Onko mielestäsi 930€ hyvin käteen vuokran jälkeen kun perheessä
Kommentit (14)
1250 egeä. Ja lisäks on vielä miehen palkka muihin laskuihin ja menoihin.
tämä summa olisi katastarofi.
Meillä menee yleensä ruokakauppaan tämän verran per kuukausi. Osa kauppaan kannetusta rahasta voi olla turhaakin eli nipistää voisi, mutta sittenkään 900 e ei riittäisi ruokaan ja pakollisiin laskuihin.
Mutta hyvä jos joku pärjää vähemmllä rahalla, ei kai kuluttaminen ole itsetarkoitus.
nyt miehen kanssa ei tietenkään riitä, mut tosiasia on, että suurin osa kuluista kaikkiaisi miehen myötä. Jopa sähkölaskut ja vakuutukset, kun ei tarvis asua tässä ylisuuressa omakotitalossa ja pitää kahta autoa kaskoineen. Minä ja 2 lasta pärjättäis ihan hienosti.
2 aik+2 lasta. Pärjäämme oikein hyvin.
"Meillä jää vuokran maksun jälkeen 1020e/kk
2 aik+2 lasta. Pärjäämme oikein hyvin."
Meillä jää vuokran jälkeen 1200 euroa/kk. Meillä myös 2 aikuista ja 2 lasta. Enkä sanoisi, että hyvin pärjätään. Mutta toimeen tullaan. Tuosta summasta pitää vielä lyhentää opintovelat. Autoon ei ole varaa.
Yh:na ollessa mulle jäi vuokran jälkeen 980e.Minä ja kaks lasta.
Siis jääkö kulujen jälkeen (vuokra, laskut) tuon verran käteen?
Jos jää, niin hyvä. Itsellä jää pakollisten menojen jälkeen (lainat, laskut) 350-400 euroa käteen.....repikää siitä.
Vuokran jälkeen mulle jäi toi 980e.Toi riitti sitten puhelinlaskuun, lainaan, vakuutuksii(yms.muihin laskuihin), bensaan (julkisella kun ei päässyt töihin).
Pärjättiin silti lasten kanssa.
Meillä on kolme lasta ja jo kauppaan menee tuon verran kuussa. Päälle laskut, niin ei todellakaan pärjättäisi!
että nyt puhuttiin riittääkö se yhdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle!
Ihmettelen syvästi jos kahden lapsen ja yhden aikuisen perheessä menisi ruokaan 900€ kuten joku yllä kirjoitti...
Tuo raha riittää ihan hyvin elämiseen, ja jos elää säästeliäästi niin riittää rahaa huvipuistossa käymiseen ja matkusteluunkin (jos itse varaa matkat netistä) toki esim. autoon eivät rahat riittääne, mutta hyvin pärjää ilmankin :)
Jos asuu kaupungissa vuokralla, lähellä palveluja eikä elämässä ole muuta kuin se perus, niin riittää kai. Mutta jos on harrastuksia, tai pikemminkin elämäntapa joka edellyyttää autoa, varusteita yms, niin eihän tuolla rahalla tee mitään. tai jos on oma talo, vene, mökki joiden ylläpitämiseen menee rahaa. Kaikki on hyvin suhteellista. Asumismuodosta, kaupungista, elämäntavasta riippuen. Niitä ylimääräisiä menoeriä voi siis olla muutakin kuin huvipuisto tai risteily, esim. urheiluharrastus, eläinharrastus tms mikä on siis koko perheen elämäntapa ja se maksaa.
mun mielestä, meitä on 2 aikuista ja lapsi ja rahaa jää yli 4000 asumiskulujen jälkeen.
Mutta kyllä tuolla pitäisi elää ihan hyvin, jos osaa suhteuttaa menonsa tuloihin eikä ole mitään muita suuria kuukausittaisia maksuja.
niin mihin te oikeen saatte rahanne kulumaan? Minusta tuo summahan on suorastaan ruhtinaallinen.
ja lisäksi tulee pieni elatusmaksu ja lapsilisä yh-korotuksella.
Just ja just pärjätään yhden taaperon kanssa kaksin.
Ei siis hyvin, muttei aivan katastrofaalistakaan.