Abortti rv 5-7 ei ole kyllä paha juttu
ihan turhaa vouhkaamista niillä jotka muuta väittää. Esim rv5 niin siellä on pelkkää solurykelmää. Monella alkaa menkatkin tolleen vähän myöhässä tai niin luulevat, ja kyseessä voikin olla esim keskenmeno.
Mun mielesstä vasta rv 10-13 alkaa olla enemmän tappamista kun lapsella näkyy jos syke+kädet+jalat.
Mielipiteitä?
Kommentit (83)
Itse joudun menemään aborttiin ehkäisyn petettyä.
En haluaisi, mutta voin itse kuolla odotukseen ja haluan vielä olla äiti olemassa oleville lapsilleni.
JOskus tuntuu siltä, että alkioasteella olevien "lasten" elämää suojellaan enemmän kuin jo syntyneiden. Tämäkin paatos kun keskitettäisiin jo syntyneiden ja pahoinvoivien lasten hyväksi niin jopas voisi heidän elämänsä kohentua. Saati että saisivat mediassa ja julkisuudessa aikaan yhtä suurta depattia kuin abortit.
Miks aborti on muka murhaa jo tekee abortin
Kyllä minä yritin siitä jotain äidinvaistoa saada irti kun katsoin ultrakuvaa, mutta.. Ääh. Ei olisi voinut vähempää kiinnostaa ja vaikka kyse olikin yllättäen keskeytyneestä keskenmenosta lopulta, niin eipä se suhtautuminen olisi muuttunut ja koko homma oli helpompi ja vähemmän traumaattinen kuin viisaudenhampaan poisto. En kertakaikkisesti edes yrittämällä saanut koko asiasta mitenkään kamalaa tai edes ihmeellistä. Epämiellyttävää vain, siinä kaikki.
Kaikki saa tehä oman päätöksen ei sitä saa tommia jos jokku tekkee abortin
En ole abortteja vastaan, enemmän kamalaa olisi että nainen joutuisi saamaan lapsen vasten tahtoaan, mutta 12vko on kyllä naurettavan pitkä raja (itse juuri 12vko:lla ultrassa käynyt). Mielestäni maksimiraja voisi olla se 8vko (itse kävin silloin ultrassa ja sikiö näytti hylkeelle tms- sydänhän siellä sykki silti..). Kuka ei muka huomaa 3kk mennessä onko raskaana? 2kk ois oikea raja tajuta, aikusella ihmisellä..
[quote author="Vierailija" time="04.03.2010 klo 19:50"]Tapahtu se sit millä viikoilla tahansa!
[/quote]sä oot HULLU.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 07:43"]JOskus tuntuu siltä, että alkioasteella olevien "lasten" elämää suojellaan enemmän kuin jo syntyneiden. Tämäkin paatos kun keskitettäisiin jo syntyneiden ja pahoinvoivien lasten hyväksi niin jopas voisi heidän elämänsä kohentua. Saati että saisivat mediassa ja julkisuudessa aikaan yhtä suurta depattia kuin abortit.
[/quote]
Siinä on se ero että kukaan ei vaadi että syntyneiden lasten tappamisesta pitäisi tejdä laillista vaan syntyneiden ihmisarvo tunnustetaan yleisesti. Syntymättömien lasten ihmisoikeustilanne taas on ihan auttamattoman huono ja siksi syntymättömät ovatkin paljon heikommassa asemassa kuin jo syntyneet.
Ajatelkaas nyt, maapallolla on jo ihan tarpeeksi ihmisiä niin mitä se merkitsee jos yksi "sikiö" tuhoutuu. eihän sillä ole edes tunteita silloin.
Jos oikein aletaan vänkäämään niin eihän miehetkään sais enää runkata kun ne "TAPPAA" siittiöitä, ja vielä miljoonia, onhan siittiökin elävä olento koska mistään kuolleesta ei tule elävää.
Ja ainahan niitä lapsia saa lisää tehdä kun haluaa!
Itse olen mies, 21v. vaimo kotona ja ihan samaa mieltä.
Kannattaa ajatella asiat yksinkertasesti tai saatte pään varmasti kipeeks.
Sen kuin tapatte lapsianne ihan rauhassa - onhan teillä siihen lain mukainen oikeus. Mutta lopettakaa samalla se hirveä puolustelu. Jos kerran teette oikein, ei teillä ole mitään syytä selitellä tekoanne.
Tarvitaan sekä siittiö että munasolu, että saadaan aikaan ihminen. Eipä sikiöllä vielä tunteita ole, kuten ei ole pienellä vauvallakaan. Siinä pienessä sikiössä on kuitenkin jo olemassa kaikki miksi hän tulee vauvana ja lapsena ja aikuisena ja vanhuksena. Yhden ihmisen kokonainen elämä. Kaikki näkemämme lapset ja aikuiset ovat olleet alussa pieniä sikiöitä. Eiköhän sitä väestönkasvua pidä säännnöstellä jo ennen raskautta. Ehkäisy käyttöön ja mikäli raskaus ei kertakaikkiaan käy, niin pöksyt tiukasti jalassa. Kukaan ei yhdynnän puutteeseen kuole, mutta yhdynnän tuloksena oleva lapsi voi kuolla, kun höyrypäät aborttitehtailijat niin päättävät. Minä ajattelen näin yksinkertaisesti: Ihminen on joko elävä tai kuollut. Ja kun raskaus keskeytetään tapetaan ihminen. Näin ajattelen ja siihen on minulla oikeus.
Yrittäkää aborttitehtailijat olla haukkumatta toisin ajattelevia.
Yrittäkää aborttitehtailijat olla haukkumatta toisin ajattelevia.
Kuka näitä aloituksia yleensä tehtailee, kysyn vaan?
Ajatelkaas nyt, maapallolla on jo ihan tarpeeksi ihmisiä niin mitä se merkitsee jos yksi "sikiö" tuhoutuu. eihän sillä ole edes tunteita silloin. Jos oikein aletaan vänkäämään niin eihän miehetkään sais enää runkata kun ne "TAPPAA" siittiöitä, ja vielä miljoonia, onhan siittiökin elävä olento koska mistään kuolleesta ei tule elävää. Ja ainahan niitä lapsia saa lisää tehdä kun haluaa! Itse olen mies, 21v. vaimo kotona ja ihan samaa mieltä. Kannattaa ajatella asiat yksinkertasesti tai saatte pään varmasti kipeeks.
teitä ei haittaa jos lapsenne kuolee. se on kuitenkin vaan yksi lapsi täällä maapallolla, maapallolla on muutenkin jo tarpeeksi ihmisiä.
ja runkatut siemennesteet on AIVAN eri asia kuin sikiö tai alkio josta TULEE ihminen jos sitä ei tapeta! lapset pois ihmisiltä jotka tekee abortin!
lapset pois ihmisiltä jotka tekee abortin!
ehdottavat tällaista. Todellakin paljon, paljon vakavampi haitta lapsen psyykelle kuin abortin hyväksyminen.
mutta joskus tilanne todella vaatii sen elämän tuhoamisen, ja monille se on todella raskas paikka.
Raskaus voi vaarantaa monta elämää, ja vaikka prolife-hysteerikot eivät sitä suostu ymmärtämään, yhden elämän tuhoaminen voi auttaa monta ihmistä jaksamaan.
Sitä en jaksa oikein ymmärtää missä vaiheessa ihmisen elämä muuttu niin arvottomaksi ettei omaa elämäänsä saisikaan suojella? Kuten sikiöitä pitäisi suojella, oman ja kenen tahansa terveyden kustannuksella. Sikiö kun syntyy tähän maailmaan, muuttuu sen elämä arvottomaksi vai? Vai siinä vaiheessako kun kasvaa sukukypäksi hautomakoneeksi?
Aina jaksetaan muistuttaa kuinka lapsi ihan varmasti saisi kodin jossa sitä rakastetaan ja siitä tulee onnellinen, jos abortin sijaan valitaan adoptio. Ja lapsi miettii loppuelänsä miksi omat vanhemmat eivät halunneetkaan häntä, vain ne neljä isompaa sisarusta... Tosin eihän sillä enää ole väliä, lapsi kun ei enää ole sikiö-asteella.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 12:45"]
Meillä meni 8 vuotta että tulin "kunnolla" raskaaksi, kerran 3 vuoden yrityksen jälkeen olin raskaana vähän pidemmälle, mutta se oli tuulimunaraskaus ja meni kesken rv12 paikkeilla. Olin jo kertonut kaikille että meille on tulossa vauva, mutta en silti pitänyt kehittymättömälle solumöykylle hautajaisia ja surrut menettämäämme lasta ihmisenä, lähinnä tuntui että menetti mahdollisuuden vauvaan. Voi olla että sen 8 vuoden aikana sain monia kertoja keskenmenoja, kuukautiskierto oli monesti yhtäkkiä pidempi kuin normaalisti. Jos menetin tietämättäni vaikka kymmenen lasta, pitäisikö surra yhtä paljon niitä kuin nyt tuossa olevia 4v kaksosia???
Olen aikoinaan tehnyt myös kaksi kertaa abortin, enkä ole katunut niitä kertaakaan, vaikka surullista se silloin oli, ja toivon että en olisi joutunut niitä kumpaakaan tekemään. Elämäntilanteen huomioon ottaen kumpikin oli kuitenkin järkevä ja oikea ratkaisu, koko muun perheen kannalta, niin olevien kuin tulevien.
[/quote]
Rehellisesti, mietitkö missään vaiheessa näitä aiemmin tekemiäsi abortteja, kun lasta ei tuosta noin vain alkanutkaan kuulumaan?
[/quote]
Ensimmäisen abortin (16v) jälkeen tulin heti raskaaksi kun jätin pillerit pois (19v), seuraava vahinkoraskaus (24v) Juuri ero miehestä jonka kanssa olin ollut 8 vuotta, mies oli alkoholisti, mies olisi halunnut pitää lapsen, ja siinähän olisin ollut nalkissa. Nykyinen aviomieheni halusi lasta, muuten en olisi edes yrittänyt, mies ei kuitenkaan halunnut niin paljon että olisimme johonkin tutkimuksiin menneet, lapsi asia oli sellainen että tulee jos tulee, jos ei niin ei. Kyllähän se mielessä kävi että onko siinä abortissa voinut mennä joku systeemi mun sisällä rikki, mutta ei se saanut mua katumaan sitä että olin silloin tehnyt abortin, koska en olisi aviomiestäni koskaan löytänyt se uusi vauva kainalossa. Eikä olisi näitä kaksosia nyt tässä, elämä olisi mennyt aivan eri reittejä, ja luultavasti lopullisesti pohjalle.
[/quote]
Mutta siis sinulla oli jo yksi lapsi tuon edellisen miehen kanssa? Miksi se toinen lapsi olisi sen enempää nalkkiin saanut?
[/quote]
onko sulla huono luetun ymmärtäminen vai etkö vain jaksanut lukea?
[/quote]
Siis sinulle on tehty kaksi aborttia, mutta raskaudet 16-, 19- ja 24- vuotiaana? Mitä en ymmärtänyt?