Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto kun olisi töitä tarjolla vuoden pätkä mutta opinnot ovat kesken

Vierailija
04.03.2010 |

enkä osaa suoralta kädeltä arvioida paljonko opintoni viivästyisivät tuon vuoden työpätkän vuoksi. Mikäli esim. avoin yliopisto tarjoaisi suomen kielen opinnot syksyllä niin sitten ei olisi mitään hätää, mutta syksyn opinto-ohjelmiahan ei ole vielä ilmoitettu ja homma voisi kusta kintuille ihan kunnolla ja valmistuminen lykkääntyä vuodella, missä ei olisi järjen hiventäkään.

Mitähän tässä nyt tekisi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota työ. Valmistua ehtii myöhemminkin, mutta työkokemuksen kartuttaminen opiskeluaikana on tosi tärkeää, sillä ilman kokemusta et saa valmistuneena töitä. Töiden ohella voit tietty yrittää opiskella, eli opiskelet kotona ja käyt tenteissä, muutaman vapaapäivän onnistut varmasti järjestämään (opiskelukaverit tuuraamaan, jos vaikka on open paikasta kyse).

Vierailija
2/6 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen 32-v alanvaihtaja. Ja tarjolla olisi vuoden pätkä nyt sitä vanhaa työtäni, koska minun tilalleni silloin joskus tullut henkilö jää entisessä työpaikassani äitiyslomalle. En siis kartuta uuteen alaan liittyvää työkokemusta tällä työkomennuksella vaan lähinnä paikkailisin taloutta, joka sekin on kurjassa jamassa.

Siksi tässä pohdin kannattaako minun ottaa työ vastaan. Opiskelen kääntäjäksi ja minulle pakollisia aineita pääaineeni lisäksi ovat tietysti käännöstiede, jota ei avoimen puolella voi opiskella ja äidinkieli, jota voi - silloin kun sitä tarjotaan. Jos äikkää ei tarjota, olen lykännyt opintojani vuodella, sillä ihan mitä tahansa sivuainetta minun ei kannata lukea, koska äikkä ja kääntis on luettava kuitenkin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niillä varmaan on jo aika hyvä idea siitä mitä kursseja syksyllä on vaikkei opinto-opas oliskaan valmiina

Vierailija
4/6 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko iltakursseja? Mahdollisuus järkkäillä työkuvioita opintojen mukaan? Ottaa työ, mutta edetä myös opinnoissa hiljalleen eteenpäin?

Vierailija
5/6 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten opintoaikaa ei kannata tuhlata ihan muutaman opintopisteen takia. Äikässä on vielä se huono puoli, että kurssit pitää käydä tietyssä järjestyksessä, joten aika vähän on tilaa omille sovelluksille. Mutta avoimeen aion kyllä pirauttaa ja kysyä miltä syksy siellä näyttää.

Työ on sitten taas 8-16 duunia ja aika vähän on mahdollisuuksia kikkailla sen kanssa.

ap

Vierailija
6/6 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorittaa monimuotoisesti suomen perusopinnot, ettei peräti aineopinnotkin. Kurkkaapa sieltä sivuilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme