Naapuri lopetti keskustelun kanssani, mitä ihmettä?
Ollaan asuttu tässä rivarissa nyt noin pari kuukautta ja "hiekkalaatikolla" (lumilaatikko kai näin talvella) on jo muutama naapurin äiti lapsineen tullut tutuksi. Viime viikolla tuli puhe sit ammateista ja kerroin olevani lääkäri.
Sen jälkeen ei tämä yksi mamma ole halunnut kanssani jutella. Lähtee pois, kun me tulemme. Tai jos me ollaan pihalla, ei tule ollenkaan.
Siis täh? Olen ihan ihmeissäni. Mielestäni tultiin ihan hyvin juttuun ja lapsetkin "leikkivät" sovussa.
Mitähän tässä nyt pitäis tehdä??
Kommentit (38)
Tai sitten kyse ei ollenkaan ole siitä hänen ammatistaan vaikka hän kuinka toivoisi :)
Oletko ollut häntä kohtaan inhottava? Tyhmä kysymys kun harva sitä oikeasti omaa käytöstään näkee...
jos selviäisi että äitikaveri olisi lääkäri. On niin huonoja kokemuksia lääkäreistä. Ei kavereina vaan lääkäreinä. Itsellä 2 pitkäaikaissairautta, joten terveydenhuolto tullut liiankin tutuksi. Ja siihen veemäiseen käytökseenkin on toisinaan törmännyt. Vaikka suurinosa lääkäreistä onkin asiallisia, muutama ilkeä lääkäri saa paljon pahaa aikaan, kun onnistuu piikittelemään niin kipeästi. Hyvähän sitä on herkkiin kohtiin nälväistä, kun on potilastiedot saatavilla. Välttelen lääkäreitä parhaani mukaan.
Voiko tosiaan olla, että jotkut suhtautuu nuivasti lääkäreihin vapaa-ajalla??
-ap
Voiko tosiaan olla, että jotkut suhtautuu nuivasti lääkäreihin vapaa-ajalla??
-ap
arvossaan vain silloin, kun he ovat itse töissä? Vai tarkoititko silloin, kun lääkäri on töissä?
Mielestäni tämä haiskahtaa provolta, koska en vain voi uskoa, että LÄÄKÄRI olisi noin öönä jonkun ihmisen kummallisen tai suorastaan psyykkisiin ongelmiin viittaavan käytöksen vuoksi. Lääkärit kun tunnetusti tietävät myös sen, että meitä on moneen junaan ja jotkut jää asemalle ja joillain on muuta häikkää pääkopassa.
Ap on itse se naapuri, joka lakkasi tervehtimästä lääkärinaapuriaan ja hakee nyt täällä tueksi toiminnalleen "No tottakai se lakkas, koska lääkärit on tollasia ylimielisiä paskahousuja" -kommentteja.
Voi voi.
"Voiko tosiaan olla, että jotkut suhtautuu nuivasti lääkäreihin vapaa-ajalla?? -ap"
Miksi ei voisi? Jos sullekin ois muutamat lääkärit aukoneet todella pahasti päätä ja piikitelleet loukkaavasti, niin saattaisit sinäkin kiertää heikäläiset jatkossa kaukaa. Osa lääkäreistä osaa kummasti sen, että ensin ollaan ystävällisiä, ja sitten kun on itsellä (lääkärillä) huono päivä, niin ollaan potilaalle niin veemäisiä kun vain irtoo. Ja vielä kun ovat älykkäitä ihmisiä, joilla kaikki terveystiedot hallussa, niin pahempaan ei muut pysty.
"Voiko tosiaan olla, että jotkut suhtautuu nuivasti lääkäreihin vapaa-ajalla?? -ap"
Miksi ei voisi? Jos sullekin ois muutamat lääkärit aukoneet todella pahasti päätä ja piikitelleet loukkaavasti, niin saattaisit sinäkin kiertää heikäläiset jatkossa kaukaa.
enemmän kiinni tyypistä kun ammatista! Kyllä niitä pään aukojia löytyy jokaisesta ammattiryhmästä!
Ihan vaan sen takia, että en tykkäisi, että se katsoo mua koko ajan pitkin nenänvarttaan. Mulla on oikeasti ollut tälläisia tuttavia, joten tuollainen käytös ei ole ihan tuulesta temmattua.
Mutta toisaalta, kysyisin ensin minkä alan lääkäri se on ja sitten alkaisin pyytelemään reseptejä tms.
Mutta toisaalta, kysyisin ensin minkä alan lääkäri se on ja sitten alkaisin pyytelemään reseptejä tms.
kattoo duunareita nenänvartta pitkin, jos niitä heti halutaan käyttää hyväksi!
Olen ammatiltani erityisopettaja, ja jostain kumman syystä jotkut äidit ovat tätä säikähtäneet. Luulevat ilmeisesti, että tarkkailen heidän tapaansa kasvattaa lapsiaan tms. En tuo koulutustani tai ammattiani esiin, mutta en kyllä ala valehtelemaankaan, jos sitä suoraan kysytään..
joka lakkasi tervehtimästä? Jos on huonommin koulutettu voi arkailla sinua sen takia.
Tai ehkä hänellä on anamneesissa jtk mt ongelmia?
Sinähän et saa edes hänen tietojaan katsoa ilman hoitosuhdetta. Vai katsotko? :)
kattoo duunareita nenänvartta pitkin, jos niitä heti halutaan käyttää hyväksi!
katsoi pitkin nenänvarttaan lääkäriä, eikä halua enää puhua sen kanssa.
Ei hitsi, miten sä nyt siinä ajassa voit muka arvioida, että toinen välttelee sinua?
Entäs jos vaan tuli kylmä ja siksi lähtivät sisälle. Tai lapselle vessahätä. Tai nälkä. Tai ei ehdi sisältä ulos samaan aikaan kuin sinä.
Ap, uutinen sulle: KAIKKI MITÄ MUUT TEKEVÄT EI LIITY VÄLTTÄMÄTTÄ SINUUN MILLÄÄN TAVALLA.
säikähtää jo ihan sitä että kuulevat jonkun olevan korkeammin koulutettu. Itsellänikin on tästä kokemusta, ja olenkin oppinut vastaamaan koulutus- ja ammattikyselyihin jotain mahdollisimman epämääräistä.
hänellä on potilastiedoissaan jotain mitä häpeää. Ehkä pari aborttia, mt-ongelmia.
Jos puhuu, niin unohda toi yksi. Kyllä se voi panikoida sun ammattiasi, jos itse kouluttamaton työtön tms. Muutin itse uudelle asuin alueelle, joka jakautuu tylsästi kahtia, okt-alue ja kaupunginkerrostalot ja puisto, koulu ja tarhat siinä välissä. En hiffannut tätä aluksi ja iloisesti kerroin kysyttäessä, että juu tuolla lähellä siinäjasiinä talossa asutaan. Monen mielestä varmasti kuvittelen, mutta muutama mutsi sanoi, että me asutaan ihan vuokralla vaan. Mulle olisi riittänyt tieto, että asutaan sielläjasielläpäin, eikä itseasiassa kiinnosta koko asuinpaikka, kunhan lapset tulee juttuun ja me mammat siinä sivussa.
Toiset kyllä erottelee porukoita ammatin tms. mukaan. Silloin kun itse olet siinä keskivaiheilla tai yläpäässä, niin sitä ei kai tule niin ajatelleeksi.
Olen itse sortunut tähän, kun olen höpötellyt jonkun kanssa muutaman kerran anonyymisti puistossa ja sitten hän onkin ollut professori tms. niin kyllä mä ihan vähän olen eritavalla katsonut ihmistä sen jälkeen. Mutta hyvällä tietty, kun itse en olis noin pitkälle päässyt elämässä. Kivalta se on kyllä vaan tuntunut ajatella, että saa välillä olla älykkäässä seurassa..
Ei hitsi, miten sä nyt siinä ajassa voit muka arvioida, että toinen välttelee sinua? Entäs jos vaan tuli kylmä ja siksi lähtivät sisälle. Tai lapselle vessahätä. Tai nälkä. Tai ei ehdi sisältä ulos samaan aikaan kuin sinä. Ap, uutinen sulle: KAIKKI MITÄ MUUT TEKEVÄT EI LIITY VÄLTTÄMÄTTÄ SINUUN MILLÄÄN TAVALLA.
Ap:llä taitaa itsellään olla ongelmia itsetuntonsa kanssa, kun luulee, että jos naapuri lähtee sisälle, se johtuu hänen tulostaan paikalle. Buahahaha...
työsi puolesta? Jos on esim. joskus joutunut käyttämään masennuslääkkeitä, sairastanut sukupuolitaudin tms. Ehkä mäkin kavahtaisin että mitä kaikkea lääkärituttavuus saisi pelkkää uteliaisuuttaan minusta selville / juoruja liikkeelle (vaitiolovelvollisuus kun on pelkkä vitsi).