Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hulluimmat hygieniahömpötykset lähipiirissäsi?

Vierailija
03.03.2010 |

Tuli tuosta ylivuotisten pöpöpyyhkeiden ketjusta mieleen, että millaisia hulluja hygieniahömpötyksiä / ylilyöntejä lähipiirissäsi / tuttavillasi on?

Mulle tulee mieleen:

-kalaa ei voi syödä koskaan, koska se pilaantuu niin helposti

Kommentit (222)

Vierailija
161/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hankittiin toinen pesukone koiran pyykkejä varten.

Meilläkin on kaksi pesukonetta, toinen likaisempaa pyykkiä varten ja toisessa pestään sisävaatteet ja lakanat :)

Vierailija
162/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huono pesukone ja kuinka likaisia pyrstöjä teillä on, jotka pesette aina 60 asteessa alusvaatteet? Missä tällainen hysteria opetetaan?

Kyllä sitä taidetaan opettaa vähän siellä sun täällä. Ei se ole hysteriaa vaan ihan asiallista tietoa.

siellä täällä? kylän raiteil? turuil toreil?

Asialliselle tiedolle on yleensä lähde ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alushousujen pesuohjeet

Kysyimme Stockmannin miesten alushousujen sisäänostaja Riitta Tanskaselta, miksi alushousujen pesuohjeet vaihtelevat jopa 30 asteesta 95 asteeseen, vaikka materiaali olisi housuissa samanlainen.

- Yksiselitteistä vastausta tähän ei ole. Itsekin törmään tähän outouteen päivittäin. Materiaalin valmistajahan antaa pesusuosituksen tuotannolle. Kyse on pitkälti maanosien tottumuksista. Amerikassa annetaan yleensä pesusuositukseksi 30 astetta, Euroopassa 60 astetta, jopa 95 astetta täyspuuvillaisten valkoisten alusvaatteiden kohdalla. Mutta voidaan sanoa, että on ihan ok pestä kaikki alusvaatteet 40 asteessa, kuten ihmiset yleisesti taitavat tehdäkin. Värillisten alusvaatteiden ensimmäinen pesu kannattaa tehdä 60 asteessa, koska se saa värit pysymään kankaassa paremmin."

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/860

Vierailija
164/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huono pesukone ja kuinka likaisia pyrstöjä teillä on, jotka pesette aina 60 asteessa alusvaatteet? Missä tällainen hysteria opetetaan?

Kyllä sitä taidetaan opettaa vähän siellä sun täällä. Ei se ole hysteriaa vaan ihan asiallista tietoa.

Mä olen tuon ohjeen kuullut niin monesta eri suunnasta ja varmaan ihan toreiltakin, että en ole enää lähteiden perään.

Vierailija
165/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että alusvaatteiden pesuun tuhlataan energiaa ja pestää niitä 60 asteessa. Ellette sitten pidä niitä useita päiviä jolloin lika jo pinttyykin niihin. Itse vaihdan alkkarit joka päivä ja pesen alemmissa lämpötiloissa. Satunnaisesti pyöräytän kuumemmassa ne.

Vierailija
166/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sitten vaikka googlaisit jos olet lähteitä vailla. Mä olen tuon ohjeen kuullut niin monesta eri suunnasta ja varmaan ihan toreiltakin, että en ole enää lähteiden perään.

Mä googletin, mutta en löytänyt tuota sinun ohjettasi, vaan päinvastaista tietoa. Eli en vakuuttunut tästä sinun turuilta ja toreilta oppimastasi pöpöhysteriaohjeestasi :)

Tyypillistä, että hömpötykselle ei löydy lähdettä :D

Vierailija
167/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppilaan sen jälkeen kun oltiin käyty syysmarkkinoilla, koska oltais tuotu sieltä sikainfluenssa mukanamme. Eivät koskaan käy meillä, koska junassa on niin paljon bakteereja ja autolla on liian pitkä matka.

Vierailija
168/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takapihalle kasaan ja sunnuntaisin sitten poltetaan ne roviolla pöpöpartikkeleiden tuhoamiseksi. Ollaan siirtymässä kerran päivässä -systeemiin, sillä viime viikolla nuo kyseiset partikkelit alkoivat uhkaavasti lähestyä takaovea. Kuului aivan selvästi niiden ääni. No kotihan meillä siivotaan aika nopeasti, sillä meillä ei ole mitään huonekaluja eikä tietystikään mitään tekstiilejäkään keräämässä bakteereita ja viruksia. Ostin justiin isomman suihkutinlaitteen pintojen desinfiointiin, näitä muuten myydään myös suurnavettoihinkin. Kerran puolessa vuodessa teemme totaalipuhdistautumisen eli kulotamme koko kodin. Mistä muuten te muut fiksut ja ajattelevat ihmiset olette saaneet vakuutuksia? Mikä yhtiö? Kun meille ei jostain syystä myönnetä. Mutta hei, ois kiva kuulla muiden ajattelevien ja lapsistaan välitävien kommentteja, miten teillä oikeasti hoidetaan nämä asiat. Terv. Mitä seuraavaksi tiellä partikkelivapaaseen elämään?

Vierailija
169/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa lapsilleen päiväkotipäivän jälkeen kotona toiset vaatteet päälle. Vuorokaudessa tuleekin sitten pyykättävksi kahdelta lapselta kaksi vaatekertaa. Tämä kuulemma siksi, että päiväkodista tulee vaatteiden mukana pöpöjä kotiin.

Vierailija
170/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläpaikkaan (jossa on siis omia pikkulapsia ja useampikin potta ja pytty). Samoin oma lusikka pikku minigrip pussissa lapselle. Tutti menee heti desinfiointiin jos se putoaa omassa kodissa mihin tahansa lattialle, vaikka makkariin.

Vierailija
171/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitsitkin pitää pestä 60 asteessa??

Vierailija
172/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken olekaan aiheeseen aiemmin kommentoinut eikä se oikeasti mua voisi vähempää kiinnostaa, missä lämpötilassa kukakin kalsarinsa pesee. Mä olen tuon ohjeistuksen, että pitäisi pestä 60 tai 95 asteessa, saanut aikoinaan koulussa kotitalouden tunneilta. Mulla on tallella se vanha oppikirjakin, ja siinä on kolme sivua tekstiä siitä, miten ja miksi alusvaatteet tulisi pestä aina 60 tai 95 asteessa :) no mutta, myönnettäköön, etten ole itse koskaan toiminut näin, alkkarit pestään 40 asteessa useimmiten.

Vierailija
173/222 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hirveetä likaa teidan alusvaatteissa on kun pitsitkin pitää pestä 60 asteessa??

visvaa, kuollutta ihosolukkoa, kuukautisverta, virtsaa. Näitä nyt ainakin alkajaisiksi. Mitähän muuta alushousuista voisi löytyä?

Vierailija
174/222 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka siivosi tosi paljon ja rakasti Vimiä (nyk. Cif). Ilemisesti se oli hänen mielestään 'puhdasta', koska meillä oli usein esim. valkoinen keittiönpöytä hienoisen valkoisen jauheen peitossa (kuivuu sellaiseksi)

Vierailija
175/222 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei ollut mustalainen.) Itse olen pyristellyt tästä eroon, mutta edelleen pesen vauvan vaatteet erikseen, osin tuon pesuainejutunkin takia. Jostakin syystä nämä rajoitteet eivät ole voimassa mökillä, jossa kaikki pyykit, aidosti likaisetkin, pestään yhdessä :D

Muuten pesen lähes kaikki 60 asteessa, paisi pyyhkeet ja lakanat 90 asteessa. Varsinkin liinavaatteet kestävät raivostuttavan hyvin, kun tekisi joskus mieli ostaa uuttakin, mutta perittyjä on kaapit täynnä.

Vierailija
176/222 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen kananmunat ennen keittämistä.. Ihan Fairylla. Inhottaa ajatus, et se kanankakkainen kuori keittäessä murtuu ja "likaantunut" keittovesi pääsee munan sisälle :S

Niin ja onhan mulla yks kaverikin, jolla on kumma tyyli: Se oikeasti heittää höylän roskiin ensimmäisen käyttökerran jälkeen... Ja siis ostaa näitä Venuksia ym kalliimpia merkkejä... Ja bakteerien kammossa tämän siis tekee, koska "jos vahingossa viillän haavan tämmösellä höylällä, missä on muhinut bakteereja, niin tulen kipeäksi"

Vierailija
177/222 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista voi siis olla samassa koneessa. Lakanat ja pyyhkeet pesen yleensä 60C:ssa, mutta ei ole katastrofi, vaikka menisivät välillä 40C:ssa. Ja sekaan menee aivan mitä vaan samanväristä samassa lämpötilassa pestävää. Pesen useimmiten alusvaatteet ja sukat 60C lukuunottamatta omia rintaliivejäni. Kaikkien pyykit menevät siis samassa koneessa. Siivousrätit pesen omassa koneessaan.

Mä olen monen mielestä hysteerinen siinä, että käyn työpäivinä kolme kertaa pikasuihkussa. Vapaapäivinä käyn suihkussa "vain" aamuin illoin. Myös muu perhe käy suihkussa aamuin illoin. Kerran päivässä pestään hiukset, tosin lapset harvemmin. Vaatteet vaihdetaan myös joka päivä ja itse vaihdan aina töiden jälkeen. Tuo suihkujuttu ei johdu mistään pöpökammosta, vaan siitä, että tunnen itseni "likaiseksi". Tosin työni onkin kyllä likaista.

Vierailija
178/222 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen kananmunat ennen keittämistä.. Ihan Fairylla. Inhottaa ajatus, et se kanankakkainen kuori keittäessä murtuu ja "likaantunut" keittovesi pääsee munan sisälle :S

Vierailija
179/222 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko oman neuroosisi vuoksi pakottanut lapsetkin lotraamaan suihkussa kahdesti päivässä? Luulisi, että tuosta jo ihokin kärsii, varsinkin talviaikaan. Kyllä kerran päivässä pitäisi riittää aikuiselle, ja lapselle harvemminkin. Mieti, miten paljon vettä kulutatte turhaan...

Myös muu perhe käy suihkussa aamuin illoin.

Tuo suihkujuttu ei johdu mistään pöpökammosta, vaan siitä, että tunnen itseni "likaiseksi".

Vierailija
180/222 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hankittiin toinen pesukone koiran pyykkejä varten.

Hah hah!! Ei o totta..