Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihan unen puute

Vierailija
04.03.2010 |

aiheuttaa tämmöisiä oireita:

- kroppa on niin uupelossa, että meinaa omiin jalkoihinsa kompastua, väliin tuntuu, että kohta varmaan alkaa pudotella astioita tms. tavaroita, yleensäkin koordinaatio ei ihan meinaa pelata...

- Semmonen kuumeinen/flunssainen olo koko ajan, vaikka ei mitään oireita olekaan. Ei kuumetta, ei räkää, ei tukkoisuutta...

- Lihakset jumittaa ja tuntuu siltä, kun olis vetänyt jonkun maratoonin eilen, vaikka hikiseen on koiraa ulkona käyttänyt.

- Oireet alkaa heti aamusta (ei ihan joka päivä, usein kumminkin) vaikka olis nukkunutkin sen 7-8h (tosin pätkissä, vauva heräilee öisin... )

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kyllä aiheuttaa tuon. Jos vielä syö epäsäännöllisesti ja huonosti, niin ei mikään ihme.

Vierailija
2/4 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 1,5 vuotta kotona kahden lapsen kanssa, joista nuorempi oli todella surkea nukkumaan ja vanhempi ei nukkunut enää päiväunia. Söin terveellisesti ja ulkoilimme joka päivä 2 x 1,5-2 tuntia. Silti univelka oli niin massiivinen, että oireet olivat juuri nuo. Lisäksi ärtymys, itkuisuus ja lievä masennus.

Moni, joka ei oikeasti ole kokenut pitkäaikaista unenpuutetta, ei ymmärrä, miten koville se voi ottaa. Toiset ihmiset myös kestävät vähäisiä ja pätkittäisiä unia tosi paljon paremmin kuin toiset. Minä kuulun niihin, jotka kestävät hyvin huonosti. :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui että kokoajan on tulossa sairaaksi ja väsytti. Nukuin aivan liian vähän ja elämä oli stressaavaa ja syöminenkin oli vähän niin ja näin.

Äitiyslomalla voin hyvin, vaikka yöt olivatkin rikkonaisia, sain silti nukuttua päivisin.

Nyt hoitovapaalla lapsi edelleen nukkuu huonosti, tai oikeastan huonommin. Ja päikkärit ovat lyhyet.

Taas voin itsekin huonosti ja olen väsynyt aamutakissa hiihtäjä.

Että kyllä unella on suuri merkitys.

Vierailija
4/4 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta mulla on kotihoidossa, kaksi vanhempaa ei enää nuku päikkäreitä. Vauva tai melkein jo taapero on kohta 1v ja oiskohan yhden yön eläissään nukkunut kokonaan....

Tuntuu vaan, ettei nukkuminenkaan enää auta yhtään... (siis e minkä nyt saa nukuttua)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän