Selittäkää mulle, mitä järkeä on "all inclusive" -hotellissa?
Maksaa enemmän ja olet paikan armoilla, mitä ruuan laatuun tulee... Tai no, totta kai voi halutessaan syödä muualla, mutta se on taas aika kallista (maksaa ruoka "tuplana").
Rakastan ruuanlaittoa ja ravintoloissa syömistä, olemme miehen kanssa molemmat kiinnostuneita kulinarismista. Mikään mättö ei siis innosta lomalla, ja oikeasti ketuttaisi joutua syömään samassa paikassa joka ateria, oli ruuan laatu mitä tahansa.
Kommentit (164)
Älä siis turhaan hermostu, ei kukaan sinun valintojasi mollaa yleiseltä kannalta. Ne eivät vain sovi minun makuuni. ap
minä en ole mainostanut täällä omia valintojani enkä siis esittänyt niitä ainoina oikeina. Toisin kuin sinä.
Hyökkäät minua vastaan, eli samalla mainostat omaa näkökantaasi.
Jos asia on sinusta neutraali, miksi alat haukkua?
Olen tässä koko ajan sanonut, että kukin hakee tietenkin sellaisen majoituksen, joka palvelee omia mieltymyksiä.
;-)
ap
Älä siis turhaan hermostu, ei kukaan sinun valintojasi mollaa yleiseltä kannalta. Ne eivät vain sovi minun makuuni. ap
minä en ole mainostanut täällä omia valintojani enkä siis esittänyt niitä ainoina oikeina. Toisin kuin sinä.
Hyökkäät minua vastaan, eli samalla mainostat omaa näkökantaasi.Jos asia on sinusta neutraali, miksi alat haukkua?
Olen tässä koko ajan sanonut, että kukin hakee tietenkin sellaisen majoituksen, joka palvelee omia mieltymyksiä.;-)
ap
kuin Ai-ruoalla on tarjota.
Onko tässä unohtunut se, ettei siellä All-paikassa ole pakko syödä kaikkia ruokailuja.
Se että on All-paketti antaa mahdollisuuden, ei ole pakko lähteä jokaiselle syönnille johonkin, halutessaan voi siis syödä hotellilla. Mikäli taasen tuntuu siltä, että olisi kiva lähteä katsastelemaan muita paikkoja, niin mikä estää?
Vai onko täällä liikkeellä se porukka, joka ajattelee, että kun on kerran maksettu, niin kaikki hyöty täytyy ottaa irti?
Onko pakko jos ei taho, no ei oo...
Itse et ehkä nähnyt jos hotellin alueella lomailit.
ja jos siellä ei ole allinclusivea, niin en tiedä mistä ruokasi saat. Hotelleita vastapäätä on nimittäin autiomaa. Hotellissa oli 7 a la carte ravintolaa (kala, kiinalainen, intialainen, italialainen ja 3 buffet ravintolaa seisovine pöytineen.)
ja näin kyllä sillä "pääkadulla" jotain pikku rafloja ja snack-baareja, mutta ne olivat sellaisia yhden tähden juttuja. Marinassa oli suht uusia ja hyväkuntoisia baareja, muttei varsinaisia hyviä ruokaravintoloita.
Viiden tähden hotellissa, all-in maksettuna lasten 1 ja 3v joista toinen vaikeasti allerginen ei tehnyt mieli lähteä kokeilemaan ruokailua hotellin ulkopuolella, kun niissä 7 ravintolassa oli mistä valita.
Joku tuossa kommentoi sitä, että kuinka edes lähde n autiomaahan pienten lasten kanssa. No siksi, kun Turkki, Kypros, Kanaria, Kreikka, Italia, Espanja, Mauritius, Thaimaa ja kasa keski-Euroopan maita on jo koluttu ja oli vain viikko lomaa näin talvella.
Hyökkäät minua vastaan, eli samalla mainostat omaa näkökantaasi. Jos asia on sinusta neutraali, miksi alat haukkua? Olen tässä koko ajan sanonut, että kukin hakee tietenkin sellaisen majoituksen, joka palvelee omia mieltymyksiä. ;-) ap
on tarjota. Sorry, mutta niin on. Mikä ei tietenkään kaiketi tarkoita muuta kuin että eri ihmiset painottaa valinnoissaan eri asioita. Toisille taas helppous on tärkein kriteeri.
ap
Hyökkäät minua vastaan, eli samalla mainostat omaa näkökantaasi. Jos asia on sinusta neutraali, miksi alat haukkua? Olen tässä koko ajan sanonut, että kukin hakee tietenkin sellaisen majoituksen, joka palvelee omia mieltymyksiä. ;-) ap
on tarjota. Sorry, mutta niin on. Mikä ei tietenkään kaiketi tarkoita muuta kuin että eri ihmiset painottaa valinnoissaan eri asioita. Toisille taas helppous on tärkein kriteeri.ap
edelliskerralla, mutta minkäs mahtaa jos halvalla pitää päästä.
Jos lähden mieheni kanssa viikonlopuksi Pariisiin, taatusti menemme laadukkaaseen ravintolaan syömään ns. pitkän kaavan mukaan.
Sen sijaan jos koko perhe (3 v-, 7 v- ja 12 v-lapset mukana) lähdemme rantalomalle, laadukas all inclusive hotelli, jota esim. tuttava on suositellut, on meidän valintamme mm. sen helppouden takia. _Silti_ käymme aina kokeilemassa jotain paikallista hyvää ravintolaa. Eiväthän nämä kaksi sulje toisiaan pois edes samalla reissulla!
Ja jos huolettaa, niin lapsetkin ovat saaneet ruokailla myös laaturavintoloissa. Satunnainen all inclusive-loma tuskin heitä pilaa :)
Harrastamme myös itse ruuanlaittoa, ja olen mm. osallistunut kokkikursseille jo mainitussa Pariisissa sekä miehen kanssa Italiassa.
Juurihan sanoin, että olen asunut hyvissä hotelleissa. Ai:tä olen syönyt 4-5 tähden hotelleissa ja muutenkin majoittunut sellaisissa (joten olen nähnyt, mitä niiden ravintoloissa tarjotaan all inclusivena, vaikka itse en olisikaan sellaista palvelua ottanut itselleni).
Nykyään otan perheelle joko vuokra-asunnon tai sitten 3-4 tähden hotellin, ilman aterioita tai aamiaisella.
ap
edelliskerralla, mutta minkäs mahtaa jos halvalla pitää päästä.
Arvaan (kiukkuisen) vastauksen jo etukäteen: kyllä MEILLÄ olisi varaa vaikka mihin ja olemme matkustelleet ainakin sata kertaa enemmän ja kalliimmin kuin te kaikki muut, mutta jne. jne. jne.
Juurihan sanoin, että olen asunut hyvissä hotelleissa. Ai:tä olen syönyt 4-5 tähden hotelleissa ja muutenkin majoittunut sellaisissa (joten olen nähnyt, mitä niiden ravintoloissa tarjotaan all inclusivena, vaikka itse en olisikaan sellaista palvelua ottanut itselleni).
Nykyään otan perheelle joko vuokra-asunnon tai sitten 3-4 tähden hotellin, ilman aterioita tai aamiaisella.
ap
ei ole ollut mahdollisuutta syödä a la carte-rafloissa. Ja mistään mättöruoasta en puhu, arvostan itsekin hyvää ja laadukasta ruokaa.
[iKriteerit vaihtelevat myös reissun mukaan, ainakin meillä. ]Jos lähden mieheni kanssa viikonlopuksi Pariisiin, taatusti menemme laadukkaaseen ravintolaan syömään ns. pitkän kaavan mukaan. Sen sijaan jos koko perhe (3 v-, 7 v- ja 12 v-lapset mukana) lähdemme rantalomalle, laadukas all inclusive hotelli, jota esim. tuttava on suositellut, on meidän valintamme mm. sen helppouden takia. _Silti_ käymme aina kokeilemassa jotain paikallista hyvää ravintolaa. Eiväthän nämä kaksi sulje toisiaan pois edes samalla reissulla! Ja jos huolettaa, niin lapsetkin ovat saaneet ruokailla myös laaturavintoloissa. Satunnainen all inclusive-loma tuskin heitä pilaa :) Harrastamme myös itse ruuanlaittoa, ja olen mm. osallistunut kokkikursseille jo mainitussa Pariisissa sekä miehen kanssa Italiassa.
[/quote]
Juurihan sanoin, että olen asunut hyvissä hotelleissa. Ai:tä olen syönyt 4-5 tähden hotelleissa ja muutenkin majoittunut sellaisissa (joten olen nähnyt, mitä niiden ravintoloissa tarjotaan all inclusivena, vaikka itse en olisikaan sellaista palvelua ottanut itselleni). Nykyään otan perheelle joko vuokra-asunnon tai sitten 3-4 tähden hotellin, ilman aterioita tai aamiaisella. ap
ei ole ollut mahdollisuutta syödä a la carte-rafloissa. Ja mistään mättöruoasta en puhu, arvostan itsekin hyvää ja laadukasta ruokaa.
mutta kokemukseni mukaan nekin ovat samasta keittiöstä, hiukan eri ruokalistalla vain.
Ja tuo "siellä oli 7 ravintolaa, mm. thaimaalainen ja intialainen ja espanjalainen..." No juu, voihan niissä ehkä jossain olla oikeastikin hyvää etnistä ruokaa.
Minusta enimmäkseen kuitenkin mainstreamia, ja haen mieluummin sellaiset ruuat pienistä, itsenäisistä ravintoloista.
Ja edelleenkin: siinä ostaa viikoksi sian säkissä.
ap
on jotain paikkaa oman kokemuksensa perusteella suositellut
Juurihan sanoin, että olen asunut hyvissä hotelleissa. Ai:tä olen syönyt 4-5 tähden hotelleissa ja muutenkin majoittunut sellaisissa (joten olen nähnyt, mitä niiden ravintoloissa tarjotaan all inclusivena, vaikka itse en olisikaan sellaista palvelua ottanut itselleni). Nykyään otan perheelle joko vuokra-asunnon tai sitten 3-4 tähden hotellin, ilman aterioita tai aamiaisella. ap
mutta kokemukseni mukaan nekin ovat samasta keittiöstä, hiukan eri ruokalistalla vain.Ja tuo "siellä oli 7 ravintolaa, mm. thaimaalainen ja intialainen ja espanjalainen..." No juu, voihan niissä ehkä jossain olla oikeastikin hyvää etnistä ruokaa.
Minusta enimmäkseen kuitenkin mainstreamia, ja haen mieluummin sellaiset ruuat pienistä, itsenäisistä ravintoloista.
Ja edelleenkin: siinä ostaa viikoksi sian säkissä.
ap
miettiä mitä syödään ja mistä haetaan, ei loma pyöri ruoan ympärillä. Ehkäpä sun lomasi pääasia on ruoka, meillä sitten jokin muu asia.
vaikka olisi all incl. Otettiin all incl. hotelli lähinnä lasten takia, mutta myös siksi, että kyseessä oli 5 tähden hotelli. Aivan loistavat ruoat joka aterialla ja vaihtelua riitti. Myös ravintoloita oli viisi erilaista eli ei edes tarvinnut tuijotella samaa sisustusta koko ajan.
Ei all incl. tartte ajatella hotellin rahastuksena vaan erittäin hyvänä palveluna. Ja toisekseen, kai sinä käyt hotellin ulkopuolella muutenkin kuin syömässä, joten kyllä se paikkakunta tulee tutuksi muutenkin.
[iKriteerit vaihtelevat myös reissun mukaan, ainakin meillä. ]Jos lähden mieheni kanssa viikonlopuksi Pariisiin, taatusti menemme laadukkaaseen ravintolaan syömään ns. pitkän kaavan mukaan. Sen sijaan jos koko perhe (3 v-, 7 v- ja 12 v-lapset mukana) lähdemme rantalomalle, laadukas all inclusive hotelli, jota esim. tuttava on suositellut, on meidän valintamme mm. sen helppouden takia. _Silti_ käymme aina kokeilemassa jotain paikallista hyvää ravintolaa. Eiväthän nämä kaksi sulje toisiaan pois edes samalla reissulla! Ja jos huolettaa, niin lapsetkin ovat saaneet ruokailla myös laaturavintoloissa. Satunnainen all inclusive-loma tuskin heitä pilaa :) Harrastamme myös itse ruuanlaittoa, ja olen mm. osallistunut kokkikursseille jo mainitussa Pariisissa sekä miehen kanssa Italiassa.
Kuten sanoin, totta kai joku voi maksaa all inclusivesta ja silti käydä eri ravintoloissa. Se ei välttämättä ole taloudellisesti järkevää, jollei se AI nyt ole todella huokea (jolloin se tuskin tosin on kovin laadukas). Tämän mainitsin jo aloituksessani.
Hienoa, jos AI ei liikaa hallitse valintoja, tosin sellaisiinkin perheisiin olen törmännyt, joille on aivan mentaalitasolla kauhistus se, että joutuisi menemään outoon ravintolaan ja tilaamaan itse jotakin vieraskieliseltä listalta...
ap
mutta kokemukseni mukaan nekin ovat samasta keittiöstä, hiukan eri ruokalistalla vain. Ja tuo "siellä oli 7 ravintolaa, mm. thaimaalainen ja intialainen ja espanjalainen..." No juu, voihan niissä ehkä jossain olla oikeastikin hyvää etnistä ruokaa. Minusta enimmäkseen kuitenkin mainstreamia, ja haen mieluummin sellaiset ruuat pienistä, itsenäisistä ravintoloista. Ja edelleenkin: siinä ostaa viikoksi sian säkissä. ap
miettiä mitä syödään ja mistä haetaan, ei loma pyöri ruoan ympärillä. Ehkäpä sun lomasi pääasia on ruoka, meillä sitten jokin muu asia.
melkein veikkaan, että se ei vie juurikaan enemmän aikaa itse lomakohteessa. Säästyy siltä, että pitää ruokailujen ajaksi palata hotellille...
ap
mutta kokemukseni mukaan nekin ovat samasta keittiöstä, hiukan eri ruokalistalla vain. Ja tuo "siellä oli 7 ravintolaa, mm. thaimaalainen ja intialainen ja espanjalainen..." No juu, voihan niissä ehkä jossain olla oikeastikin hyvää etnistä ruokaa. Minusta enimmäkseen kuitenkin mainstreamia, ja haen mieluummin sellaiset ruuat pienistä, itsenäisistä ravintoloista. Ja edelleenkin: siinä ostaa viikoksi sian säkissä. ap
melkein veikkaan, että se ei vie juurikaan enemmän aikaa itse lomakohteessa. Säästyy siltä, että pitää ruokailujen ajaksi palata hotellille...ap
aamusta iltaan ja treenin päälle pitää kuitenkin jotain syödä ja treenipaikat on tähän mennessä olleet hotellilla, niin siinäpä se syöminen samalla hoituu.
kuin syödä todella hyvässä ravintolassa pitkällä kaavalla, en oikein jaksa ymmärtää tällaisia ap:n kaltaisia snobbailijoita, joille kaikki on niin mustavalkoista. Miksi se mainstream silloin tällöin olisi niin pahasta (edellyttäen että ruoka on kuitenkin hyvistä raaka-aineista tehty)? Lomalla voi keskittyä moniin eri asioihin, ja eri lomatkin voivat olla erilaisia, niin kuin joku tuossa ylläkin jo kirjotti.
Ymmärrän kyllä erittäin hyvin myös niitä, jotka valitsevat AI:n siitä syystä että se helpottaa loman kustannusten ennakointia. Kaikilla kun eivät istu rahamassin päällä, ja edullisia hyviä ruokapaikkoja ei välttämättä joka paikasta helpolla löydä. "Peruslaatu" on silloin ihan ok.