G. Suihkussa käydessänne vauvanne on...
a. Vieressä sitterissä tietty
b. Mieheni katsoo vauvaa
c. Nukkuu sängyssään
d. Jokin muu? Mikä?
jatko kysymys..
a. Ilmeilet ja pompit samalla kuin pelle, jottei vauva ala itkemään ja hermostu paikallaan olosta vai riittää kun vauva on näköetäisyydellä, mutta ei hermoile turhia kun vaan näkee sinut.
b. Mies katsoo vauvaa etkä voisi kuvitellakaan käyväsi suihkussa jos olet vauvan kanssa kahden vai mieluummin käyt suihkussa rauhassa kun mies tai joku muu katsoo vauvan perään, mutta voit käydä suihkussa muulloinkin.
c. Itkuhälytin on vieressä ja jos vauva älähtää juokset heti shampoot päässä laittamaan tuttia suuhun ja hyssyttämään vai annat itkeä ja peset itsesi kaikessa rauhassa ennen vauvan luokse menemistä?
Kommentit (19)
Vauva nukkuu vielä yöunia jos olen herännyt aikaisin. Jos en, niin laitan leluja pinnikseen kun vauva herää ja kipaisen suihkussa. Tai sitten käyn silloin, kun vauva on päikkäreillä, tai illalla kun jo yöunilla mut näin käy tosi harvoin.
vauva on joko nukkumassa, sitterissään tai minun sylissäni. Nyt kun se ei vielä hirveästi liiku niin olen käynyt suihkussa jakkaralla istuen ja lapsi makaa reisieni päällä. Sitten kun tarvii nousta seisomaan niin otan lapsen syliini. En ymmärrä äitejä, jotka eivät muka kerkeä/pääse suihkuun päivittäin?!?
Ja jos se on oikeesti NIIN vaikeeta niin ei se vauva kuole jos vähän joutuu itkemään. Pari minuuttia omaa aikaa päivässä ei tee kenestäkään huonoa äitiä!
on vauva.
Muuten siten että vauva nukkuu päiväunia ja meen itkuhälyttimen kanssa ;) Vauva nukkuu ulkona ja yleensä niin pitkään että voin huoletta käydä suihkussa.
Lapset ovat joko nukkuneet tuolloin yöuniaan, ollut isänsä kanssa tai jos mies on ollut töissä ja vauva ei ole suostunut nukahtamaan "ajoissa" vaan halunnut kukkua ties kuinka kauan, niin olen ottanut ihan pienen vauvan mukaan suihkuun ja pessyt hänet samalla tai isompi vauva on joko istunut omassa vannassaan ja puljannut lelujen kanssa, istunut lattialla ja puljannut vesilelujen kanssa, jotka ovat olleet pienessä vadissa tai muuten vaan istunut lattialla katsomassa maailman menoa. Ja en todellakaan ole ilmehtinyt tms. Vannassa nuo kaikki ovat viihtyneet pitkät tovit ja varsinkin 2 isompaa lasta + tuo kuopus rakastavat vettä eli vesileikit on pop. Toiseksi nuorin ei ole niinkään välittänyt vedestä.
Tosin tänään ekaa kertaa a, mutta ei tarvinnut viihdyttää. Inhoan kiireessä suihkussa käymistä. ja toisaalta se on nykyisin mun omaa aikaa. Vauva on 3kk.
yleensä olen käyttänyt A vaihtoehtoa, isompana ollut ovensuussa joko syöttötuolissa tai mukana suihkussa/omassa kylvyssä.
Mitä milloinkin. Jos kotona on joku muu, niin lapsi voi hereillä ollessaan olla hänen kanssaan. Jos olen yksin ja vauva hereillä, niin voi olla sitterissä tai matkasängyssä, joka korvaa leikkikehän. Toisinaan on nukkumassa. Joskus vauva nukkuu vielä aamulla ja käyn suihkussa. Toisinaan päikkäreillä ulkona.
En mä siellä suihkussa tuntitolkulla lutraa eli ei lapsi rikki mene, vaikka joutuu odottamaan sen hetken kun äiti pesee itsensä. Kyllä meillä jo parivuotias lykätään saunan ja suihkun jälkeen kuivattuna pesuhuoneen ovesta ulkopuolelle touhuamaan omiaan, siksi hetkeksi kun äiti tai isä pesee itsensä nopsasti.
Miksi niin monet tekee tuosta suihkussakäynnistä niin älyttömän hankalaa? Kannattaa ne kersat opettaa jo pienestä asti odottamaan kun joku muu tekee ensin jotakin. Kyllä ainakin perheen pienemmät joutuu odottamaan kun isompien kanssa tehdään jotakin ja taas toisinpäinkin.
ne olivat isänsä/ minun kanssa tai nukkumassa kun kävimme suihkussa.
Kaksoset yleensä ovat pinnasängyissään hereillä kun käväisen suihkussa, en viivy kuin 3-4 minuuttia joten eivät yleensä ehdi hermostua, leluja on saatavilla. Jos mies on kotona, hän saa viedä lapset jo alakertaan puurolle.
c. nukkuu sängyssään, mutta ei ole itkuhälytintä vieressäni ja en toki kuulisikaan jos parkaisisi itkemään.
Katson kuitenkin että on siki unessa eikä herää ja tähän mennessä toiminut hyvin
Ei ole miestä ja vauva ei ole juuri päiväunia nukkunut, enkä pystyisi olemaan rauhassa suihkussa kun koko ajan olisi sellainen stressi että milloin se alkaa itkeä (meillä ei ole itkuhälytintä), lisäksi vauva nukkuu parvekkeella päiväunensa joten en ihan hirveän mielelläni mene pyyhe ympärillä märkänä pakkaseen hyssyttelemään.
Vauva on siis mukana suihkussa, pienempänä oli sitterissä, nykyisin lattialla. Se on kyllä kieltämättä aika hankalaa kun pikkuinen pyörii ympäri kylppäriä. Laitan pyyhkeitä rullalle esteeksi ettei vauva pääse kiellettyyn paikkaan. Saa nähdä mitä teen, kun alkaa kontata/ryömiä.
Me käydään miehen kanssa joka ilta saunassa kun lapsi nukkuu. Jos lapsi jostain syystä ei nuku silloin kun olisi aika mennä saunaan, käydään vuorotellen. Eli silloin b. Yksin ollessani en siis yleensä käy suihkussa, koska haluan aina saunan, en tykkää saunoa yksin.
Ja kun ollaan saunassa/suihkussa, meillä on itkuhälytin mukana, meillä ei ole molemmilla yhtäaikaa shampoot päässä joten se kumman on helpompi ja nopeampi mennä lapsen luo, menee.
Ikinä en ole kokeillut että vauva olisi sitterissä vieressä. Kamala ajatus.
Sitterissä kylppärissä ilman ilmeilyjä ta pomppimisia, isänsä kanssam jos hän on kotona, nukkuu jos nukkuu suihkkuaikana tai sitten sitterissä /lattialla isoveljensä huoneessa.
Ihan tilanteen mukaan, enkä todellakaan juokse shampoot päässä minnekään.
Suihkusta näköyhteys vauvaan koko ajan, mutta vauva vaan seisoo rauhallisena sängyssään ja katselee minua. Ei ole vielä tarvinnut poistua suihkusta vauvan itkun takia.
Käyn suihkussa joka aamu.
menen suihkuun kun haluan, nukkui vaava taikka ei, ei se kuole jos vaikka hetkisen itkee sitterissä/sängyssä. Mukavinta tietty käydä rauhassa jonkun muun katdoessa vauvaa, mutta onnistuu muutoinkin. yt tosin jo 1v2kk "vauva" ja on usein mukanani, hilluu ammeessa kun minä suihkuilen vieressä =)