Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastusta Kokoomuksen 1000€ lukukausimaksua! Toimi nyt!

Vierailija
04.03.2010 |

facebook-ryhmä perustettu.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkin on opintolainalla ja työn tekemisellä tienattu opiskelurahoja. Mun aikaan ilmainen tuki riitti vajaaseen puoleen vuokrasta. Koulut saa tuolla tonnilla kipeästi tarvitsemiaan lisävaroja toimintaansa.

Vierailija
2/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebook-ryhmä perustettu.

Ettäkö oikein Facebook-ryhmä perustettu!

On se vaikuttaminen hienoa... kyllä tuolla kaatuu uudistus jos toinenkin!

Vakavasti: tervetullut uudistushan tuo on. Kannatan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en taida vaivautua.

Vierailija
4/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti mikään tuki nouse vastaavasti.

Turha kuvitella, että maksullisuus jäisi koskemaan yliopistoja.

Turha kuvitella, että maksut jäisivät tonniin.

Hullua sakkia, kun ovat luopumassa kaikesta... Päivähoito, koulutus, mitä seuraavaksi? Ja hullua sakkia tämä hallitus, kun ovat ajamassa alas koko suomalaisen koulutusjärjestelmän ja ottamassa rahaa sieltä missä sitä vähiten on. Käsittämätöntä.

Vierailija
5/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen on jo opiskelemassa ja valmistuu 2 vuoden kuluttua, ilman lainoja tms. Maksaisin mukisematta lukukausimaksut jos sellaisia olisi.

Kuopus on erityislapsi, joten tuskin koskaan opiskelee peruskoulua pitemmälle.

Vierailija
6/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkin on opintolainalla ja työn tekemisellä tienattu opiskelurahoja. Mun aikaan ilmainen tuki riitti vajaaseen puoleen vuokrasta. Koulut saa tuolla tonnilla kipeästi tarvitsemiaan lisävaroja toimintaansa.

Tän verran maksaa alle 20 neliön vuokrakämppä Helsingistä...

Vierailija
7/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivella tonni tuosta noin vaan. Ja kaksi lasta, niin kaksi tonnia - enemmän kuin mun nettokuukausipalkka.

Mun esikoinen on jo opiskelemassa ja valmistuu 2 vuoden kuluttua, ilman lainoja tms. Maksaisin mukisematta lukukausimaksut jos sellaisia olisi.

Kuopus on erityislapsi, joten tuskin koskaan opiskelee peruskoulua pitemmälle.

Vierailija
8/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos vielä kerrot, millä tavoin tämä on Kokoomuksen heiniä? Ymmärtääksenihän opetusministeri Virkkunen (KOK) on tämän tyrmännyt.

Vierailija
9/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajat, jostain on luovuttava, että Suomi selviää. En halua tuijottaa vain omaan napaani. Olen valmis maksamaan opiskelumaksuja, ulkomailla asuneena olen tottunut siihen, se on normi.

Ei varmasti mikään tuki nouse vastaavasti.

Turha kuvitella, että maksullisuus jäisi koskemaan yliopistoja.

Turha kuvitella, että maksut jäisivät tonniin.

Hullua sakkia, kun ovat luopumassa kaikesta... Päivähoito, koulutus, mitä seuraavaksi? Ja hullua sakkia tämä hallitus, kun ovat ajamassa alas koko suomalaisen koulutusjärjestelmän ja ottamassa rahaa sieltä missä sitä vähiten on. Käsittämätöntä.

Vierailija
10/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka avulla Suomi on porskuttanut vaikeiden aikojenkin yli. Se on taannut mahdollisuuden uudelleenkouluttautua rakennemuutoksissa, se on myös ollut mm. Nokian menestyksen taustavoima. Omaan napaan katsomista on kannattaa lukukausimaksuja. Ja ulkomailla maksullisen koulutuksen seuraukset on kyllä nähty.

Mun mielestä Suomen kokoisessa maassa ei ole tarpeeksi rikkaita, että tällaiseen ois varaa. Mutta taitaa olla hallituksen tavoite lakkauttaa kaikki korkeakoulut Aalto-yliopistoa lukuunottamatta, joten ehkä just sen verran rikkaita löytyy.

ajat, jostain on luovuttava, että Suomi selviää. En halua tuijottaa vain omaan napaani. Olen valmis maksamaan opiskelumaksuja, ulkomailla asuneena olen tottunut siihen, se on normi.

Vierailija
11/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työryhmän tulos esitellään opetusministerille, työryhmän asettivat opetusministeri Virkkunen(kok) ja peruspalveluministeri Paula Risikko(kok).

Valtiosihteeri Heljä Misukan(kok) johtama työryhmä on valmistellut strategiaa suomalaiskoulutuksen kansainväliselle viennille ja sieltä tuli ehdotus jo ulkomaisten opiskelijoiden maksuille.

Ja katsotaanpas sitten seuraavaksi ketkä onkaan työryhmän jäseniä ja mitkä heidän kytkökset.

Vierailija
12/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin kuin aikaisemmin opiskelleilla.

Tän verran maksaa alle 20 neliön vuokrakämppä Helsingistä...

Vierailija
13/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole enää juurikaan kynnystä lähettää lapsia ulkomaille opiskelemaan. Kiitos vain Suomen valtio siitä mitä sain, vastalahjaa en pysty tarjoamaan, koska työpanostani ei tarvita parin kuukauden pätkätöitä enempää. Onneksi tuli luettua, rajoittamattoman opiskeluoikeuden turvin, niitä ns. kansainvälisiä aineita.

Vierailija
14/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ollut kokoomuslainen valtianvarain ministeri? Kouluissa tuo säästäminen ja leikkaminen on jatkunut edellisestä lamasta asti, Viinasen 1991 pestistä asti? Sattuu nimittäin olemaan pitempää näkemystä koulujen ja yliopistojen tilanteesta pitemmältä ajalta kuin useimmalla mammalla.

Vierailija
15/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että edellisen laman aikana perustettiin amk ja yliopistojen sisäänottomääriä nostettiin paljon. Siitä syystä, että koulutusjärjestelmän tehtävä on toimia puskurina yhteiskunnallisissa muutoksissa ja turvata yhteiskuntarauha. Koulutuksella nostettiin maa lamasta ja estettiin valtavien syrjäytyneiden ja erittäin turhautuneiden nuorten ryhmiä syntymästä massatyöttömyyden aikana.

Siksi tuntuu nyt ihan uskomattomalta että tuollaista uudistusta ajetaan läpi. Millä se nuori sen maksaa, jollei saa työtä tänä aikana, kun laina menee jo elämiseen ja kaikkien vanhemmat ei todellakaan maksa? Meneekö tämä nyt sit siihen, että yliopistoihin pyrkii vain rikkaiden lapset TAI ne aikuiset, jotka on oikeutettu opiskelemaan työttömyyskorvauksella tai joilla muuten on massia? Muistetaan että tuhat euroa on normiopiskelijan kymmenen kuukauden käyttöraha.

Vierailija
16/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

faktaa tuohon paatokseesi.

"Kaikille opiskelijoille yhtenäinen maksu on YKSI vaihtoehdoista, joita työryhmä on pohtinut keinoiksi korkeakouluopintojen nopeuttamiseen.

Työryhmässä on lisäksi ollut esillä maksuttoman opinto-oikeuden rajaaminen YHTEEN ylempään korkeakoulututkintoon eli 12 lukukauteen.

Esitykset on tarkoitus luovuttaa opetusministerille maaliskuun puolivälissä."

Tämä kyseinen kokoomuslainen opetusministeri on todennut seuraavaa: http://twitter.com/HennaVirkkunen

Työryhmän tulos esitellään opetusministerille, työryhmän asettivat opetusministeri Virkkunen(kok) ja peruspalveluministeri Paula Risikko(kok).

Valtiosihteeri Heljä Misukan(kok) johtama työryhmä on valmistellut strategiaa suomalaiskoulutuksen kansainväliselle viennille ja sieltä tuli ehdotus jo ulkomaisten opiskelijoiden maksuille.

Ja katsotaanpas sitten seuraavaksi ketkä onkaan työryhmän jäseniä ja mitkä heidän kytkökset.

Vierailija
17/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

demarit ne ovat aina laittaneet kaiken jakoon, jonka seurauksena sitten kun asiat ovat perseellään, ovat kokoomuslaiset joutuneet korjailemaan jälkiä.

kun on ollut kokoomuslainen valtianvarain ministeri? Kouluissa tuo säästäminen ja leikkaminen on jatkunut edellisestä lamasta asti, Viinasen 1991 pestistä asti? Sattuu nimittäin olemaan pitempää näkemystä koulujen ja yliopistojen tilanteesta pitemmältä ajalta kuin useimmalla mammalla.

Vierailija
18/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE OLLUT KOSKAAN ILMAISTA

veronmaksajien rahoista se maksetaan eli te maksatte koulutuksesta varmasti jo ihan tarpeeksi!

Miksi siis maksaisitte vielä lisää lukukausimaksuina.

HULLUA

Vierailija
19/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kannustettiin opiskelemaan, tekemään pätkätöitä, tekemään lapsia.

Seuraus? Paska palkka, helvetisti veroja ja koko ajan nousevat kustannukset kaikesta. Päivähoitomaksut nousee, esitetään veroa asumisesta, lukukausimaksuja kouluihin, kouluverkoston karsimista yms yms. Ja samaan aikaan lisää maahanmuuttajia ja ruotsinkieltä, vittu, nyt tulee raja vastaan.

Vierailija
20/42 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukukausimaksuja! Todella typerää, että me tarjoamme ilmaisen koulutuksen tänne tuleville ulkomaalaisillekin. Heille ainakin lukukausimaksut! Mitä järkeä tuottaa Suomeen pilvin pimein esim. kiinalaisia ja afrikkalaisia ja maksaa kaikki heidän kulunsa? Maksut voimaan vain!!!!