G:Teettekö itse koskaan lasagnea??
Siis kastikkeetkin iha ite??
Mä otin just uunista ja maistoin- kieli palo ahneella- mut AH se on aina niiin hyvää. Ei varmaan mitään laihdutusruokaa..
Kommentit (38)
On muka liian työläs. Broilerilasagnea teen kyllä sitten varmaan kolme kertaa kuukaudessa. Se on myös tosi hyvää ja vähemmän työläs kuin perinteinen.
miten muuten sitä vois edes tehdä...?
lapsi tomaatille allerginen, joten valmiit eivät käy.
muutaman kerran vuodessa.
Valmiita seoksia en ole koskaan kokeillut, en tiedä miltä maistuvat.
Ja juu, ei ole laihdutusruokaa ei.
Tykkään lasagnesta kovasti, mutta sen tekemiseen menee niin paljon aikaa (vaikka onkin sinänsä helppoa, kestää liian kauan että jaksaisi odottaa) että syödään sitä harvemmin kuin haluttaisiin. En ole koskaan yrittänyt tuota oikotietä, mutta jos ero ei ole kovin huomattava niin sitä voisi kokeilla.
eli jauhelihakastikkeeseen vaan paljon maitoa. Laitan juuston joko yhteiskastikkeen sekaan tai sitten kerroksittain levyjen ja kastikkeen kanssa.
Lasagnelevyt ostan kaupasta.
Joskus oikaisen laittamalla kastikkeiden ainekset samaan kattilaan. Ihan samalata maistuu.
ja sen jälkeen olen kyllä tehnyt aina itse. oli se vaan ihan kamalaa, suolaista ja pahaa. Itse teen noin kuukausittain, joskus useamminkin. Vaivalloista tai lähinnä kestää kauan, mutta helppotekoista ja hyvää. Tuorepastaa en ole koskaan tehnyt, mutta nuo isot levyt kuulostavat tosi käteviltä. EI joku viitsisi naputtaa ohjetta...
mutta viime aikoina en ole viitsinyt tehdä niin usein, kun se on juuston takia aika kallis ruoka.
Teen valkokastikkeen juustosta ja kauramaidosta ja "bolognese"-kastikkeeseen tulee soijaroihetta ja papuja, sekä jotain vihreää, yleensä pinaattia, nokkosta tai kesäkurpitsaa. Osa lasagnelevyistä on pinaattipastaa.
Nam, rupes tekemään mieli. Pitääkin tehdä joku pvä. Ei se musta niin järkyttävä työläs ole.
tuota kastiketta en ole koskaan tajunnut suurustaa, juusto on aina minulle riittänyt tekemään siitä paksun.
lisäksi vähän ihmetyttää "karppilasagne". eikös pasta aina tehdä vehnäjauhoista, joka on hyvinkin nounou? mitäs väliä kastikkeen suurusteella silloin on?
itse teen aina, n, kerran kuukaudessa, ja olen tottunut käyttämään niitä lasagnelevyjä, jotka keitetään ensin vedessä (eikä siis niitä jotka ladotaan suoraan vuokaan ja lykätään uuniin)
ei niissä varmaan ole varsinaista eroa, mutta kastikkeiden pitää olla nestemäisempiä noissa "valmiissa" levyissä, joten mulle sopii paremmin ne ensin keitettävät, koska soossini ei ole niin litkuja
hyvvä, mutta itse olen liian laiska moiseen :)
lukuunottamatta pastalevyjä, jotka ostan valmiina. Ja teen sen kyllä niin että on ihan kohtuullisen kevyttä. Ei lasagnen ole mikään pakko olla rasvapommi, niinkuin ei monen muunkaan ruuan. Hyvin usein teen myös kasvislasagnea itselleni, senkin alusta asti itse.
punaiseen maitoon tai kermaan tehtyä paksua juustokastiketta.
Itse teen keveästi rasvattomaan maitoon sulatejuustolla. Tulee maukasta ja hyvää ja vähäkalorista.
Teen muutaman kerran vuodessa ja silloin teen myös pakkaseen. Hyvää vierasvararuokaa. Meillä tehdään kasvislasagnea yleensä tofu, kikherne tai linssikastikkeella. Mutta jos tarkoitat, että teenkö tomaattikastikkeen itse niin sitä en kyllä yleensä tee koska luomupyreet on niin hyviä. Kesäaikaan tosin kun on kotimaisia luomutomaatteja hyvin saatavilla voi niitä laittaa sitten runsaasti.
Muutaman kerran vuodessa, ja ah mitä herkkua!
tuota kastiketta en ole koskaan tajunnut suurustaa, juusto on aina minulle riittänyt tekemään siitä paksun. lisäksi vähän ihmetyttää "karppilasagne". eikös pasta aina tehdä vehnäjauhoista, joka on hyvinkin nounou? mitäs väliä kastikkeen suurusteella silloin on?
Mutta muita ruokia kyllä, joihin tulee ton tyyppinen juustokastike (esim. moussakaa). Ja karppaaja voi tehdä lasagnen tyyppisen ruoan käyttämällä lasagnelevyjen tilalla isoja kesäkurpitsasiivuja tms.
terveisin se, joka oli bongannut juustokastikkeen ohjeen karppisivustolta (moussakan ohjeesta)
Ja minä taas en voi sitä syödä, joten on pakko tehdä itse. Musta se tekeminen on kyllä jonkin verran työlästä, mutta kyllä se maku sitten palkitsee. Silloin tällöin teen.
Ps. Tänään tuli syötyä ulkona ja ruuassa oli valkosipulia. Sitä täällä nyt sitten valvon, kun mun elimistö ei tosissaan siedä sitä valkosipulia, ja nyt en pysty nukkumaan....
eli jauhelihakastikkeeseen vaan paljon maitoa.
Laitan juuston joko yhteiskastikkeen sekaan tai sitten kerroksittain levyjen ja kastikkeen kanssa.
Ja levyt siis kaupasta, kastikkeen teen itse.