Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö tässä väärin mielestänne?

Vierailija
04.03.2010 |

Minulla on kuukauden ikäinen vauva ja olen jotenkin ehdoton että jos vieraita tulee käymään niin käsienpesun kautta vauvan lähelle, jos on flunssa tai joku muu niin mielellään jää tulematta kokonaan vierailulle ettei tartuta vauvaa.

Lemmikkejä en myös halua meille vieraiden mukana.

Noh..erään kaverin kanssa juttelin kun ovat tulossa päiväseltään käymään täälläpäin ja sitten aikoivat kahvilla pistäytyä. Heillä on koira josta olen aikaisemminkin sanonut ettei sillä ole asiaa sisälle ja niin sanoin nyt myös, että: "voitte tulla käymään, mutta koira saa jäädä pois matkasta". Kaverini tokaisi että minun tulisi olla hänen asemassaan ja kuunnella miten itse hänelle sanon asiasta ja suuttui.

Puhelun jälkeen jäin miettimään asiaa etten kyllä ilmaissut sitä yhtään pahasti vaan suoraan ja selkeästi. Miehelleni tästä sanoin ja hän oli samaa mieltä kanssani ettei lemmikkejä meille kiitos..

Teinkö nyt jotain väärin mielestänne..?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan muksun tutit keitellään joka käytön jälkeen, toisen kanssa pahimmat roskat huuhtaistaan kädellä. Ekan vauvan pyykit silitetään ja viikataan nätisti kaappiin, tokan tungetaan vaan sellaisenaan johonkin. Ekan vauvan vaatteita varotaan ja vahditaan ettei suuhun mene mitään sopimatonta, toinen saa syödä lapiokaupalla hiekkaa ja heiniä jne.

Ap on vähän hysteerinen, mutta ihan oikeasti, veikkaan että melkein kaikki muutkin on ekan vauvan suhteen, kun ollaan vielä tietyllä tavalla epävarmoja ja halutaan tehdä kaikki oikein. Ja tietysti ap:lla on oikeus päättää kuka tai ketä ja tulee hänen kotiinsa vierailulle.

Eli siis olet hygieniahysteerikko!

kaverin koira on kuitenkin aikasemmin saanu tulla teille kylaan ? mutta nyt kun on vauva niin on pakko olla ylihysteerinen flunssien ja koirien ja bakteerien ja virusten ja kaiken kanssa. koirassahan saattaa olla bakteereja vai mita ap.

ymmärsit aivan oikein! t.ap

Kaikki on yhtäkkiä niin paljon selvempää, myös tuo aloituksesi. Kysyin nimittäin ainakin kolme kertaa, miten se käsienpesu ja koiran kyläily liittyy toisiinsa, mutta nyt tajusin: olet pöpökammoinen.

tiesitkö, että pöpöaltistus parantaa vastustuskykyä ja torjuu allergioita? Eli kutsumalla kaverisi koiran kylään teet itseasiassa palveluksen vauvallesi (tietty ellet nyt just halua hänelle allergioita).

Vierailija
62/74 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voit tulla kylään, mutta vauva saa jäädä matkasta!"?

Siis onhan ihmisellä toki oikeus valita ketä ja mitä kotiinsa haluaa, mutta asiat voi sitten koirallisille kavereilleen ilmaista nätisti. Tai sitten sopia tosiaan tapaamisajan ja -paikan siten, että koirakin voi tulla mukaan, jos ei koiraa kotiinsa halua.

Minä en juuri tykkää pienistä lapsista. Ne huutavat ja vaikeuttavat esim. kahvittelua ja keskustelua kokemukseni mukaan paljon enemmän kuin jaloissa pyörivä karvainen lemmikki. Ne kuolaavat sohvalle ja lattialle ja jättävät tahmaisia sormenjälkiä peilioviin ja ikkunalaseihin. - Paljon isompi sotku meillä on taaperon vierailun jälkeen kuin koiran vierailun jälkeen. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään töksäyttää lapselliselle ystävälleni, että "voitte tulla, mutta vauva jää matkasta pois!". Joko kärsin koko perheen vierailun "haittoineen" tai sitten sovin tapaamisen muualle kuin omaan kotiini.

Ja ei koiraakaan aina voi jättää yksin kotiin: jos esim. matka/vierailuaika on pitkä ja koira yksinolemista vierastava ja tiuhaan ulkoiluun tottunut.

Joo, ja en itse omista koiraa enkä vauvaa, ja olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa eläimenkarvoista sohvalla. En silti tosiaan töksäyttäisi noin ystävälleni. Ehkä ystävä ei ymmärrä, miksi hänen koiransa ei ole teille tervetullut (jos todettuja allergioita ei ole), kun varmaan sinä kuitenkin oletat, että lapsesi on hänen luokse tervetullut, mikäli sinne lähdet kylään...

höh !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tarvi miettiä miten selittää vieraille, miksi en halua koiria meille sisälle, kun kaikki yleensä ymmärtää, että olen oikeasti allerginen.

Mä en kyllä myöskään tykkää koirista, ja pelkäänkin niitä lapsuuden trauman takia, mutta eipähän tarvi kertoo tuota kellekkään, kun on allergia :D

jossa on allergiaa!

Minulla on omakohtaista kokemusta. Ja vieläpä kahden eri koiranomistajan toimesta.

Toinen vielä suuttui verisesti kun häntä näin huonosti koirineen kohdellaan.

Vierailija
64/74 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vastasyntyneen luo ei päästetä tässä kevättalven flunssa-aikaan ihmisiä ilman käsipesua. Kyllä se on ihan normaalitoimintaa.

Eri asia on sitten, kun puhutaan yli kolmekuisista vauvoista, joille jo voi antaa flunssalääkkeitä ja jotka muutenkin selviävät pikkusairauksista todennäköisemmin ilman komplikaatioita.

Aika moni näyttää unohtavan, että vastasyntynyt on todellakin vielä haavoittuvainen ja vastustuskyky on huono.

Vierailija
65/74 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en halua koiria kotiini, koska en yksinkertaisesti pidä niistä. Ja jos kaverini olisi sanonut, kun mulla oli vauvoja, että sä saat tulla, mutta lapset ei, kun en tykkään lapsista eikä keskustelustakaan tule mitään, niin olisin käynyt kylässä silloin kun mies olisi voinut katsoa lapsia. Jokainen saa määrätä omat säännöt kotiinsa ja jos haluan nähdä kaveriani, niin noudatan niitä. Niin helppoa.

Vierailija
66/74 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset alkavat tässäkin ketjussa vertailemaan koiria ja vauvoja keskenään aivan kuin kyse olisi tasavertaisista asioista!

että ihminen ei osaa katsoa omaa napaansa pidemmälle?! se että se koira ei sinulle ole kuin lapsi ei tarkoita sitä etteikö se voisi jollekkulle toiselle olla, varsinkin sellaiselle kenellä ei oikeita lapsia ole. Ja tässä tilanteessa täytyy ottaa kaikki huonioon jos tällaisen ihmisen kanssa haluaa ystävä olla. kutsutaan HUOMIOON OTTAMISEKSI. Eikä nyt tarkoita sitä, että tottakai koira sohvalle pomppimaan,vaan että läheisten kanssa on haettava kompromisseja eikä dissata toisen ajatusmaailmaa.

Vierailija
67/74 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säälittää tuollaiset ap:n kaltaiset bakteerikammoiset pumpuliäidit, jotka ennemmin tai myöhemmin saavat kärsiä ylivarovaisesta hygieenisyydestään!

Mutta asiaan.. Jos tuohon tapaan esität asian kaverillesi, niin voit olla varma ettei sinunlaistasi kauaa jaksa kaverina pitää. Asiat voi esittää monella tavalla, ja vaikka olisit minkälainen hysteerikko, niin hyvät käytöstavat olisi syytä muistaa! Totta kai saat itse päättää keitä kotiisi päästät, mutta älä täällä ruikuta jos ihmiset ovat eri mieltä kanssasi. Taidat olla aika epävarma ihminen muutenkin, kun täällä pitää hyväksyntää hakea?

Vierailija
68/74 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvi ottaa sitä vauvaperhettä huomioon eikä katsoa omaa napaansa pidemmälle?

Tosissasiko väität, että koira ja vauva ovat tasavertaiset tällaisessa asiassa? Ei kukaan voi oikeesti ajatella niin, sä yrität vain provota.

Vierailija
69/74 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama kun meillä ei polteta tupakkaa sisällä.

Koiran omistajat ei aina käsitä sitä että muut ei pidä perseisistä koirista jota istuu paljaalla perssilmällään vieraiden matolla tai jopa sohvalla.

ps. meillekään ei tulla koirien kanssa

Vierailija
70/74 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säälittää tuollaiset ap:n kaltaiset bakteerikammoiset pumpuliäidit, jotka ennemmin tai myöhemmin saavat kärsiä ylivarovaisesta hygieenisyydestään!

Luuletko heidän kärsivän kovastikin siitä, kun vauva ei vastasyntyneenä joudu sairaalaan infektion vuoksi? Vai kärsivätkö he kenties siitä, kun lapsi ei sairastele? Vai siitä, kun kouluikäisellä ei vielä ole astmaa?

Enpä kuule ymmärrä miten vanhemmat kärsivät siitä, että lapset sairastelevat vähemmän.

Vierailija
71/74 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko heidän kärsivän kovastikin siitä, kun vauva ei vastasyntyneenä joudu sairaalaan infektion vuoksi? Vai kärsivätkö he kenties siitä, kun lapsi ei sairastele? Vai siitä, kun kouluikäisellä ei vielä ole astmaa? Enpä kuule ymmärrä miten vanhemmat kärsivät siitä, että lapset sairastelevat vähemmän.

.. että lapset saavuttavat kuvailemasi kaltaisen rautaisen vastustuskyvyn, jos he eivät ylihygieenisyyden takia pysty kasvattamaan resistanssia vakavia bakteereja kohtaan? Katsos, paras tapa olla sairastumatta astmaan on siedätyshoidattaa elimistöään, jos et tätä sattunut tietämään.

Vierailija
72/74 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteissa niin, että tullaan joko koiran kanssa tai ei ollenkaan. Kun valitettavasti sitä koiraa ei voi taikoa olemattomaksi hetkeksi aikaa, kun se on kerran otettu, vaan se on perheen ilona ja murheena niin kauan, kunnes kuolee. Jos me vaikka lähdetään johonkin reissuun, jossa koira on mukana, niin pakko meidän on ottaa se joka kyläpaikkaan mukaan.

Koira ja lapset ei tietenkään ole sama asia, voihan joku olla pahasti allerginenkin koiralle, mutta ihan yhtä hyvin voisi olla niin, että joku ei tykkää lapsista, eikä halua perheen lapsia kylään luokseen.

Itse en koskaan veisi koiraa kyläpaikkaan varmistamatta että se varmasti sopii isäntäväelle. Toiset eivät halua allergian takia, toiset sotkujen, toiset lapsien koiria kotiinsa (meillä nämä kaikki). Minä olen ainakin aivan tukossa jos vieraat tuovat lemmikit mukanaan ja emännöiminen muuttuu ikävän työlääksi jos täytyy kok ajan pitää vauvaa sylissä kun ei voi laskea lattialle jossa on lapsiin tottumaton koira. Mies onkin alkanut sanomaan vieraille "lemmikit ulkosäilytyksessä". Jos eivät kestä sitä ettei meille tuoda eläimiä niin saavat jäädä tulematta.

Jos joku ei halua lapsia kylään, en vie heitä väkisin sinne. En tosin mene sitten itsekään, turha pahastua jos laittaa moisen ehdon. En minäkään pahastu jos joku jättää tulematta meille minun asettamieni ehtojen vuoksi.

ps. Koiran sohvalla pomppimiset eivät minua haittaisi. Sen sijaan siskoni karjaisi MEILLÄ pojalleMME "sohvalla ei hypitä, heti alas!!". Sanoin siskolle että meillä saa pomppia, minä en niuhoa huonekaluista ja että sai olla viimeinen kerta kun karjuu minun lapsilleni. (karjaisi vielä suoraan, yrittämättä edes sanoa ensin normaalisti). On lapseton ihminen ja ennenkin auliisti opastanut että lapset tulee kasvattaa kuten koirat, tehden selväksi kuka laumassa on ylimpänä...

Vierailija
73/74 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheitä kylässä? :) Tuohon pöpökammoon en puutu, mutta alkoi naurattamaan että koirako olisi vaikeampi tapaus kuin lapsi? xD

Meillä on vieraillut paljon koiria ja lapsia. JA voin sanoa että lapset ne vasta sotkua saavat aikaan! Oikeasti he sotkevat, hyppivät jaloissa, kuolaavat, pomppivat sohvilla kun silmä välttää, penkovat kaappeja kun silmä välttää yms yms.

Koira vieraat meillä taas kaikki ovat rauhallisesti kulkeneet paikasta A paikkaan B. Makaavat jossakin ja haittana se kuola.

Mutta että kiitos koira vieraita mieluiten!

Vierailija
74/74 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos, paras tapa olla sairastumatta astmaan on siedätyshoidattaa elimistöään, jos et tätä sattunut tietämään.

Ei tuo ole mikään yleisesti hyväksytty teoria, joten äläpä tuputa maallikonäkemyksiäsi tietona, kun kyse on muka-tiedosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi