epäilläänkö minun perhettä lapsen hyväksikäytöstä??
kirjoittelinkin toisen ketjun,kun vein lapsen lääkäriin,kun tuli verta pissatessa ja pikkareihinkin hieman. ei ollut vti,mutta lääkäri löysi pari haavaa/haavaumaa tytön alapäästä.
kysymykset,miksi ja mistä ne oli tulleet,olivat sitä luokkaa,että lapseni olisi kokenut seksuaalista väkivaltaa??? törkeitä,hyvin suorasukaisia kysymyksiä.
pohdin lääkärille,mistä tulleet,enkä keksinyt muuta,kuin että olisin suihkutellut alapesut liian voimakkaalla suihkulla??typerää sinänsä--olin aivan paniikissa!! sitten mietin,että laskenut jääkokkaremäkiä pelkällä haalarilla...
tohtori sanoinkin,että JOS olisi kesä,hän olisi varma,että tyttö on kiipeilytelineeltä tippunut tangon päälle,mutta nyt on talvi...
lähdin hyvin luimistellen kotiin,ja tuntui,että lääkäri epäilee tosiaan minua jostain. tivasi,kuka ollut kotona,kuka on käynyt kylässä...??
voinko nyt siis varautua,että minusta tehdään jooku ilmoitus jonnekkin,ja että sosiaalitantat ovat kohta ovella?
tämä ei voi olla totta!!!!!!!!olen järkyttynyt!
Kommentit (23)
Onko päiväkodissa? Jos siellä on töissä joku pedofiili.
Voihan se nyt olla, että lääkärillä oli sellainenkin mielessä, mutta kyllä kai häntä nyt kiinnostaa mistä on tullut haavat, jos niiden takia kerran lääkäriin tullaan, oli ne sitten missä paikassa tahansa.
Olisi kai lääkäri sanonut epäilyksistään, jos sellaisia olisi. Tuskin ne nyt niin salakähmäisesti toimivat, että lähettäisivät jotain sosiaalitanttoja liikkeelle, haloo.
Jos tyttö on itse raapinut alapäätään, eikö se olisi todennäköistä, oletko kysynyt?
rauhoittukaa muutkin näiden pedofiilijuttujen kanssa. Päiväkodissa pedofiili jne. ei ehkä kovin todennäköistä.
kuin että lapsen omat vanhemmat. Pedofiilithan nimenomaan hakeutuvat lastenhoitoaloille saadakseen saalista.
rauhoittukaa muutkin näiden pedofiilijuttujen kanssa. Päiväkodissa pedofiili jne. ei ehkä kovin todennäköistä.
raapinut alapäänsä verille.
Siinä sai lääkärille kans selittää kuka on tehnyt ja mitä. Lopulta menimme tytön kanssa gynelle josta saimme diagnoosin ja selityksen pienille haavoille pimpissä.
Ja jos lääkäri olisi kesällä uskonut lapsen tippuneen tangon päälle. Miksi nyt talvella niin ei voisi käydä???
Tsemppiä ja jaksamista Aplle ja hänen perheelleen
uudet kovempaa kangasta olevat pikkarit jotka sitten painaneet ja raapineet ihon rikki? Mulla on herkkä iho alapäässä ja täytyy olla tosi tarkka millaiset pikkarit ostaa ettei iho hankaudu rikki.
ole tapana roplata itseään.
tyttö sanoi sitten,kun olimme aulassa pukemassa,että on kyllä kopsauttanut itsensä lipastoon, niin että "sattui huuliin ja peppuun". siinä sattui olemaan sairaanhoitaja paikalla,niin kysyin,että joskohan tuo tieto pitäisi vielä lisätä lääkärille.? hän sanoi,että ihan hyvä,hänpä menee kertomaan,että lisää sen sinne tietoihin. ja ymmärsi kyllä, mistä koin, että minua syytettiin.
sanoi jotakin, että "kun sitä on niin kaikenlaista..." että oksettaa ja ilettää.
sinänsä hyvä,että lääkäri puuttui noin asiaan, mutta kun nyt ei vaan ole kyse sellaista törkeydestä,niin koin sen hyvin loukkaavana.
-ap
tarkoitin vaan, että todennäköisintä kai olisi, että pikkuhousut hiertäneet, olisi raapinut jos iho kuivunut ja kutittaa tms kuin että KUKAAN olisi häntä mitenkään hyväksi käyttänyt.
On masentavaa, että tällä hetkellä pedofiilijutut on niin pinnalla koko ajan, että ihmiset on ihan hysteerisiä ja epäilee sellaista koko ajan. Itsekin kyllä joskus, mutta koitan vaan suitsia sitä kun mitään todellista hätää ei ole, enkä haluaisi pilata päiviäni turhalla panikoimisella.
Se ole niin että yleensä lapsen hyväksikäyttäjä tai pahoinpitelijä on lapselle läheinen ihminen?
kuin että lapsen omat vanhemmat. Pedofiilithan nimenomaan hakeutuvat lastenhoitoaloille saadakseen saalista.
uskon,että on kopsauttanut jotenkin itsensä,johonkin.
mutta se, että lääkäri ei oikein uskonut....
(ja olen tytölle opettanut,että KUKAAN, KUKAAN MUU KUIN ÄITI JA LÄÄKÄRI ei saa koskea hänen alapäähänsä. tietää sen kyllä, ja jos näin kävisi,kertoisi varmasti minulle,koska on tarkka siitä, että kukaan ei tee vääryyttä,millonkaan, muillekkaan.)enkä edes epäile.
-ap
tyttö on hyvin häveliäs, ei varmasti. voisin kuvitella,että jos joku edes ehdottaisi, loukkaantuisi ja pahasti.
lääkäri kyseli kovasti juuri tämän päivän tapahtumia.eli kaiketi tänään se on sitten satuttanut itsensä? mutta tänään olemme olleet koko päivän sisällä.. lukuunottamatta 10 minuutin ulkoilua.
en tiedä. minä menen nukkumaan.
tuumailen huomenna lisää.
-ap
saanko jostain käsiini kopion siitä,mitä lääkäri on kirjoittanut koneelle meidän käynnistä?
ehdottomasti haluaisin sellaisen saada,jos vain mahd.. ei jäisi vaivaamaan.
-ap
kuinka toimia epäiltäessä lapsen pahoinpitelyä/hyväksikäyttöä.
Jos epäily on todella vahva, otetaan lapsi suoraan osastolle. Myöhemmin voi myös tulla kutsu tarkistuskäynnille. Todella hyvä lääkäri, jos on suoraan kysellyt asioista. Jos itsellä ei ole mitään salattavaa, niin sittenhän se on kaikkien etu, että asia tulee selvitettksi. Älä loukkaannu kysymyksistä, vaan ajattele asia niin, että seuraavalla kerralla kyselyn kohteena todellakin on lapsensa pahoinpitelijä ja hänet näin saadaan kiinni.
En muista prosenttilukuja, mutta selkeästi suurin osa lasten hyväksikäytöistä ja pahoinpitelyistä on omien vanhempien tai muiden sukulaisten aiheuttamia, eikä todellakaan esim päiväkodissa työstentelevien.
saanko jostain käsiini kopion siitä,mitä lääkäri on kirjoittanut koneelle meidän käynnistä?
ehdottomasti haluaisin sellaisen saada,jos vain mahd.. ei jäisi vaivaamaan.
-ap
kuinka toimia epäiltäessä lapsen pahoinpitelyä/hyväksikäyttöä.
Jos epäily on todella vahva, otetaan lapsi suoraan osastolle. Myöhemmin voi myös tulla kutsu tarkistuskäynnille. Todella hyvä lääkäri, jos on suoraan kysellyt asioista. Jos itsellä ei ole mitään salattavaa, niin sittenhän se on kaikkien etu, että asia tulee selvitettksi. Älä loukkaannu kysymyksistä, vaan ajattele asia niin, että seuraavalla kerralla kyselyn kohteena todellakin on lapsensa pahoinpitelijä ja hänet näin saadaan kiinni.En muista prosenttilukuja, mutta selkeästi suurin osa lasten hyväksikäytöistä ja pahoinpitelyistä on omien vanhempien tai muiden sukulaisten aiheuttamia, eikä todellakaan esim päiväkodissa työstentelevien.
tuollaisesta epäillään.
mielummin 10 turhaa epäilyä kuin yksi todella tapahtunut, jota ei huomata, eikös?
Enkä kyllä ymmärrä, miksi loukkaantua tai pahoittaa mielensä jos lääkäri haluaa varmistaa asioiden oikean laidan?
että päiväkodeissa on töissä pedofiileja. Onpa kiva työskennellä näin "arvostetulla" alalla :(
Tiedoksi vaan, että kaikkien päiväkodin työntekijöiden on toimitettava rikosrekisteri, josta paljastuu tällaiset tuomiot. Vaikka tietysti nyt väitetään, ettei niitä ole tuomittu, joten rikosrekisteri on puhdas...
mielummin 10 turhaa epäilyä kuin yksi todella tapahtunut, jota ei huomata, eikös?
Enkä kyllä ymmärrä, miksi loukkaantua tai pahoittaa mielensä jos lääkäri haluaa varmistaa asioiden oikean laidan?
yritin vain sanoa että ymmärrän myös ap.n kauhistuksen. Itse olisin tuollaisessa tilanteessa varmaan aika poissa tolaltani.
Kolautin kerran esikoisen pään lattiaan vahingossa kun keinuttelin (ja lauleskelin)häntä aivan lähellä lattiaa. Ei edes mitään kuhmua tullut mutta hysteerisenä menin sairaalaan kun ajattelin että olen aivan kauheita tehnyt lapselleni ja kun olin siinä ilmoittautumisluukulla en saanut sanaa suustani,niin järkyttynyt olin ja kun lääkäri sitten moneen kertaan kyseli samoja asioita, tuntui juuri että maailma romahtaa niskaan, menetän lapsen sun muuta. Huh, aivan oikein tietysti että varmistavat lapsen hyvinvoinnin.
rauhoittua.
ei ole ihan helppoa...
-ap