Teinkö tässä väärin mielestänne?
Minulla on kuukauden ikäinen vauva ja olen jotenkin ehdoton että jos vieraita tulee käymään niin käsienpesun kautta vauvan lähelle, jos on flunssa tai joku muu niin mielellään jää tulematta kokonaan vierailulle ettei tartuta vauvaa.
Lemmikkejä en myös halua meille vieraiden mukana.
Noh..erään kaverin kanssa juttelin kun ovat tulossa päiväseltään käymään täälläpäin ja sitten aikoivat kahvilla pistäytyä. Heillä on koira josta olen aikaisemminkin sanonut ettei sillä ole asiaa sisälle ja niin sanoin nyt myös, että: "voitte tulla käymään, mutta koira saa jäädä pois matkasta". Kaverini tokaisi että minun tulisi olla hänen asemassaan ja kuunnella miten itse hänelle sanon asiasta ja suuttui.
Puhelun jälkeen jäin miettimään asiaa etten kyllä ilmaissut sitä yhtään pahasti vaan suoraan ja selkeästi. Miehelleni tästä sanoin ja hän oli samaa mieltä kanssani ettei lemmikkejä meille kiitos..
Teinkö nyt jotain väärin mielestänne..?
Kommentit (74)
Ollaan kaverin kanssa läheisiä ja kyllä hänkin minulle tokaisee tylysti asioita. Aikaisemmin olen hänelle asiasta sanonut monta kertaa niin siksi varmaan tällä kertaa asian ilmaisin hieman tylysti kun ei vaan mene toisille jakeluun etten halua karvakasaa pomppimaan sohvilleni ja levittelemään karvoja. t.ap
niin miksi avauksesi otsikko on "Teinkö väärin?"
Meillä on koira, mutta en kyllä anna sen pomppia muiden sohvilla kuin omalla.
Ollaan kaverin kanssa läheisiä ja kyllä hänkin minulle tokaisee tylysti asioita. Aikaisemmin olen hänelle asiasta sanonut monta kertaa niin siksi varmaan tällä kertaa asian ilmaisin hieman tylysti kun ei vaan mene toisille jakeluun etten halua karvakasaa pomppimaan sohvilleni ja levittelemään karvoja. t.ap
niin miksi avauksesi otsikko on "Teinkö väärin?"
Meillä on koira, mutta en kyllä anna sen pomppia muiden sohvilla kuin omalla.
ei meilläkään eläimet kyläile.Miksi niitä pitää ylipäätään raahata kyläpaikkoihin?Huonoa käytöstä!
ei meilläkään eläimet kyläile.Miksi niitä pitää ylipäätään raahata kyläpaikkoihin?Huonoa käytöstä!
Vaikkei me kyllä teillä käydäkään kylässä.
kumman itse valitset? Ap ainakin onnistui loistavasti töksäyttämään asiansa.
Ihmiselle jolle sanonut asiasta monta kertaa mutta jolle ei mene asia jakeluun ja jauhaa samasta!
Olen siis maininnut ihan nätisti hänelle aikaisemmin ja nyt ilmeisesti töksäytin rumasti syystä että yksi kerta ei riitä sanomiselle joillekin. t.ap
mä en ole koskaan raahannut koiraa mukaan kyläreissuille, jos tiedän ettei siitä siellä tykätä.
Mulla on aina ollut saksanpaimenkoiria, hyvinkäyttäytyviä ja koulutettuja, tällä hetkellä yksi vanha ja yksi nuori. On ihmisillä oikeus päättää, keitä he kotiinsa laskee, ei siitä saa loukkaantua. Esim. enoni vaimo pelkää kuollakseen koiria ja minun on vietävä koirat pihalle, kun hän tulee kylään, vaikka hän on tunnustanut, että koirani ovat kilttejä, mutta hän ei pääse pelostaan yli. En missään nimessä vie sakujani hänelle kylään.
Ihmiselle jolle sanonut asiasta monta kertaa mutta jolle ei mene asia jakeluun ja jauhaa samasta!
Olen siis maininnut ihan nätisti hänelle aikaisemmin ja nyt ilmeisesti töksäytin rumasti syystä että yksi kerta ei riitä sanomiselle joillekin. t.ap
miksi täällä ihmettelet että suuttuvat. jatka samaa rataa niin ei tarvi kohta pelätä niin hmisten kuin koirienkaan vierailuja.
Olen siis maininnut ihan nätisti hänelle aikaisemmin ja nyt ilmeisesti töksäytin rumasti syystä että yksi kerta ei riitä sanomiselle joillekin. t.apmiksi täällä ihmettelet että suuttuvat. jatka samaa rataa niin ei tarvi kohta pelätä niin hmisten kuin koirienkaan vierailuja.
kylläpä toiset ottaa niin vakavasti tällaiset asiat ja alkaa vAttuilla vaan lisää :)
Kyllä tulee kaverini jatkossakin vierailemaan luonani. Ettet ihan mikään selvänäkijä olekaan.. t.ap
ikävästi ap sanoi? Entäs minä sitten, kun aina sanon, että hurtta saa tulla sisälle, jos sen isäntä tai emäntä imuroi ja luuttuaa lähtiessään. Ei ole vielä kukaan tuonut...
Itse tykkään koirista ja ylipäätään eläimistä, mutta nimenomaan kun on pieni vauva niin en halua koiria kylään. Sama koskee myös tuota jos ihmisillä on esim. flunssa joten en kylään ota silloinkaan.
Kun kotiuduimme olisi kovin moni vieras halunnut tulla käymään heti, mutta sanoin siitäkin suoraan ettei käy, että katsotaan asiaa kun vauva on viikon tai pari vanha. Ehkä halusin rauhoittaa tilanteen ja oppia olemaan vauvan kanssa kahdestaan ennen ketään vieraita.
Kyllähän meilläkin tulee vieraat käymään koirineen kun vauva on kasvanut isommaksi. t.ap
"voit tulla kylään, mutta vauva saa jäädä matkasta!"?
Siis onhan ihmisellä toki oikeus valita ketä ja mitä kotiinsa haluaa, mutta asiat voi sitten koirallisille kavereilleen ilmaista nätisti. Tai sitten sopia tosiaan tapaamisajan ja -paikan siten, että koirakin voi tulla mukaan, jos ei koiraa kotiinsa halua.
Minä en juuri tykkää pienistä lapsista. Ne huutavat ja vaikeuttavat esim. kahvittelua ja keskustelua kokemukseni mukaan paljon enemmän kuin jaloissa pyörivä karvainen lemmikki. Ne kuolaavat sohvalle ja lattialle ja jättävät tahmaisia sormenjälkiä peilioviin ja ikkunalaseihin. - Paljon isompi sotku meillä on taaperon vierailun jälkeen kuin koiran vierailun jälkeen. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään töksäyttää lapselliselle ystävälleni, että "voitte tulla, mutta vauva jää matkasta pois!". Joko kärsin koko perheen vierailun "haittoineen" tai sitten sovin tapaamisen muualle kuin omaan kotiini.
Ja ei koiraakaan aina voi jättää yksin kotiin: jos esim. matka/vierailuaika on pitkä ja koira yksinolemista vierastava ja tiuhaan ulkoiluun tottunut.
Joo, ja en itse omista koiraa enkä vauvaa, ja olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa eläimenkarvoista sohvalla. En silti tosiaan töksäyttäisi noin ystävälleni. Ehkä ystävä ei ymmärrä, miksi hänen koiransa ei ole teille tervetullut (jos todettuja allergioita ei ole), kun varmaan sinä kuitenkin oletat, että lapsesi on hänen luokse tervetullut, mikäli sinne lähdet kylään...
"voit tulla kylään, mutta vauva saa jäädä matkasta!"? Siis onhan ihmisellä toki oikeus valita ketä ja mitä kotiinsa haluaa, mutta asiat voi sitten koirallisille kavereilleen ilmaista nätisti. Tai sitten sopia tosiaan tapaamisajan ja -paikan siten, että koirakin voi tulla mukaan, jos ei koiraa kotiinsa halua. Minä en juuri tykkää pienistä lapsista. Ne huutavat ja vaikeuttavat esim. kahvittelua ja keskustelua kokemukseni mukaan paljon enemmän kuin jaloissa pyörivä karvainen lemmikki. Ne kuolaavat sohvalle ja lattialle ja jättävät tahmaisia sormenjälkiä peilioviin ja ikkunalaseihin. - Paljon isompi sotku meillä on taaperon vierailun jälkeen kuin koiran vierailun jälkeen. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään töksäyttää lapselliselle ystävälleni, että "voitte tulla, mutta vauva jää matkasta pois!".
mä en ainakaan haluaisi kenekään piskiä mun vauvan lähellä kun on pieni.
Ja älkää nyt helvetti lasta ruvetko koiraan vertaamaan, koira on eläin ei ihminen. joten koiraa ei todellakaan tarvitse pitää samalla viivalla lapsen kanssa. oletteko vittu ihan idiootteja??
asia olisi pitänyt ilmaista. Mua ihmetyttää vaan tässä ketjussa se, että joidenkin mielestä on ihan ok ottaa koira mukaan vierailulle jonkun kotiin. Jos meille joku tulisi koiransa kanssa ovelle, niin koira jäisi kyllä ulos odottamaan. Sekä minä että mies ollaan allergisia koirille, joten en kyllä päästäisi koiria sisään. Miksei ne voi odottaa kotona tai vaikka pihalla jos ei ole talvi ja kyseessä on muutaman tunnin vierailu?
Ensinnäkään vauvani kanssa en lähtisi mihinkään ennenkuin se on kasvanut isommaksi ja toiseksi jos kaverini noin sanoisi niin en itse sinne menisi. Mutta mielestäni asiaa ei voi verrata. Ei vauvoilta lähde karvoja tai ne pompi sohvilla tai norkoile ruokapöydän vieressä tai hauku tai pure johtoja tai kuse lattioille...yms. t.ap
Ensinnäkään vauvani kanssa en lähtisi mihinkään ennenkuin se on kasvanut isommaksi ja toiseksi jos kaverini noin sanoisi niin en itse sinne menisi. Mutta mielestäni asiaa ei voi verrata. Ei vauvoilta lähde karvoja tai ne pompi sohvilla tai norkoile ruokapöydän vieressä tai hauku tai pure johtoja tai kuse lattioille...yms. t.ap
ei lähde karvoja, se ei pompi sohvilla eikä norkoile ruokapöydän ääressä, se ei juuri hauku, ei pure johtoja eikä kuse lattialle.
Onneksi mun ystäväpiiri ei ole niin hysteeristä ja hygieeniaintoista porukkaa, etteikö koira saisi tulla mukaan. En mäkään sitä asiakseni ota mukaan joka paikkaan, mutta tietyille reissuille se on vaan pakko ottaa joukkoon. Kun se ei vielä ainakaan ole oppinut ruokkimaan ja ulkoiluttamaan itseään.
jotka saattaa sotkea, norkoilla ruokapöydän vieressä tai meluta. Ei varmaan?
että ihmiset alkavat tässäkin ketjussa vertailemaan koiria ja vauvoja keskenään aivan kuin kyse olisi tasavertaisista asioista!
tulevansa koiran kanssa kylään, olisin varmaan niin hämmästynyt, että töksäyttäisin vielä pahemmin.Ikinä ole kuullutkaan, että koiria vietäisin sisälle toisten koteihin. Ei todellakaan meille!
miten se alun käsienpesujuttu tuossa ekassa viestissäsi liittyy tuohon koiraan. Kun en vieläkään käsitä.