Omakoti asujat, roskisasiaa
Eli kuinka usein teillä tyhjennetään roskis?
Montako ihmistä taloudessa ja paljonko kierrätätte?
Jos lapsia niin minkä ikäsiä?
Kommentit (24)
ja kierrätämme paperit, pahvit ja lasit ("ohuita" pahveja kuten wc-rullat myös jonkin verran poltamme)
perheessä 4 hlöä, 2 aikuista ja 5- ja 6-vuotiaat lapset
vanhemmat ja 3- ja 6-vuotiaat lapset.
Meillä on lämpökompostori, jonne kaikki biojätteet menevät. Pahvin poltamme, paperin, lasin ja maitotölkit ym. kierrätämme. Varsinaista sekajätettä ei niin kauheasti synny, lähinnä elintarvikepakkauksia.
Meitä on kaksi vanhempaa ja lapset 7vuotta ja vastasyntynyt vauva. Osa pahveista menee takkaan ja paperit keräykseen. Muuten ei juuri kierrätetä.
2 aikuista ja 4 hoitolasta minä olen pph. 3 hoitolasta käyttää vaippoja.Kierrätetään lasi purkit, maito/mehu purkit, paperi/kartonki.
Meitä on neljä, minä ja lasten isä, sekä poika 15-vuotta ja tyttö 9-vuotta. En muista meidän roskiksen kokoa mutta kahden viikon tyhjennysväli on just hyvä, silloin se on täynnä roskia.
Komposti on ja takassa poltetaan jonkun verran roskia.
4 hengen perhe, vanhemmat + 1 ja 2v lapset
tyhjennys on kahden viikon välein mutta roskis on aina tyhjennyspäivänä todella täysi. jos käy esim viikonloppu vieraita niin meinaa olla jo ongelma mihin roskia laittaa.
Nyt olen päättänyt panostaa kierrätykseen, ennen lajiteltiin lähinnä biojäte ja sekajäte ja jonkin verran palavaa jätettä poltettiin.
Nyt menee kiertoon lasi, muovi, palavat, bio ja seka. Katsotaan miten vaikuttaa roskien määrään.
2 aikuista + 3 lasta, joista nuorin vaippaikäinen. Meillä on se normaalikoinen roskis, joka tyhjennetään 2 viikon välein. Riittää oikein hyvin, yleensä vielä on 1/3 tyhjää pöntössä.
Kierrätetään pahvi, paperi, lasi, metalli ja paristot. Kuopus käyttää kertakäyttövaippoja.
2 aikuista ja 2 lasta. Kierrätän paperin, lasin, metallin ja kartongin.
Haaveissa olisi se biolanin kompostori, mutta on se törkeen hintanen!
4 henkeä, energia- ja sekajätepöntöt tyhjennetään kerran kuussa. Biojätteet kompostiin, kierrätetään paperi, pahvi, lasi, paristot.
2aikuista
2 teiniä
1 1v
Kierrätän lasin ja paperin
Pahvit poltetaan
Koirille ruuantähteet
Ja aina saa olla hyppimässä roskiksen päällä että mahtuu vielä pari päivää.
Toki heti helpotti vähänkun korvikkeiden käyttö loppui.
Remppaa meillä tehdään aika tiuhaan joten kaatikselle menee purkujätteiden seassa myös roskapusseja.
Haaveissa olisi se biolanin kompostori, mutta on se törkeen hintanen!
Biolanin kompostorin hinnan saa äkkiä takaisin, kun jätemaksut puolittuvat.
Kaikki mahdollinen kierrätetään, komposti ja takka on omasta takaa.
Kahdeksan viikon välein tyhjennetään, muttei roskis siinä ajassa tule kuin puolilleen.
Roskis tyhjennetään kahden viikon välein, kierrätys on aika minimaalista, eli lähinnä paperit viedään keräykseen ja suurin osa pahveista poltetaan omassa takassa. Välillä tekee tiukkaa mahduttaa kahden viikon roskat roskikseen, välillä on väljempää.
2 viikon välein on tyhjennys, astia on 240 litranen eli se isompi. Meitä on 2 aikuista ja 3kk vauva (kertakäyttövaipoilla). Astia on tuskin edes puolillaan tyhjennyspäivinä... Meillä on lämpökompostori, biot menee siihen. Pahvit poltetaan, lehdet ja pulloot kierrätykseen.
2 aikuista + 3 omaa lasta + kaksi hoitolasta arkisin. Olen siis pph. Yksi oma lapsi ja kaksi hoitolasta vaipoissa. Biojätteille oma komposti, sanomalehdet lehtikeräykseen ja kaikki "palava" poltetaan.
2 viikon välein on tyhjennys, astia on 240 litranen eli se isompi. Meitä on 2 aikuista ja 3kk vauva (kertakäyttövaipoilla). Astia on tuskin edes puolillaan tyhjennyspäivinä... Meillä on lämpökompostori, biot menee siihen. Pahvit poltetaan, lehdet ja pulloot kierrätykseen.
Miksi teilllä on se isompi kun kerran pienemmälläkin pärjäisitte?! Siitä kun menee isompi maksukin...
joista yksi vaippaikäinen, 2v, muut lapset 8 ja 4. Kierrätetään sanomalehdet, kartongit, lasit ja tietty pullot ja ongelmajätteet.
6 henkeä, yksi vaippaikäinen, 140 l astia mun mielestä, kierrätetään pahvit, lasi, paperi, metalli, patterit, biojätteet tällä hetkellä ei, kun komposti jäässä... kun biojätteet kierrätettiin niin selkeästi kerta viikossa olisi riittänyt, sitä ennen just 2 vaipan käyttäjää, siinä kerta viikkoon oli pakko... varmaan siirrytään kerta viikkoon, kun saadaan taas komposti toimimaan...
Talossa on 2+1 joka on 6v ja 4 hoitolasta joista yhdellä vaipat ja nekin kestomalliset.
Kierrätetään
-pahvit
-lasit
-keräyspsperi
-metallit
ja löytyy myös kompostori.
paperit, pahvit ja lasipurkit yms. keräykseen.