemaan vuorotellen pois? Tai pystytkö jotain työasioita hoitamaan kotoa käsin ettei olisi niin huono omatunto?

Vierailija
5/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies välillä!NIIH.

Vierailija
6/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt poika neljä ja eka vatsatauti oli pari viikkoa sitten. No viime viikolla olin tytön kanssa kolme päivää kotona ja tänään poika todella yskäinen. Tiedän että tosta yskästä tulee sanomista, mutta pakko vaan sanoa että pelkän yskän takia en ainakaan heti maaanantaina ole pois, mistä sitä tietää jos pahenee taas loppuviikkoa kohti ja sitten onkin "päivät käytetty". Sama viime keväänä. Muuten oltiin hyvin terveenä, mut keväällä joku ihme sairasteluputki ja olin vuorotellen tytön ja pojan kanssa kotona ja sitten päälle vielä välissä itse sairaana. Ärsyttävää.

Meillä minä jään mieluummin kuin mies, koska miehellä lasen sairauden takia poissaolo pudottaa ansioita kun lasketaan keskituntiansion mukaan, joka on pienempi kuin todellinen tuntipalkka. Joten jos vaan mahdollista, niin minä kotona.

Vierailija
7/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ottaa kans koville vaikka ihan puoliksi miehen kanssa ollaan jaettu sairaiden lasten hoitovastuu. Ennen lapsia olen ollut kaksi päivää sairauden takia pois töistä ja nyt meidän lapset sairasti esim. helmikuussa 9 päivää. Ei mullakaan meinaa aina pää kestää, varsinkin kun työasiat menee usein poissaolon aikana melko pahaan solmuun, koska kukaan muu ei niitä tee, mutta maailma ympärillä ei silti pysähdy odottamaan.

Vierailija
8/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoidossa pph:lla/tarhassa ollut 1v6kk lähtien. Viime talvi sairasteli tammikuusta huhtikuuhun noin 3-10 päivää kuussa. Oli tulirokkoa, vesirokkoa, tavallista flunssaa, angiinaa, keuhkoputkentulehduksia. Sitä edeltävä talvi meni melkein samoissa merkeissä. Toukokuussa viime vuonna leikattiin nielu- ja kitarisat ja ajattelin, että nyt loppuu varmaan sairastelut tai ainakin vähenee. No, joo....tänä talvena sairastelu alkanut vasta helmikuussa. Aina vaan lentsua....

Mies ei saa olla yhtään päivää pois töistä ilman lääkrintodistusta. Minä saan olla 3 päivää omalla ilmoituksella. Mies jää sitten jos tauti jatkuu ja minun mentävä töihin. Ei rahat riitä maksaa joka kuukausi 100 euroa lääkärikuluihin yksityisellä. Ta:lla alueellamme ei ole omalääkäriä eikä aikoja sinne saa vain siksi, että haetaan todistus.

Argh...

Olen tässä miettinyt, että onko syytä mennä jollekin lääkärille tutkimaan tuota poikaa kun imee itseensä jokaista flunssa mitä maapallon päällä liikkuu?

Vierailija
9/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä en pysty hoitamaan kotona. Kysytty on mutta, ei kuulemma käy....

Vierailija
10/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTA = keskituntiansio, eli se mitä henkilö tienaa kun mukaan lasketaan kaikki lisät mitä hän saa perustuntipalkan päälle.

Mie nyt pissii ap:ta linssiin jos tuolla verukkeella ei jää hoitamaan lasta...

Vierailija
11/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuukaudessa oli kaksi ns. tervettä päivää...

Nyt on 5,5-vuotias ja sairastaa harvoin. Se vain on tuommoista.

Vierailija
12/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tosin ole tuota painetta työelämän suuntaan mutta ihan riittävän rankkaa tämä on ollut näinkin. Meillä on siis sairastettu tammikuun alusta tähän päivään asti eikä loppua näy. Lapset nyt 5 ja 9 ja tuo kouluikäinen tuntuu saavan tällä hetkellä ihan kaikki taudit mitkä vain liikkeellä ovat! Ne sitten tarttuvat nuorempaan ja yleensä vielä itseenikin.

On vatsatautia, on perusflunssaa, on kuumeista flunssaa kovalla yskällä ja taas vatsaoireita ja taas kuumetta jne....Ihan loputon kierre eikä auta käsienpesu, vitamiinilisät eikä maitohappobakteerit. Tällä hetkellä ajattelenkin että ehkäpä sitten kesällä helpottaa hetkeksi.

Muuta en voi sanoa kuin että koita jaksaa, et ole ainoa joka kokee samaa vaikka kieltämättä välillä tuntuu että ainakin omassa lähipiirissä ei kenenkään muun muksut sairasta tätä tahtia...

Vierailija
13/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lasten ensimmäinen pk-vuosi jatkuvaa sairastelua. Alettiin jo epäilemään että joko meillä tai pk:ssa on hometta.

Meillä eniten sairasteli vanhhin lapsi, joka oli kyllä kerhoissa kulkenut säännöllisesti ennen pk:ssa aloittamista. Nuoremmat olivat terveempiä ja välttyivät mm. pahalta korvatulehduskierteeltä, toisin kuin esikoinen.

Sairastelut loppuivat kun vanhimmalta lapselta poistettiin kitarisa ja putkitettiin korvat (kesällä, lähes vuoden kestäneiden jatkuvien sairasteluiden jälkeen).

Kesän jälkeen lapset myös vaihtoivat päiväkotia, mikä saattaa olla osasyy sairasteluiden loppumiseen.

Vierailija
14/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oisko syynä home tai muu sellainen, esim eskarissa. Jos kotona olisi hometta, niin minäkin sairastelisin. Olen itse nimittäin asunut homeasunnossa ja siellä sairastelin toistuvia keuhkoputkentulehduksia ja muita ylähengitystieinfektioita. Kaksi vuotta sitten töissä oireilin poskionetlontulehduksilla kun sisäilmassa hometta ja muita epäpuhtauksia. Kun olen kerran altistunut, niin sairastun siitä myös helpommin.

Päiväkodissa oli siis eri paikassa kun nyt eskarisssa, joten ei sekään oikein selitä tätä sairastelua. Äh, en tiedä....kai se on vaan odotettava kesää ja kärpäsiä, jotta tää sairastelu loppuisi.

ap

Vierailija
15/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatikaa kunnon tutkimukset... kyllä niitä testejä on "kaikkeen mahdolliseen"...

meillä lapsi oli "puoli kuollut" ennenkuin kolmas lääkäri teki vasta mitään ja taustalta paljastui aika vakavia asioita.

Vierailija
16/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vaan talvikaudella?

ap

Vierailija
17/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatikaa kunnon tutkimukset... kyllä niitä testejä on "kaikkeen mahdolliseen"... meillä lapsi oli "puoli kuollut" ennenkuin kolmas lääkäri teki vasta mitään ja taustalta paljastui aika vakavia asioita.

Voisitko kerta hieman lisää teidän tilanteesta? Mitä tutkimuksia vaatia? ap

Vierailija
18/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luotan desinfiointiaineiden sijaan vastustuskyvyn kehittämiseen: meillä 9kk poika tutkailee välillä myös kenkien pohjia yms, eikä ole ollut sairas, vaikka itselläni on välillä ollut flunssaa.

Jatkuva sairastelu johtuu aivan liian usein homeesta! Kannattaa selvittää missä tiloissa lapsi päiväänsä viettää: onko esim. talvisin käytössä liikuntasali ja keväällä/kesällä/syksyllä liikutaan ulkona? Ollaanko talvella enemmän sisätiloissa?

Toinen vaihtoehto on allergia/astma, jota voi olla vaikea jopa lääkärin erottaa flunssakierteestä. Tässä kunnon tutkimusten vaatiminen auttaa. Astmassa oireet tulee tyypillisesti illalla kun ruvetaan nukkumaan ja rauhoitutaan vaakatasoon - kuiva yskä alkaa silloin ja voi kestää koko yön. Allerginen reagoi syyllisen mukaan: jos siitepölyt on ongelma niin oireet tulee keväällä ulkoillessa, polyallerginen on tukossa aamulla petivaatteissa olevan pölyn vuoksi, eläimille allerginen eläimiä tavattuaan jne.

Tsemppiä!

Vierailija
19/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas olen töistä pois ja menossa eskarilaisen kanssa lääkäriin kohta. Tämä vuosi on ollut raskas on angiinaa, korvatulehdusta,yskää ym.

Säälittää työkaverit, jotka joutuvat tekemään myös mun työt.

Vierailija
20/23 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta terveydenhoitajan todistus riittää! Siispä mars neuvolaan! Näin meillä tehdään!

Ja minusta sanonta, kaikki ne sairastavat aikanaan, pitää ihan paikkansa. Meillä kaksi lasta, päiväkotilaisia. Molemmat sairastaneet eniten 1,5 vuoden iässä. Tänä talvena 5 vuotias on ollut yhden päivän poissa hoidosta ja 2,5 vuotias jotain 3-4 päivää. Vitamiini, käsipesu ja maitohappobakteerit käytössä. Syödään myös paljon marjoja ja hedelmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän