Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oletetaanko nykypäivän työelämässä ihmisten vastaavan duunipuheluihin lomallakin?

Vierailija
03.03.2010 |

Mulle ilmoitettiin tänään, että "voit sä olla noi ja noi viikot lomalla kunhan vastaat puheluihin". Kun sanoin, että mähän olen LOMALLA enkä TODELLAKAAN aio mitään duunipuheluita vastaanottaa niin todettiin, että "sit tuskin tulee onnistumaan".

Siis onko toi oikeastikin ihan yleinen tyyli tänä päivänä että ihmiset suostuu moiseen kun sitä pidettiin oikeastaan itsestään selvyytenä? Ihan perustoimistohommia teen, palkka ei näytä tosta nousevan vaikka kuinka joustan ja nyt ne v***u olettaa mun vielä pilaavani lomanikin..?

Helevata kun ei tullut Viking Lotosta mitään niin olisin voinut näyttää pitkät koko firmalla...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomalle jonnekin, missä ei ole kännykkäverkkoa. Tai roaming-maksut niin isot, että työnantajalle ainakin tulee kunnon laskut puheluista.

Vierailija
2/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meidän firmassa siihen ei ole vielä menty. Onneksi. En suostuisi ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin puhelinvaihteessa töissä ja yks tyyppi meinasi ryömiä puhelinlankoja pitkin mun kimppuun, kun ei saanut yhtä lääkäriä kiinni, koska tämä oli lomalla. Kyseessä ei siis ollut lääkärin potilas, vaan tämä henkilö tavoitteli kys. lääkäriä työasioissa. Puhelu meni niin naurettaviin mittasuhteisiin, että mietin joskus vieläkin, vedätetttiinkö mua, vai kuvitteliko tää henkilö, että mulla ensinnäkin on kys. lääkärin henkilökohtaiset puhelinnumerot ja että hän istuu jossain uima-altaan reunalla potilaspaperit kourassa valmiina ottamaan vastaan työpuheluita...

Vierailija
4/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meillä onneksi ole tullut kenellekkään töissä mieleenkään ehdottaa että lomalla tarttis työjuttuja hoitaa. Pari tyyppiä on joilla menee omastahalustaan??? työnteko yli mutta ei heiltä sitä kukaan vaadi.

Vierailija
5/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minähän en vastaa. lomalla en hoida työasioita edes puhelimessa, muuten vaadin palkkaa.

Vierailija
6/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oon vaan sellaisessa paikassa, että vastaan puhelimeen.

Vierailija
7/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin lasten hiihtolomaviikon lomaa ja meillä on tämä alkuvuosi aina huippukiireistä. Tuli huono omatunto kun työkaverit joutui tekemään mullekin kuuluvia töitä vaikka itsekin ovat kädet täynnä töitä.

Niinpä otin mukaan kalenterin ja listan numeroita ja lupasin hoitaa määrätyt puhelinasiat lomallani. Eikä se paljon lomaani hidastanut :-)

Vierailija
9/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä firma yrittää levittäytyä loma-ajallekin. Keskus jatkaa puhelujen yhdistämistä kännykkään, mutta eihän sille kukaan mitään mahda jos ja kun en vastaa niihin puheluihin.

Joskus tulisi tarvetta myös lomalla käydä palavereissa, mutta sekin on viime kädessä itsestä kiinni. Jos ilmoittaa ettei yksinkertaisesti tule, niin ei kukaan pakota eikä kyseenalaista sitä vastausta (esim. kysele että onko Suomessa vai matkoilla). Toinen asia on sitten se että siitä saattaa itse myöhemmin kärsiä jos missasi kaiken mitä siinä palaverissa puhuttiin.

Mä myös hyvitän itselleni lomalla tehdyt työt myöhemmin. Jos olen tehnyt töitä loma-aikaan niin vastaavasti en hengaa työpaikalla työaikaan turhaan, vaan lähden pois ellei just sillä hetkellä ole välttämätöntä olla siellä.

Vierailija
10/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheluihin vapaa-ajallani. Myös lomat ovat vapaa-aikaani.

Jos vastaisin, myös veloittaisin jokaisen alkavan tunnin ja samalta päivältä varalla-olon.

Tämä kun on puljussa tiedossa, niin ei mulle soitellakaan.

Vierailija
11/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"asiakas" tuntuu näin olettavan.. Taas hiihtolomalla tuli useampikin puhelu..

Oon opena yläkoululla.

Vierailija
12/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikoissa oli, että jos ottavat lomalla soittaen yhteyttä niin se on tunnin palkka per soitto. Eivät soitelleet turhia. Yksi tapa on että ei vastaa tuntemattomiin numeroihin. Kokemusta on siitä kun itse lomalla vastailin soittoihin, eipä se lomalta tuntunut ja ilmaista ylityötä sai muutenkin tehdä, en ole enää ko. puljussa. Työaikana työt onnistuu tehdä, muuten on huonosti organisoitu ja varahenkilöt katsottu.

Vierailija
13/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos en ole sellaisessa paikassa, jossa puhelimeen puhuminen häiritsisi. Kesken ruokailun en vastaa (jättäköön viestin, niin soitan takaisin), juhlissa yms. en myöskään vastaa (ja puhelin on silloin äänettömällä).

Vierailija
14/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmoitettiin tänään, että "voit sä olla noi ja noi viikot lomalla kunhan vastaat puheluihin". Kun sanoin, että mähän olen LOMALLA enkä TODELLAKAAN aio mitään duunipuheluita vastaanottaa niin todettiin, että "sit tuskin tulee onnistumaan".

Nyökyttelet vain, että toki vastaat, jos olet kännykkäverkon kantamassa jne. Mutta että saatat olla mökillä / Lapissa vaeltamassa / sukelluslomalla Punaisella merellä, etkä luonnollisestikaan voi taata, että pystyt puheluihin lomasi aikana jatkuvasti vastaamaan. Kun loma alkaa, suljet puhelimen ja avaat sen uudestaan ekana työpäivänä. Sillä siisti.

Vierailija
15/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kiva, että sinulle sentään annettiin vaihtoehdot:

1) et saa lomaa haluamanasi ajankohtana, vaan jonain toisena ajankohtana

2) saat, jos vastaat työpuheluihin

Vierailija
16/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten on aivan oma mokanne, jos puheluita tulee.

Ei muuta kuin puhelin kiinni loman ajaksi. Ettepä sitten käytä myöskään työnantajan puhelinetua tuolloin...

Vierailija
17/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaan sen vain jos sähköpostiin on tullut viesti, että joku haluaa tavoittaa minut tiettynä aikana.

Muussa tapauksessa pidän puhelimen kiinni. En edes ymmärrä miksi minulla on tuo kapistus. Eikö se ole vähän kuin pankkitili`? Jokaisella on pakko olla pankkitili, osoite ja puhelin.

Vierailija
18/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että halusit jotkut tietyt viikot lomaa, mutta se oli huono ajankohta joten pomo totesi että jos juuri ne viikot haluat olla, sun pitää vastata puhelimeen. Viime kädessä kuitenkin pomo on se joka määrää koska sä lomalla olet, ja jos se määrää jonkun toisen ajankohdan, niin sillon sun ei sitten tarvii vastailla puhelimeenkaan.

Vierailija
19/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan omalla alalla eli psykiatriassa ole tapana, paitsi niiden työntekijöiden (yleensä lääkäreitä) kohdalla jotka itse haluavat. Sairaslomalle jos jää yllättäen, yleensä kysytään että saako soittaa jos on jotain, ja silloin olen suostunut koska kyse on usein sovittujen tapaamisten perumisista yms. käytännön asioista.

Vierailija
20/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa myöhemmin puhelimen hajonneen laskettelussa tms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan