Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oletetaanko nykypäivän työelämässä ihmisten vastaavan duunipuheluihin lomallakin?

Vierailija
03.03.2010 |

Mulle ilmoitettiin tänään, että "voit sä olla noi ja noi viikot lomalla kunhan vastaat puheluihin". Kun sanoin, että mähän olen LOMALLA enkä TODELLAKAAN aio mitään duunipuheluita vastaanottaa niin todettiin, että "sit tuskin tulee onnistumaan".

Siis onko toi oikeastikin ihan yleinen tyyli tänä päivänä että ihmiset suostuu moiseen kun sitä pidettiin oikeastaan itsestään selvyytenä? Ihan perustoimistohommia teen, palkka ei näytä tosta nousevan vaikka kuinka joustan ja nyt ne v***u olettaa mun vielä pilaavani lomanikin..?

Helevata kun ei tullut Viking Lotosta mitään niin olisin voinut näyttää pitkät koko firmalla...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omaan puhelimeen ei tarvitse vastata jos soittavat työpaikalta.

Vierailija
22/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli aikaisemmassa työpaikassa kolleega joka kehuskeli sillä että hänet saa lomallakin kiinni, veti sitten hernettä nenään kun sanoin että minä en ainakaan vastaa.. ilmeisesti toiset haluavat osoittaa pätevyytensä sillä että ovat "korvaamattomia". Tuo työ oli muutenkin niin stressaavaa että mielestäni olisi ollut kohtuutonta vaatia minua vastaamaan lomalla puhelimeen, kun työakanakin puhelin soi 6-20 koska vaan.. :(

pointtini on siis että aina löytyy joku HÖLMÖ joka sanoo että lomalla voi vastat puhelimeen, ja se HÖLMÖ tekee hallaa niille kaikille muille, koska siitä voi muodostua "tapa" työpaikoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi työntekijän itse sulkea se puhelimensa, ettei kukaan pääse häiritsemään. Mielestäni loma ei ole loma jos täytyy työpuhelimeen vastata. Että ap:n tapauksessa ottaisin lomani siihen aikaan ettei ole velvoitetta vastailla puhelimeenkaan.

Vierailija
24/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

firman kännykkään vastataan, olit lomalla tai et.

Vierailija
25/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän selvennystä... Mulla ei ole puhelinetua eli käytössäni on vain kännykkä, johon voin tarvittaessa kääntää lankapuhelimeni (jos olen esim. tapaamisessa tai lounaalla). Mutta omia puheluita tuolla ei soiteta.

Ja tilanne lähti siitä, että lomien yms. piti olla ok ja sovittu (ja myös mieheni lomat sovittu tämän mukaisesti lapsen hoitojärjestelyjen yms. tiimoilta) mutta sitten kädetön työparini (joka minuun nähden johtavassa asemassa) hokasi että ei voikaan pitää lomaa suunnitelemanaan ajankohtana ja päätti siirtää lomaansa eteenpäin siten, että olisimmekin lomalla yhtä aikaa useamman viikon. Ja tämän jälkeen siis hän ilmoitti, että jos aion lomani tuona sovittuna ajankohtana pitää, niin puhelimeen tulee vastata.

Mua nyppii se, että olen aina noissa lomissa joustanut koska hän pitää lomansa joka vuosi heinäkuussa. Mustakin olisi kiva näin tehdä (koska päiväkoti heinäkuun kiinni), mutta en sitä enää tänä vuonna edes viitsinyt ehdottaa vaan suosiolla ehdotin lomaani alkavaksi heinäkuun puolesta välistä. Ja työpari siis lomailee koko heinäkuun - taas kerran.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen - mua siis vaan alkoi ihmetyttämään, että onko tuo tosiaan nykyään ihmisillä yleinenkin tapa vastailla työpuheluihin lomallaan. Mulle kun loma merkitsee sitä, että kerrankin pystyn unohtamaan työasiat täysin ja lataamaan akkuja tulevaa syksyyn ja talveen.

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi