Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri lopetti keskustelun kanssani, mitä ihmettä?

Vierailija
04.03.2010 |

Ollaan asuttu tässä rivarissa nyt noin pari kuukautta ja "hiekkalaatikolla" (lumilaatikko kai näin talvella) on jo muutama naapurin äiti lapsineen tullut tutuksi. Viime viikolla tuli puhe sit ammateista ja kerroin olevani lääkäri.

Sen jälkeen ei tämä yksi mamma ole halunnut kanssani jutella. Lähtee pois, kun me tulemme. Tai jos me ollaan pihalla, ei tule ollenkaan.

Siis täh? Olen ihan ihmeissäni. Mielestäni tultiin ihan hyvin juttuun ja lapsetkin "leikkivät" sovussa.

Mitähän tässä nyt pitäis tehdä??

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tuo ap:n teoeria mahdotonkaan ole. Meitä kun on "moneen junaan".

Vierailija
22/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko tällä tuttavalla on tosiaan jotan arkaluonteista potilastiedoissaan ja olettaa/pelkää että lääkäri-naapuri on urkkinut ne tietoonsa.

Tai sitten hänellä on huonoja kokemuksia lääkäreistä (ammatissaan). Aika monella muuten on.

Tai sitten tosiaan on joku alemmuuskompleksinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten on niin tylsä tyyppi, ettei se toinen viitsinyt enempää kaveerata sen kanssa

Vierailija
24/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntisin jonkinlaista alemmuutta. Lapsuuskodissa tähdennettiin että on hyvällistö ja duunarit. Olin duunariperheestä.

Vierailija
25/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko jutusta paistaa läpi se, ettei ap ole itse mikään lääkäri. Miettikää nyt - lääkärit on myös ihmismielen asiantuntijoita ainakin jossain määrin ja yleensä jonkunlaisella äo:lla varustettuja. Ei kukaan lääkäri tekisi tällaista aloitusta. Helppoon menitte.

Vierailija
26/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a)Sattumaa b)Naapuri on alemmuudentuntoinen, kuvittelee, että asetut hänen yläpuolelleen c)Naapuri pelkää, että saat hänen potilastietojaan selville

Vierailija
27/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti "ihmismielen asiantuntija", mitenkään lääkäreitä väheksymättä muuten.

Vierailija
28/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti "ihmismielen asiantuntija", mitenkään lääkäreitä väheksymättä muuten.

varmasti ilman av-mammojen apua, mikä ihmistä voi vaivata, ellei hän tervehtisi kuultuaan toisen ammatista. Sano mitä sanot, mutta tuo aloitus oli sen alemmuudentuntoisen naapurin kirjoittama, joka itse lopetti lääkärinaapurin kanssa seurustelun.

Vierailija
29/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä viestistä taas paistaa läpi ettei kirjoittaja taida kovin montaa lääkäriä tuntea noin niinkuin muuten kuin työroolissaan.

Mulla on aika paljon kavereita ja sukulaisia jotka ovat lääkäreitä, eivätkä todellakaan ole automaattisesti "ihmismielen asiantuntijoita". Enkä näe mitään syytä miksei ap voisi olla oikea lääkäri.

Koko jutusta paistaa läpi se, ettei ap ole itse mikään lääkäri. Miettikää nyt - lääkärit on myös ihmismielen asiantuntijoita ainakin jossain määrin ja yleensä jonkunlaisella äo:lla varustettuja. Ei kukaan lääkäri tekisi tällaista aloitusta. Helppoon menitte.

Vierailija
30/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin idiootteja lääkäreitä olen tavannut, että en ihmettelisi

Vierailija
31/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä viestistä taas paistaa läpi ettei kirjoittaja taida kovin montaa lääkäriä tuntea noin niinkuin muuten kuin työroolissaan.

Mulla on aika paljon kavereita ja sukulaisia jotka ovat lääkäreitä, eivätkä todellakaan ole automaattisesti "ihmismielen asiantuntijoita". Enkä näe mitään syytä miksei ap voisi olla oikea lääkäri.

ensimmäiseksihän sitä otetaan tk.hon yhteyttä jos ahdistaa, sieltä autetaan sitten eteenpäin.

Vierailija
32/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut pitkälle ihan tohtoriksi asti. Yritän välttää kertomasta tätä kenellekkään puolitutulle.

Yleensä totean, että toimin tekniikan parissa. Mutta kun aletaan kysellä tarkemmin se jossain vaiheessa paljastuu.

Alunperin luin itseni lähihoitajaksi, mutta parin vuoden työskentelyn jälkeen halusin jotain ihan muuta. Ja lähdin opiskelemaan.

Pari äiti tuttua on alkanut välttelemään sen jälkeen kun olen sanonut, että olen tohtoriksi asti päässyt. Kyseiset henkilöt ovat lähihoitajia. Minulla ei tosiaan ole mitään heitä vastaa, sillä tiedän mitä työ on ja kunnioitan heitä suuresti. Ja tämän olen myös heille kertonut. Sääli sillä minusta kumpikin mukavia ihmisiä ja haluaisin heidän kanssaa viettää aikaa :(

Vierailija
33/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit sitä ja tätä jne.. Itse olen opiskellut osana opintojani psykologiaa, mutta eipä sitä silti lakkaa ihmettelemästä aika ajoin tiettyjä asioita ihmisten käytöksessä, enkä kuvittele ymmärtäväni kaikkea. Luuletteko te ihan oikeasti, että koulutus/ ammatti määrittää niin vahvasti koko ihmistä ja hänen ajatteluaan?

Vierailija
34/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eiköhän se pään aukominen ole enemmän kiinni tyypistä kun ammatista! Kyllä niitä pään aukojia löytyy jokaisesta ammattiryhmästä!"

Kun tekee pikagallupin, niin eniten itselle päätä ovat aukoneet ja rumiten puheneet

1) sairaanhoitajat

2) lääkärit.

Johtunee 2 omasta pitkäaikaissairaudesta sekä muiden perheenjäsenten vammoista/terveysongelmista. Toisin sanoen, olen paljon tekemisissä terveydenhuollon kanssa. Mutta nuo ammattiryhmät ovat olleet ilkeämpiä kuin muut ammattiryhmä yhteensä. Vaikka eniten asioinkin kaupan kassojen kanssa, kaupassa ei ole koskaan auottu päätä tai nälvitty tms.

Vierailija
35/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta niin ovat kyllä parhaatkin kokemukset. Jospa nyt ei yleistettäisi..

Vierailija
36/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden tuntemisen jälkeen, enkä voi kyllä väittää etteikö suhtautumiseni olisi pikkasen muuttunut:) Ensimmäinen ajatukseni oli, että mitäköhän olen jutellut hänelle?! Hämärästi muistin haukkuneeni jotain lääkäriä kun oltiin oltu juuri lapsen kanssa lääkärissä, ja lisäksi olin puhunut sairsslomapaperin saamisen vaikeudesta ja työnantajasta kun on niin tarkka että vaatii heti ekasta päivästä todistuksen jne.

Ei sanallakaan maininnut olevansa itse lääkäri,ehkä hänelläkin oli huonoja kokemuksia

ihmisten reaktioista.

Olemme kyllä ihan tekemisissä niin kuin ennenkin,

mutta toisaalta ymmärrän että joku voi tuntea alemmuutta.

Vierailija
37/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Olette asuneet PARI KK siellä ja nyt on TALVI.

Ei hitsi, miten sä nyt siinä ajassa voit muka arvioida, että toinen välttelee sinua? Entäs jos vaan tuli kylmä ja siksi lähtivät sisälle. Tai lapselle vessahätä. Tai nälkä. Tai ei ehdi sisältä ulos samaan aikaan kuin sinä. Ap, uutinen sulle: KAIKKI MITÄ MUUT TEKEVÄT EI LIITY VÄLTTÄMÄTTÄ SINUUN MILLÄÄN TAVALLA.

Vierailija
38/38 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkipaikalle vaikka ennen on siellä käynyt ja ap vaikka tietää että on kuitenkin kotona, niin kai se nyt ihmetyttää?!

Kyllä mäkin ihmettelisin jos mun naapuri ykskaks

lakkaisi tulemasta pihalle kun muuten siellä ollaan päivittäin aamupäivisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän