Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihottaako illalla ruokailu enemmän kuin muut syömiset?

Vierailija
07.03.2010 |

ja mistä kohdasta se lihottava ilta alkaa? Kuulin tällaisen joskus ja on jäänyt päähäni pyörimään. Tuli mieleen, kun näin tuon ketjun, mitä iltapalaksi laihduttajalle? Miksi siinä muuten sanotaan, että proteiinia? Itse pyrin minimoimaan iltanaposteluani syömällä päivällä kunnolla lämpimät sopivan kokoiset ruoka-annokset ja illalla päivällisen jälkeen juon vettä. Syön kyllä jonkun pienen iltapalankin aina.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin tuon proteiinivastauksen :) Olen siis itse saanut selville, että päivän hiilarit kannattaa syödä aamulla ja vähentää sitten iltaa kohti. Tämä liittynee siihen, että päivän aikana hiilarit ehtivät palaa, kun taas yöllä ne varastoituvat. Siksi laihduttajalle, varsinkin jos haluaa lihaksia, suositellaan protskupitoista iltapalaa.

Kellonaikojen kanssa on tosiaan niin, että kokonaismäärä ratkaisee, ei se, mihin aikaan kalorit nautitaan.

Vierailija
2/9 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hidasta tahtia yöllä, joten luulisi että kaloritkin kertyvät yöllä =DDDD hehe

Mitä proteiineja illalla sitten pitäisi syödä? Missä proteiinipitoisessa EI ole kaloreita liikoja? Ja lihahan on proteiinia, mutta en haluaisi syödä iltapalaksi mitään tuhtia lihapitoista vaan jotain ihan kevyttä ja pientä. Mitä siis? Ja kuinka tuon rahkan kanssa nyt on, jotkus sanovat että se on kevyttä toiset että raskasta ja lihottavaa.... ota tästä nyt selvää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elimistö ymmärrä ajatella että hah, toi syö illalla, lätkäistääs kaksinkertaiset kalorit :D

Mä syön puuron iltapalaksi (karppaajat vapiskaa!) eikä ole mitään ongelmia painon kanssa.

Vierailija
4/9 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeaikaisissa tutkimuksissa on tosiaan todettu, että ihan yöllä syöminen on huono juttu, koska kroppa toimii silloin hitaammin.

Mun proteiinipitoisia iltapaloja ovat yleensä rahka (marjoja tai hedelmiä tai köyhinä päivinä hilloa sekaan) tai sitten munakas.

Tossa linkissä on rahkan ravintotiedot, en ihan ymmärrä, mistä sitä morkataan:

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=622&lang=fi

Muita vaihtoehtoja ovat raejuusto sekoitettuna johonkin. Jos en ole päivän aikana syönyt kunnolla, niin saatan syödä iltapalaksi kanasalaatin.

Vierailija
5/9 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä millä se maustetaan ja jatketaan.

Vierailija
6/9 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi rahka ja raejuusto ovat terveellisiä, onko niistä kolesterolille haittaa, mitä kalorimäärää vastaa jos vertaa johonkin? Esimjoku maustettu jogurtti vrt samamäärä pelkkää rahkaa tai pelkkää raejuustoa. Entä jos sekaan ananaspaloja tai banaania tai pakastemarjoja? Onko teelusikallinen hunajaa kaloripommi?

Vierailija
7/9 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama mihin aikana päivästä syö.. ne päivän kalorit yhteensä näkyy sitten vaakalla..

Proteiinit illalla sula ahitaammin, eikä aamulal herää järjettömään nälkään.

Itselläni loppui vatsan pömpötys kun lopetin kokonaan turhat hiilarit. eli en syö lainkaan puuroja, vaaleeta viljaa enkä riisiä tai pastaa.. perunaa hyvin vähän ja ruisleipää satunnaisesti.. nuo riisipasta hutut olen korvannut kokonana kypsennetyillä vihanneksilla ja kaikki rasvattomat tuotteet vaihtanut normaalirasvaisiin ja jopa hiukan tuhdimpiinkin.. ja kyllä -25 kiloa nyt takana ilman mitään liikunnanlisäämistä tai nälkää.

Mutta tosiaan jos haluaa seuraavana päivänä näyttää erityisen hoikalle niin edellisenä päivänä kannattaa jättää kaikki hiilarit minimiin! Hiilihydraatit kerää nestettä ja saa mahan pömpöttämään! eli vaikka ei kyse olisi ns lihomisesta niin maha näyttää suuremmalta kun on täynnä hiilarihuttua.

Vierailija
8/9 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusimpien tutkimusten mukaan maidon sisältämä rasva ei ole epäterveellistä vana se jopa auttaa pitämään painon paremmin hallussa pitämällä nälkää pidempään.

Maustetuissa jugurteissa on paljon sokeria ja turhaa energiaa.. se lusikallinen hunajaa on parempi kuin purkki maustettua jugurttia..

Vierailija
9/9 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustettu jogurtti on tosiaan sellasta huttua, etten suosittele. Itse teen jogurtin sekoittamalla maustamatonta täysrasvaista jogurttia ja marjoja. Marjoissa ei juurikaan ole hiilihydraattia, siksi jatkan rahkaa mieluiten niillä. Jos kaipaan makeutusta laitan sekaan hedelmäsokeria tai banaanin.