Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Olen varmaan maailmankaikkeuden ainoa ihminen, joka ei saa pannukakkua onnistumaan!

Vierailija
02.03.2010 |

Voisiko joku ystävällisesti sanoa miten varmasti onnistun?! Tarkat ainemäärät (60cm) pelti), kauan uunissa, missä asteessa, millä ritilätasolla? Muita vinkkejä? Aina tulee raaka lettu, jonka päällä munakas! Eli jotain varmaan pilessä vaikka oon ohjeenkin mukaan tehnyt! Kiitti!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuille ja hae sieltä maailman paras pannukakku. Et voi epäonnistua ja tulee todella hyvää.

Vierailija
2/7 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa hassulta :-)

mun ohje

8 dl maitoa

4 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta (sekoita jauhoihin!)

2 munaa

1 dl sokeria

100 g margariinia sulana tai n. 1 dl rypsiöljyä

hippunen suolaa

sekoita aineet hyvin, anna taikinan turvota 15-30 min, uuni 200 astetta, keskitaso, puoli tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 dl maitoa

2 munaa

3 dl jauhoja

ripaus suolaa

pari rkl sokeria

n. 50 g margariinia sulatettuna

Vatkaa sekaisin em. järjestyksessä, paista 225 asteessa keskitasolla n. 20 min.

Vierailija
4/7 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran maailman parhaan pannarin kolmella munalla ja tuloksena oli lähes tulkoon makea munakas.

Vierailija
5/7 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin teen vaikka mitä ruokaa, mutta tä pannari on jotain ydinfysiikkaa, joka ei vain onnistu.

Tiedettävästi ehkä yksi/50 onnistuu.

Voimia vaan sullekin!

Vierailija
6/7 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 munaa + puoli desiä sokeria vatkataan vaahdoksi, sekaan litra maitoa, teelusikallinen suolaa ja 4 desiä vehnäjaouhoja (sähkövatkaimella). 50 (-75)g margariinia sulatetaan ja sekoitetaan sekaan. annetaan turvota puoli tuntia ja sitten vielä vatkataan sekaisin ennen uuniin laittoa.

meillä kiertoilmauuni, joten 200 astetta ja alapuolelle uunia (n 1/4 alhaalta). Tavallinen uunipelti, jossa leivinpaperi.

Aina onistuu ja maistuu!

Vierailija
7/7 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 cm pelti tarkoittanee 60 cm leveän uunin peltiä. Niitä on vielä aika monen kokoisia, tuli taas havaittua, kun vanhemmille hommattiin uusi uuni. Vanhassa oli paljon isommat pellit.

Tässä kuitenkin mun helppo, hyvä ohjeeni meidän 60 cm uunin pellille:

3 kananmunaa

5 dl maitoa, ei rasvatonta!

3 dl vehnäjauhoja

suolaa ehkä 0,5 tl

(ripaus sokeria)

Vatkaa munat niin, että rakenne menee rikki, ei tarvitse vaahdottaa. Lisää maito, jauhot, suola ja sokeri. Anna turvota n. 20 min, anna uunin lämmetä tällä välin 215 asteeseen, tasalämpö eikä kiertoilmaa.

Voitele leivinpaperi haluttaessa (Tulee parempaa!), levitä taikina leivinpaperille pellille ja paista n. 20 min. Tarkkaile loppuvaiheessa, ette huiput tummu liikaa. Ota aiemmin uunista tai puhkaise isoimmat vuoret ettei pala.

Nautitaan makean hillon kera, joten itse pannari ei paljon makeutta kaipaa. Moni tuntuu tekevän hyvin sokeroituja pannareita, mutta tämäkin versio on tehnyt meillä hyvin kauppansa myös vieraille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme