Mä en kestä enää anoppiani!!!! (purkaus)
Mä olen niin kypsä siihen naiseen. Harmittaa olla riippuvainen sen avusta. Kun lapset syksyllä aloittaa hoidon niin saa kyllä anoppi olla ihan rauhassa.
Olen välillä ja useinkin tosi kiitollinen, kun hän auttaa mutta välillä keittää niin yli.
Hän on niin ärsyttävä ja ihon alle tunkeutuva. Mainitsen nyt muutamia esimerkkejä mitä tulee mieleen.
-Ekaluokkalainen oli lähdössä kouluun ja anoppi oli luvannut saattaa hänet. Kun mamma osteli sisään, oli meillä täysi meteli päällä siitä mikä takki puetaan päälle; mikään ei kelvannut(tyttöä kiukutti lähteä kouluun, kun pienemmät saivat jäädä kotiin= takki huono) Annoin säänmukaisen takin ja kehotin laittamaan päälle, ettei myöhästy. No anoppi siihen sitten, että voi voi, kun joutuu laittamaan takin josta ei pidä..."mamma ostaa sulle uuden takin......mennään yhdessä kaupoille..."Sanoin vaan, ettei tarvitse, takkeja kyllä löytyy ja kivoja. Tämä kiukku johtuu jostain ihan muusta. Mutta kyllä otti päähän.
-Vuoden vanhalla tytöllä oli juhlissa ponnari päässä. Kuulin, kun anoppi siunaili toiselle mammalle, että kyllä on kauheaa, kun pienelle laitetaan päähän kiristämään tommoinen kuminauha.
-4- ja 6-vuotiaat olivat lähdössä isovanhempien kanssa huvipuistoon. Anoppi halusi lapset ensin heille, josta lähtisivät. Syy selvisi 6-vuotiaalta myöhemmin. Mamma oli pukenut lapset omiin hankkimiin vaatteisiinsa. Takaisin mentiin myös mammalan kautta, jossa vaihdettiuin omat päälle. Vanhemmille ei kerrottu mitään.
-Joka kerta, kun lapset menevät anoppilaan yökylään, anoppi pesee heidät ja pukee "omat" vaatteet heidän päälleen. Meille ei anna koskaan vaatteita, hänellä on kaapit täynnä lasten vaatteita, joita pukee, kun lapset noin kerran neljässä kuukaudessa yöpyvät siellä.
- tässä nyt muutamia. lisää löytyisi vaikka kuinka. onko nämä mielestänne ihan normaaleja juttuja? musta se nainen on ihan pimeä!!
Kommentit (90)
päiväkotiin, koska olihan hänenkin poikansa jo silloin päiväkodissa. Todellisuudessa on niin pihi ettei kestä ajatusta musta lorvimassa vauvan kaa kotona kun poikansa käy töissä ja elättää meitä. Ja on muuten pojallaan ollut henkisiä ongelmia, mm. sitoutumisen kanssa, läpi elämän, liekö johtunut juuri tuosta liian aikaiseen päiväkotiin laittamisesta.
Sanot että lapsen on aika opetella kulkemaan koulumatka yksin.
En käsitä ollenkaan miksi ei jo alkujaan ole kulkenut yksin niin kuin suurin osa koululaisista.
Omani olen saattanut ensimmäisenä päivänä kouluun en sen enempää koska koulumatka on opeteltu hyvin etukäteen.
Ole määrätietoinen ja vähennät pikkuhiljaa anopin apua perheessänne muutoinkin.
Antaisin hyysätä niiden vaatteiden kanssa ja kun lapset ovat isompia ohjeista että haluavat ne vaatteet mukaansa omaan kotiin.
Ja juuri sain anopilta kuulla, että en vieläkään kolmen lapsen jälkeen osaa pukea lapsia pakkaskeleillä sään mukaisiin vaatteisiin :D
Ulkona oli -10 pakkasta ja lapset lähtivät kotipihallemme ulkoilemaan. Kaikilla oli päällään vikingin gore-tex talvikengät+villasukka+sisäsukka. Reimatecin toppapukujen alla oli 100% villaa olevat villahaalarit+college-puvut. Käsissä Reimatecin topparukkaset ja päässä Reimatecin/ Reiman talvihatut ja kaulassa kaulurit. Kukaan ei palellu eikä kukaan ollut hikinen kahden tunnin ulkoilun jälkeen eli kaikilla oli asiat hyvin.
Anoppi haukkui minulle, että "tuollaisilla gore texeilla jäätyy ulkona, miksi näille lapsille ei pueta kunnon talvivaatteita. Kunnon karvakengät ja teddyvuoriset toppapuvut, sellaiset kuin 1970-luvulla oli niin lapset ei palele".Tokaisin anopille, että "rouva on hyvä ja ostaa sitten kolmelle lapsellemme ne kunnon vaatteet". Meni muori hiljaiseksi. Eikä muuten ole ostanut niitä "kunnon" vaatteita tähän päivään mennessä :D
Toivottavasti musta ei tule vanhana tuollaista anoppia...
selkeästi on merkkejä että anoppi kävelee ylitsesi kasvatuksellisissa asioissa. Lapset tajuaa pian että jos vanhemmat ei anna jotain niin mummi kyllä antaa ja alkavat käyttää tätä tietoisesti hyväkseen.
Joten tästä asiasta on teidän keskusteltava ensin miehesi kanssa kaksin ja sitten keskustelette kolmisin aiheen läpi ja sanotte että siihen on tultava muutos.
Sanot että lapsen on aika opetella kulkemaan koulumatka yksin.
En käsitä ollenkaan miksi ei jo alkujaan ole kulkenut yksin niin kuin suurin osa koululaisista.
Omani olen saattanut ensimmäisenä päivänä kouluun en sen enempää koska koulumatka on opeteltu hyvin etukäteen.
Ole määrätietoinen ja vähennät pikkuhiljaa anopin apua perheessänne muutoinkin.
Antaisin hyysätä niiden vaatteiden kanssa ja kun lapset ovat isompia ohjeista että haluavat ne vaatteet mukaansa omaan kotiin.
Olen kyllä vähentänytkin tapaamisia ihan tietoisesti. Jonkin verran tarvitsemme apua, vaikka olenkin jo harkinnut Mannerheimin lastensuojeluliittoa ja varamummia:)
Olen itse jämäkkä ja määrätietoinen, en anna jyrätä, mutta tarkasti täytyy miettiä, miten asiat esittää. Lapset ovat kertoneet näistä vaatejutuista, meikkijutuista ja Wincx puuhista eli ymmärtävät kyllä jo anopin linjan. En ole ottanut puheeksi mamman kanssa. Mun mielestä on niin noloa ja ala-arvoista ostaa nyt vaikkapa se meikkipussi samaan hengenvetoon, kun minä kiellän- en edes pystyisi asiallisesti keskustelemaan noin törkeästä tempusta.
Ja koulumatkat tyttö kulkee pääosin yksin. Eilen en vastannut, kun anoppi yritti soittaa ja tyrkyttää "apuaan". Tänään tuli tekosyyllä sitten hakemaan tytön.
Harmittaa, että ollaan kuitenkin riippuvaisia hänen avustaan!!
meillä todella turvallinen ja lyhyt koulumatka, tyttö osaa hyvin mennä yksin. ap
mutta pitääkö noista nyt näin suuri haloo nostaa. Eikö voisi vaan asioiden antaa olla ja mennä, toisesta korvasta sisään ja toisesta samantein ulos? Me ihmiset ollaan niin erilaisia ja varsinkin vanhoja ihmisiä pitäisi ymmärtää ja sietää.
Minä olisin onnellinen jos mun lapsella olisi isovanhemmat isän puolelta. Lapsen isän kuoleman jälkeen isoäiti ilmoitti ettei voi olla lapseen yhteydessä, koska 'muistuttaa liian paljon hänen poikaansa ja hän haluaa vaan unohtaa kaiken'.
onko tää nyt iso juttu, jos nimettömänä vauva-palstalle kirjoittaa. Mun mielestä iso juttu olis katkaista välit. ap
mamma luulee että lapsi onkin oma.
Henkilö josta minä puhun on vähän yli 50.
6
Sulla on liuta lapsia, joita joku suostuu hoitamaan ja katsomaan. Ja se on susta väärin?????
Jospa hoitaisit itse lapsesi!!!
Ole onnellinen avusta äläkä valita joka asiasta!
Kuulostat tyypiltä, joka on aina vaatimassa vaikka mitä!
Kurmottaa nimettömänä hetki netissä? Ai kamala kun onkin suuri haloo.
huonosti, jos ei suorastaan epäkunnioittavasti? Yleensä ikä jalostaa ihmistä, mutta toisilla se näyttää korostavan huonoja puolia. Ja kenenkään ei tarvitse pilata elämäänsä jatkuvalla syötöllä v-mäisen anopin kanssa, vaikka kuinka kunnioittaisi vanhempia ihmisiä. Parempi olla omissa oloissaan, eihän sitä koskaan tiedä, vaikka itse kuukahtaisi, ennen anoppia. Tsempit APlle!
Sulla on liuta lapsia, joita joku suostuu hoitamaan ja katsomaan. Ja se on susta väärin????? Jospa hoitaisit itse lapsesi!!! Ole onnellinen avusta äläkä valita joka asiasta! Kuulostat tyypiltä, joka on aina vaatimassa vaikka mitä!
Ap sanoi olevansa kiitollinenkin, jos satuit lukemaan, ei kiitollisuuden varjolla tarvitse toimia anopin kynnysmattona.
kun huomasin, miten anoppi pitää miehen siskon lapsia ominaan. Ovat siis hoitaneet näitä paljon, ja sitä kautta päättävät kodin sisustuksesta, lasten vaatteista ja tarvikkeista, juoruavat kaikki perheen asiat muulle suvulle jne. Lasten isä ei enää edes yritä osallistua perheen elämään, kun hänet jyrättäisiin kuitenkin. En halua meille tuollaista.
Heti, jos lapset antaa pari kertaa hoidettavaksi, alkaa anoppi tulla sisään koputtamatta, pukea lapsille omia vaatteita, yrittää opettaa lapsia sanomaan pappaansa isäksi jne.
arvostella ja neuvoa mua siksi koska se itse on 62, mun mies on 35 ja minä 25. Ihan varmaan jos olisin mieheni ikäinen en kuulisi lausuntoja siitä että olen "pikkutyttö" ja jatkuvasti arvostelua joka helvetin asiasta.
arvostella ja neuvoa mua siksi koska se itse on 62, mun mies on 35 ja minä 25. Ihan varmaan jos olisin mieheni ikäinen en kuulisi lausuntoja siitä että olen "pikkutyttö" ja jatkuvasti arvostelua joka helvetin asiasta.
sitä tytöttelyä anopilta vielä nelikymppisenä.
Nimim 39v 'tyttönen, joka ei mistään mitään tiedä eikä ymmärrä' >:(
ja mies on välillä pitkillä työmatkoilla, joten olen yrittänyt niellä.
KAIKEN muun siedän, mutta se vähän tökkii, että vielä itse on olevinaan ihan hemmetin loistava kasvattaja ja jotenkin superhyvä lasten kanssa, kun kaikki tietävät, että näin ei kyllä todellakaan ole ollut. Hänen lapsistaan kukaan ei ole sitä mieltä ja avioliittokin venyi ja paukkui alusta asti.
Ei myöskään omaa mitään kokemusta työn ja kodin yhdistämisestä. Oli kotona 20 vuotta ja sen jälkeen kokeili kuukauden pätkissä työpaikkoja - jotka kaikki olivat jostain syystä täynnä mänttejä ihmisiä...
6