Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Teettekö itse koskaan lasagnea??

Vierailija
02.03.2010 |

Siis kastikkeetkin iha ite??

Mä otin just uunista ja maistoin- kieli palo ahneella- mut AH se on aina niiin hyvää. Ei varmaan mitään laihdutusruokaa..

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laihduttajan ruokaa, mutta mulla onkin liian laihat lapset.

Vierailija
2/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kastikkeeseen siis jauheliha mukaan varsiselleriä ,sopii hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika usein. Lasagne on siitä kiva kotiruoka, että se on hyvää seuraavanakin päivänä. Kyllä meillä varmaan kerta kuukaudessa syödään.

Arkiruoaksi se on hivenen tyyris, kun tykätään tehdä hyvistä ruoka-aineista ja cheddar on Suomessa jostain syystä tosi kallista juustoa.

Mä teen usein niin, että teen samalla kerralla bolognese-kastiketta pakkaseen. Juustokastikehan on nyt nopea ja helppo tehdä.

Lapset tykkää kanssa lasagnen teosta kun siinä vuoan voitelua ja niiden levyjen asettelua.

Mä en edes tiennyt, että voisi ostaa jotain valmiita lasagnekastikkeita.

Vierailija
4/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan samanlaista ruokaa kuin mikä muukin. Teen pari kertaa kuussa, on meidän perheen yksi herkkuruokia. Ja tosi helppo ja nopea tehdä itse.

Itse teen juustokastikkeen karppien ohjeella, eli ilman jauhosuurusta (suurustan kananmunalla) ja laitan sekaan raastettua parmesan-juustoa.

Jos haluaa oikaista lihakastikkeen teossa, voi ruskistetun jauhelihan joukkoon heittää kaupan valmista tomaattikastiketta, maustaa yrteillä ja valkosipulilla.

Levyinä käytän täysjyvälasagnelevyjä tai joskus kun jaksan, kaulitsen itsetekemästäni pastataikinasta isot levyt, silloin tulee kaikkein parasta. Jamie Oliverilla on muuten tosinopea tuorepastaohje kirjassaan, suosittelen.

Kun käyttää tuorepastalevyjä, lasagne valmistuu 20 minuutissa. Vielä kun malttaa antaa sen vetäytyä vartin (sillä aikaa kattaa vaikka pöydän ja siivoaa keittiön), jopa maistuu!

Vierailija
5/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse teen ihan kastikkeista lähtien- ei ole minusta iso homma ollenkaan.

Vierailija
6/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten munalla suurustetaan?

Ja meillä pannaan rutkasti juustoa ja käytän täysmaitoa ja paistamiseen voita...

Oikeesti, meillä on lapset lihotuskuurilla.

2

Vierailija
7/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten munalla suurustetaan? Ja meillä pannaan rutkasti juustoa ja käytän täysmaitoa ja paistamiseen voita... Oikeesti, meillä on lapset lihotuskuurilla. 2

Luin kerran ohjeen joltain karppisivulta (vaikken kyllä itse karppaile ollenkaan) ja näin sitä sovellan:

- kuumenna kerma (tai kermamaito) kiehuvaksi

- vatkaa kiehuvan kerman joukkoon muna, vatkaa vielä hetki ja keitä samalla miedolla lämmöllä pari minuuttia (jos käytät enemmän kuin puoli litraa kermaa, tarvinnet kaksi munaa)

- ota kattila liedeltä ja kaada hetken kuluttua joukkoon raastettu parmesaani

Helppoa! Eikä kökköönny kuten helposti käy jauhosuuruksen kanssa - siksi otinkin tämän ohjeen käyttöön.

Vierailija
8/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää!

Vierailija
9/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kuulostikin aika kivalta. Teettekö tosiaan juustokastikkeen pelkästä parmesaanista? Eikö siitä tule aika suolaista? Tai paljonko laitetta sitten parmesaania.

Vierailija
10/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään gluteenitonta lasagnea, enkä ole koskaan onnistunut saamaan maissijauhoilla täysin paakutonta.

2

Vierailija
11/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kuulostikin aika kivalta. Teettekö tosiaan juustokastikkeen pelkästä parmesaanista? Eikö siitä tule aika suolaista? Tai paljonko laitetta sitten parmesaania.

Kyllä se aika suolaista on, mutta muuten en niin paljon suolaa lasagneen laitakaan. Määrästä en osaa sanoa, sellainen iso kourallinen tai minkä verran nyt sattuu kaapista löytymään. Kokeilemalla löytyy itselle sopivin määrä. Kaipa joku muukin kova juusto kävisi, mutta ne tuppaavat kaikki olemaan aika suolaisia (esim. pecorino). Jos laittaa pehmeää juustoa, kastikkeesta tulee venyvää eikä se ole niin miellyttävää.

Vierailija
12/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuunottamatta pastalevyjä, jotka ostan valmiina. Ja teen sen kyllä niin että on ihan kohtuullisen kevyttä. Ei lasagnen ole mikään pakko olla rasvapommi, niinkuin ei monen muunkaan ruuan. Hyvin usein teen myös kasvislasagnea itselleni, senkin alusta asti itse.

Vierailija
13/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen viimeksi. Nyt jo kaikki syöty.

Vierailija
14/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

slurps

Vierailija
15/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lemppari ruoka,valmiita eivät syö.

Vierailija
16/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sä AP teet sen pastankin itse, eihän sitä muuten voi itsetehdyksi sanoa.

Vierailija
17/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän juustokastikkeeseen mieluiten punaleimaemmentalia, pidän jotenkin sen mausta.

Vierailija
18/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ma laitan sitten tuntuvasti enemman juustoa. Teen siis cheddarista ja kylla ma laitan ehka 400 g juustoa. Mun ei siis tod ole mkaan low fat option.

Vierailija
19/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis soosit, en lasagnelevyjä. Teen vaihtelevasti jauhelihasta, kanasta kai kasviksista.

Vierailija
20/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kastikkeiksi joko soijarouhe-tomaatti- tai kasvissekoitus-tomaatti- ja (kasvis/lehmän)maito-(soija/maito)juustosörsselit. Pastaksi kiehautan täysjyvälasagnelevyt (olen syönyt joskus lasagnea, jossa levyt olivat kovia, mutta kiehautusmenetelmällä ovat aina pehmeitä). Hyvää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi