Mitkä ovat teidän perheen 5 yleisimmin tehtyä ruokaa? ev
Kommentit (65)
Anteeksi vaan, mutta meillä ei kukaan söisi tuollaista pupun ruokaa. Olet varmaan yh eikä taloudessa ole miestä?
kanasalaatti
kasvismuudelihassakka
pastabolognese joko lihasta tai soijasta
pihvi ja salaatti
pitsa
tofusalaatti
Anteeksi vaan, mutta meillä ei kukaan söisi tuollaista pupun ruokaa. Olet varmaan yh eikä taloudessa ole miestä?
13-vuotiaasta. Meillä muuten pupu ei syö tuommoista ruokaa. Ilmeisesti sulla ei ole kovin hyvää käsitystä kasvissyönnistä, koska nuo kaikki on todella proteiinirikkaita ruokia.
Miksi teillä ei kasvisruoka kelpaa?
- kanakeitto
- gulassi
- lasagnette
- jauhelihakastike
- kinkkukiusaus
Nämä ovat kaikki molempien lasten suosikkiruokia, joten näitä tulee eniten arkena tehtyä.
13-vuotiaasta. Meillä muuten pupu ei syö tuommoista ruokaa. Ilmeisesti sulla ei ole kovin hyvää käsitystä kasvissyönnistä, koska nuo kaikki on todella proteiinirikkaita ruokia.
Miksi teillä ei kasvisruoka kelpaa?
luin tuota listaa, niin eihän tuo välttämättä kerro muille kuin mulle, että on proteiiniakin mukana. itse tiedän tietty, että pastan kanssa teen jonkun papu/tofu-lisukkeen, ja makaroonilaatikossa on soijarouhetta ja pehmeää tofua.
1. kermaperunat/riisi ja kastike (jauheliha,broileri,nakki,kala,kinkku)
2. perumamuusi ja kalaa
3.kanankoivet ja uuniriisi
4.pitsa (aina itse tehty)
5.broilerivuoka (broilerinsuikaleita,kasviksia ja riisiä)
Pasta ja tomaattikastike (+raejuusto)
Broileripasta
Moussaka
Poronkäristys ja muusi
Pasta ja porkkana-kesäkurpitsakastike
että mies on automaattisesti lihansyöjä? Heräsi vaan tällainen kysymys tästä ketjusta.
spagetti ja jauhelihakastike
suikalekana vihanneksilla ja riisi
kanan rintaleike ja riisi
hernekeitto
makaroonilaatikko
jauheliha-kasvis-kastike ja perunat
uunikala ja muusi
palapaisti ja perunat
jauhelihakeitto
lintu/jänispaisti ja muusi
Yleisyys perustuu hyvin pitkälti omavaraisuuteen. Eli kesällä tuotettuun kasvimaan satoon (peruna, porkkana, lanttu, sipuli, herne) ja metsästykseen ja kalastukseen. Jauhelihakin on siis hirven jauhelihaa.
-kasvissosekeitto
-makaroonilaatikko
-kalapuikot + perunamuussi
-Kanapasta
-pinaattiletut / pinaattikeitto
Mutta meillä mies on se joka on opettanut minut syömään kasvisruokaa, olin aiemmin TOSI ennakkoluuloinen sen suhteen mutta olinpas väärässä. Itse tunnen useammankin pariskunnan jossa mies on kasvissyöjä ja nainen ei.
"ranskikset", eli pilkottua perunaa ja hieman rypsiöljyä ja mausteita pellille, salaatin kera.
Soijarouhekastikkeet lisukkeilla
Perunacurry
Kookosnuudeliwokki
perunasipulisekoituksesta tehdyt erilaiset kiusaukset
(Ollaan kasvissyöjiä)
superjuntti, mutta en tunne ainuttakaan kasvissyöjää. En naisia, enkä miehiä.
Mutta meillä mies on se joka on opettanut minut syömään kasvisruokaa, olin aiemmin TOSI ennakkoluuloinen sen suhteen mutta olinpas väärässä. Itse tunnen useammankin pariskunnan jossa mies on kasvissyöjä ja nainen ei.
Itse asiassa nyt yhtäkkiä tulee enemmän mieleen sellaisia pariskuntia, joissa vain mies on kasvissyöjä, kuin sellaisia, joissa vain nainen on.
Ja kuten tässä jo joku ihmettelikin, aikamoisia pupuja tosiaan teillä! Meidän pupu ei koske kyllä kypsennettyyn ruokaan ollenkaan, paitsi leipään. Ja mulla oli kerran pupu, joka maistoi useamman kerran maksamakkaraa, ja jonka herkkuja olivat aurajuusto ja suklaa!
Se kääpiökanisteri eleli 11-vuotiaaksi.
Meidän ruuat:
-nakkikeitto (itseä jo kuvottaa moinen)
-jauhelihakastike+perunat/muusi/makaroni
-kanaa eri muodoissa riisin kera
-kalakeitto
-pinaattilätyt
1.Spagetti ja jauhelihakastike, valkosipulileipä
2. "Stuffed chicken", eli leivänmuru-sipuli-yrttitäytetty kokonainen broileri, perunamuussi, keitetyt vihannekset
3."Shepherd's pie" eli jauhelihaa ja vihanneksia pohjalle, päälle perunamuussia ja juustoraastetta
4.Currybroileri ja riisi, naanleipä
5.Porsaankyljykset kerma-herkkusienikastikeessa, vihannekset, peruna tai pasta
-nakkikeitto soijanakeista
-paahdetut uunijuurekset (bataatti, punajuuri, lanttu ja porkkana) lohimedaljonkien kera
-spagetti ja tonnikala-feta-tomaattikastike
-kasvislasagne
-pasta ja soijapullat
ja kyllä, meillä mies syö samaa ruokaa.
makkarakastike, lihapata