Boikotoikaa S-ryhmää!
Kommentit (174)
Arla toimii yksinkertaisesti tehokkaammin, ja toisekseen jos ruotsalaisesta maidontuotannosta puhutaan niin siellä on isommat tilat eli enemmän lehmiä per tila, lehmät saattavat tuottaa enemmän per pää ja logistiikka tehokkaampaa, niin että kustannukset ovat pienemmät.
mua kiinnostaa, valaiskaa joku mua että miksi suomen maito on kalliimpaa kun esim. ruotsin (jossa vielä kuljetuskulut lisänä!?!) (+ kuinka halpaa se maito esim. ruotsissa sitten on jos tännekin asti roudattuna on halvempaa) ?
suomessa kallis ruoka
S-ryhmän kauppa on niin huono verrattuna Keskon vastaavaan. Samoin lähikaupungin Prisma häviää 5-0 esim. siisteydessä, esillepanossa, tuotteiden määrässä ja laadussa.
Hinnoissa en ole huomannut suurta eroa, erikoistarjousten vuoksi K-ryhmän kauppakassi irtoaa meilläpäin halvemmalla...
Sitä ruotsalaista maitoa on myynnissä kyllä myös, mutta erinäköisessä purkissa. Mutta se Arla Ingmanin normaali maito on edelleen suomalaista.
Että älkää nyt viittikö te "minä ostan vain suomalaista".
Mä en ala juomaan ruotsalaista ylijäämämaitoa. HYI!
Ruotsin pohjoisin maitotila on etelämpänä kuin Suomen eteläisin maitotila. Eli lämpimämpi ilmasto, paremmat olosuhteet, ruoho kasvaa paremmin... tarkoittaa, että maitoa saa tuotettua halvemmalla kuin täällä pohjoisessa. Siksi se on halvempaa.
Eihän se nyt ole järjellistä, että maatalouden pitää olla kannattavaa jopa jossain Lapin perukoilla.
Maatalousyrittäjät ovat siitä erikoinen yrittäjäryhmä, että heillä ei ole lainkaan yrittäjän riskejä. Olisi jo syytä muutokseen.
S on vetänyt itsensä niin tehokkaaseen kuntoon, että keskenään torailevat K-kauppiaat eivät pysty läheskään samaan. Meidän S-marketissa on myyty Arlan maitoa jo vuosikaudet ja imagotappio on pelkästään Valion propagandaa. Arlan maito on ihan yhtä suomalaista kuin Arlankin, suomalaisilta sopimustiloilta.
aika paha imagotappio s-ryhmälle, kannattikohan... No K-ketju hykertelee...
Sitä ruotsalaista maitoa on myynnissä kyllä myös, mutta erinäköisessä purkissa. Mutta se Arla Ingmanin normaali maito on edelleen suomalaista. Että älkää nyt viittikö te "minä ostan vain suomalaista".
Siis enemmän.
Sitä ruotsalaista maitoa on myynnissä kyllä myös, mutta erinäköisessä purkissa. Mutta se Arla Ingmanin normaali maito on edelleen suomalaista. Että älkää nyt viittikö te "minä ostan vain suomalaista".
Meillä sattui olemaan Arla Ingmanin maitopurkki jääkaapissa ja se maito on suomalaiselta maitotilalta.
Sitä ruotsalaista maitoa on myynnissä kyllä myös, mutta erinäköisessä purkissa. Mutta se Arla Ingmanin normaali maito on edelleen suomalaista.
Että älkää nyt viittikö te "minä ostan vain suomalaista".
Valion maito on osoittautunut laadullisesti parhaimmaksi. Ingmanin maito maistui pahalle todella usein. Sitten rupesin taas ostamaan Valion maitoa ja parempaahan se on.
S on vetänyt itsensä niin tehokkaaseen kuntoon, että keskenään torailevat K-kauppiaat eivät pysty läheskään samaan. Meidän S-marketissa on myyty Arlan maitoa jo vuosikaudet ja imagotappio on pelkästään Valion propagandaa. Arlan maito on ihan yhtä suomalaista kuin Arlankin, suomalaisilta sopimustiloilta.
aika paha imagotappio s-ryhmälle, kannattikohan... No K-ketju hykertelee...
kuin Valionkin maito.
S-ryhmän kauppa on niin huono verrattuna Keskon vastaavaan. Samoin lähikaupungin Prisma häviää 5-0 esim. siisteydessä, esillepanossa, tuotteiden määrässä ja laadussa.
Hinnoissa en ole huomannut suurta eroa, erikoistarjousten vuoksi K-ryhmän kauppakassi irtoaa meilläpäin halvemmalla...
Tai tietenkin jos jokaviikkoiseen ostoslistaan kuuluvat lauantaimakkarat, limut, majoneesisalaatit, hampurilaiset ja saarioisten muonat, tulee se halvemmaksi kyllä.
Eihän se nyt ole järjellistä, että maatalouden pitää olla kannattavaa jopa jossain Lapin perukoilla. Maatalousyrittäjät ovat siitä erikoinen yrittäjäryhmä, että heillä ei ole lainkaan yrittäjän riskejä. Olisi jo syytä muutokseen.
Maatalousyrittäjillä on kuulkaas ihan samat riskit. Mutta jos oikeasti otetaan tuet maatilallisilta pois, saatte maksaa kaikesta ruoasta puolet kalliimmalla. Mitäs halusitte EU:hun!
citymarketin kauppiaat, kun pelkään heidän menevän konkkaan. Jonoja ei ole ikinä, eikä ruuhkaa. Säälistä käyn siellä välillä.
Koska haluaa Valion pois markkinoilta.
Myy tappiolla, jotta tulevaisuudessa saa nostaa hinnat kun Valio on pois pelistä.
rla on tämän myöntänyt ihan julkisuudessa. Siis tappiolla myymisen.
Mun talous ei kaadu maidon hintaan, joten en osta muuta kuin suomalaista maitoa. Näin voi tukea suomalaisia työpaikkoja. Maajussien ohella myös meijerityönteijöitä.
Tää maa on jo kontallaan ja kohta kolkuttelee konkurssi. Valtio otti viime vuonna 13 miljardia velkaa, edellisenä vuonna 9 miljardia ja tänä vuona saattaa mennä 15 rikki. BKT:n laskiessa tulemme kohta siihen tilanteeseen, että Suomen velka on yli 60% bkt:sta ja sen jälkeen ei lainaa voi EU:n säätöjen mukaan ottaa. (vrt. Kreikka) ja sitten alkaa säästökuuri. Kuuri vaikuttaa meihin kaikiin.
Eli eiköhän nyt vaan suosita suomalaista, niin maidossa kun muissakin tuotteissa!
Missä pihassa onkaan komein talo ja komeimmat autot?
että miksi suomen maito on kalliimpaa kun esim. ruotsin (jossa vielä kuljetuskulut lisänä!?!) (+ kuinka halpaa se maito esim. ruotsissa sitten on jos tännekin asti roudattuna on halvempaa) ? suomessa kallis ruoka
tilalliset rikkaita xD Lainaa enemmän kuin laki sallii! Ja sinä väität rikkaaksi. Kuules, ulkokuori hämää. Kaupat ne vetää rahaa välistä, tuottaja saa vain murto-osan.
TUKKU sen vie välistä, ei kauppias!!!!!
T.kauppias
Tuo määrä ei syö esim. suomalaisia meijerityöpaikkoja, vaikka Valio näyttävästi niin mainostaakin.
HOK-Elannon perusteet Arlan maidon valinnalle ovat erittäin hyvät.