Mä en kestä enää anoppiani!!!! (purkaus)
Mä olen niin kypsä siihen naiseen. Harmittaa olla riippuvainen sen avusta. Kun lapset syksyllä aloittaa hoidon niin saa kyllä anoppi olla ihan rauhassa.
Olen välillä ja useinkin tosi kiitollinen, kun hän auttaa mutta välillä keittää niin yli.
Hän on niin ärsyttävä ja ihon alle tunkeutuva. Mainitsen nyt muutamia esimerkkejä mitä tulee mieleen.
-Ekaluokkalainen oli lähdössä kouluun ja anoppi oli luvannut saattaa hänet. Kun mamma osteli sisään, oli meillä täysi meteli päällä siitä mikä takki puetaan päälle; mikään ei kelvannut(tyttöä kiukutti lähteä kouluun, kun pienemmät saivat jäädä kotiin= takki huono) Annoin säänmukaisen takin ja kehotin laittamaan päälle, ettei myöhästy. No anoppi siihen sitten, että voi voi, kun joutuu laittamaan takin josta ei pidä..."mamma ostaa sulle uuden takin......mennään yhdessä kaupoille..."Sanoin vaan, ettei tarvitse, takkeja kyllä löytyy ja kivoja. Tämä kiukku johtuu jostain ihan muusta. Mutta kyllä otti päähän.
-Vuoden vanhalla tytöllä oli juhlissa ponnari päässä. Kuulin, kun anoppi siunaili toiselle mammalle, että kyllä on kauheaa, kun pienelle laitetaan päähän kiristämään tommoinen kuminauha.
-4- ja 6-vuotiaat olivat lähdössä isovanhempien kanssa huvipuistoon. Anoppi halusi lapset ensin heille, josta lähtisivät. Syy selvisi 6-vuotiaalta myöhemmin. Mamma oli pukenut lapset omiin hankkimiin vaatteisiinsa. Takaisin mentiin myös mammalan kautta, jossa vaihdettiuin omat päälle. Vanhemmille ei kerrottu mitään.
-Joka kerta, kun lapset menevät anoppilaan yökylään, anoppi pesee heidät ja pukee "omat" vaatteet heidän päälleen. Meille ei anna koskaan vaatteita, hänellä on kaapit täynnä lasten vaatteita, joita pukee, kun lapset noin kerran neljässä kuukaudessa yöpyvät siellä.
- tässä nyt muutamia. lisää löytyisi vaikka kuinka. onko nämä mielestänne ihan normaaleja juttuja? musta se nainen on ihan pimeä!!
Kommentit (90)
Tuo kertomani tuli off topic, jos anopilla olisi allergiaongelmia (muutakin kuin se miniäallergia), niin eipä tuo vaatteita salassa vaihtelisi, kuten nyt.
80
muulle kuin miniälleen.
"Täh?
a) ostaa laspenlapsilleen jotain
b) ottaa heitä yökylään
c) vie heitä huvipustoon
d) on hoitoapuna.
Saisi tehdä näistä ihan mitä vaan, vaikka edes yhtä. Ja ruutuvihkotkin saisi tulla, voisi sitten mies tehdä niitä juttuja ja vetää viivan yli, kun on jonkun hoitanut :)."
- jatkuva puhuminen ja kysely: mistä olet ostanut tämän, mitä maksaa, koska olet ostanut, mitä sille ja sille kuuluu, mitä, mitä, mitä... huh huh mitä mä nyt kysyisin (tunnin kyselyn jälkeen)
- juoruaa KAIKKI asiat sukulaisille ja tuttavaille. SIIS KAIKKI. Ja sitten päivtellään yhdessä toisten samanlaisten kanssa. Käy hautajaisissa siksi, että "saisi ottaa osaa" ja juoruta
-pihi kuin mikä, ostaa lapsille lahjaksi sukkia, yöpukuja. EI mitään muuta koskaan. Olen usein sanonut että lapsilla on liikaa yöpukuja, käyttäisi sen 20 eruoa johonkin tarpeelliseen. .. niin ja rahasta ei ole puutetta, mutta ei halua nähdä mitään vaivaa asian suhteen
- ostaa 17 vuotiaalle tytölle -joka inhoaa vaaleanpunaista- vaaleanpunaisen Hello Kitty yöpuvun...LOL. Ja tyttö on ns. rock tyylinen
- rippikoulun ylenmääräinen nostamisen jotain vitun elämää suuremmaksi tapahtumaksi
- sailyttää ruokaa pihalla kesät talvet. vie ruuat mökille ilman kylmäsäilytysta
pikemminkin 15-vuotiaan kirjoitustyyliltä.
niin kuin ap:n ja varsinkin nro 6 anoppitilityksiä.
Miten esim anoppi voi tulla sisään koputtamatta? Onko teillä aina ovet auki vai oletteko antaneet noin hullulle anopille avaimet teidän kotiin??
Ruutuvihkoja ohjeineen? Ja te sitten luette ne?
Kellähän oikein viiraa jos tollaseen kohteluun suostuu?
Mulla ei ole puoliksikaan noin pimee anoppi (aika outo kyllä on) ja silti olen minimoinut tapaamiset 3-4 kertaan vuodessa. Jos meidän elämään alettaisiin sekaantua kuten ap:n niin anoppia en haluaisi enää nähdä.
appivanhemmat asuvat sen verran lähellä, että heillä on vara-avain.
Aika vaikea on lasten ja koiran kanssa asua niin, ettei ulko-ovi koskaan olisi auki. Kesällä me ollaan lähes aina pihalla. Porttia ei ole ruvettu lukitsemaan sukulaisten takia.
Tämä meidän häirikkömme ei ole anoppi, vaan minun sukulaiseni.
Ja nykyään yhteydenpito on minimissä. Aikani tuota katselin, mutta tuossa ruutuvihkovaiheessa alkoi mennä sitten lopullisesti yli. Ja siinä kun kuulin, että tosiaan haukkuu selän takana jatkuvasti. Sitä ennen luulin että on samalla tasolla kuin veljeni vaimon kohtelu aikaisemmin - eli sellaista nippa nappa aisoissa pysyvää sekaantumista...
6
tuli taas tilittämään..Miksi täytyy tunkeutua toisten elämään?? Taas hän paukkasi omilla avaimillaan aamulla sisään- "tulin vaan kurkaamaan oven raosta, onko tyttö jo lähtenyt" Minä olin pyyhe päällä, ärsyttäääääää! Vedin välioven tylysti eteen, huusin heipat tytölle, en jaksa sitä vaan!
anopilla on avain teidän kotiinne? Meillä ei ole anopilla eikä omalla äidillänikään ja meillä on sentään molempiin hyvät välit.
muulle kuin miniälleen.