Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos ei jaksa enää

Vierailija
03.03.2010 |

Asia on nyt niin,ettei mulla ole enää voimia. Tää viimeinen viikko vei sen viimeisen pisarankin minusta mitä oli jäljellä. Haluaisin vain palata ajassa taa päin. En tekisi tätä kuopusta. Niin julmaa kuin se onkin ja niin paljon kuin rakastankin lasta. Silti siirtyisin takaisin jos voisin.

Luulin,että minä en koskaan väsy,enkä masennu. Vaikeaa on ollut aiemminkin,mutta tämä...

Lapsi syntyi ja heti oli selvää,alusta asti,että hän on todella allerginen. Nyt ikää on vuosi ja 5 ruoka-ainetta jotka käy. Taistelua on ollut ruokien ja kaikkien suhteen. Imettänyt olen ja laihtunut kun imetysdietti on niin tiukka. Hiuksia lähtee tukkoina.

Keskiviikkona esikoinen sairastui mahatautiin. Perjantaina kuopus ja minä,lauantaina mies. Muut olemme toipuneet,mutta 1v oksensi vielä viime yönä.

Mulla loppui maidon tulo kokonaan sunnuntaina. Sen jälkeen kuopus ei ole juonut mitään. Perjantain ja maanantaina välillä pissaa tuli 4 kertaa.

Menimme sairaalaan. Paino oli laskenut 600g ja lievä kuivuminen.

Laittoivat nenämahaletkun ja Osmosalia sai yhden yön.

Verikokeet aamulla ja ne näytti kai jotain ok koska lähettivät kotiin "toipumaan". Sen jälkeen on pissannut 3krt pvässä ja oksentanut kerran,siis nyt ti-ke välillä.

Juonut ei ole. Syönyt on minimaalisen vähän. Aukile on järkyttävällä kuopalla.

Meillä on käytössä Neocate-korvike,muttei lapsi sitä huoli. Enkä edes tiedä sopiiko kuinka. Mitä jos vaikka polttaa kurkkua juotuna.

Kauramaitoakin koitin antaa. Ei huoli. Kaurapuurojauhe käy syötynä,mutta en tiedä käykö tuo kauramaito.

Olen koittanut vain imettää ja imettää ja imettää. Ei tule. Juonut olen,olen koittanut levätä (hah) ja hieronut rintoja lämpimällä ja kaikkea mahdollista. Imetys vain on tullut tiensä päähän.

Jotain lapsi on saatava juomaan.

Olen itkenyt niin,etten jaksa enää mitään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle ap tosi paljon voimia ja jaksamista tilanteessa! Kurjaa etteivät ota sairaalaan, kuulostaa kuitenkin hurjalta. Toivottavasti tilanne paranee pian!

Vierailija
22/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan myös että äiti saa väsyä ja uupua, apua vaan kannattaa hakea ajoissa eikä odottaa sitä omaa "viimeistä niittiä" (kuten minä tein). Jos tuntuu että voisit olla masentunut mutta et halua puhua asiasta neuvolassa niin ihan terveyskeskuslääkärillekin voi asiasta puhua, saat lähetteen mtt:hen.

Masennus ei ole häpeän aihe, yllättävänkin yleistä se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä usko,että siellä yöllä alkavat kauheesti mitään tekemään.

Nyt kun mietin tarkemmin tuota viime sairaala käyntiä,niin me tavattiin lääkäri vain 3 krt ja se oli outoa,koska ensinnäkin eka oli se päivystyksen virolainen lääkäri joka vain lähetti meidän eteenpäin,toinen oli ensiapupolin lääkäri joka vain kyseli,ei edes katsonut poikaa ja kolmas oli lääkäri joka lähetti meidän kotiin,taas katsomatta poikaa.

Hoitajat vain katsoivat poikaa,mutta vain punnitus,katsoivat kakkanäytteet (ei rota eikä adeno) ja punnitsivat pari vaippaa + laittoivat nenämahaletkulla pullollisen osmosalia yöksi...

Aamulla soitan ja vaadin uutta käyntiä!!

ap

23-> en usko olevani masentunut,olen vain todella,todella väsynyt ja huolissani. Kiitos kuitenkin.

Vierailija
24/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi rankalta tuo tilanne. Olet saanut paljon hyviä neuvoja ja tärkein taitaa tosiaan olla tuo päätös jatkatko imetyksen yrittämistä vai siirrytkö suosiolla korvikkeille. Todennäköisesti löydätte kuitenkin ajankanssa sopivan korvikkeen eli itse siirtyisin varmaan etsimään sopivaa korviketta tuossa teidän tilanteessa.

Meillä muuten lapsi kasvoi possu, piltti päärynä, kaura ja peruna ruuilla pitkään ihan ilman korvikettakin kun ei ollut mitään antaa. Tarkoitan vain lohduttaa että jos lopetat imetyksen niin kyllä lapsi pärjää ja suurimmalle osalle allergisia lapsia löytyy joku sopiva korvike ja jos ei löydy niin muutamalla kiinteälläkin pärjää jos ei parempia vaihtoehtoja ole.

Oletko tehnyt päärynäsoseesta "mehujäätä" tai neocatesta. Menisivätkö ne kaupaksi. Yksi meidän pojan herkku kapealla dietillä oli kauramaidosta ja päärynäpiltistä sekoitettu pirtelö pillillä nautittuna.

Temppiä ja jaksamista.

Vierailija
25/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella ei kuitenkaan ole allergioita, mut keliakia löytyy. Lapsi oli 10 kk vanha kun hylkäsi ensin syömisen ja sitten tissimaidon korvatulhduksen saurauksena. Lasta ei saatu millään syömään tai juomaan. Sairaalaan jouduimme kuivumisen takia aika nopeasti ja siellä nenämahaletkun avulla nesteytettiin. Lapsi alkoi tämän jälkeen syömään edes jotakin. Tarjoilimme mahdollisimman nestepitoisia ruokia, kuten löysää puuroa, kurkkua ja vesimelonia. Onneksi ei ollut allergioita, joten kaikkea pystyi kokeilemaan. Juomaan lapsi ei suostunut ollenkaan, ei tissiä, tuttipulloa, viittä erilaista nokkamukia, tavallista mukia/lasia, pikkukippoja ja kun ruiskulla laitettiin väkisin, niin oksensi kaiken ulos. Saimme ohjeeksi neuvolasta olla pari-kolme päivää tarjoamatta juotavaa ollenkaan. Tauon jälkeen sain naapurista lainaksi Tupperwaren tuttipullon nokalla varustettuna ja kokeilin sillä ja siitähän lapsi innostui juomaan. Pitkään meillä ei kelvannut kuin tuo kyseisen mallinen pullo, jossa oli nokka. Tuon 10 kk iässä meillä siis siirryttiin tavalliseen maitoon, koska lapsi hylkäsi tissin kokonaan.

Vielä tuosta Osmosalista. Sopiiko se teidän allergiselle lapselle? Minun kaverin poika oli kovin allerginen pienenä ja oksennustaudissa sairaalassa annettiin nenämahaletkulla osmosalia. Reilun viikon ihmeteltiin, kun lapsi aina vaan oksentaa. Sitten äiti alkoi yhdistämään tuon oksentamisen Osmosalin antamisen jälkeen tapahtuvaksi ja selvitti valmistajalta Osmosalin aineet. Tuo lapsi oli maissille allerginen ja Osmosal on maissipohjainen. Oli sairaalallekkin yllätys ettei käynyt maissiallergiselle.

Vierailija
26/27 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Osmosal todellakin maissipohjainen??!! Pitääpä ottaa selvää tarkemmin. Poika siis todella on maissille allerginen!!!

Tänä aamuna on kuumetta,mutta aukile on normaali ja pissaa tuli yöllä hyvinkin paljon. Pissa haisee joten voi olla,että ripulikakkaa on päässyt meneen virtsaputkeen...

ap (nukkui kuitenkin ekaa kertaa viikkoon yöllä)

Vierailija
27/27 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poskeen pieniä määriä kerrallaan.